На межі світів: як український стартап CaerSidi об’єднує матеріальний та діджитал-виміри, забезпечуючи «перший контакт»

Як через пандемію трансформувати свій стартап так, аби не втратити основної концепції та продовжити розвивати технологію? Цей виклик прийняли небагато засновників, впорались із ним ще менше. Про те, як має розвиватись стартап і де шукати точки опори для перебудови й продовження роботи розповідає один із засновників компанії CaerSidi Павло Шлапак.

Залишити коментар
На межі світів: як український стартап CaerSidi об’єднує матеріальний та діджитал-виміри, забезпечуючи «перший контакт»

Як через пандемію трансформувати свій стартап так, аби не втратити основної концепції та продовжити розвивати технологію? Цей виклик прийняли небагато засновників, впорались із ним ще менше. Про те, як має розвиватись стартап і де шукати точки опори для перебудови й продовження роботи розповідає один із засновників компанії CaerSidi Павло Шлапак.

Що це за стартап?

Стартап CaerSidi заснували у грудні 2019 року двоє партнерів: Павло Шлапак та Валентин Тризно. Все почалось із бажання зайти на ринок phygital-продуктів (Phygital — це об'єднання фізичної (Physicall) і віртуальної (Digital) реальності, — ред.). Два роки тому такі технології були не дуже поширені, тож компаній сподівалась відразу зайняти велику нішу — робити phygital-продукти для геймінг-індустрії.

 Почали з інтерактивного мерчендайзу для геймтех-компаній: це коли ви купуєте фігурку персонажа, торкаєтесь її телефоном і на дисплеї відкривається історія героя. З такою пропозицією почали їздити виставками й спілкуватись із геймдев-компаніями. Ідею підтримували й пропонували співпрацю. Стартап активно розвивався, були пілотні продукти з великими компаніями. Засновники вклались у продажі, активно інвестували в роботу з клієнтами. CaerSidi готувались стати великими воротами між світом фізичних і цифрових продуктів.

«Ринок phygital тільки з’являється. Та за попередніми прогнозами, він переросте і фізичний, і цифровий разом узяті. Ми від початку хотіли об'єднати ці два світи, як видно з назви. Прагнемо бути тим замком, який з'єднує матеріальну і діджитал реальності.» — розповідає Павло Шлапак.

Та пандемія сильно змінила плани. Хтось із потенційних клієнтів збанкрутував, хтось пішов перебудовувати свої процеси, а хтось відклав релізи на невизначений час. Всі проєкти заморозились. Пропонувати та продавати продукти компаніям стало важче: для ефективної презентації онлайн-формат погано підходить. Час укладання угод суттєво збільшився, компанії довго думали, чи треба їм phygital-продукти.

«Були проблеми з конкуренцією між геймдев-компаніями. Якщо ти продав свій продукт одній компанії, то отримуєш заборону продавати такий самий її конкуренту. Всі хочуть ексклюзив» — розповів Павло.

У CaerSidi зрозуміли, що продовжувати так не можна. Тож вирішили не витрачати час, і з квітня 2020 року почали шукати новий напрямок для втілення.

На той момент у стартапу була технологія, але не було конкретного продукту. Тому участь в акселераторі Nest від Unit.City стала переломним моментом. Там допомогли розібратись з тим, що робити і як рухатись далі, вибудувати довготерміновий план. Після акселератора компанія сфокусувалась на конкретному продукті, навколо якого вибудували воронку продажів. 

«Стартап роблять не технологія і продукт, а продажі. Акселератор допоміг нам знайти те, з чого найкраще починати, аби потім успішно масштабуватись і розвиватись, захоплювати ринки і світ.» — ділиться Павло.

Що тепер робить компанія?

Зараз основний продукт CaerSidi — це картки E-Card з вбудованими NFC мітками. Це phygital-візитівки, які дають можливість одним дотиком передати клієнту всю необхідну інформацію про вас та вашу роботу чи продукт. 

CaerSidi 

 Як це працює

Берете картку, прикладаєте до телефону або зчитуєте QR-код. Активуєте її та заходите у свій акаунт. Тепер тільки ви можете редагувати дані, які бачитиме клієнт. Прописати там можна всю інформацію, яку ваш новий знайомий має отримати. Також є інструменти, які допомагають ефективніше провести ваше знайомство: можна відразу призначити зустріч, обмінятись контактами з партнером і отримати лист на пошту з усією потрібною інформацією. На карті — все, що треба при першому контакті у зручному рішенні, все просто, швидко, інтуїтивно зрозуміло.

CaerSidi 

Команда стартапу багато вивчала особливості того, як проходить знайомство і перше спілкування та постаралась врахувати й автоматизувати всі необхідні деталі. 

«Ми зробили інструмент, який допомагає вашому контакту пройти максимально ефективно.» — ділиться Павло.

Ще картки мають функцію лідогенерації — якщо у вашого партнера також є E-Card, то при контакті ви отримаєте всі дані, які він вказав у своєму профілі. Ще власнику картки доступна аналітика використання картки: скільки разів обмінялись даними, де це було та ряд інших показників. Та всі ці дані збережені й захищені, і крім вас ніхто більше ними не володіє.

Партнери

За словами Павла Шлапака, стартап активно розвивається. Тож зараз вони зацікавлені в акселераторах, інкубаторах, фондах, які допомагають почати працювати.

Павло Шлапак (фото bel.biz)

Команда бачить для себе велику цінність в експертах, в менторах, які зможуть допомогти вирішити ряд питань. CaerSidi вже попрацювати з TechMinsk та Nest, почали роботу з USF. Також зібрали $210 тисяч на pre-seed раунд від трьох ангелів при оцінці у $2 млн. У 2021 році компанія була партнером Київського міжнародного економічного форуму.

Конкуренти

Якщо говорити тільки про phygital-візитівки, то аналогів на ринку досить багато. Поки найпотужнішим конкурентом є компанія HiHello. Та всі вони сфокусовані на форматі b2c. Деякі мають бізнес-можливості, але доволі слабкі. 

CaerSidi відрізняється від інших схожих пропозицій кількома моментами:

  1. розраховані на формат співпраці b2b;
  2. можуть запропонувати клієнту відразу цілий ряд продуктів, які адаптовані під конкретні запити споживача;
  3. замовник сам обирає і виготовляє будь-який фізичний носій, який зручний для нього. Це може бути будь-що — кулон, браслет, нашивка, наклейка, картка. CaerSidi постачає тільки програмне забезпечення.

Павло розповів, що фізичні об'єкти (картки) загалом не дуже потрібні. Та з ними простіше, бо картка — проста, зрозуміла річ, яка суттєво спрощує процес покупки. З нею не треба довго пояснювати, яку цінність пропонує компанія, покупці все розуміють самі. А потім їм розповідають, що замість картки може бути наклейка, QR-код чи просто лінк. 

«Ми розвиваємо продукт під запити клієнта, плануємо нарощувати кількість інструментів для маркетингу брендів. Це може бути не тільки обмін даними: картка дозволить людині записатись, наприклад, на автосервіс — такий кейс якраз втілюємо з КІА. Ми робимо те, що хочуть клієнти, додаємо функціонал під їхні запити. Це працює як конструктор: ви можете додавати скільки завгодно всього, щоб підсилити цінність картки. Це живий продукт, який постійно покращується, і в цьому його цінність.» — говорить Павло.

Розвиток стартапу

Як правильно має розвиватись стартап? Є певний порядок дій, без яких стартувати й рости важко. 

«Ти не можеш відразу побудувати зореліт, у тебе немає ресурсів, навичок, команди. Я на ці граблі наступив, ми почали відразу будувати екосистему. Та це неправильно.» — ділиться Павло.

За словами Шлапака, є чотири етапи, необхідні для доброго старту:

  1. Знайти глобальне бачення свого стартапу, мати ідею і мету для втілення. Глобально СаerSidi — це phygital ЦМС. Вони бачать тренд, що фізичні і цифрові продукти поокремку не настільки популярні й успішні, як їхній мікс, і прагнуть бути серед перших в цьому.
  2. З широкої мети виокремити один невеликий продукт, який вирішуватиме реальну проблему споживача тут і зараз. У компанії таким рішенням стали картки — простий і зрозумілий девайс, який виконує конкретні функції та не випадає із загальної концепції.
  3. Цей продукт можна швидко реалізувати і почати продавати. Стартап — це не те місце, де можна рік виконувати завдання, треба будувати й тестувати якомога швидше.
  4. Справу можна масштабувати й ефективно розвивати. 

За цією схемою візитні картки стали для CaerSidi ідеальним стартом роботи з phygital-продуктами. Зараз компанія зосередилась на побудові воронки продажів. Її планують спершу допрацювати й систематизувати в Україні й на тих ринках, з якими співпрацюють вже через реселлерів, а потім переходити у Північну Америку. Збільшувати монетизацію хочуть завдяки напрацюванню більшої кількості індустріальних кейсів.

Про ринок

Павло Шлапак вирізняє три тренди, які зараз панують на ринку:

 — менша кількість часу на контакт із клієнтом. Чим швидше встигли справити важення і передати інформацію, тим більше виграли;

— фізичні продукти мають бути якомога біль екологічними та спонукати купувати менше;

 — люди вже максимально онлайн, тому цифрові продукти починають «поїдати» одне одного. І вже є умовні верхні планки розвитку.

І phygital-продукти потрапляють у всі три тренди. Гарним прикладом є одяг із цифровими можливостями. Показовим кейсом тут є підсумки компанії Nike за 2020 маркетинговий рік. Вони запустили кампанію Consumer Direct Acceleration під час розвитку пандемії. І той рік став для них чи не найуспішнішим по росту прибутків від часу заснування компанії. Завдяки phygital-інструментам вони змогли зблизитись з клієнтами та збільшити рівень прямих продажів. Компанія дала своїм  фізичним продуктам цифровий вимір, додаткову цінність і виграла. 

Що б сказав собі на початку проєкту

«Я б сказав відразу робити візитки, а потім решту. Я хотів відразу зореліт, а треба було почати з повітряної кульки, навчитись літати на ній. Тепер всім рекомендую не будувати дрон, який може й у вулкані знімати, і під водою плавати, і в космос літати. Збудуйте дрон, який може перевозити піцу. Вузькі рішення куди швидше і простіше запускаються у форматі стартапу. Зробіть простий мінімум, а потім відштовхуйтесь від потреб клієнта і того, за що готові платити» — ділиться Павло.

Що розчарувало під час роботи у проєкті

Спроби вкрасти працюючу систему. Коли працюєш з клієнтом чи партнером тривалий час, то вкладаєш в це ресурси. А потім ці люди різними способами пробують отримати права на код або намагаються скопіювати систему. Загалом дратують спроби обікрасти й заробити екстрапрофіт на стартапі. Така бізнес-культура сильно демотивує.

Що найбільше потішило в проєкті

Перша виставка на uTomorrow, коли виступили з візитками. Наступного дня на конференції всі ходили з ними. Підходили лідери бізнесу в Україні цікавились продуктом Caer Sidi, СЕО інших стартапів розпитували, що робить компанія. Всі підходили, пробували і 95% відгуків були позитивними. 

«Коли я бачив, що люди захоплюються нашим продуктом, він їм подобається, ним активно користуються — я радів» — розповів Павло.

Небезпека для геймдева в Україні: «Валюта всередині ігор може потрапити під регулювання та штрафи»
Небезпека для геймдева в Україні: «Валюта всередині ігор може потрапити під регулювання та штрафи»
По темi
Небезпека для геймдева в Україні: «Валюта всередині ігор може потрапити під регулювання та штрафи»
Під капотом World of Tanks. Інсайди з офісу розробки найстарішого геймдева України – «Першої Студії»
Під капотом World of Tanks. Інсайди з офісу розробки найстарішого геймдева України — «Першої Студії»
По темi
Під капотом World of Tanks. Інсайди з офісу розробки найстарішого геймдева України — «Першої Студії»
Три українці роблять маркетплейс кіберзахисту. Залучили $11 млн. Що про них відомо
Три українці роблять маркетплейс кіберзахисту. Залучили $11 млн. Що про них відомо
По темi
Три українці роблять маркетплейс кіберзахисту. Залучили $11 млн. Що про них відомо

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Читайте також

«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
«Наймайте особистість, а не людиногодини». Топ ігрового напрямку Genesis поділився інсайтами успішного найму в геймдеві
4-5 грудня в Києві пройшла конференція Games Gathering 2021. Одним зі спікерів був Ігор Копйов, керівник ігрового напрямку OBRIO (Genesis). У геймдеві він майже 10 років, і за цей час переконався, що люди — найважливіша частина цього бізнесу.  dev.ua публікує інсайти про те, як в Genesis шукають сильних людей в геймдев-команду, навіщо запрошують їх на обіди й на що дивляться на співбесіді.
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Гра на підвищення. Кому належать топові геймдев-компанії України: імена та досьє (апдейт)
Імена власників банків, торгових мереж, будівельних компаній і взагалі людей з іншого великого бізнесу відомі багатьом українцям. Але мало хто знає, які особистості керують і володіють українськими геймдев-компаніями. Подейкують, що в цій індустрії крутиться найбільше грошей з усього IT… dev.ua переглянув відкриті реєстри даних і з’ясував, хто стоїть за топовими українськими геймдев-студіями. upd: редакція оновила дані по деяких компаніях з урахуванням зауважень від уважних читалелей.
2 коментарі
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це
«Спочатку працював за їжу в ноунейм компанії». Як будівельник, масажист, режисер, інженер ЧАЕС та рекламник пішли в геймдев і не шкодують про це
Щоб робити ігри, іноді досить просто любити їх і мати велике бажання розвиватися. У геймдеві працює безліч людей, які прагнули туди потрапити зі шкільних років. Але є й ті, хто зважився кардинально змінити свою, часто нелегку, професію — інженера, будівельника, телеоператора, рекламника або тренера — на роботу мрії. І отримати можливість реалізувати свої творчі амбіції, ще й за хорошу оплату.  dev.ua розповідає історії цих людей.
Ігрові підписки, які доступні в Україні – PlayStation, Game Pass від Microsoft, EA Play, Ubisoft та інші. Що вигідніше?
Ігрові підписки, які доступні в Україні – PlayStation, Game Pass від Microsoft, EA Play, Ubisoft та інші. Що вигідніше?
Ігрові підписки, які доступні в Україні – PlayStation, Game Pass від Microsoft, EA Play, Ubisoft та інші. Що вигідніше?
1 коментар

Обговорення

Коментарів поки немає.