Згідно з інформацією, якою поділився на презентації відділення співзасновник «Нової пошти» Вячеслав Климов, зараз вже близько 95% мережі «Нової пошти» мають базові елементи інклюзивності, зокрема, пандуси та ліфти, щоб люди на кріслі колісному або з тростиною могли скористатись послугами сервісу. В новому безбарʼєрному відділенні, відкритому днями в Києві, додали ще велику кількість нових технологій.
Що є у відділенні
Про елементи інклюзивності, які є у відділенні, розповіла менеджерка соціальних проєктів «Нової Пошти» Ілона Оксень. Зокрема, на прилеглій території та у відділення відсутні пороги чи сходи.
Місце для паркування автотранспорту для людини з інвалідністю, виділене спеціальним знаком та розміткою. А вхідна група облаштована широкими автоматичними дверима шириною понад 90 см.
На вході на рівні очей розміщений графік роботи відділення, продубльований шрифтом Брайля. А в тамбурі встановлена мнемосхема, яка буде корисна для людей з порушеннями зору.
На підлозі встановлені тактильні елементи, які допоможуть людям з порушенням зору. Тактильні смуги та попереджувальні направляючі призведуть до зони з оператором, тобто до клієнтської зони.
Доречі, за словами Віталія Пчолкіна, директора ГО «Група активної реабілітації», який брав активну участь у консультуванні різних бізнесів щодо безбар'єрності, в тому числі і «Нову пошту», з власного досвіду користувача крісла колісного каже, що велика кількість тактильних плиток на підлозі заважає людям, які переміщуються за допомогою колісних крісел.
«Ми покликали представників всіх груп інклюзивності і провели з ними екскурсію, а потім внесли корективи, щоб їм було комфортно», — повідомив Віталій Кривіхін, менеджер продукту, який працює в «Новій пошті» 12 років.
«Нова пошта» прислухалась до відгуків Віталія та інших людей з інклюзивністю, які тестували всі засоби відділення, і вирішили залишити тактильні плитки лише у загальній зоні при вході.
У відділенні тумби оператора та зони обслуговування клієнтів облаштовані таким чином, щоб люди на кріслі колісному змогли комфортно себе почуватись, відправляючи або отримуючи свою посилку.
Також є два цифрових помічники: перший — стандартний, другий експериментальний, який можливо рухати донизу.
Всюди де це необхідно, по відділенню встановлені тримачі для милиць та тростин. Ця інформація продубльована на відповідних таблицях, де всі слова перекладені шрифтом Брайля.
У цьому відділенні також тепер можна випити каву та перекусити і всі поверхні також встановлені на рівні, зручному для людей у кріслі колісному та дітям. Навіть вішак для одягу має два рівні гачків, щоб дітям та людям на кріслі колісному було зручно повісити вбрання.
Також в середині приміщення розташована дитяча зона та зона для тварин. Саме в цьому відділенні доступна вбиральня за всіма нормами безбарʼєрності, зокрема, рукомийник без п'єдесталу, під рукомийником вільний простір для ніг, а дзеркало розташоване під кутом. «Відсутня автоматична сушка для рук, щоб не травмувати людей з ментальними порушеннями та дітей. Також є тривожна кнопка. Все це розміщено на висоті 90 см та 10 см від підлоги. Є тримачі, гачки, все доступно, в все за стандартами», — акцентує Ілона.
Про інновації
Одна з інноваційних технологій, які були використані у безбарʼєрному відділенні, це NovaDrive, щоб клієнти мали змогу отримати послуги, не виходячи з машини.
Крім того, як повідомив співзасновник «Нової пошти» Володимир Поперешнюк, наразі команда працює над новим застосунком, де, за його словами, наприклад, трьома кнопками можна буде викликати курʼєра.
Також у відділенні встановлена система індукційна петля, яка допоможе людям з вадами слуху спілкуватись з операторами. Як розповів Віталій Кривіхін, пристрій встановлений під поверхнею перед стійкою оператора. Як тільки людина, що має слуховий апарат, підходить до робочого місця, індукційна петля вмикається і підсилює звук, який говорить в мікрофон оператор.
Про гроші
Побудова з нуля існуючого відділення «Нової пошти» до рівня безбарʼєрності, за словами співзасновника компанії Володимира Поперешнюка, склала 24 млн грн. На саму безбарʼєрність компанія в цьому відділенні витратила 1 млн грн.
Подібне відділення стало першим, але не єдиним серед безбарʼєрних просторів, які планує облаштувати «Нова пошта», але від подробиць Володимир Поперешнюк утримався. «Бюджету поки що немає, якраз завдяки цьому пілотному відділенню ми будемо формувати бюджет на цей рік. Можу сказати однозначно, що на наступний рік цифри будуть великі і постійні. В цілому, безбарʼєрність — це вже частина нашої бізнес-моделі, це не разова акція, а постійна робота. І бюджет на безбар'єрність буде встановлюватись. В нас це буде окрема стаття витрат», — сказав він.
Про плани
На презентації відділення в Києві співзасновник «Нової пошти» Вячеслав Климов зауважив, що на прикладі цього відділення компанія буде відпрацьовувати новий стандарт, який буде масштабуватися в мережі «Нової пошти». «Кожне наступне відділення „Нової пошти“ буде відкриватися саме за таким форматом, а ті відділення, які вже працюють, будемо підтягувати до цього формату», — акцентував Вячеслав Климов. Крім того, «Нова пошта» планує впроваджувати засоби, щоб інклюзивність була реалізована і на робочих місцях сервісу.
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Зараз, щоб отримати чи відправити посилку навіть не потрібно йти до відділення служби доставки, чекати довгі черги та витрачати купу часу. Це можна зробити за допомогою поштоматів — автоматичних теміналів, які розташовані у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах та навіть в житлових будинках.
dev.ua зібрав інформацію про термінали різних сервісів доставки, де вони знаходяться, чим відрізняються, як скористатись поштоматом та які особливості вони мають.
(оновлений текст від 17 листопада 2021 року)