💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Марія БровінськаВійна
16 листопада 2023, 08:40
2023-11-16
«Навіть з повісткою на руках є час, щоб обрати собі спеціальність, посаду, підрозділ, і мобілізуватись туди». Інтерв’ю із засновником Lobby X, що вестиме воєнний рекрутинг із Міноборони
Кілька днів тому Міністерство оборони запустило проєкт із рекрутингу до лав Збройних сил України. Партнером у цій справі стало рекрутингове агентство Lobby X, що вже давно займається наймом військових за запитами військових частин.
dev.ua поспілкувався із засновником Lobby X Владиславом Грезевим про те, що зміниться у процесі підбору кадрів для ЗСУ та Сил оборони та чи є шанс обирати військову частину для служби, якщо вже видали повістку.
― На днях ви підписали контракт із Міноборони та тепер, ймовірно, є єдиним легальним комерційним оператором для набору фахівців у військо. Розкажіть, як так сталось, що міноборони обрало вас Lobby X? Був якийсь тендер чи ви самі лобіювали такий договір?
Ми з липня 2022 року закриваємо запити на фахівців військових частин це з власної ініціативи, і, доволі ефективно. І цей договір просто став легітимізацією нашої діяльності на найвищому рівні, розширив наші можливості та повноваження. Але, зокрема, міністерство на нашу експертизу покладається в розробці нових політик кадрового менеджменту і рекрутингу.
Мені відомо, що вже зараз в процесі є інші великі гравці, наприклад, зокрема в Work.ua так само укладатимуть з міністерством угоди щодо допомоги в рекрутингу.
― Як тепер, після контракту, відбуватиметься розвиток воєнного напрямку агенції? Чи ставлять вам плани найму, як військкоматам? Чи отримуєте якесь держзамовлення, якщо так можна сказати, від МО? Чи є орієнтири, скільки людей хочете залучати до армії саме через агенцію?
Я розраховую на те, що ми зможемо наростити спроможність через залучення додаткових ресурсів, зокрема, щодо популяризації служби в лавах Сил оборони, використання додаткових інструментів, бо різні, умовно кажучи, медійні можливості не можна було використовувати без якогось верхньорівневого подібного договору. Ми до цього підписували меморандуми з військовими частинами, наприклад, яким допомагали, але їх кількість зараз близько 170. Це, суто, по процесу інвестицій, часу, це нереально. І, власне, ніяких цілей та вимог нам не ставлять.
― Раніше ви закривали заявки окремих підрозділів. Що зміниться після підписання контракту з МО?
Ми так само будемо закривати заявки окремих підрозділів, вони так само будуть звертатись напряму до агенції. Ми так само будемо напряму віддавати їм усіх добровольців, які відгукнулися.
― Які ваші цілі такої співпраці? Чи отримуєте ви якусь комісію від залучення військових? Якщо ні, то чи плануєте цей напрям монетизувати якось надалі?
Жодної комерційної вигоди від цієї діяльності у нас немає не було і не буде. Монетизувати ми не збираємось нічого. Триває війна і ми, як і до повномасштабного вторгнення були соціальним підприємством, і величезний шмат роботи на волонтерських засадах робили в інтересах держави. Ми продовжуємо це робити зараз, допомагаючи з пошуком фахівців, співробітників, державним органам, працюючи на перемогу зі Збройними силами, з Силами оборони. Цілі співпраці ― вивести на найвищий рівень легітимність нашої діяльності, що дозволить, зокрема, залучати нові ресурси та можливості для втілення місії рекрутингу до Сил оборони.
― Як відбувається процес рекрутингу через агенцію? Є умовний охочий потрапити в певну бригаду певного роду військ. Якими мають бути його дії (покроково) для того, аби потрапити туди, і чи є гарантія, що, наприклад, з аеророзвідки його потім не «перерекрутять» у ДШБ? Які взагалі гарантії отримують найняті через агенцію люди?
Якщо дуже коротко, то людина відгукується на вакансію в конкретний підрозділ, на конкретну вакансію. І якщо після проходження співбесіди військові приймають рішення, що хочуть цю людину до себе взяти, вони організовують процес чи то мобілізації, чи то підписання контракту, і забезпечують все для того, щоб людина потрапила саме до них.
Тому випадки, коли людину гублять, і вона опиняється десь не в тому місці, куди відгукувалася, таких випадків в нас не було. А якби та були, в нас є можливість в таких випадках екстрено організовувати переведення людини, щоб в підсумку все-таки її вільний вибір був реалізований. Тобто, якщо говорити про гарантії, ми як невійськова організація безпосередньо не даємо цих гарантій, але ми переконуємося в тому, що ці гарантії дають військові, які розміщують у нас вакансії.
― Скільки людей вже удалося влаштувати в ЗСУ через ваш воєнний проєкт? Який фах переважно мають ці люди?
Точної статистики немає. У нас лише близько 15% підрозділів звітують нам щодо результатів цього рекрутингу. Більшість не мають на це спроможності й часу через перебування в зоні бойових дій і, в принципі, їхній фокус не на цьому.
Ми не вимагаємо цих звітів. Ми в максимальному завантаженні та так й заточені на результат насамперед.
Тому і сказати, який фах переважає, не можу, можу оперувати показниками відгуків. Станом на сьогодні, це 37 000 відгуків.
― Чи може звичайний чоловік, чи жінка без спецосвіти та військової спеціальності рекрутуватися у ЗСУ через Lobby Х?
Без спецосвіти можна, звичайно. Просто треба відповідати вимогам, які прописані у вакансії. І там багато вакансій, які не мають конкретних, спеціалізованих вимог. Навчають кандидатів вузькоспеціалізовано, плюс базова загальна підготовка в армії.
Якість різна в різних навчальних центрах, деякі бригади довчають, більшість, мабуть, довчає у себе. Але так чи інакше, в будь-якому випадку без спецосвіти потім фахівцем людина стає всередині вже організації.
― Чи маєте статистику, на які спеціальності наразі в армії мають найбільший попит й на які вакансії в ЗСУ подаються найбільше кандидатів?
Топові категорії від кандидатів ― це IT, штабна робота, пресслужба, безпілотники, медицина, піхота, зв’язок і транспорт.
Це за кількістю вакансій, які у нас були за напрямами. Ще можу підозрювати, що айтівці відгукуються на всі суміжні вакансії, типу зв’язку, РЕБ, РЕР, БПЛА, артилерія.
― Чи існує якийсь стоп-лист, чи блек-лист, в який занесені ті, кого не брати, або прописані критерії щодо людей, яких не брати на певні вакансії?
Ні, нічого такого немає. Ми взагалі зменшуємо максимально умовний прескрінінг. Тобто, дуже в окремих випадках все-таки це робимо, і тоді якісь конкретні критерії, звичайно, надають військові. А весь відбір і вся ця відповідальність на кінцевому замовнику ― на військових. Вони самі знають, що в них у блокер-листах, у стоп-списках і так далі.
― Якщо, наприклад, людина отримує бойову повістку у військкоматі, чи має вона можливість через вас мобілізуватися у певну ВЧ? Скільки часу загалом триває процес рекрутингу?
Так, має вона можливість обрати, де служити. Навіть із повісткою на руках військовозобов’язаний ще має час, щоб обрати собі спеціальність, посаду, підрозділ і мобілізуватись туди. Процес рекрутингу триває по-різному, залежить від військових ― наскільки вони швидко все роблять, наскільки швидко знаходять потрібну людину. Це може зайняти кілька днів, а може зайняти та місяць.
― Уявімо, що я потенційний військовослужбовець, який хоче долучитися до ЗСУ. Що я маю зробити, скільки часу витратити, які документи та куди подати, які співбесіди пройти, аби мобілізуватися? Який документ я при цьому підписую?
Ми не пропонуємо з точки зору оформлення чогось нового. Усе так само відбувається, як і без нашої участі. Є два способи: підписання контракту або мобілізація. І ці обидва варіанти оформлення пропонують і вакансії на нашому порталі.
Тому, все, що ви маєте зробити, якщо говорити в контексті Lobby X, — відгукнутися на вакансію, потім пройти співбесіду, і потім вас вже ваша майбутня військова частина, підрозділ буде супроводжувати в процесі оформлення.
Там і дадуть усі інструкції. Відповідно, якщо ви будете обирати контракт, то це буде одне, якщо мобілізацію, то це буде інше.
― Чи передбачає рекрутинг від МО якісь соцгарантії для військових? Наприклад, відпустки, чи демобілізація після певного періоду…
Немає такого поняття, як рекрутинг від Міністерства оборони. Тому все, що стосується соцгарантій, відпусток, демобілізації, ― це не актуально. І всі військовослужбовці, станом на сьогодні, мають однакові умови. І ті, які відгукуватимуться через Lobby X, і ті, які будуть мобілізовані центрами комплектування, і ті, які будуть підписувати контракти, приходячи до військових частин.
Припускаю, що якісь зміни в цьому напрямі будуть напрацьовані, і умови будуть покращуватись одразу для всіх військовослужбовців.
― Наразі в ЗСУ є негласний рекрутинг, який виглядає дуже схоже на рабовласництво. Умовно: до мінометного розрахунку, який перебуває на ротації чи просто на передишці в тихому регіоні, приїжджають представники ДШБ, які треба доукомплектувати, і обирають собі бійців. Чи знаєте ви про це і чи маєте поради, як цьому можна зарадити?
Мені відомо, що є рішення військового керівництва про ті чи інші перерозподіли, доукомплектування і так далі. Це абсолютно легітимні офіційні накази військового командування. Це рішення, які ухвалені, які виконуються.
― Чи може українська армія, на ваш погляд, стати структурованою системою, де процеси найму, звільнення, виплати компенсацій, взаємин всередині підрозділів будуть прозорими, відкрити, чесними, без дідівщини та різного роду токсичних взаємин?
Я не знаю про існування дідівщини. Мені здається, її немає. Щодо всіх інших проблем, які є в українській армії та можливості модернізації та покращення, я вірю в це, працюю з цим і переконаний, що ми не маємо іншого виходу, окрім як модернізувати нашу армію, зокрема в частині управління особовим складом. Бо це один з ключових і, мабуть, найважливіший елемент і компонент нашої майбутньої перемоги. Тому дуже вірю в нову енергію нової команди Міністерства оборони та всіляко буду допомагати будувати таку армію.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа.
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти.