ТОП EVO Мельник про прискорену українізацію та міни у відео для dev.media 📼

Через війну з рф сервіс LetyShops відмовився від 13 млн клієнтів та від $50 млн инвестиций. Компанія перетворила свій офіс у шелтер для біженців

Засновник кешбек‑сервісу LetyShops Ігор Гнатовський побудував бізнес вартістю понад $100 млн на взаємній вигоді для покупців та підприємців з України, Німеччини, Бразиліі, Польщі, Індії, США, рф, білорусі та інших країн. Стартап допомагає інтернет‑магазинам дістати трафік і клієнтів, а покупцям — бонуси за здійснені покупки. Як тільки почалася війна, компанія згорнула свої сервіси в країні-агресорі й білорусі, яка підтримала дії росії. Переобладнали власний офіс під шелтер для біженців з «гарячих» та окупованих регіонів. dev.ua розповідає, як вінницька компанія прихистила близько 4000 українців у своєму офісі та як сервіс працює під час війни. 

Залишити коментар
Через війну з рф сервіс LetyShops відмовився від 13 млн клієнтів та від $50 млн инвестиций. Компанія перетворила свій офіс у шелтер для біженців

Засновник кешбек‑сервісу LetyShops Ігор Гнатовський побудував бізнес вартістю понад $100 млн на взаємній вигоді для покупців та підприємців з України, Німеччини, Бразиліі, Польщі, Індії, США, рф, білорусі та інших країн. Стартап допомагає інтернет‑магазинам дістати трафік і клієнтів, а покупцям — бонуси за здійснені покупки. Як тільки почалася війна, компанія згорнула свої сервіси в країні-агресорі й білорусі, яка підтримала дії росії. Переобладнали власний офіс під шелтер для біженців з «гарячих» та окупованих регіонів. dev.ua розповідає, як вінницька компанія прихистила близько 4000 українців у своєму офісі та як сервіс працює під час війни. 

Що таке LetyShops

LetyShops — це кешбек-сервіс. Продукт компанії повертає частину витрачених коштів за покупки в інтернеті, насправді — CPA модель. Користувач переходить з сайту сервісу в магазин партнера, робить покупку, LetyShops як винагороду отримує комісію за наведену покупку. Потім ця комісія ділиться навпіл:  50% йде компанії, а 50% — користувачеві. Часто навіть вище 50% йде користувачеві.

З сервісом співпрацюють 2949 магазинів у всьому світі. До війни і виходу з ринку рф та білорусі їх було 3900. Зараз LetyShops — найбільший кешбек-сервіс в Україні, Іспанії та Польщі В компанії працюють 195 працівників. На сайті заведено 25,8 млн облікових записів.

(Не)складне рішення

Рішення про те, аби закрити доступ до сервісу в рф та білорусі leadership-команда прийняла 25 лютого. А за три дні — 28 лютого — відрізали ці країни від ареалу обслуговування. Компанія втратила 13 млн користувачів.

Ігор Гнатовський

«Фактично ми відмовились від $50 млн в капіталізації компанії, якщо брати за основу ціну інвестора. Адже за 2-3 дні LetyShops повинен був закрити великий раунд інвестицій. Вже були завершені всі етапи due-diligence та розроблені long-form investment documents», — розповідає Ігор Гнатовський.

Тим часом офіс компанії у Вінниці органічно почав перетворюватись на прихисток, волонтерський центр та вузол екстреного зв’язку для всіх, хто цього потребував. «Якихось зборів на цю тему не було, 25 лютого Віталік Вдовиченко, адміністратор офісу, підійшов до Ігоря (СЕО) і запропонував так зробити, на що отримав позитивну відповідь і ідею відразу взяли на роботу», — розповідає Віталій Вдовиченко.

Бутерброди, мегаліжка і 1000 тварин

У перші дні роботи офісу за новим призначенням співробітники та адміни купували ковбасу та сир, ролтон та мівіну, та й надавали все, що було в користуванні в офісі: фрукти, печиво, чай, каву. 

«На четвертий день співробітники ініціювали збір коштів, і ми за день зібрали 58 000 грн. Скидалися всі за можливості та бажанням. Крім цього, колеги почали приносити все, що може знадобитися для шелтера: матраци, пледи, подушки, ковдри», — каже Віталій Вдовиченко.

Співробітники LetyShops розмістили в невеликих місцевих Telegram-каналах інформацію про те, що в офісі компанії надається притулок, і попросили про репост. «Люди помітили й почали розносити цю інформацію, кому було потрібно. Наступного дня, після повідомлень у каналах, до нас приїхало вже вп’ятеро більше людей, ніж зазвичай. І люди з Вінниці почали приносити продукти, пледи, матраци, консерви та закрутки», — розповідає Вдовиченко.

Сисадмін компаній Коваль Євген відповідав за закупівлю продовольства. Серед своїх знайомих він зібрав 75 000 грн донатів для цих потреб.

Було ще п’ять осіб, які залишалися в офісі цілодобово, розміщували людей, показували де їжа, готували її, упорядковували спальні місця, споруджували нові спальні місця. 

«У перший день суцільна паніка, ніхто не розумів,  що робити і куди бігти. Ми просто більше доби моніторили новини та пересилали найважливіші друзям та близьким. На третій день я зрозумів, що не можу сидіти й нічого не робити. Зрозумів, що маю величезну мотивацію допомагати якнайбільшій кількості людей», — каже Product Manager LetyShops Дмитро Неживенко, один із волонтерів, які залишалися в офісі регулярно.

Він згадує, як збивав великі суцільні ліжка, щоб усі бажаючі могли лягти. «Доводилося поєднувати робочі завдання та забезпечення роботи шелтера. Запам’яталися подяки людей, які мотивували допомагати ще більше, діти залишали малюнки, перед від'їздом люди шукали мене, щоб подякувати. Це неймовірне відчуття», — каже Неживенко.

Є й ще один важливий момент: перший поверх офісу LetyShops не орендували. Але орендодавець пішов компанії назустріч, і дозволив розширити прихисток і там. А далі — виділив волонтерам компанії пледи, засоби гігієни, консервацію, людей, що допомогли з облаштуванням спальних місць та в інших побутових  питаннях. 

«Якщо в офісі закінчувалися місця, то чоловіків відправляли до сусіднього притулку та приймали лише жінок та дітей. Локальні виробники підтримували печивом, кексами, а „Студія Бар-Сіті“ привозили повноцінні комплексні обіди для біженців», — розповідає Вдовиченко.

Крім цього, їжею шелтер LetyShops підтримували звичайні люди, а доставляли обід хлопці з тероборони. «Окремо варто відзначити наших золотих господарок, які прибирали в офісі 20/7, офіс швидко перетворювався на розруху, але вони буквально за годину наводили його в початковий вигляд», — каже адміністратор офісу LetyShops.

Марія Кравчук, influencer marketing specialist, розповідає, що щодня до прихистку збільшувався потік людей, і ніхто не був готовий до цього.

«Я за короткий проміжок стала фахівцем бутербродної справи, ніколи стільки їх не готувала, як за цей проміжок часу. Коли вже весь офіс був у спальних місцях, то приходили та допомагали із прибиранням нашим золотим господаркам. Щоб місце вже було готове наступним людям», — згадує дівчина.

За весь час у шелтері пожили понад 4000 людей та понад 1000 тварин. «Ми не відмовляли людям з тваринами, бо котик чи собачка — це члени родини», — розповідає Олександр Бондар, Lead of QA, волонтер, який залишається в офісі постійно. 

Умови проживання в прихистку

Мешканців в шелтер приймали на 1-2 дні. «Це був пункт, у якому люди могли виспатися після довгої дороги, відновити сили та енергію, а далі знайти повноцінне житло у Вінниці, або продовжити шлях далі», — додає Бондар

Щоночі в офісі, що став прихистком, приймали до 280 осіб.

«Ми приймали всіх, хто біля дверей, у нас не можна забронювати місце. Кожному надавалось ліжкомісце з подушкою та ковдрою, їжа, вода. Якщо були люди з дітьми, розміщували в переговорках, щоб їм було максимально комфортно», — розповідає Бондар.

Загалом в офісі LetyShops було 13 переговорних кімнат. Для зручності волонтери закупили для шелтера памперси, засоби особистої гігієни, зубні щітки, все це нам привозили волонтери. 

На більш тривалий час у прихистку залишались усього лише 20 людей, яким не було, куди їхати. «У чоловіків, які приїжджали без сімей, дивилися паспорт, уточнювали звідки й куди їдуть, іноді потрібно було кликати тероборону або поліцію, щоб могли перевірити особистість. У сімей, звичайно, нічого не питали, просто приймали в гості», — розповідає Віталій Вдовиченко.

Перебувати в офісі було безпечно — по-перше, перший поверх будівлі укріплений, по-друге — на випадок тривоги в паркінгу сусідньої новобудови обладнано укриття.

А як же бізнес

Таке перепрофілювання не зашкодило робочим процесам в компанії. Річ у тому, що через ковід відвідуваність офісу в довоєнні часи впала до мінімуму — приходило працювати до 30 людей, решта добре працюють вдома. А з початком війни в офіс навідувались до 10 співробітників на день. 

Загалом на допомогу людям LetyShops витратила 90 000 грн компанії та 60 000 грн, зібраних співробітниками. Дуже допомагали й волонтери, локальні виробники.  

Наразі закривати шелтер LetyShops не планує.

«Є ідея так само перетворити й наш київський офіс на тимчасове житло для тих, хто повертається додому, й тим, кому потрібен якийсь час на відновлення свого житла», — каже Ігор Гнатовський.

Засновник LetyShops зазначає, що, незважаючи на сильне падіння доходу, жодного співробітника LetyShops не скоротили. «У більшості випадків люди перейшли на розвиток інших ринків та на волонтерські проєкти», — резюмує він.

«Волонтерство — це ще один проєкт та клієнт». Три яскраві історії співробітників EPAM які допомагають армії та людям
«Волонтерство — це ще один проєкт та клієнт». Три яскраві історії співробітників EPAM, які допомагають армії та людям
По темi
«Волонтерство — це ще один проєкт та клієнт». Три яскраві історії співробітників EPAM, які допомагають армії та людям
«Цю війну ми виграємо тільки об‘єднавшись». Як керівник відділу комерційних закупівель одного з проєктів EVO став волонтером
«Цю війну ми виграємо тільки об‘єднавшись». Як керівник відділу комерційних закупівель одного з проєктів EVO став волонтером
По темi
«Цю війну ми виграємо тільки об‘єднавшись». Як керівник відділу комерційних закупівель одного з проєктів EVO став волонтером
«Ці 20 днів війни змінили мене назавжди». Історія Project manager з SoftServe яка допомагає воїнам ЗСУ та ТрО в українській столиці
«Ці 20 днів війни змінили мене назавжди». Історія Project manager з SoftServe, яка допомагає воїнам ЗСУ та ТрО в українській столиці
По темi
«Ці 20 днів війни змінили мене назавжди». Історія Project manager з SoftServe, яка допомагає воїнам ЗСУ та ТрО в українській столиці
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Як український ринок нерухомості переживає війну? Чи будуть з’являтися новобудови? Наскільки подорожчають квартири?

Про це і не тільки розповів CMO ЛУН Денис Суділковський.

Читайте також
Харківський айтішник, який служить в ЗСУ, заявляє, що його роту звинувачують у дезертирстві через відступ з позицій
Харківський айтішник, який служить в ЗСУ, заявляє, що його роту звинувачують у дезертирстві через відступ з позицій
Харківський айтішник, який служить в ЗСУ, заявляє, що його роту звинувачують у дезертирстві через відступ з позицій
Психологічна оборона, армія ельфів та обсерваторія цифрових медіа. Як в ЄС воюють з фейками про війну в Україні
Психологічна оборона, армія ельфів та обсерваторія цифрових медіа. Як в ЄС воюють з фейками про війну в Україні
Психологічна оборона, армія ельфів та обсерваторія цифрових медіа. Як в ЄС воюють з фейками про війну в Україні
Україна стала територією, на якій зараз проходить війна, розв’язана росією. Але інформаційна війна ведеться у всьому онлайн-просторі і зав’язані в ній майже всі країни. В рамках The first International Diia Summit Brave Ukraine в Давосі шість країн Євросоюзу обговорили, що зараз відбувається на інформаційному фронті, як саме в країнах проходить боротьба з фейковою інформацією та пропагандою. Всі країни, що брали участь в обговоренні, висловили свої  думки щодо участі в цьому процесі компаній-техгігантів.
«Я хочу вивчити українську мову». Project manager в SoftServe приїхала із Латвії в Україну у 2014-му і тепер вважає себе не тільки латвійкою, а й українкою
«Я хочу вивчити українську мову». Project manager в SoftServe приїхала із Латвії в Україну у 2014-му і тепер вважає себе не тільки латвійкою, а й українкою
«Я хочу вивчити українську мову». Project manager в SoftServe приїхала із Латвії в Україну у 2014-му і тепер вважає себе не тільки латвійкою, а й українкою
Оксана Богомольна, Project manager в SoftServe — латвійка. У 2014 році вона попри війну обрала Україну, і анітрохи про це не шкодує. Свою історію Оксана розповіла dev.ua.
«Американські чиновники очікували, що країна впаде за кілька днів». Як відкриті дані та соцмережі змінюють хід першої цифрової війни в Україні
«Американські чиновники очікували, що країна впаде за кілька днів». Як відкриті дані та соцмережі змінюють хід першої цифрової війни в Україні
«Американські чиновники очікували, що країна впаде за кілька днів». Як відкриті дані та соцмережі змінюють хід першої цифрової війни в Україні
Розвідувальні дані, зібрані з публічної інформації в Інтернеті, можуть вплинути на традиційну війну та змінити розрахунки між великими і малими державами, пише Wired. dev.ua переклав та адаптував текст, який нині може стати підказкою для українського війська.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.