💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

«Це фігня з-під коня», або «Це якийсь цирк, точно не пішов би на таке». Айтівці дискутують щодо групових співбесід: чи варто на них ходити?

Нещодавно ми розповідали про те, як Social Media Manager Катерина Григор'єва потрапила на групову співбесіду. Цей досвід вона назвала бездарною витратою часу.

Рекрутерка Юлія Лозинська запитала в користувачів LinkedIn, що вони думають про такий досвід. 

Залишити коментар
«Це фігня з-під коня», або «Це якийсь цирк, точно не пішов би на таке». Айтівці дискутують щодо групових співбесід: чи варто на них ходити?

Нещодавно ми розповідали про те, як Social Media Manager Катерина Григор'єва потрапила на групову співбесіду. Цей досвід вона назвала бездарною витратою часу.

Рекрутерка Юлія Лозинська запитала в користувачів LinkedIn, що вони думають про такий досвід. 

«Читала декілька постів про те, що кандидати не люблять ходити на групові співбесіди, бо не кожен може відкритися у такому форматі. Що ж. цікаво. Я згодна, що є посади, де краще спілкуватися індивідуально з кандидатом. Наприклад, якщо це посада CMO, керівник продажів, PM. Але візьмемо, до прикладу, SMM або контент менеджерів. Я завжди „за“ індивідуальні співбесіди, бо ти можеш більше поспілкуватися з людиною та зрозуміти її. Але я зараз маю справу саме з посадою джуніор-контент-менеджер, по зарплаті середня по ринку, готові навчати всього. З 30 людей зробили тестові лише троє. Читала пост, що якраз проводили таку групову співбесіду на посаду SMM, де було 30 людей, і можу вам сказати точно, що ніякий рекрутер не вирішив би робити настільки велику групову співбесіду — якщо у цьому немає сенсу. Рекрутери й HR максимально зберігають та розвивають бренд роботодавця, тому перше знайомство вони проводять максимально лояльно та класно. Тому, якщо є такий процес, — це точно не просто так. Скоріше за все, це обумовлено попереднім досвідом та кандидатами. Я особисто пішла би на співбесіду, де було б ще 20 рекрутерів, головне, щоб був чіткий таймінг та всі деталі вакансії», — написала фахівчиня. 

Під її постом айтівці почали бурхливо обговорювати тему групових співбесід. Розповідаємо, що думають розробники й не тільки про такий формат найму.

«Я була на груповій співбесіді, мені сподобалось. Після співбесіди мене запросили на навчання. В цілому досвід нормальний, якщо хочеш себе проявити — проявиш і серед 20 інших кандидатів, якщо ні — не допоможе і індивідуальна бесіда», — зазначає UI/UX Designer Катерина Рибальченко.

Мав подібний досвід і Frontend Developer Андрій Супруненко. «15 кандидатів плюс два керівники та HR. Цікавий досвід. Це скоріше про вміння себе презентувати та виділитись, ніж про правильні відповіді. Особливо це цікаво, коли ти бачиш, з ким конкуруєш», — зазначає він. 

Рекрутерка Анастасія Пранципал розповіла, що колись і їй довелось побувати на груповій співбесіді. «Цікавий досвід. Але я не була попереджена, що співбесіда буде саме в такому форматі. Дивом пройшла на наступний етап. Але, мабуть, ще раз не пішла б на це», — зазначає вона.

Digital Artist Оксана Петрікіна також розповіла про негативний досвід такого формату. «В моєму житті була одна співбесіда в такому форматі, без попередження, тільки коли вже прийшла, мене поставили перед фактом. Я не була задоволена таким варіантом подій, але пройшла співбесіду. Після неї мені подзвонили та сказали, що з усіх вибрали мене. Але я відмовила, бо в процесі доносили про багато нюансів в процесі роботи (кранчі, виходи в суботу, затримки зарплат, відсутність оформлення тощо), на які в присутності інших людей не маєш достатньо часу відреагувати запереченням», — розповіла вона. Оксана вважає, що використання групових співбесід було лиш верхівкою айсберга компанії, в якій до людей немає поваги. «Ще було кілька випадків, де пропонували групову співбесіду. В усіх я відмовлялась, і пару разів розверталась і йшла. „Зберемо всіх в одній кімнаті, кинемо всередину апельсин, і хай переможе сильніший“, якось так це виглядає. Не впевнена, що такі практики не є червоним прапорцем, як зі сторони компанії, так і особисто зі сторони HR», — зазначила художниця. 

Двічі довелося відвідати такі інтерв’ю і рекрутерці-початківиці Марії Кубовій. «Це фігня з-під коня. Потрапила двічі на офлайн і онлайн співбесіди. Офлайн — була, коли мені було років 18, і то був якийсь розводняк, тож я просто не пішла туди більше. А онлайн стався не так давно, і це повний треш: не попередили про груповий формат, дві години (мінімум) тривалість, і ще й умови озвучили не такі, як були вказані у вакансії. Я через 5 хвилин просто покинула цей цирк», — ділиться своїм досвідом вона.

«Це якийсь цирк, точно не пішов би на таке», — зазначає Senior C# .NET + Angular developer Артем Ярошенко. Він додає, що краще б рекрутери підготували більш детальний опис, щоб після прочитання її не було ніяких запитань. «І тоді відпаде необхідність влаштовувати балаган. Якщо все-таки повернутись до теми, і людина погодилася, то заперечень немає, але в більшості випадках незалежно від рівня кандидата це все одно показує ред флажок для компанії. Тому, навіть якщо у людини немає досвіду, то чисто із ввічливості хвилин 15 краще виділити, щоб персонально поспілкуватися і показати зацікавленість компанії в цьому процесі також», — зазначає він.

 Погоджується з Артемом і Full-stack Developer Олексій Буднік. «Коли шукав першу роботу, пройшов близько 20 співбесід, і про такий треш не чув навіть. Співбесіди були до 2-х годин, і в деяких компаніях по 3-4 етапи. Зрозуміло, що це не маленькі ресурси для компанії, і, як на мене, показує серйозність підходу», — зазначає він. На думку Артема, групова співбесіда виглядає як те, що компанії не потрібен співробітник в довгостроковій перспективі, і шукають розхідний матеріал. «Неважливо джун чи сіньор. Важливо, як показує своє ставлення до людей компанія, чи тепер джуни не люди?», — риторично запитує він.

Деякі айтівці та диджитал-фахівці в коментарях зазначили, що вважали, що груповою співбесідою називається формат інтерв’ю, коли в кімнаті один кандидат та кілька представників компанії. 

Більше коментарів можна почитати тут. 

«Я заходжу на зустріч, а там… ще 30 таких як я. Бездарна трата часу». Айтівці та диджитал-фахівці діляться досвідом групових співбесід
«Я заходжу на зустріч, а там… ще 30 таких, як я. Бездарна трата часу». Айтівці та диджитал-фахівці діляться досвідом групових співбесід
По темi
«Я заходжу на зустріч, а там… ще 30 таких, як я. Бездарна трата часу». Айтівці та диджитал-фахівці діляться досвідом групових співбесід
«Якщо 30+ значить ти повільний не в тренді не динамічний». 10+ тригерів на співбесідах від досвідченої айтішниці
«Якщо 30+, значить ти повільний, не в тренді, не динамічний». 10+ тригерів на співбесідах від досвідченої айтішниці
По темi
«Якщо 30+, значить ти повільний, не в тренді, не динамічний». 10+ тригерів на співбесідах від досвідченої айтішниці
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn  запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа. 
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.