🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Тарас КозаковУвійти в ІТ
27 листопада 2021, 12:12
2021-11-27
Історія коду і теорія хоррор-ігор - 20 корисних книг в бібліотеку розробника
Видавництва щороку випускають десятки корисних посібників з програмування, data science і геймдеву російською мовою. Відстежувати всі релізи складно, але ми виконали роботу за вас — зібрали 20 цікавих книг, які допоможуть прокачати скіли, освоїти нові технології і розширити IT-кругозір.
Видавництва щороку випускають десятки корисних посібників з програмування, data science і геймдеву російською мовою. Відстежувати всі релізи складно, але ми виконали роботу за вас — зібрали 20 цікавих книг, які допоможуть прокачати скіли, освоїти нові технології і розширити IT-кругозір.
«Комп’ютерні мережі. Принципи, технології, протоколи» В. Оліфер, Н. Оліфер
За цією книгою в кінці 90-х — початку нульових багато починали освоювати програмування й нові (на той момент) технології. З того часу посібник неодноразово перевидавали — й нещодавно вийшла шоста, оновлена версія, в якій представлені актуальні протоколи, стандарти й розробки. Наприклад, з’явилася глава «бездротові мережі», в якій розібрані нюанси роботи з SDH, OTN і DWDM.
Стилістика книги істотно не змінилася — це, у першу чергу, підручник, а не розважальний нон-фікшн: у посібнику багато графіків, таблиць і технічної лексики. Текст написаний наукоподібною мовою — ви навряд чи захочете читати «Комп’ютерні мережі» за сніданком або по дорозі на роботу. Зате книга підійде для вдумливого читання довгими вечорами, коли в черговий раз захочеться зайнятися самоосвітою.
«Unity і c#. Геймдев від ідеї до реалізації» Джеремі Гібсон Бонд, Річард Лемарчанд
Вперше введення в геймдизайн, прототипування і геймдев об'єднані в одну книгу. З кожною главою ви все більше занурюватиметесь в нюанси розробки ігор і проходитимете всі етапи — від опрацювання ідеї до портування продукту на популярні платформи.
Книга вибудувана за принципом навчального курсу — ви не тільки освоюєте теорію, а й послідовно створюєте 8 реальних ігрових прототипів, паралельно прокачуючи навички роботи з Unity і С#. Читачам знадобляться базові знання роботи з движком і мовою програмування — без цього працювати з матеріалом буде важко.
«Silent Hill. Назустріч жаху. Ігри та теорія страху» Перон Бернар
Silent Hill — це популярна серія ігор в жанрі сурвайвал-хоррор, яка міцно зайняла місце в масовій культурі. Але в чому причина її популярності? Бернар Перон шар за шаром деконструює техніки і прийоми знаменитої серії, які допомогли грі отримати культовий статус. Ви дізнаєтеся, як візуал, звуки, музика, ігрові механіки, наратив та інші компоненти зробили Silent Hill такою лякаючою грою, яка усе ж таки затягує. Книга буде корисна не тільки тим, хто ностальгує за грою, але і фахівцям з геймдева, які розробляють хоррор-сюжети.
З чого починався код? Чарльз Петцольд відмотує час назад, до XIX століття, і на прикладі перших телеграфних машин пояснює пристрій комп’ютера. Техніці, яку сьогодні можна швидко зібрати з мас-маркет комплектуючих, присвячено перші 17 глав «коду» — і саме ці девайси стали фундаментом для сучасних комп’ютерів і систем. Петцольд показує, як розвивалася індустрія ПК, як пристрої ускладнювалися й вдосконалювалися — і як це впливає на код і програмування. «Код» регулярно потрапляє в добірки класичних книг, які мають бути в бібліотеці кожного розробника. Особливість нового видання — більш висока якість і покращений дизайн.
«Дизайн персонажів. Концепт-арт для коміксів, відеоігор та анімації»
Якщо ви початківець-художник і замислюєтеся про кар'єру в сфері відеоігор, анімації або ілюстрації, книга стане ідеальним тренажером для створення яскравих і самобутніх персонажів. Шість успішних художників на прикладі своїх робіт показують ключові аспекти опрацювання персонажа: від задумки і начерку жестів і поз до втілення одного і того ж героя в різних стилях. Рекомендації знадобляться і тим, хто планує працювати в digital, і тим, хто займається традиційною графікою.
Вступні статті до книги написали три російських суперпрофесіонала індустрії CG: ілюстратор Анна Кеттіш, концепт-художник, засновник Smirnov School, Іван Смирнов і дизайнер персонажів для анімації Тата Че.
«Swift. Основи розробки додатків під iOS, iPadOS і macOS» Василь Усов
Мрієте стати iOS-розробником і нарешті викласти в AppStore нормальний додаток, яки не буде постійно лагать? Для цього точно стане в пригоді знання Swift — це проста зрозуміла мова, яка відмінно підійде як новачкам, так і досвідченим програмістам. Щоб почати писати код, вам знадобляться тільки ця книга, комп’ютер і бажання вчитися. Автори пояснюють основні концепції програмування і синтаксису максимально доступною мовою. А теорія чергується з практичними прикладами і кодом — так ви відразу зможете пов’язати абстрактні поняття з реальними кейсами. До кожного розділу книги додаються тести і домашні завдання, які допоможуть закріпити матеріал.
High tech, low life: 7 книг про вплив інтернету на наше життя
«CLR via C#. Програмування на платформі Microsoft. NET Framework 4.5 на мові C#» Джеффрі Ріхтер
Книга детально описує внутрішній устрій і функціонування загальномовної виконуючого середовища (CLR) Microsoft .NET Framework 4.5. Вона написана визнаним експертом в області програмування Джеффрі Ріхтером, який багато років консультує розробників .NET Framework в Microsoft. Книга розповість, як створювати дійсно надійні додатки, в тому числі з використанням Microsoft Silverlight, ASP.NET і Windows Presentation Foundation.
Четверте видання повністю оновлено відповідно до специфікації платформи. NET Framework 4.5, А також середовища Visual Studio 2012 і C# 5.0.
«Веб-розробка із застосуванням Node і Express. Повноцінне використання стека JavaScript» Ітан Браун
Express — це ключовий компонент стека розробки Node / JavaScript, який дозволяє створювати динамічні веб-додатки. Автор посібника Ітан Браун на практиці пояснює, як працювати з Express 5, і розбирає всі ключові етапи — від серверного рендеринга до розробки API для роботи з односторінковими додатками (SPA).
Express вважається золотою серединою між усталеним фреймворком і відсутністю фреймворку, а його знання стане в нагоді як фронтенд -, так і бекенд-розробникам.
Хотіли навчитися програмувати на Python, але не знаєте, з чого почати? Якщо ви вже перепробували безліч книг і курсів, то дайте шанс книзі з серії «Швидкий старт». У посібнику всі складні завдання розбиті на прості кроки, а фундаментальні концепції підкріплені реальними прикладами. Книга дасть вам вичерпне уявлення про Python: про структури управління, методи обробки помилок, концепції об'єктно-орієнтованого програмування. В кінці книги вам запропонує розробити проект, який допоможе краще засвоїти знання.
Автори книги-інженери Microsoft — давно використовують Kubernetes і розбираються у всіх тонкощах роботи з платформою. Ви дізнаєтеся, як провести підготовку оточення і розробляти додатки для різних бізнес-завдань. А ще освоїте патерни моніторингу та захисту систем, управління оновленнями, мережеві політики Kubernetes і ролі сервісних мереж в екосистемі. Бонус-глави, які розбирають сценарії застосування Kubernetes в сфері машинного навчання.
Кіберзлочинець № 1 та BigData — 13 книг для програмістів і не тільки
«Ефективний Java. Тюнінг коду на Java 8, 11 і далі» Скотт Оукс
Скотт Оукс — визнаний експерт з Java — розповідає, як витягти максимум з мови програмування, використовуючи доступні настройки.
Ви зможете розібратися в продуктивності додатків Java в контексті як JVM, так і платформи Java, а також освоїте засоби, функції і процеси, які можуть підвищити продуктивність в LTS-версіях Java. Крім того, книга познайомить Вас з новими можливостями мови, наприклад, попередньою компіляцією.
Python-хокку і Data Science для кар’єриста: 15 нових книг про розробку
«Досконалий алгоритм. Алгоритми для NP-важких завдань» Тім Рафгарден
Алгоритми — це серце і душа computer science. Саме вони спрощують мережеву маршрутизацію, помогаюь проводити розрахунків з геноміки, криптографії та інших дисциплін. «Досконалий алгоритм» перетворить вас на справжнього профі, який буде впевнено вирішувати будь — які завдання в сфері ML-причому як на практиці, під час роботи, так і на співбесіді в ІТ-компанію.
Якщо ви вже досить прокачалися в асимптотичному аналізі, жадібних алгоритмах і динамічному програмуванні, саме час розглянути поняття NP-труднощів — часто саме ця тема викликає непідробний страх. Тім Рафгарден покаже, як розпізнати NP — важке завдання, і як уникнути рішення з нуля, а потім допоможе знайти ефективні шляхи вирішення.
«Командний рядок Linux. Повне керівництво» Вільям Шоттс
Книга допоможе освоїти базові навички володіння командним рядком: навігацією по файловій системі, Налаштування оточення, об'єднання команд в ланцюжки і зіставлення з регулярними виразами. Також ви познайомитеся з останніми трендами і можливостями Linux — книгу недавно перевидали вдруге, доповнивши актуальними даними.
Геном, наддержави і секс на зорі цивілізації — 20 книг для кругозору
«Bash і кібербезпека: атака, захист і аналіз з командного рядка Linux» К. Олбінг, П. Тронкон
Ще один посібник по роботі з командним рядком — тільки тут акцент зміщений на питання кібербезпеки. Автори Пол Тронкон і Карл Олбінг розповідають про інструменти і хитрощі системи, що допомагають збирати дані при попереджувальному захисті, аналізувати логи і відстежувати стан мереж. Пентестери дізнаються, як проводити атаки, використовуючи колосальний функціонал, вбудований практично в будь-яку версію Linux.
«gRPC. Запуск і експлуатація хмарних додатків. Go і Java для Docker і Kubernetes» Касун Индрасири, Данеш Курупу
За останні 5-10 років хмарно-орієнтовані та мікросервісні архітектури стали основою сучасного ІТ. Цей тренд вплинув і на структуру комунікацій. Тепер додатки часто підключаються один до одного по мережі — все завдяки міжпроцесної комунікації. Однією з найбільш популярних і ефективних технологій такого роду стала gRPC, але інформації про неї поки не так багато. До книги якраз увійшли головні відомості і лайфхаки, які накопичили автори посібника.
Хороший сайт відразу видно — це і інтерфейс, і візуал, і зрозуміла логіка. Під капотом хорошої сторінки зазвичай ховаються каскадні таблиці стилів — CSS)-саме фахівець з CSS контролює наповнення і оформлення сайту від розташування елементів на стартовій до невеликих UX-блоків. Посібник допомагає прокачати основні навички, потрібні CSS-фахівцеві: ви дізнаєтеся, як організувати структуру сайту, налаштувати плавні переходи, підібрати збалансований шрифт і графічні елементи, працюючи в зв’язці з дизайнером.
«Впровадження залежностей на платформі. Net» Марк Сіман
Платформи. Net вже стали стандартом і базою, яку освоює все більше розробників. Книга Сімана і Дерсена — це перероблене і доповнене видання класичної книги «впровадження залежностей в .NET». з її допомогою ви освоїте рефакторинг існуючого коду в слабо пов’язаний код, методи DI для роботи зі статично типізованими ОО мовами, інтеграцію з загальними платформами. NET Framework, а ще познайомитеся з оновленими прикладами DI в. NET Core
«Сучасний скрапінг веб-сайтів за допомогою Python» Райан Мітчелл
Якщо програмування нагадує диво, то веб-скрапінг — це магія сотого левела. Написавши просту автоматизовану програму, ви можете відправляти запити на веб-сервери, запитувати з них дані, а потім аналізувати їх і витягувати необхідну інформацію. Книга якраз показує, як витягувати інформацію з Інтернету й систематизувати її в автоматичному режимі.
У посібнику Мітчелла основна увага приділяється механіці веб-скрапінгу: як за допомогою Python запитувати інформацію з веб-сервера, проводити базову обробку серверного відгуку й організувати автоматизовану взаємодію з сайтами. У другій частині книги описані більш специфічні інструменти і додатки, які допоможуть оптимізувати процедуру веб-скрапінгу під різні завдання.
«Надійність нейронних мереж. Зміцнюємо стійкість ШІ до обману» Кеті Уорр
У міру того, як глибокі нейронні мережі (DNN) стають невід'ємною частиною ІТ-продуктів, хакери винаходять нові способи їх злому. Кеті Уорр розглядає мотивацію подібних атак, ризики, які тягне шкідливий введення, а також методи підвищення стійкості ШІ до таких зломів.
Якщо ви фахівець з data science, архітектор системи безпеки або просто небайдужий розробник, який хоче бути в курсі трендів на стику хакінга і AI — зверніть увагу на книгу.
12 книг по JavaScript, щоб вивчити мову і систематизувати знання
«Робота з ядром Windows» Павло Йосипович
Ядро Windows має великий потенціал, але як використовувати його по максимуму? Павло Йосипович допоможе впоратися з цим завданням: пояснення і приклади коду перетворять концепції і складні сценарії в покрокові інструкції, доступні навіть початківцям.
Книга знайомить з базовою інформацією про ядро і середовищі розробки драйверів, потім розбирає API і показує, як створювати драйвера і клієнтські додатки, проводити налагодження і обробку запитів і переривань.
«Для старту потрібен 1 млн гривень». Інтерв'ю зі співзасновницею першого в Україні видавництва виключно електронних книжок
В Україні запустили перше видавництво винятково електронних книжок OLEAN. Воно спеціалізується на новинках бізнес-літератури, політично-соціальних та історичних книгах. Видавництво відкрили дві піарниці — Олена Новіцька та Анна Свиридюк. Ми зв’язалися з Оленою, щоб дізнатися, скільки можна заробляти на е-книгах, де знаходити авторів для суто електронного формату та як таке видавництво зможе допомогти українським мігрантам.
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев
У 2022 році всім уже зрозуміло — ігрова індустрія нікуди йти не збирається, натомість лише зміцнює позиції. За даними аналітиків, сумарна вартість гейм-ринку складе близько 260 млрд доларів до 2025-го, а вже зараз хоч у щось грають понад 2.5 млрд людей по всьому світу.
При цьому людині, яка раніше відеоіграми не цікавилася, може бути складно вдатися до всіх нюансів сфери. Адже своїх термінів та особливостей у ній вистачає. Тому ділимося добіркою з п’яти книг українською мовою, які допоможуть отримати перше уявлення про геймдев.