Керівник Ciklum про роботу в кризових умовах: «Для кожного клієнта, що має 2–3 команди в Україні, потрібно мати 1–2 — у Європі або Індії для балансу ризиків»
Керівник Ciklum Віталій Нужний розповів, як IT-компанія долає виклики у кризових умовах.
Керівник Ciklum Віталій Нужний розповів, як IT-компанія долає виклики у кризових умовах.
«Робимо розділені команди. У поточних умовах для кожного клієнта, що має 2–3 команди в Україні, потрібно мати 1–2 — у Європі або Індії для балансу ризиків. Вони підхоплюють релізи застосунків чи платформ, відповідають за його підтримку, бо там стабільна ситуація з інтернетом та електрикою. Тоді клієнти відчувають себе захищеними», — зазначив Нужний в інтерв’ю Forbes.
Зі слів керівника Ciklum, 78% фахівців компанії можуть працювати 10 та більше годин без електроенергії, а інші живуть близько до офісів.
«Є клієнти, для яких достатньо мати 10% команди за кордоном. Іншим — 50%. Великі банки взагалі не можуть приводити проєкти в Україну під час війни через внутрішні обмеження. Таких проєктів в українському IT не залишилося — усі вийшли», — розповів Нужний.
Що стосується бронювання, то, зі слів Віталія Нужного, у компанії заброньовано близько 20 фахівців.
«Це мало. Критичних людей — десь 200–250. На кожній такій людині тримається 5–10 робочих місць. Їх потрібно забронювати, інакше проєкти будуть закінчуватися, а ринок скорочуватися», — поділився топменеджер.
Водночас Віталій Нужний розповів, що у нинішніх умовах ШІ за останній час перетворюється з «хайпу» на одну з робочих технологій, яка використовується для оптимізації зусиль.
«Кожен бекенд-розробник повинен знати фреймворки роботи із ШІ. Ми запустили програму покращення навичок наших фахівців, де регулярно навчається 200–300 людей. Кожна компанія має навчити штучного інтелекту своїх співробітників. Не тільки розробників, а й аналітиків, бізнес-девелоперів тощо», — зазначив він.
Як ми вже писали, Віталій Нужний вважає, що в нинішній ситуації як для його компанії, так і для українського ІТ-ринку в цілому, збереження поточних показників може розцінюватися як успіх.