💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉

З початком повномасштабної війни змінився сегмент українців в інтернеті: побільшало так званих «Пліткарів» та «Шукачів розваг» — дослідження

Дослідницька компанія Gradus Research провела дослідження, щоб дізнатися головні тенденції поведінки в інтернеті українців, а також онлайн-шопінгу, під час війни.

Залишити коментар
З початком повномасштабної війни змінився сегмент українців в інтернеті: побільшало так званих «Пліткарів» та «Шукачів розваг» — дослідження

Дослідницька компанія Gradus Research провела дослідження, щоб дізнатися головні тенденції поведінки в інтернеті українців, а також онлайн-шопінгу, під час війни.

Перед початком війни у 2021 році Gradus Research проводила велике дослідження Digi-нація, в якому дослідники дивилися на те, як люди користуються інтернетом та за якими сегментами їх можна згрупувати. І у вересні 2023 року Gradus Research повторили це дослідження на вибірці у близько 1900 респондентів, аби подивитися на ці показники в динаміці.

Головні тенденції поведінки українців в інтернеті

93% опитаних громадян користуються інтернетом вдома, 52% — на роботі, і 42% — у транспорті. І війна ще більше стимулювала активне користування інтернетом, яке спостерігається в усіх вікових групах. Одна з причин — люди отримують критично важливу інформацію про безпеку саме з мережі. Старші вікові групи теж адаптувалися в інтернеті й почувають себе там доволі впевнено.

Проводять в інтернеті понад 4 годин на день 72% респондентів. Звичайно ж, серед літніх людей ця тривалість споживання інтернету є меншою, а серед молодших вікових груп — більшою.

Джерело: Gradus Research 

Смартфон далеко попереду всіх інших гаджетів — 95% опитаних користуються саме цим пристроєм. Тоді як стаціонарний комп’ютер відходить на задній план — його використовують 23% респондентів, і це більшою мірою люди віком 45–54 років.

Джерело: Gradus Research 

Для 91% опитаних мешканців України інтернет є соціальною нормою, адже всі навколо користуються інтернетом. 77% респондентів відповіли, що без інтернету вони б втратили контакт із багатьма друзями та знайомими. Тобто, він є потужним джерелом комунікації, і для 64% без доступу до інтернету робота неможлива.

Водночас лише 23% опитаних громадян довіряють інформації з інтернету, і це переважно люди у віці 35–60 років. Тоді як 68% зважають на джерело.

Джерело: Gradus Research 

У довоєнному 2021 році українська аудиторія користувачів інтернету розкладалася на шість основних сегментів, кожен з яких мав певну характеристику поведінки. Як їх змінила війна? Дещо знизилася група поміркованих користувачів інтернету, трохи підросла група незалучених та суттєво знизилась група прагматиків. І це той кластер, який об’єднував у собі професіоналів, і саме тут спостерігається найбільший вплив міграції з України, бо ця група зменшилася фізично. Тоді як питома вага груп Пліткарі та Шукачі розваг збільшилася.

З точки зору показників інтенсивності використання та розміру сегмента найбільш активними користувачами інтернету наразі є «Просунуті» та «Пліткарі». Зважені користувачі інтернету — це «Прагматики» й «Шукачі розваг». І сегмент помірного використання інтернету — «Помірковані» та «Незалучені».

Головні тенденції онлайн-шопінгу українців

Джерело: Gradus Research 

87% вважають, що купувати товари чи послуги онлайн легко. І легкість є основним драйвером цієї категорії.

26% опитаних надають перевагу покупках в інтернеті, 29% — надають перевагу покупкам офлайн. Усі інші не мають потреби визначатися так жорстко у своїх преференціях і використовують обидва ресурси.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
81% українців стикалися з кібершахраями в мережі за останній рік. А скільки з них стали жертвами інтернет-злочинців?
81% українців стикалися з кібершахраями в мережі за останній рік. А скільки з них стали жертвами інтернет-злочинців?
По темi
81% українців стикалися з кібершахраями в мережі за останній рік. А скільки з них стали жертвами інтернет-злочинців?
Як змінилися покупки українців в інтернеті за 13 років: статистика Rozetka
Як змінилися покупки українців в інтернеті за 13 років: статистика Rozetka
По темi
Як змінилися покупки українців в інтернеті за 13 років: статистика Rozetka
68% українців не впевнені що зможуть розпізнати онлайн-шахрайство
68% українців не впевнені, що зможуть розпізнати онлайн-шахрайство
По темi
68% українців не впевнені, що зможуть розпізнати онлайн-шахрайство
Читайте також
Транснаціональні інтернет-шахраї за три роки вкрали понад 600 000 євро. Їх викрили харківські кіберполіцейські
Транснаціональні інтернет-шахраї за три роки вкрали понад 600 000 євро. Їх викрили харківські кіберполіцейські
Транснаціональні інтернет-шахраї за три роки вкрали понад 600 000 євро. Їх викрили харківські кіберполіцейські
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Обмін новинними статтями з друзями та підписниками в соціальних мережах спонукає людей думати, що вони знають про теми цих статей більше, ніж вони знають насправді. І це працює з активними користувачами Facebook, що ставить під сумнів обізнаність ваших улюблених лідерів думок. Про це свідчить дослідження вчених з Техаського університету в Остіні. До речі, обов’язково покажіть цю статтю своїм друзям і репостніть у соцмережах.
За десять років айтішниць в Україні стало втричі більше, — дослідження Global Logic
За десять років айтішниць в Україні стало втричі більше, — дослідження Global Logic
За десять років айтішниць в Україні стало втричі більше, — дослідження Global Logic
Учені планують відродити тасманійського вовка, використавши гени іншої істоти: коли чекати та до чого тут мамонти
Учені планують відродити тасманійського вовка, використавши гени іншої істоти: коли чекати та до чого тут мамонти
Учені планують відродити тасманійського вовка, використавши гени іншої істоти: коли чекати та до чого тут мамонти
Університет Мельбурна співпрацює з американською біотехнологічною компанією для планування генетичного відновлення популяції тилацина — сумчастого вовка. Останній відомий тасманійський вовк умер у неволі в 1936 році. У зоопарку Тасманії. Зараз учені збираються воскресити вимерлий вид і випустити його в дику природу.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.