Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Марія БровінськаРобота
2 червня 2025, 14:45
2025-06-02
«На жаль, не розглядаю графіку 5/2». Кандидат запропонував рекрутерці свої умови роботи — мати три вихідних дні на тиждень замість двох. Чим це обернулося й що про вимогу думає спільнота?
CEO HR агенції HR-Lab Юлія Пащенко поділилася історією найму фахівця, який відмовився працювати за графіком із двома вихідними, вимагаючи третій.
CEO HR агенції HR-Lab Юлія Пащенко поділилася історією найму фахівця, який відмовився працювати за графіком із двома вихідними, вимагаючи третій.
«А що, так можна було? Ситуація, яка склалася буквально декілька днів тому в розмові нашого рекрутера з кандидатом». — написала вона й оприлюднила скриншот.
«Колись 5/2 був стандартом. Сьогодні — це вже „ні, дякую“. Ринок праці змінюється. І змінюють його зумери. Їхній запит простий і гучний: більше вихідних, гнучкість, режим, який не руйнує життя. Це вже не історія про „ледачих кандидатів“. Це — нова система координат. І нам, HR-ам, рекрутерам та власникам бізнесу, потрібно або адаптуватися, або втратити зв’язок із майбутнім. Тренд очевидний: Work-life balance — не бонус, а вимога, здоров’я й особистий ритм — пріоритет, флексибільність — нова валюта при найманні», — написала вона.
На думку фахівчині, роботодавцям треба переглядати графіки, особливо на junior- та middle-рівнях; формувати EVP не лише навколо грошей, а й навколо умов;, давати більше автономії в роботі — контролювати результат, а не процес; навчитися чесно говорити з кандидатами про гнучкість, а не обіцяти те, чого немає. «І найголовніше — вивчати свою аудиторію. Бо нове покоління не буде грати за старими правилами. Ми не зобов’язані одразу все змінити. Але ми зобов’язані слухати», — зазначила вона.
Під дописом Юлії понад 170 коментарів. Айтівці жваво коментують питання робочого графіку.
Founder рекрутингового сервісу Matchsy Алекс Бурлаченко зазначає: «5/2 — це ще про щось живе?! Формула, в якій людина працює 5 днів, щоб 2 дні відходити від себе самої(-ого). Може, вже досить гратись у „норму“, яка зʼявилась разом із фабричними гудками? Ми ж не гайки крутимо. Живі люди — живий темп. А не кастинг на виживання до пʼятниці ввечері».
«Я вже багато років працюю виключно в гнучкому графіку, з частковим навантаженням — 10, 15, 20 або 30 годин на тиждень. Це дозволяє мені легально, чесно брати в роботу 2–3 проєкти. Але не як підрядник. А саме як проєктно залучений штатний співробітник. Це дозволяє мені глибоко занурюватися в специфіку бізнесу роботодавця, напряму взаємодіяти з працівниками та керівниками. Й це класно!», — ділиться досвідом бізнес-аналітик Володимир Переверзєв.
На думку Product Owner Андрія Сметани, наведений діалог — це погана розмова з кандидатом, який знає чого хоче і займається спортом. «Він бачить що може бути ефективним чотири дні для компанії. Можна на цьому понизити зарплату й отримати суперефективного робітника за копійки. Я через рік роботи на мене давав людям графік пів дня. І вони робили вдвічі більше, обираючи цей графік, ніж працюючи цілий день, щоб його не втратити».
HR Ірина Сільвестр розповіла: «Цікаво, особливо коли маю досвід впровадження 4-денного робочого тижня в американській айтішці й результати роботи й мотивація співробітників була дуже висока. Вони працювали й виконували все що мали з 5 днів у 4 і мали вихідні субота-понеділок. Дуже зручно, особливо вирішувати якісь побутові моменти в закладах, де теж працюють тільки в будні дні. Якщо подивитись статистику робочих годин людей і відкинути якісь перекури чи кава-брейки, які розтягують виконання задач, то дійсно можна продуктивно працювати 4 дні й відпочивати 3. Тому не здивована, що кандидат зацікавлений у такому графіку, багато компаній уже переходить на такий режим і мають чудові результати».
Засновниця рекрутингової агенції в IT Анастасія Войтенко констатує, що зараз все більше ринок кандидатів починає враховувати життя і намагатися його таки хоч якось встигати проживати поза робочими задачами та буднями. «З війною це почало яскравіше проявлятися. У когось це побажання по віддаленому формату роботи (за ті години в дорозі-заторах можна зекономити час для себе), хтось, наприклад, просто зрозумів, що коли встигає за день бути мультизадачним і встигнути й робочі справи, і особисті повирішувати, тому шукає більш гнучкий підхід не за робочими „відсидженими“ годинами, а за кінцевим результатом роботи. Тому такі меседжі як людина я розумію, як бізнес — буду пручатися таким кандидатам. Тому зараз так важливо формувати здорове уявлення в обох сторін про відповідальність за роботу і відповідальність за ментальне/фізичне здоровʼя підлеглих», — пояснює вона.
«Ми не „ліпимо вареники“ — наша робота не вимагає фізичної присутності чи мікроменеджменту». Чи вимагають українські IT-роботодавці повернення в офіси від IT-фахівців?
«Компанія не може „купувати кота в мішку“». Навіщо українські IT роботодавці дають кандидатам тестові завдання, скільки часу вони займають, і чи готові оплачувати ТЗ у EPAM, Ciklum, SoftServe, Sigma Software та інших компаніях
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі