💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉

2025 рік називають роком ШІ-агентів. Чи дійсно AI-агенти — must have для всіх, і над якими ШІ-асистентами працюють українські підрозділи EPAM, Intetics, Levi9, P2H та Railsware

Штучний інтелект вже нині позбавляє рутини мільйони працівників технокомпаній і не тільки. Уже зараз на так званих ШІ-агентів перекладають чимало завдань, які виконуються точніше, швидше і з меншими витратами, ніж коли цим займалася людина.

dev.ua запитав у представників українських IT-компаній, які перспективи для ШІ-помічників бачать цьогоріч вони. 

Залишити коментар
2025 рік називають роком ШІ-агентів. Чи дійсно AI-агенти — must have для всіх, і над якими ШІ-асистентами працюють українські підрозділи EPAM, Intetics, Levi9, P2H та Railsware

Штучний інтелект вже нині позбавляє рутини мільйони працівників технокомпаній і не тільки. Уже зараз на так званих ШІ-агентів перекладають чимало завдань, які виконуються точніше, швидше і з меншими витратами, ніж коли цим займалася людина.

dev.ua запитав у представників українських IT-компаній, які перспективи для ШІ-помічників бачать цьогоріч вони. 

Бум AI-агентів у світі

Компанії активно розробляють ШІ-помічників, які раз у раз доводять свою ефективність. Зокрема, LinkedIn запустив першого агента ШІ, який візьме на себе роль рекрутерів. Microsoft представив 10 ШІ-агентів для різних бізнес-процесів у Dynamics 365. Американський стартап Cognition ще в березні представив інструмент на базі ШІ Devin, який розробники називають «першим у світі повністю автономним розробником програмного забезпечення ШІ». А Slack перетворюють на платформу, де ШІ-агенти працюватимуть разом із людьми як цифрові колеги. 

Тим часом очільник Nvidia Дженсен Хуанг мріє, щоб у його компанії працювали 50 000 людей і 100 млн асистентів із ШІ. А директор з інновацій консалтингової компанії Capgemini Паскаль Брієр вважає, що автономні помічники на базі штучного інтелекту почнуть спілкуватися між собою у 2025 році. 

Не відстають від техногігантів й українські IT-компанії. Зокрема, в компанії Sigma Software створила ШІ-агента Sima, який економить команді тисячі годин часу. А SoftServe використовує ШІ-інструменти як власного виробництва, так і відомі рішення на ринку, щоб підвищити ефективність виконання командами ІТ-проєктів. MacPaw планує випустити власного ШІ-асистента Eney до кінця 2025 року.

Що таке ШІ-агенти

ШІ-агенти — це автономні програми, які для роботи використовують алгоритми штучного інтелекту й найчастіше можуть працювати без втручання людини, маючи певні задані параметри для роботи.

Це моделі та алгоритми штучного інтелекту, які можуть самостійно ухвалювати рішення у динамічному світі. Це системи, які може виконувати широкий спектр завдань, подібно до людини-помічника. На робочому місці ШІ-агент може аналізувати список справ і виконувати завдання з нього, наприклад надсилати запрошення з календаря, нагадування або електронні листи. Також агенти можуть обробляти мову, аудіо та відео. 

«У 2025 році популярність агентів суттєво знизиться через те, що ми наблизимось до AGI»

Павло Яловол, VP of Innovation в Intetics

Прогрес у сфері генеративного ШІ настільки швидкий, що має сенс прив‘язуватись не до років, а до кварталів, а інколи навіть місяців.

Так, тема Agentic AI набула популярності ще у 2024 році, а вже в січні 2025 OpenAI дає можливість створювати агентів, просто не виходячи з ChatGPT. В Intetics ми почали робити ШІ-агентів для наших клієнтів ще влітку 2024 року й наразі продовжуємо роботу над новими агентами, які:

  • вимірюють розміри автомобільних стекол;
  • створюють автотести на основі текстового опису;
  • шукають POIs (Points of Interest) у заданому регіоні й періодично оновлюють дані щодо тих, що застарілі,
  • створюють пропозали для наших клієнтів та автоматизують виконання внутрішніх операційних задач.

Ми вважаємо, що у 2025 році популярність агентів суттєво знизиться через те, що ми наблизимось до AGI (Artificial General Intelligence), і людям уже не будуть потрібні десятки агентів, створених для виконання однієї задачі, прив‘язаної до конкретної галузі. Радше в кожного користувача (або організації) з‘явиться свій АІ-асистент, який зможе допомогти з будь-якою задачею, враховуючи контекст конкретної людини чи організації.  

«2025 рік обіцяє стати ключовим для AI-агентів»

Вадим Власенко, архітектор рішень в EPAM

2025 рік обіцяє стати ключовим для AI-агентів, які швидко завойовують популярність завдяки своїй здатності автоматизувати різноманітні завдання.

За минулий рік ми в EPAM активно займалися розробкою AI-агентів для таких напрямів, як електронна комерція, розробка ПЗ, контакт-центри, маркетинг, страхування, туристична галузь тощо.

Щоденно я працюю з власними AI-агентами, які допомагають у виконанні досліджень і складанні документації. Наприклад, вони можуть самостійно збирати дані з інтернету й інтегрувати результати в системи на зразок Confluence, що значно економить час.

Додатково наша команда створила власну no-code платформу для створення AI-агентів, яка дозволяє легко підключати різні інтеграції, як-от бази даних і проєктну документацію. Ця платформа відкриває доступ до автоматизації широкому колу користувачів, надаючи змогу швидко адаптувати агенти для бізнес-завдань без глибоких технічних знань.

Це підтверджує зростальний тренд інтеграції AI в бізнес-процеси, стимулюючи підвищення ефективності й можливість зосередитися на стратегічно важливих задачах.

«Зараз AI-агенти можуть не просто допомагати писати код, а й робити код рев’ю, оптимізацію та навіть будувати застосунки з нуля»

Ігор Козлов,  Data & ML Engineer у Levi9

Безперечно, останній рік можна вважати роком прориву у сфері Generative AI. Швидкість і масштаб розвитку як моделей, так і архітектури AI агентів вражають. Однією з основних сфер застосування агентів є підтримка клієнтів. Більшість запитів можуть бути оброблені агентами з базою знань, що значно зменшує потребу у втручанні людини й оптимізує витрати на утримання customer support.

Ще минулого року ми реалізували таку систему у вигляді POC для одного з наших клієнтів. А цього року ми працюємо над створенням AI Buddy для внутрішнього використання. Цей інструмент допомагатиме нашим співробітникам у саморозвитку та відповідатиме на поширені запитання щодо внутрішніх процесів компанії. Buddy також реалізуємо за допомогою agentic-архітектури, що дає нам змогу покращити якість відповідей, адже за кожне джерело даних відповідає свій агент та вони можуть працювати паралельно.  

Крім customer support і self-development, важливо також розуміти вплив агентів безпосередньо на процес розробки програмного забезпечення. Зараз вони можуть не просто допомагати писати код, а й робити код рев’ю, оптимізацію та навіть будувати застосунки з нуля (гарним прикладом цього є v0 by Vercel, https://v0.dev/). 

Проте важливо враховувати безпекові ризики: наскільки безпечно передавати код і дані стороннім моделям? Для деяких клієнтів оптимальним рішенням є використання open-source моделей, розгорнутих локально або в хмарі компанії.

У Levi9 ми вже застосовуємо coding агентів на певних проєктах клієнтів. Це регулюється додатковими угодами, що враховують усі необхідні аспекти безпеки.  

«AI-агенти — це не панацея й точно не must have для всіх продуктів»

Ніка Тамайо Флорес, Product Lead, Railsware

Можливо, це прозвучить трохи провокативно, але AI-агенти — це не панацея й точно не must have для всіх продуктів. Так, їхня популярність стрімко зростає, і ми також плануємо працювати з ними в майбутньому. Утім, вони точно не першочергова необхідність для деяких складних продуктів, як, наприклад, Coupler.io, який допомагає збирати дані та створювати дашборди.  

Чому? Головна «фішка» AI-агентів — це взаємодія через запити. Але чи багато користувачів дійсно хочуть розбиратися в тому, як усе працює «за лаштунками»? Найімовірніше, їх більше цікавлять три речі: швидкість запиту, ціна та якість результату. А чи працює це завдяки ШІ чи іншим технологіям — не принципове питання, тоді як ШІ — скоріше приємний бонус.  

Для покриття більшості потреб користувачів продуктів часто достатньо класичного машинного навчання. Воно дешевше, простіше у впровадженні й до того ж екологічніше. Якщо ви не замислювалися, скільки води та електроенергії потрібно для виконання одного запиту в AI-моделі — можете прочитати тут.   

Утім, вплив AI на діяльність людини вже відчутний і продовжує зростати. Особливо ефективним штучний інтелект стає у співпраці з людиною та її інтелектом. Він може швидко аналізувати великі обсяги даних, тоді як людина — ухвалювати стратегічні рішення, враховуючи ширший контекст. Така співпраця допомагає ефективніше вирішувати завдання: працівники звільняються від рутини, а компанія отримує значний приріст продуктивності.

«Ми бачимо, як автоматизація рутинних процесів і впровадження AI стають невіддільною частиною бізнесу»

Дмитро Мащенко, Chief Operating Officer, P2H 

Попит на AI-агентів зростає у сферах, де потрібна автоматизація складних, але повторюваних процесів, а саме в таких напрямах, як-от web-development, е-commerce, у сфері маркетингу та підтримки клієнтів. У web-development AI уможливлює створення більш інтуїтивно зрозумілих і цікавих вебпродуктів. Він дає змогу створювати контент, з різних сторін аналізувати дані та давати рішення на їхній основі. Але найголовніше — AI оптимізує операційну роботу команди, пришвидшуючи цикл розробки. Так, ШІ автоматизує повторювані завдання, як-то генерація коду, тестування, прототипування та налагодження. Завдяки цьому розробники можуть зосередитися на більш складних і творчих аспектах веброзробки. Крім автоматизації процесів, ШІ може допомогти покращити й результати виконаної роботи чи запропонувати поліпшення на основі оброблених ним даних. AI може ефективно автоматизувати такі аспекти як якість коду, User Experience та SEO.  

Ще з десяток років тому ми в Р2Н напрацювали метод, завдяки якому в короткі терміни могли розраховувати чіткі обсяги й дедлайни. Так, команда виділила набір стандартних елементів для нарізання, стилізації й вирівнювання згідно з дизайном за 12–15 хвилин. У розпал ери АІ ми дійшли висновку, що цього методу можна навчити й машину. Так народився АІ Tool, який спрощує оцінювання складності та вартості розробки вебсайтів — звісно, під модерацією розробників і корективами результату за потреби. Цей інструмент поєднує наш досвід у створенні сайтів із сучасними можливостями штучного інтелекту (AI), даючи змогу клієнтам швидко отримувати зрозумілі результати та планувати проєкти ефективніше. Інструмент аналізує дизайн чи структуру сайту і пропонує три варіанти оцінки: Класична фронтенд-розробка (HTML, CSS, JS). Створення сайту з Elementor (плагіном WordPress).

Конструювання сайту на WordPress. Користувач завантажує дизайн у Figma, скриншоти сайту або дає посилання, яке сканує AI. Модель рахує унікальні елементи, визначає складність реалізації та видає три варіанти з розрахунком бюджету та строків. Для тренування моделі ми використали метод Supervised Learning. Вона навчена розпізнавати елементи дизайну за прикладами, позначеними мітками. Модель вдосконалювалася, допоки не почала видавати результат із точністю 85% лише за 2 хвилини. Оптимізована архітектура дозволяє швидко працювати навіть із великими запитами. 2025 рік можна сміливо назвати ерою AI-агентів.

Ми бачимо, як автоматизація рутинних процесів і впровадження AI стають невіддільною  частиною бізнесу. Наш інструмент підтверджує цю тенденцію: він фактично виконує роль «AI-агента з оцінки вебпроєктів», автоматизуючи складний процес і звільняючи час для важливіших завдань. На цьому ми не зупиняємося та прагнемо надалі підвищувати точність моделі, а також розширити її функціонал і зробити її доступною для аналізу нових форматів дизайнів. Водночас ми активно досліджуємо можливості AI-агентів для розробки, щоб запропонувати клієнтам ще більше рішень, що автоматизують їхній бізнес.

Slack перетворюють на платформу де ШІ-агенти працюватимуть разом з людьми як цифрові колеги
Slack перетворюють на платформу, де ШІ-агенти працюватимуть разом з людьми як цифрові колеги
По темi
Slack перетворюють на платформу, де ШІ-агенти працюватимуть разом з людьми як цифрові колеги
Шведсько-українська ІТ-компанія Sigma Software вклала близько $400 000 в ШІ-чатбот Sima. Він зекономив їй тисячі годин роботи
Шведсько-українська ІТ-компанія Sigma Software вклала близько $400 000 в ШІ-чатбот Sima. Він зекономив їй тисячі годин роботи
По темi
Шведсько-українська ІТ-компанія Sigma Software вклала близько $400 000 в ШІ-чатбот Sima. Він зекономив їй тисячі годин роботи
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Підключай Megogo зі знижками за акційними тарифами.

від 99 гривень на місяць

Читайте також
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
Зарплата айтішників в Україні — одна з найвищих. І ІТ-галузь під час війни — єдина галузь, яка зростає, попри війну. А айтішники — серед тих, хто найактивніше підтримують армію. Середній місячний донат айтішника становить 10% від зарплати, або $270. dev.ua вирішив розпитати айтішників, куди вони витрачають гроші й у що інвестують під час війни. 
1 коментар
«Гори вчать тягнутися до результату і гамувати амбіції». Java Software Architect з Levi9 — про підкорення вершин та гірські походи, що заряджають
«Гори вчать тягнутися до результату і гамувати амбіції». Java Software Architect з Levi9 — про підкорення вершин та гірські походи, що заряджають
«Гори вчать тягнутися до результату і гамувати амбіції». Java Software Architect з Levi9 — про підкорення вершин та гірські походи, що заряджають
«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак.  Герой сьогоднішнього матеріалу — айтішник-підкорювач гір Дмитро Ковальчук, що працює Java Software Architect в компанії Levi9.
1 коментар
«Треба вірити в себе та йти (чи хоча би лежати) в бік своєї мети». Історія бухгалтерки, яка стала розробницею та виросла до Team Lead і ментора
«Треба вірити в себе та йти (чи хоча би лежати) в бік своєї мети». Історія бухгалтерки, яка стала розробницею та виросла до Team Lead і ментора
«Треба вірити в себе та йти (чи хоча би лежати) в бік своєї мети». Історія бухгалтерки, яка стала розробницею та виросла до Team Lead і ментора
Немає більш слушного часу для змін, аніж сьогодні. Шлях до професії мрії може бути ретельно спланованим зі шкільної парти або тернистим і сповненим пригод. Своїм досвідом переходу з позиції бухгалтера в ІТ-компанії до frontend-розробниці на проєкті в ній же ділиться Наталія Сингаєвська, Frontend Engineer у Levi9. Вона знайшла своє призначення та за чотири роки зросла зі стажистки до Team Lead на проєкті в Лондоні. 
Не Патроном єдиним. Айтішник з EPAM шиє військову амуніцію для собак: історія диво-стартапу для чотирилапих захисників України
Не Патроном єдиним. Айтішник з EPAM шиє військову амуніцію для собак: історія диво-стартапу для чотирилапих захисників України
Не Патроном єдиним. Айтішник з EPAM шиє військову амуніцію для собак: історія диво-стартапу для чотирилапих захисників України
Максим Лісович, Interior Designer в ЕРАМ Україна, поза роботою допомагає амуніцією українським військовим… собакам. Так, службові пси носять унікальні жилетки та нашийники, мають спеціальні аптечки та турнікети. Чотирилапі в такому «одязі» більш захищені та впізнавані.  За словами Максима, тільки на заході країни нас захищають сотні військових собак. Айтівець допомагає військовим кінологам нести цю службу гідно, забезпечуючи відповідною амуніцією, спеціальними аптечками та турнікетами. Нещодавно він провів три дні поспіль, власноруч відшиваючи нашийники та повідці. А ще два роки тому шити він не вмів узагалі. Ось історія диво-стартапу.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.