💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олександр КузьменкоНавколо IT
6 листопада 2023, 12:14
2023-11-06
Жінки затримуються на керівних посадах у компаніях на кілька років менше за чоловіків. Їх частіше призначають на посаду СЕО в компанії, які переживають кризу
Нове дослідження показало, що жінки проводять менше часу на посаді генерального директора компанії, яка знаходиться в скрутному становищі.
Аналіз компаній, акції яких котируються на 12 фондових біржах по всьому світу, включаючи FTSE 100 і FTSE 250, показує, що з 2018 року жінки протрималися на посаді генерального директора в середньому 5,2 року порівняно з 8,1 року для чоловіків. Про це пише The Guardian.
Лора Сандерсон, голова британського офісу Russell Reynolds, компанії з пошуку керівників, яка проводила дослідження, зазначила, що такий розрив частково пояснюється тим, що деякі чоловіки були CEO протягом десятиліть, зокрема один з них перебував на посаді 39 років.
Один з таких «довгожителів», генеральний директор Activision Blizzard Боббі Котік офіційно залишить компанію наприкінці 2023 року. Він був CEO Activision Blizzard протягом останніх 33 років.
Лора Сандерсон також говорить про концепцію «скляного обриву», яка полягає в тому, що жінок частіше призначають на посаду керівника, коли компанія переживає кризу. Тому їхнє становище вважається більш нестабільним, ніж у колег-чоловіків.
У 2005 році дослідники Мішель Раян та Александер Хаслам виявили, що жінок частіше призначають членами правління після того, як ціна акцій компанії погіршується.
«Такий розрив терміну перебування на посаді може бути пов’язане з низкою причин — через те, що під час кризи часто спостерігається більша плинність кадрів, через те, що їх оцінюють як таких, що не справляються зі своїми обов’язками, навіть якщо погана робота була помітна ще до їх призначення, або через те, що коли ситуація починає змінюватися на краще, чоловіки повертаються на керівні посади», — говорить професорка Раян.
Наразі дев’ять жінок обіймають посади генеральних директорів компаній, що входять до індексу FTSE 100. Деніз Вілсон, виконавчий директор FTSE Women Leaders, яка прагне збільшити кількість жінок у радах директорів компаній, що входять до FTSE 350 та 50 найбільших приватних компаній Великої Британії, сказала, що наукові роботи щодо гендерного розриву в управлінні є «важливою частиною дослідження».
«Я думаю, що чоловіки можуть користуватися більшою прихильністю — підтримкою всередині організації. Вони можуть зазнавати великих невдач і знову підійматися. Жінки, які були генеральними директорами, як правило, обирають альтернативну кар'єру», — говорить вона.
На думку Вілсон, підлеглі схильні «дуже швидко вишиковуватися перед босом», але коли він «є не настільки захищеним, як вважалося», це [падіння компанії] може набрати обертів».
За її словами є приводи й для оптимізму. Кількість жінок у радах директорів FTSE 350 зараз становить 41%, порівняно з 9,5% у 2011 році, і призначення жінок «зараз є нормою».
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.