🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Вікторія ГорбікРобота
26 грудня 2024, 09:00
2024-12-26
Зарплати вищі, ніж в міністерствах, ймовірність бронювання та процеси, як у бізнес-компанії. Що відомо про IT-відділ у «Державному операторі тилу» й кого наразі шукають у команду, яка розробляє ІТ-систему Dot-chain
У вересні закупівельна агенція Міноборони «Державний оператор тилу» (ДОТ) запустила IT-систему для управління тиловими потребами ЗСУ DOT-Chain. Завдяки системі цикл постачання продуктів харчування до підрозділів скоротили в 4 рази, а з 2025 року розробники планують розширити функціонал і дати можливість підрозділам ЗСУ самостійно обирати необхідні дрони РЕБ/РЕР, наземні роботизовані комплекси та станції керування через систему DOT-Chain.
dev.ua дізнався в Альони Жужі, радниці з IT у ДОТ, як влаштована структура IT-департаменту в компанії, хто працює над покращеннями для ЗСУ і яких оновлень очікувати в найближчому майбутньому.
Згідно з даними у відкритих реєстрах, ДП «ДОТ» зареєстровано 4.11.2022 року. 1 травня 2023 року, запустився «Офіс підтримки змін» при Міністерстві оборони, в рамках якого ДОТ став першим проєктом. Саме тоді навесні в Офісі вирішили виділити ДОТ в окрему організацію, як повноцінну закупівельну агенцію. І це стало можливим після прийняття певної кількості нормативних актів. Офіційний запуск на повноцінне функціонування агенції відбулось 1 грудня 2023 року.
І ще на етапі запуску «Державного оператора тилу» Альоні Жужі було зрозуміло, що оборонна сфера точно буде потребувати досить серйозної роботи як над інфраструктурою, на якій будуть знаходитися інформаційні системи, так і над безпекою.
Саме тоді, а точніше понад рік тому навесні 2023 року, вона почала формувати команду для майбутнього IT-департаменту ДОТ. Одним з перших вона звернулась до Євгена Єнтіса, який мав, зокрема, бекграунд як Chief Digital Transformation Officer (CDTO) митниці, запускав систему Prozorro. Євген став начальником відділу підтримки IT-інфраструктури в ДОТ. Структуру майбутнього IT-департаменту вони з Альоною починали формувати разом.
Згодом до команди долучились Володимир Чугай, як начальник відділу продуктового менеджменту ДОТ, та Максим Журавльов — начальник відділу інформаційної безпеки.
Перші кроки
Ще на етапі формування компанії, Альона з командою вирішили сфокусуватись на отриманні сертифіката ISO, який би підтверджував відповідність системи управління інформаційною безпекою міжнародним стандартам. За словами радниці з IT в ДОТ, це стало доказом того, що команді вдалось дійсно побудувати систему управління інформаційною безпекою не на словах. І два аудити, проведені в ДОТ, це довели. Сертифікат ISO потребуватиме щорічного підтвердження і перший постаудит буде проведений до кінця грудня 2025 року.
Наступним ключовим етапом став вибір пула інструментів для звичайних організаційних питань, зокрема:де буде пошта, в якому месенджері команда буде листуватись тощо. Пріоритетом для ДОТ у цьому питанні була безпека. Команда зупинилась на інструментах Microsoft, яким поступились, наприклад, навіть екосистема Google. Альона зауважує, що перевагою стало те, що Microsoft надає найбільш комплексну послугу.
Крім того, завдяки наявній постійній підтримці України від великих міжнародних компаній, інструментами Microsoft команда ДОТ мала можливість вже понад рік користуватись безоплатно.
Структура IT-команди
Наразі управління IT в ДОТ налічує три відділи:
Продуктовий відділ, який відповідає за концептуалізацію продуктів, їхній функціонал та впровадження. В структурі цього відділу є PM-и, бізнес-аналітики, тестувальники, спеціалісти з впровадження. «Це той набір людей, який формує очікування і перевіряє, наскільки кінцевий результат їм відповідає, та впроваджує його далі», — підкреслила Альона Жужа.
Відділ розробки, який здійснює відповідно сам процес розробки продуктів.
Відділ ІТ-інфраструктури, який відповідає за наявність ІТ-інфраструктури, її функціонування належним чином, та те, як здійснюється підтримка користувачів щодо функціонування комп’ютерів, електронної пошти, видачі доступів тощо. Тут працюють сисадміни, DevOps та інші.
Окремо в ДОТ функціонує відділ інформаційної безпеки, який підпорядковується напряму генеральному директору. Серед функціоналу спеціалістів відділу: інформаційна безпека, в тому числі й з боку підготовки правил політик роботи над тим чи іншим напрямком, наприклад, парольна політика чи політика бекапіювання тощо. Крім того, відділ відповідає і за впровадження цих політик і технічних засобів для того, щоб забезпечувати кіберзахист. Цей же відділ відповідає за процес впровадження системи управління інформаційною безпекою та отримання і щорічне підтвердження ISO 27001.
Насправді за словами Альони, зараз в ДОТ все так організовано, що за процесами більше нагадує бізнес, ніж державу. Це стосується, наприклад, процесів роботи команди: від того, як вони синхронізуються, до мітингів та ведення бек-логів. Наприклад, є Jira та Confluence, впроваджують ClickUp.
Про зарплати
Альона Жужа підтверджує, що звісно, в ДОТ, як державної організації, нижчий рівень зарплати, порівняно з IT-ринком, проте вищий за зарплати міністерств. Враховуючи це, вона в принципі вважає, що він плюс-мінус прийнятний.
У команду вдається знаходити людей, які мають достатню мотивацію для того, щоб зараз працювати. Радниця з IT у ДОТ вважає важливим, що розробники працюють напряму для ЗСУ. «Особисто для мене це є мотивацією, я думаю, для всіх, хто у нас в команді, це вагомо», — підкреслює вона.
Про людей та вакансії
Наразі у команді ДОТ працює вже близько 200 людей. IT-відділ, який починався з 5 людей, тепер налічує 33 спеціалісти. Зараз в департаменті працює 22 чоловіки, з яких більшість заброньовані. В команді працюють висококваліфіковані фахівці, але також періодично була практика залучати junior-фахівців, а на певні проєкти за контрактом залучають висококваліфікованих спеціалістів (наприклад, архітекторів).
IT-департамент ДОТ планують розширювати й вже доступні вакансії на кількох спеціалістів, зокрема, шукають:
Начальника управління інформаційних технологій — людина, яка операційно буде координувати три відділи, саме постановку задач, дотримання правил тощо. Серед ключових навичок кандидата: досвід керівництва в IT від трьох років і роботи у держпідприємствах від 2 років, а також досвід управління командами від 10 людей, який включає проєктування продукту, його розробку і розбудову інфраструктури.
Бізнес-аналітика — серед ключових навичок кандидата: досвід від 1 року, зокрема й у розробці або автоматизованому тестуванні, формування техвимог ПП, знання нотацій BPMN 2.0 та UML, досвід роботи з API, вебсервісами та Jira/Click Up, досвід реінжинірингу процесів.
Закупівельник (ІТ) — людина, яка спеціалізується на IT-обладнанні, розуміє як з його допомогою зробити конкурентну закупівлю, та буде готувати основу для наступного проведення закупівель. Серед ключових навичок кандидата: досвід від 2 років, знання законодавства щодо закупівель ІТ та публічних закупівель.
Системний адміністратор (Microsoft) — серед ключових навичок кандидата: досвід від 3 років, робота з хмарною інфраструктурою на базі Microsoft Azure з використанням сервісів Azure, Microsoft Office 365, Microsoft Active Directory (Entra ID), Teams, Microsoft Intune, розуміння мережевих принципів, включаючи маршрутизацію, комутацію, VPN, firewall та DNS, володіння інструментами автоматизації (PowerShell, PowerApps).
Також, Альона повідомила, що Front-end розробника попередньо знайшли, але у січні планують відкрити вакансію Backend Developer. Загалом команду IT-департаменту планують збільшити до 40 людей.
Крім стандартних етапів співбесід, як то попереднє інтерв’ю з HR та спеціалістами, які відповідають за технічну співбесіду, кандидатам на фінальному шляху до оферу доведеться підготуватись до ретельної внутрішньої комплаєнс-перевірки, а також перевірки військовою контррозвідкою СБУ.
«Виплачували зарплатню працівникам під звуки пострілів російських військ». Чим сьогодні живе місто Конотоп і його IT
Місто Конотоп назавжди увійшло в історію війни з росією завдяки відео, де місцеві жінки розповіли окупанту, що в нього будуть проблеми з потенцією. Це було в перші дні вторгнення до України. Чим сьогодні живе районний центр Сумщини, нам розповів Дмитро Гланц — CEO місцевої IT- компанії Grodas.
Від роботів–розвідників до моніторингу військ РФ на кордоні. Найважливіші IT–розробки за 8 років війни на сході
Сьогодні в Україні загострилася ситуація на сході через визнання РФ так званих «ДНР/ЛНР». Бізнес і громадяни країни максимально активізувалися і допомагають нашому війську фінансово. Не стоїть осторонь і IT–сектор: він не лише перераховує армії мільйони гривень, але й допомагає розробками. Згадали 8 найактуальніших IT-рішень за 8 років війни.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі