Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Вікторія ГорбікСтартап
28 червня 2025, 09:00
2025-06-28
Українські студенти розробляють застосунок, конкурента Google Maps, який прокладе індивідуальний маршрут Києвом, щоб не пропустити жодного важливого місця. Ось, що про нього відомо
Українська студентська команда з чотирьох спеціалістів заснувала стартап ExactOptiRoute і розробляє вебзастосунок, за допомогою якого можна мандрувати центром Києва. Розробники використали методи дослідження операцій та штучного інтелекту, які дозволяють користувачу побудувати незвичні маршрути, щоб відвідати не лише памʼятки історії та архітектури, а й насолодитись смачними локаціями, побачити парки та дістатись інших корисних та цікавих місць столиці.
СЕО стартапу 23-річний Микола Корабльов розповів dev.ua, що особливого у застосунку та чим саме він відрізняється від Google Maps.
Українська студентська команда з чотирьох спеціалістів заснувала стартап ExactOptiRoute і розробляє вебзастосунок, за допомогою якого можна мандрувати центром Києва. Розробники використали методи дослідження операцій та штучного інтелекту, які дозволяють користувачу побудувати незвичні маршрути, щоб відвідати не лише памʼятки історії та архітектури, а й насолодитись смачними локаціями, побачити парки та дістатись інших корисних та цікавих місць столиці.
СЕО стартапу 23-річний Микола Корабльов розповів dev.ua, що особливого у застосунку та чим саме він відрізняється від Google Maps.
Від науки до бізнесу
Микола закінчив з відзнакою бакалаврат із системного аналізу в ІПСА, НТУУ КПІ ім. Ігоря Сікорського і наразі навчається в магістратурі з комп’ютерних наук на кафедрі математики Київського академічного університету та працює інженером-програмістом в Інституті кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України.
Стартап для нього розпочався восени 2023 року із дослідницької задачі від наукового керівника Стецюка Петра Івановича, завідувача відділу методів негладкої оптимізації в Інституті кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України. Він запропонував Миколі попрацювати над розробкою математичних моделей для спеціальних задач маршрутизації. Пропозицію студент прийняв.
Щоб знайти ще людей, яким би також було цікаво зайнятися задачами з математичного моделювання, Петро Іванович разом з Миколою подалися на програму «Ідеатон „TRUE Наука: знайомство та практика досліджень“», яку організовував Київський академічний університет спільно з Noosphere Engineering School.
За два місяці «Ідеатону» команда доповнилася ще двома студентами й разом працювала над розробкою та теоретичним обґрунтуванням математичних моделей, які дозволяють знаходити найкоротші маршрути відвідування заданої кількості локацій різних типів. Паралельно з цим команда досліджувала різні можливі сфери для застосування розроблених моделей. Як зауважив Микола, це могло бути все: від логістичних перевезень — до планування послідовності дій на багатоетапному виробництві.
Стартапер розповів, коли команда почала готуватися до фінального звіту за програмою то, надихнувшись однією прочитаною науковою статтею, обрала саме сферу пішохідного туризму для ілюстрації розроблених моделей.
«На той момент ця галузь була найзрозумілішою для нашої студентської команди, адже кожен мав власний досвід планування прогулянок незнайомим містом і тих проблем, які при цьому виникають», — додає він.
В процесі учасники швидко синхронізували загальне бачення першої версії прототипу застосунку. А вже на завершальному звіті «Ідеатону» студентам запропонували продовжити роботу в рамках «Програми підтримки студентських академічних науково-інноваційних проєктів та стартапів» від Київського академічного університету та Noosphere Engineering School. Саме під час участі у цій програмі команда доповнилася ще однією учасницею та під керівництвом бізнес-ментора сфокусувалась на можливості перетворення наукового результату у стартап.
Про продукт
Мета вебзастосунка ExactOptiRoute — допомагати людям будувати оптимальні персоналізовані туристичні маршрути центром Києва. Він може стати в пригоді для користувачів, які вперше бувають у столиці та/або не бажають вручну складати список цікавих їм місць для відвідування. Так, за допомогою власних математичних моделей застосунок дозволяє враховувати вподобання користувачів та їхні побажання безпосередньо при побудові маршруту з автоматичним підбором локацій — об’єднуючи разом етапи планування мандрівки замість того, щоб розділяти їх. Саме так і виникла назва застосунку, як скорочення від головної задачі, яку команда поставила перед собою: побудова точних персоналізованих оптимальних маршрутів (exactly optimal routes).
Як працює сервіс
В застосунку користувача зустрічає карта Києва, на якій відображаються певний фіксований набір локацій та два меню з полями для введення інформації. На цей момент у базі даних локацій наявні 30 різних місць чотирьох різних видів: 14 ресторанів, 10 музеїв, 5 парків та 1 станція метро. За словами розробників, такої кількості локацій поки було достатньо для тестування роботи застосунку, надалі вони планують розширити базу даних.
Поточна версія вебзастосунка зображена на зображенні нижче.
Поточна версія вебзастосунка (Скрін від Миколи Корабльова)
Меню справа є обов’язковим для користувача. Саме тут вводяться основні побажання щодо маршруту:
визначається початкова та кінцева локації,
вказується, скільки локацій певного виду потрібно буде відвідати.
У прикладі на наведеному зображенні стартовою вершиною був обраний ресторан «Пузата Хата”', кінцевою — Музей видатних діячів української культури та вказано, що протягом маршруту необхідно відвідати 2 ресторани, 4 музеї та 2 парки без повторень. Оскільки ресторан та музей вже були обраними як, відповідно, початкова і кінцева локації, то це автоматично враховується. Далі алгоритму необхідно буде обрати 1 ресторан, 3 музеї та 2 парки. Якби користувач вказав число нуль в одному з полів, то даний тип локацій було б автоматично виключено з розгляду.
Крім того, користувачі можуть накладати спеціальні обмеження на маршрут, а саме:
визначити деякі локації обов’язковими для відвідування під час маршруту. Щоб це зробити, потрібно натиснути на значок відповідного закладу на карті. На прикладі таким чином були обов’язково обраними для відвідування Національний музей історії України, Музей історії Києва та ресторан «Мушля».
визначити порядок відвідування деяких з локацій, які були обрані обов’язковими. У прикладі, що розглядається, такий порядок заданий на відвідування двох музеїв: спочатку Національний музей історії України, потім — Музей історії Києва.
Зліва для користувача випадає меню з трьох підменю, кожне з яких містить поля для введення ним своїх вподобань щодо кожного виду локацій (ресторанів, парків та музеїв). На зображенні якраз можна побачити підменю для ресторанів. Тут користувач може відмітити свої обмеження по бюджету, побажання щодо атмосферності закладу, вказати потребу у дозволі входу з тваринами та вподобання щодо їжі. Ці меню не є обов’язковими: якщо користувач не хоче вводити жодних вподобань, то може цього не робити — тоді процедура побудови маршруту буде базуватися тільки на даних з меню справа.
Коли вся інформація введена користувачем, йому залишається натиснути кнопку «Побудувати маршрут». Через декілька секунд очікування оптимальний план прогулянки відображається на карті разом з вказаним порядком відвідування локацій та загальною довжиною маршруту.
Про команду
Команда проєкту, який з наукової роботи перетворився у стартап ExactOptiRoute, сформувалась наступним чином. Проєкт починали ментор проєкту Стецюк Петро Іванович, науковець з більш ніж 40-річним досвідом застосування методів математичного програмування та чисельних методів оптимізації для вирішення реальних задач з різних галузей, та його магістрант Микола Корабльов.
Команда ExactOptiRoute (Фото від Миколи Корабльова)
Після представлення ідеї на «Ідеатоні», над якою працювали дослідники, на їхню пропозицію співпраці відгукнулися двоє студентів-розробників програмного забезпечення (full stack developer), що навчалися на магістратурі з комп’ютерної інженерії на факультеті радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем КНУ ім. Т. Г. Шевченка, та здобули бакалавра з прикладної математики на факультеті комп’ютерних наук та кібернетики: Олександр Стоян та Олег Губернатор. Вони стали співзасновниками стартапу, а також, відповідно, двома CTO проєкту.
Також, коли навесні 2024 року у КАУ проходив триденний стартап-табір «Boost-Camp», Микола познайомився з Олександрою Михайленко, яка на той момент була студенткою бакалаврату з Інженерії програмного забезпечення у Національному університеті «Києво-Могилянська академія», а зараз навчається на магістратурі з компʼютерних наук Національного університету «Одеська політехніка». Вона зацікавилася студентським проєктом та приєдналася до команди, щоб займатися маркетингом та бізнес аналізом.
Студентській команді, як підкреслює Микола, дуже сильно допомає Горенко Вадим Володимирович, ментор та бізнес-коуч з понад 12-річним досвідом допомоги власникам стартапів/компаній та керівникам у запуску та розвитку їхнього бізнесу. Він розпочав роботу з командою як бізнес-ментор від КАУ та продовжує працювати з командою й зараз і консультує їх у питаннях розвитку бізнесу.
Отже, всі члени команди, як пояснює Микола, студенти, які над ExactOptiRoute працюють у вільний від навчання та основної роботи час. За його словами, про збільшення команди поки що мови не йде, з поточними задачами з розширення функціоналу застосунку та дослідження користувачів (customer development) справляються вчотирьох, за підтримки наукового та бізнес менторів.
В очікуванні ExactOptiRoute
Наразі стартапери вже створили MVP вебзастосунка, зокрема, налаштували взаємодію всіх його компонентів: інтерфейсу, бекенду, бази даних локацій, рекомендаційної системи та модуля з математичного моделювання.
Завдяки використанню сервісом точних алгоритмів, які використали розробники, при розв’язанні задач маршрутизації вони можуть явно враховувати особисті пріоритети користувача при плануванні прогулянки. Зокрема, завдяки функції відмічання локацій обов’язковими для відвідування можна спонукати застосунок до побудови такого маршруту, який не пропустить певну визначну пам’ятку або ж улюблений ресторан користувача.
Саме оптимальний план відвідування локацій, що враховує побажання та вподобання користувача, розробники називають основною перевагою ExactOptiRoute серед інших програм. Цього вдається досягти завдяки об’єднанню моделей дослідження операцій, методів штучного інтелекту та алгоритмів точного розв’язання задач оптимальної маршрутизації, що дозволяє інтегрувати вибір підходящих локацій для відвідування безпосередньо у процедуру з побудови маршруту.
«Цей підхід відрізняє ExactOptiRoute від інших популярних сервісів, які можуть побудувати вам маршрут, якщо ви вже знаєте місця, які хочете побачити, або ж можуть запропонувати місця для відвідування, проте без детального плану подорожі», — акцентує стартапер.
Продукт стартаперів наразі перебуває на стадії прототипу, тому користувачів, за словами Миколи, не має. Вони допрацьовують його, спираючись на запити та побажання від зацікавлених осіб та компаній і фахового департаменту Київської міської державної адміністрації.
Про гроші
На початку шляху, під час «Ідеатону» та Програми підтримки студентських академічних науково-інноваційних проєктів та стартапів, КАУ та Noosphere Engineering School підтримали стартап щомісячною стипендією у розмірі декількох тисяч гривень для кожного студента-учасника. Вся подальша робота з доопрацювання та розвитку прототипу вебзастосунка відбувається на власній ініціативі учасників. За словами Миколи, для підтримки роботи команди стартапери зараз шукають можливості грантового фінансування, іноземного чи вітчизняного.
Але також вже продумують різні схеми монетизації, які можна буде впровадити для різних користувачів.
«Головне тут, на нашу думку, врахувати специфіку туристичних продуктів — наприклад те, що користувачі, які рідко подорожують, не погодяться платити за сервіс кожен місяць», — додає CEO стартапу.
Тому, за його словами, для B2C вони планують встановити певну фіксовану ціну для придбання застосунку у PlayMarket та AppStore з можливістю побудувати фіксовану кількість унікальних маршрутів. Після чого користувач зможе «докуповувати» послугу з планування маршруту тоді, коли буде потрібно.
Що ж стосується B2B та B2G — тут, як розповідає стартапер, монетизація може бути через укладання контрактів на впровадження розробки у їхні робочі процеси з використанням наявних в них баз даних туристичних локацій та помісячною оплатою за підтримку роботи сервісу.
Про клієнтів та розповсюдження
Протягом 2024 року учасники проєкту пройшли відбір та взяли участь у практичній програмі Science2Business від центру інновацій та підприємництва INNOV8, акселераційній програмі CityAccelerator, яка була впроваджена ISECorporateAccelerator на замовлення департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та акселераційній програмі Академ.Сіті від Київського академічного університету. На фінальному Демо-Дні CityAccelerator 20 листопада вони представили проєкт КНП «Київський центр розвитку туризму» та отримали цінні коментарі і обговорили багато ідей для майбутнього розвитку сервісу.
На цей час стартапери орієнтуються на вітчизняний ринок і покращення планування туристичних маршрутів великими містами України: Києвом, Львовом, Одесою та іншими. Разом з цим також налагоджують зв’язки з європейськими компаніями, наприклад, ведуть перемовини з однією турагенцією з Португалії, а також продовжують активно спілкуватися з потенційними B2B клієнтами та зацікавленим сторонами як в Україні, так і закордоном.
Про плани та масштабування
Зараз стартапери продовжують активно спілкуватися з потенційними B2B клієнтами та зацікавленим сторонами як в Україні, так і закордоном. Спілкуючись зі спеціалістами у сфері туризму, прагнуть дізнатися про нагальні проблеми, що потребують вирішення.
Також, завдяки проведеним опитуванням, збирають зворотний звʼязок та готують список необхідних покращень та розширень функціоналу. Саме їх планують пріоритезувати у розробницьких планах.
21-річний студент створив ШІ-застосунок, що допомагає кандидатам-програмістам обманювати роботодавців на співбесідах. Interview Coder вже скористалися тисячі айтівців. Техногіганти розчаровані й готові повертати очні job interview в офісах