Увійти в IT — 5 книжок про геймдев українською 🔫

«Світ зараз — справжнє торнадо». Велике інтерв’ю з Country manager Ukraine в SoftServe про роботу у війні, вихід з рф, найм та плани компанії

Найбільший український аутсорсер SoftServe до кінця цього року, аби не війна, мав би вирости до 16 000 спеціалістів. Нині плани компанії дещо відкориговані, більшість зусиль спрямовані на утриманні нинішніх темпів роботи, а також адаптації до нових воєнних реалій. dev.ua поговорив із кантрі-менеджеркою по Україні Анастасією Фроловою про поточний стан справ у компанії, плани та висновки, які їх навчила робити війна.

Велике інтерв’ю про війну та допомогу, найм та замовників, IT-освіту та виходи на нові ринки.

Залишити коментар
«Світ зараз — справжнє торнадо». Велике інтерв’ю з Country manager Ukraine в SoftServe про роботу у війні, вихід з рф, найм та плани компанії

Найбільший український аутсорсер SoftServe до кінця цього року, аби не війна, мав би вирости до 16 000 спеціалістів. Нині плани компанії дещо відкориговані, більшість зусиль спрямовані на утриманні нинішніх темпів роботи, а також адаптації до нових воєнних реалій. dev.ua поговорив із кантрі-менеджеркою по Україні Анастасією Фроловою про поточний стан справ у компанії, плани та висновки, які їх навчила робити війна.

Велике інтерв’ю про війну та допомогу, найм та замовників, IT-освіту та виходи на нові ринки.

Про війну та перші рішення

Війна мене застала о п’ятій ранку в Норвегії, де я була на той час. 15 хвилин по тому я була на конференц-дзвінку нашої Emergency Responce Team, де ми погоджували запуск попередньо напрацьованих алгоритмів. 

Ми вже мали готовий BCP план з різними детальними сценаріями розвитку подій та планами їх реалізації. Тому, у першу чергу, запустили роботу згідно з планом. З перших днів війни ми запустили величезну логістичну машину SoftServe, завданням якої було перемістити працівників зі східних областей у західні, аби вони були в безпеці. Кожен розробницький центр мав свою, наперед визначену кризову команду — у Львові, Франківську, Рівному, Чернівцях та Ужгороді займались розміщенням та поселенням працівників, наданням допомоги та консультацій, а також організацією релокацій закордон, а команди Харкова, Києва, Дніпра, Одеси відповідали за логістику та організацію евакуації працівників з цих локацій.

В кожній локації були попередньо сформовані графіки чергувань кризових команд, в перші тижні вони працювали 24/7. Я і мої колеги — серед них. Особисто для мене це було вперше — перебувати в офісі вночі. 

Через два місяці від початку війни мені довелось виїхати, я супроводжувала близьких мені людей, яким вдалось евакуюватись з Маріуполя до Польщі, до їхньої родини. Скористалась можливістю і відвідала кількох близьких, що вже на той час перебували в Європі. Зараз знаходжусь вдома, у Львові.

Сценарії і шокуючий факт

Ми кілька місяців до початку війни щоденно працювали над питаннями ймовірного розвитку подій у зв’язку з постійними новинами про ескаліцію конфлікту з росією. Намагались передбачити різні сценарії і те, якими мали б бути наші дії в тих чи інших ситуаціях. З початку лютого заохочували колег до релокації на захід, і частина працівників почала переїжджати за кілька тижнів до 24 лютого.

Однак, більшість людей загрозу розгортання війни сприймали як малоймовірну і не переїхали. Оскільки основним пріоритетом була безпека наших працівників, тому перше питання, що ми для себе віришували, — як у випадку війни перемістити велику кількість наших колег та їхні сім'ї на безпечні території.

Але, звісно, як би ти не готувався, сам факт того, що в країні одного ранку розпочалась повномасштабна війна, — шокуючий.

Всі ми переживали дуже напружений емоційно і психологічно період ву перші дні і справлялись з ним, працюючи 24/7.

Про релокейт та мобілізацію співробітників

На цей час мобілізованих й тих, що добровільно вступили до лав ЗСУ та ТРО,  орієнтовно 180 працівників SoftServe. Рішення компанії щодо їхньої підтримки було одноголосним: ми зберігаємо за колегами робочі місця і щомісячну компенсацію на час служби.

Близько чотирьох тисяч наших працівників були переміщені з центральних і східних регіонів до більш безпечних локацій. Понад півтори тисячі працівників виїхали за кордон, решта були переміщені в межах України. Окрім працівників, ми допомагали з переміщенням також і їхнім сім’ям.

За перший тиждень війни до Львова прибуло найбільше людей, майже 500 наших працівників з інших локацій. До Івано-Франківська — майже 250, до Чернівців та Ужгорода — по 200, до Рівного — 100, а також до Тернополя, Хмельницького, Вінниці. Це люди, які перемістились зі східних областей та перереєструвались в інший девцентр компанії на заході країни. 

В перші дні війни кожен девцентр був не просто офісом, а приймаючим хабом, облаштованим таким чином, щоб працівники могли там тимчасово зупинитись, за необхідності переночувати, поїсти гарячої їжі тощо.

Готуючись до можливих масових релокацій, ми розраховували не лише на орендне житло, готелі, турбази, а також пам’ятали про те, що взаємопідтримка — це наша сильна сторона. Ми заздалегідь підготували списки колег з заходу країни, які готові були прихистити колег з сім’ями в себе. Це був неймовірний момент згуртованості і людяності.

Щоб контролювати кошти, які ми вкладали в допомогу з релокацією, завчасно були створені окремі emergency бюджети.

На Львівщині хочуть побудувати IT-місто. Що про це відомо
На Львівщині хочуть побудувати IT-місто. Що про це відомо
По темi
На Львівщині хочуть побудувати IT-місто. Що про це відомо

Львів як IT-база

За даними ЛОДА, в середньому у Львові перебуває від 200 000 до 400 000 переміщених осіб. Звісно ж, місто не могло не відчути такого навантаження. Найбільша кількість наших працівників зі східних областей, які перебували у Львові, припала на квітень — це 527 осіб плюс сім'ї. Надалі, і особливо в травні, ми почали спостерігати протилежну тенденцію — відтік новоприбулих працівників зі Львова до своїх звичних локацій, зокрема, до Києва.

Львів, звісно ж, змінився в час війни. Для декого місто стало транзитним      центром, для декого — тимчасовим прихистком, а хтось вирішив осісти тут надовго. І це не лише про наших працівників чи працівників інших ІТ-компаній, а загалом про всіх українців, які змушені були втікати від війни.

Що я помічаю найбільше, це те, що Львів став міжнародним центром в час війни, на вулицях зараз як ніколи багато іноземців, а на балконах центральних готелів — студії світових ЗМІ.

Чи став Львів головиним ІТ-центром країни? Він був і є одним з ІТ-центрів країни і доволі амбітним містом в цьому напрямку. Але першість —  завжди за столицею, і ми, як компанія, вболіваємо як ніколи раніше за Київ і відновлення ІТ-життя в ньому.

Про вихід з рф

SoftServe не вів діяльності в росії, не мав там працівників чи клієнтів. З ринку вийшла інша компанія холдингу — SoftServe Business Systems. Це окрема невелика продуктова компанія, яка з 2008 року працювала з міжнародними FMCG-клієнтами на зразок Uniliver, Nestle, InBev та вели діяльність переважно на ринку країн СНД.

В росії в компанії було до 10 регіональних менеджерів, що вели російські представництва цих глобальних клієнтів. З початком повномасштабної війни SoftServe Business Systems оголосили про повну ліквідацію бізнесу в росії. Вочевидь, це означає втрату клієнтів і значної частини бізнесу там. Однак, в цифрах чи деталях прокоментувати не можу, оскільки це інша компанія, інший менеджмент, інша структура власників тощо, і я не володію цією інформацію.

Анастасія Фролова в офісі під час війни

Про замовників та проєкти

На кількість наших замовників війна не вплинула. Абсолютна більшість залишилась з нами, як із компанією-партнером, і виявила неабияку лояльність.

Звісно, є ряд клієнтів, які вимагали виведення бізнесу за межі України через власні корпоративні політики чи з міркувань кібербезпеки; частина вимагала диверсифікації ресурсів, як керування ризиками. Але більшість залишилась лояльна і підтримала нашу компанію, працівників і Україну загалом, залишивши робочі місця тут.

Більше того, за три місяці війни частина клієнтів, які призупинили роботу з нами наприкінці лютого, вже повернулися до нас.

Додам, що понад $300 000 донатів зібрали наші партнери та працівники за кордоном для підтримки українців. 

Щодо клієнтів загалом, в цьому напрямку ми також дуже сильно згуртувались — компанія запустила потужну різнорівневу комунікацію з партнерами щодо стану бізнесу, перформансу працівників, готувала регулярні звіти щодо безпеки команд та будь-яких ризиків за тими чи іншими стейджами проєктів тощо. Готовність працювати за будь-яких умов і те, як швидко наші працівники повернулися до повноцінної роботи, вражає кожного з наших закордонних партнерів.

«Ситуація вже пройшла точку критичного дна». Що відбувається на ринку праці та чи є шанс на відновлення активного найму в українському IT
«Ситуація вже пройшла точку критичного дна». Що відбувається на ринку праці та чи є шанс на відновлення активного найму в українському IT 
По темi
«Ситуація вже пройшла точку критичного дна». Що відбувається на ринку праці та чи є шанс на відновлення активного найму в українському IT

Про IT-ринок праці

IT-ринок загалом, звісно, яскраво зреагував на події. Зовнішній найм був призупинений на деякий час, але це, скоріше, було пов’язано з чисто технічними обставинами. Проте, як тільки державні служби відновили діяльність, найм відновився, і всі, кому офери були надіслані до початку війни, мали можливість доєднатись до компанії.

Зараз ми також здійснюємо зовнішній найм, проте більший фокус все ж на роботу з внутрішнім резервом, забезпеченням проєктною робою вже існуючих працівників.

Більшість наших вакансій в Україні закриваються внутрішньо, утім відкриті вакансії на ринку в нас також є, і їхня кількість поступово зростає.

В укранської ІТ-індустрії є всі шанси швидко відродитися та повернути собі довоєнні темпи росту, як тільки ситуація в країні стабілізується.

Якщо ж узагальнювати, то для компанії кількість вакансій через війну не зменшувалась, вони диверсифікувались на інші ринки — зараз у нас велика кількість відкритих вакансій в Латинській Америці, Польщі, Болгарії, а також активний найм в новій локації — Румунії. 

Щодо перегляду винагород працівників, ми нічого не змінювали, розмір щомісячної випагороди не зменшували. 

Працівники і кандидати на ринку цінують не лише бонуси та додаткові виплати в компанії. Наші працівники з нами, тому що симпатизують цінностям компанії, відповідальності перед працівниками, передусім. Щодо додаткових виплат, в компанії зараз продовжує діяти внутрішня реферальна програма — це виплати працівникам, які рекомендують вакансії друзям. Ми маємо низку внутрішніх бонусів, пов’язаних з перформенсом, додатковими ролями, понаднормовим навантаженням тощо. На початку війни ми їх призупинили, але зараз плануємо відновити у звичному форматі та обсязі.

Війна змінила IT-ринок. Що відбувається з наймом зарплатами релокейтом та чи буде робота для айтішників  найближчим часом
Війна змінила IT-ринок. Що відбувається з наймом, зарплатами, релокейтом та чи буде робота для айтішників найближчим часом
По темi
Війна змінила IT-ринок. Що відбувається з наймом, зарплатами, релокейтом та чи буде робота для айтішників найближчим часом

Про найзатребуваніших та джунів

Деверсифікований портфель клієнтів і проєктів, з якими працюємо, дає нам велике розмаїття технічних вакансій, від тестувальників до R&D розробників. Проте, в попиті найбільше залишаються зараз спеціалісти з DevOps, Ruby, Java, .NET, Python, Web UI.

Ми беремо і джунів. Початківець — це не зовсім витрата для компанії, швидше, інвестиція. Наймаючи ще недосвідчених працівників, ми тим самим інвестуємо в майбутнє нашої компанії, так і у розвиток індустрії загалом. Оскільки ми зараз сфокусовані на розвиток наших позаукраїнських локацій, то і більшість вакансій джуніорів перемістились туди. Разом з тим, продовжуючи навчати початківців в Україні, ми розраховуємо на відновлення найму джуніорів і в Україні.

SoftServe продовжує активно співпрацювати з університетами, з вересня ми запускаємо оновлені спеціальності з дуальним форматом навчання в Києві, Харкові та Дніпрі, продовжуємо працювати зі студентами на таких же дуальних спеціальностях у Львові. Активно працює і наша ІТ-Академія, в якої безліч навчальних можливостей та курсів для тих, хто планує розпочати роботу в ІТ чи підсилити знання з суміжних технологічних напрямків.

Згідно з найновішими даними звіту SoftServe Університету за 2021 рік, який от-от вийде, половина від усіх випускників ІТ-Академії отримала роботу в компанії торік, а це близько 1300 студентів.

«Головне — не здаватись та не опускати руки». 4 історії джунів що отримали роботу в реальних проєктах з нульовим досвідом
«Головне — не здаватись та не опускати руки». 4 історії джунів, що отримали роботу в реальних проєктах з нульовим досвідом
По темi
«Головне — не здаватись та не опускати руки». 4 історії джунів, що отримали роботу в реальних проєктах з нульовим досвідом

Українські офіси

В Україні ми представлені 22-ма розробницькими центрами. Минулого року ми відкрили офісні простори в Одесі, Ужгороді, Вінниці, найближчим часом плануємо відкриття у Луцьку і Тернополі. Ми намагаємось бути присутніми там, де є наші працівники. На відкриття центрів розробки в нових регіонах країни вплинула пандемія коронавірусу, зміна підходів щодо дистанційної роботи. Станом на сьогодні, всі наші українськи офіси продовжують працювати для тих, хто має потребу чи бажання виходити в офіс. 

Єдиний офіс, який зараз призупинив роботу, це харківський. Всі інші офіси працюють від початку війни в більш-менш звичному режимі, і є відкритими для відвідування працівниками. Київський офіс у тому числі. Наші два офіси в Києві не зачиняли свої двері для співробітників та їхніх сімей ще з початку війни, та слугували укриттям і місцем роботи. Коли стало відносно безпечно, ми перейшли у звичний режим роботи. Зараз у два наші офіси в Києві приходять, в середньому, 10% співробітників, однак є тренд на зростання. Згідно з нашими останніми даними, в Київ від початку травня повернулись 400 працівників компанії.

На цей рік ми мали великі плани щодо проєкту SoftServe Сampus на місці колишньої виправної колонії у Львові, проте війна, очевидно, внесла значні корективи. Зараз ми проводимо всі необхідні підготовчі роботи для оголошення міжнародного архітектурного конкурсу та сподіваємося провести його як тільки в нас з’явиться така можливість.

В Україні ми відкрили рекордну кількість офісних просторів минулого року, охопивши більшу кількість обласних центрів країни. Найближчим часом плануються відкриття офісних просторів у Луцьку та Тернополі. 

Про flexible desk

Нещодавно ми перейшли на формат flexible desk, який дає можливість будь-якому працівникові відвідувати офіс тоді, коли йому потрібно, обираючи найзручніше для нього місце. Ми давно про цю концепцію думали, проте велика кількість переміщених працівників нас до того підштовхнула. Кожен з офісів компанії може стати робочим для будь-кого з нас. 

Особисто я відвідую офіс, коли маю заплановані зустрічі з колегами, які зі мною в одному місті, також для робочих сесій, що, на мою думку, можуть стати продуктивнішими в офлайні.

Нещодавно компанія скасувала всі обмеження в офісах, пов’язані з COVID-19. 

Що там, за кордоном

Наші центри розробки поза Україною прийняли на себе великий виклик. Частина бізнесу, що раніше органічно йшла до України, була переведена на наші закордонні локації. На початку війни, коли українські працівники потребували паузи в роботі через релокейт тощо, частково команди в Болгарії та Польщі їх ефективно підстрахували команди, тимчасово взявши на себе більше зобов’язань на проєктах. Однак нам досить швидко вдалося відновити продуктивність роботи проєктних команд. Тепер, коли українці вже працюють стабільно, то підтримують інші країни і досвідом, і операційно, особливо нові локації, які ще в процесі розбудови девцентрів. 

Я додам також, що диверсифікація бізнесу за кордоном дозволяє нам втримувати клієнтів, залучати нових, і відкривати вакансії, в тому числі і в Україні. Якби ми не мали центрів розробки в інших країнах, нам було б значно складніше створювати нові робочі місця в Україні.

Девцентри в Мексиці, Колумбії та Чилі дуже швидко ростуть, зараз там працюють вже майже 300 людей. Наразі готуємо офіційний гучний лонч девцентрів для медіа спільноти та запускаємо один з наших улюблених хайрингових проєктів — Road Show в Болгарії та Колумбії.

Вперше такий проєкт ми провели в Україні минулого року, це серія опен-ейр івентів для знайомства місцевих ІТ-спільнот з компанією, а компанії — зі спільнотами різних міст. 

Польські девцентри, як і вся країна, стали найкращими друзями українців з початком війни — у Вроцлаві наші тамтешні працівники влаштували справжній притулок для українських колег, наш Благодійнй фонд організував там хаб для збору гуманітарної допомоги та передачі її в Україну, а польські колеги охоче приймали українців у своїх домівках, а також допомагали новоприбулим зі всім необхідним. У Польщі збільшилась кількість вакансій SoftServe зараз, що підсилить стратегічні плани компанії на ріст в цій країні. 

Румунія — країна, в якій ми робимо перші кроки та наймаємо перших працівників зараз. В цій країні маємо тепер близько 80 відкритих вакансій і готуємось до запуску офісного коворкінгу в Бухаресті. 

Також цього року планується відкриття нових офісів в Болгарії. В цій країні ми працюємо ще з 2014 року, наразі у нас два офіси в столиці — Софії. Зовсім скоро з’явиться новий офіс в Бургасі, а до кінця року плануємо відкрити ще офіс в Пловдіві.

Про IT-освіту

Ми не лише не припиняємо наші програми дуальної освіти, що стартували в попередні роки у Львові, а й плануємо цього року розширити список наших партнерів і запустити спільні програми з елементами дуальної освіти на трьох спеціальностях у Києві, Харкові та Дніпрі (КНУ ім. Тараса Шевченка, НТУ «Харківський політехнічний інститут», НТУ «Дніпровська політехніка»). Разом з новими програмами та тими, які вже діяли у Львові, — маємо загалом вісім програм з дуальним форматом навчання.

Програми дуальної освіти — це гра вдовгу. Ми спершу із вишем-партнером переглядаємо, актуалізуємо і доповнюємо навчальні програми, оптимізуємо порядок вивчення предметів. Потім відкривається набір абітурієнтів на відповідні програми.

Загалом на всіх вісьмох дуальних спеціальностях компанії з університетами цього року очікують близько 1000 нових студентів.

Ми надаємо можливості працевлаштування для більшості студентів наших спільних з університетами програм. Минулого року був перший випуск студентів першої дуальної програми «Системи штучного інтелекту» у Львівській політехніці, яка стартувала у 2017 році. Близько 25 випускників програми стали нашими працівниками. Ми і зараз розраховуємо на те, що коли студенти спільних дуальних програм будуть готові до працевлаштування, ми зможемо надати їм робочі місця.

Маючи свою ІТ-Академію, ми також співпрацюємо з рядом комерційних шкіл. Проте, все ж основну кількість спеціалістів початківців готуємо через наші програми. Вони розроблені таким чином, щоб випускник відповідав вимогам компанії і мав всі необхідні теоретичні і практичні навички, аби розпочати свою кар’єру в нас. Те, що на ринку така велика кількість пропозицій, говорить лише про те, що є попит. 

Щодо найму на роботу після завершення ІТ-курсів, можу сказати так — ми не орієнтуємось на ту чи іншу ІТ-школу, ми оцінюємо досвід та знання кандидата тут і зараз.

В нас вже давно напрацьовані процеси щодо найму та рівня інтерв’ювання, технічні співбесіди, які дозволяють об'єктивно оцінити кандидата на відповідні до вимог вакансії. Яку школу кандидат до цього пройшов, які курси завершив —  не відіграє найголовнішої ролі.

Як увійти в IT безкоштовно? 10+ безкоштовних курсів для айтішників-початківців від провідних IT-компаній України
Як увійти в IT безкоштовно? 10+ безкоштовних курсів для айтішників-початківців від провідних IT-компаній України
По темi
Як увійти в IT безкоштовно? 10+ безкоштовних курсів для айтішників-початківців від провідних IT-компаній України

Про світчерів та жінок в IT

Згідно з даними за 2021 рік, 50% наших trainee та junior спеціалістів в компанії — світчери. Більшість з них мають попередній професійний досвід в інших сферах і зрілий підхід до роботи. В нинішній час цілком нормально змінювати напрямок професійної діяльності кілька разів за життя — це є нормою, а не дивиною в сучасному світі, і так буде надалі.

Спеціальних програм для жінок в нас немає, будь-хто може прийти до нас на навчання чи доєднатись до компанії на абсолютно рівних правах і умовах. Проте справді, з року в рік ми бачимо, як поступово збалансовується гендерне співвідношення в ІТ-індустрії.

Щодо дітей, ми добре усвідомлюємо свою відповідальність за створення нашого ж майбутнього. Наші спеціалісти часто беруть участь в шкільних програмах популяризації STEM-освіти. Одним з проєктів нашого благочинного фонду «Відкриті Очі» є проєкт IT-Pupil, спрямований на розвиток базових знань з основ ІТ для дітей з малозабезпечених сімей. В нас є надихаючі приклади того, як через роки ці молоді люди ставали співробітниками нашої компанії. Це надихає понад усе продовжувати працю в цьому напрямку. 

Ріст до 16 000 працівників до кінця року

Цілі на ріст компанії, звісно, корегуються, проте значно не змінюються (раніше озвучувався план росту до 16 000 спціалістів до кінця 2022). Основним фокусом з точки зору росту наразі став розвиток наших розробницьких центрів в Болгарії, Польщі, Румунії, та країнах Латинської Америки. 

Поради та особисті висновки

Останні роки ми всі проходимо через серйозні виклики, один за одним. Спершу ковід, потім шалений ріст індустрії, тепер війна. Основний урок для мене полягає в тому, що до всього потрібно готуватись. Якими б малоймовірними не видавались сценарії на перший погляд, трапитись може абсолютно все.

Не можна більше бути впевненими в тому, що чогось не буде, бо я так відчуваю, що це нераціонально і не може відбуватись у 21 столітті, — як було в нас всіх з війною. Світ зараз — справжнє торнадо, а всі ми — в постійних змінах та турбулентності. 

Особисто я задоволена своїми професійними виборами. Кожен має займатись тим, що йому до душі і не зраджувати себе. Мій шлях пов’язаний з роботою з людьми, створенням цінності роботи в компанії, в яку я вірю. Тому відповідаю на питання про те, чи змінила б я професію нині, — ні, я б не змінила професію сьогодні і, направду, бажаю всім знайти себе так само.

«EPAM Франківська на своїй мапі не бачив. Приїжджали тричі і врешті попросили площу під офіс на «Промприладі». Велике інтерв’ю з засновником проєкту «Промприлад.Реновація» Юрієм Филюком
«EPAM Франківська на своїй мапі не бачив. Приїжджали тричі, і врешті попросили площу під офіс на «Промприладі». Велике інтерв’ю з засновником проєкту «Промприлад.Реновація» Юрієм Филюком
По темi
«EPAM Франківська на своїй мапі не бачив. Приїжджали тричі, і врешті попросили площу під офіс на «Промприладі». Велике інтерв’ю з засновником проєкту «Промприлад.Реновація» Юрієм Филюком
«Як мати офіс у країні яка вбиває людей?» Віцепрезидент EPAM про вихід з рф та білорусі. роботу українських фахівців та перспективи галузі
«Як мати офіс у країні, яка вбиває людей?» Віцепрезидент EPAM про вихід з рф та білорусі. роботу українських фахівців та перспективи галузі
По темi
«Як мати офіс у країні, яка вбиває людей?» Віцепрезидент EPAM про вихід з рф та білорусі. роботу українських фахівців та перспективи галузі
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Як вижити IT-компанії під час війни

Рецепти від СЕО ZONE3000.

Читайте також
Київські науковці розробили «Гідробинт» для загоєння опіків від фосфорних снарядів. Що це таке
Київські науковці розробили «Гідробинт» для загоєння опіків від фосфорних снарядів. Що це таке
Київські науковці розробили «Гідробинт» для загоєння опіків від фосфорних снарядів. Що це таке
Бойова гігієна. Чим небезпечний WiFi на передовій, та чому інколи прилітає по Starlink: пояснює айтішник
Бойова гігієна. Чим небезпечний WiFi на передовій, та чому інколи прилітає по Starlink: пояснює айтішник
Бойова гігієна. Чим небезпечний WiFi на передовій, та чому інколи прилітає по Starlink: пояснює айтішник
Володимир Степанець, Senior Systems Architect в EPAM Poland написав великий пост-пояснення про те, чим небезпечний інтернет на передовій та чому роздавати його не варто як з терміналів Starlink, так і зі смартфону. Публікуємо його аргументи, правила та поради.
Як зняти з реєстрації знищене чи пошкоджене під час війни авто. Інструкція
Як зняти з реєстрації знищене чи пошкоджене під час війни авто. Інструкція
Як зняти з реєстрації знищене чи пошкоджене під час війни авто. Інструкція
Турецький виробник Bayraktar надасть Україні безкоштовно три безпілотники, на які збирали гроші українці
Турецький виробник Bayraktar надасть Україні безкоштовно три безпілотники, на які збирали гроші українці
Турецький виробник Bayraktar надасть Україні безкоштовно три безпілотники, на які збирали гроші українці

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.