🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉

Маша в кожному телефоні. Українці створили голосового секретаря за допомогою AI. Їхня мета - підкорити Європу та США

Команда українських підприємців готує до запуску стартап — віртуального голосового секретаря Машу, яка може приймати дзвінки та вести діалог замість користувача.

Стартапери стверджують, що її практично неможливо відрізнити від живої людини. 

Розповідаємо, як з’явилася і як працює Маша.

Залишити коментар
Маша в кожному телефоні. Українці створили голосового секретаря за допомогою AI. Їхня мета - підкорити Європу та США

Команда українських підприємців готує до запуску стартап — віртуального голосового секретаря Машу, яка може приймати дзвінки та вести діалог замість користувача.

Стартапери стверджують, що її практично неможливо відрізнити від живої людини. 

Розповідаємо, як з’явилася і як працює Маша.

Що вміє Маша

Голосовий помічник, створений українцями, приймає дзвінки та розмовляє з абонентами, якщо користувач не може відповісти протягом 10 секунд, скидає виклик або його номер недоступний. 

Після кожної такої комунікації власник телефонного номера, до якого прив’язана Маша, отримує повідомлення в Telegram з аудіофайлом і повною текстовою розшифровкою розмови. 

За задумом розробників, Маша виконує функцію персонального секретаря і захищає користувачів від нав’язливих і непотрібних розмов, реклами й шахраїв. 

Аналогів Маші в Україні немає, але в РФ подібного бота Олега використовують в Тінькофф Банку. У США подібний сервіс надає Google.

Як з’явилася Маша

Ідея створення стартапу прийшла до співзасновників проєкту — Романа Рабочєго і Михайла Цеховського,  після засилля рекламних дзвінків, пропозицій з банку, а також «привітів» від шахраїв, які представляли себе співробітниками тих же банків. 

«Минулого року ми отримали купу дзвінків: банки діставали пропозиціями взяти кредит, медичні центри запрошували на безкоштовні процедури, шахраї з „Служби безпеки ПриватБанку“ запевняли, що їм повинні повідомити ПІН-код карти», — розповідає кофаундер проєкту Михайло Цеховський. 

Його партнер Роман Рабочій додає, що доводилося завжди відповідати на дзвінки з незнайомих номерів, оскільки в будь-який момент міг зателефонувати новий клієнт, потенційний партнер, кур'єр або ж просто старий знайомий. 

Блокувати спам — не варіант, оскільки завжди був ризик пропустити щось важливе. А користуватися автовідповідачем більшість українців так і не призвичаїлися. 

Спочатку хлопці створили робота, який відповідав на дзвінки по оголошеннях на OLX.

«Це був суперпростий помічник, який працював за одним сценарієм: вислуховував людину, говорив, що користувач зайнятий, і прощався. Перша версія вселила в нас впевненість, здавалося, що рішення знайдено, пора роздавати бота друзям і вибирати віллу в Пало-Альто», — говорить Михайло.

Але реальність виявилося жорсткіше: бот обслуговував будь-які дзвінки не на тему OLX, люди не хотіли спілкуватися з роботом, а він не міг підтримати елементарні діалоги.

«Це був повний провал. Щоб зробити з olx-бота особистого секретаря, належало ще дуже багато роботи і неодноразова переробка технічної архітектури», — зізнається Роман.

Над новим телефонним рішенням працювали місяць. Над створенням голосового асистента протягом трьох місяців працювала команда з шести осіб. Серед них — співвласники проєкту Роман Рабочій (продакт-менеджмент та продажі) та Михайло Цеховський (відповідає за маркетинг продукту). Крім них в команді три розробники: Павел Пучінін (Java team lead Backend Development), Олексій Жолобов (Developer, Natural Language Understanding) і Олексій Наумов (Engineer, Mobile networks, Architector CCIE), а також СТО проєкту Олександр Румянков (Automatic speech recognition Oracle certified java professional). 

І в підсумку хлопці за одну ніч придумали, як розв’язати цю проблему, і створили телеграм-бота Машу — віртуального голосового помічника, якого складно відрізнити від людини. Суму інвестицій в розробку голосового секретаря стартапери не розкривають. 

Як працює Маша 

Працює Маша через Telegram без додаткових додатків і софта. Під'єднати помічницю також досить легко — це робиться в пару кліків в самому месенджері після підписання публічної оферти та ознайомлення з політикою конфіденційності. 

скріншот з Telegram

У Telegram Маша вітається і пропонує підключити сервіс. Потім голосовий асистент запитує: «Як вас представляти?», — і дає просту інструкцію щодо підключення в залежності від телефонного оператора. 

Розробники постаралися — Маша працює з усіма українськими операторами мобільного зв’язку і надсилає аудіофайл і розшифровку повідомлення в Telegram.

скріншот

Крім того, голосовий асистент може також внести номер спамера або шахрая у власний чорний список, і при наступному дзвінку він почує: «набраний номер не існує або набраний невірно». 

Також розробники подбали про нерозголошення персональних даних користувачів: голосовий помічник використовує Ліцензійну угоду і не розголошує дані користувача. Також Маша не зберігає інформацію про дзвінки й видаляє всі дані відразу після відправки запису розмови. 

Є архів дзвінків і повідомлень в чаті, який дозволяє знайти номери та контакти навіть після тривалого часу.

Майже жива

Маша вміє підтримати діалог так, що візаві не відрізнить її від живого секретаря, стверджують розробники. У програму закладено 10 сценаріїв поведінки голосового помічника і їх кількість зростає — голосовий помічник може підтримувати діалог і ставити навідні запитання. Для цього команда обробила понад 3000 дзвінків і продовжує досліджувати мовну поведінку абонентів під час дзвінка. 

«Складність в тому, що голосовий помічник задає телефонуючому відкрите питання: „що передати?“, і відповідь може бути якою завгодно, непередбачуваною. Але ми продовжуємо вивчати логіку відповідей людей і навчати Машу спілкуватися за новими сценаріями», — говорить Михайло Цеховський.

Команда спочатку відмовилася від стандартного голосового робота з набором механічних відповідей, оскільки він не викликає довіри й бажання продовжити розмову. 

Зараз Машу вчать визначати важливість дзвінків і переводити їх відразу користувачеві. Вона вміє також переадресовувати дзвінки від служб доставки та кур'єрів: користувач отримує дзвінок вже від імені голосового асистента і розуміє, що варто взяти трубку.  

Також Маша дозволяє дізнатися, що за незнайомий номер вам дзвонив, якщо це номер компанії — ФОП або юрособи. «Маша сама знайде інформацію в Інтернеті й напише назву компанії в текстовій розшифровці повідомлення в Telegram», — говорить Цеховський.

Скільки коштує Маша

Першими клієнтами стартаперів були друзі та знайомі. «Люди говорили про те, що з Машею вони стали спокійніше і більше не відволікаються на дзвінки з незрозумілих номерів. Що вони будуть і далі користуватися Машею, і потрібно обов’язково розвивати продукт», — розповідають кофаундери.

Тоді команда зробила для Маші лендінг і почала пропонувати її послуги всім бажаючим.

Спробувати використовувати Машу пропонують безкоштовно — 5 дзвінків. «За цей час людина встигає відчути на собі всі вигоди від підписки на Машу і вирішити, чи хоче він користуватися ботом далі», — розповідає Цеховський. 

Вартість підписки на сервіс — 90 грн на місяць, або 900 грн на рік. 

Для залучення нових клієнтів хлопці використовують рекомендації та опцію «поділитися ботом» в Telegram.

«За кожних трьох запрошених ми даруємо один безкоштовний місяць підписки», — говорить робітник.

Хлопці прорахували, що при успішному розвитку проєкту їх щомісячний дохід може скласти $50 000 вже до кінця року.

Як буде дорослішати Маша

Зараз команда розробників, які створили Машу, працює над тим, щоб досягти гендерної рівності — створити аналогічного помічника з чоловічим голосом, Мішу. Як відзначають творці, під час тестування виник нюанс: далеко не всім може подобатися ситуація, коли на дзвінок відповідає жіночий голос.

Також планується інтеграція бота в контакти користувача. Як каже Цеховський, голосовий помічник розпізнає номери, які є в контактній книзі.

Крім того, Маша вчиться відповідати на нескладні запитання користувачів на рівні оператора технічної підтримки. 

Ще одне завдання, яке намагаються вирішити розробники — створення механізму захисту старшого покоління від телефонних шахраїв. За їхнім задумом, текстову розшифровку всіх дзвінків з невідомих номерів голосовий асистент зможе відправляти в Telegram кому-небудь з родичів, чим зможе вберегти дідусів і бабусь від фінансових махінацій і обману. 

Хлопці натхненні своєю розробкою і зупинятися на досягнутому не збираються.

«Створимо бота-троля для рекламних спамерів. У випадках, коли Маша розумітиме, що дзвінок — точно спам, вона „включатиме дурочку“ і знущатиметься над спамером, змушуючи його довго чекати, відволікаючись на футбол і пиво, жаліючись на життя, галасливих сусідів тощо», — розповідає про плани Роман Рабочій. 

Крім того, у 2022 році вони мають намір відкрити закордонний офіс і зробити Машу багатомовною, запатентувавши її. У 2023 році автори стартапу планують підкорювати американський ринок. 

Кнопка здоровья. Украинцы разработали систему спасающую пациентов стационара от смерти
Кнопка здоров’я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті
По темі
Кнопка здоров’я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті
Стань Железным человеком или Белоснежкой. Украинские стартаперы разработали сервис превращающий людей в аватары
Стань Залізною людиною або Білосніжкою. Українські стартапери розробили сервіс, що перетворює людей на аватари
По темі
Стань Залізною людиною або Білосніжкою. Українські стартапери розробили сервіс, що перетворює людей на аватари
Вышел на Kiсkstarter за $10 000 и получил в 50 раз больше. мастер-класс от украинского программиста который изобрел сверхнужный автогаджет Carsifi
Вийшов на Kiсkstarter за $ 10 000 і отримав в 50 разів більше. майстер-клас від українського програміста, який винайшов наднужний автогаджет Carsifi
По темі
Вийшов на Kiсkstarter за $ 10 000 і отримав в 50 разів більше. майстер-клас від українського програміста, який винайшов наднужний автогаджет Carsifi
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Соціальні мережі та штучний інтелект формують глобальні наративи про війну в Україні. Як їх використовують українці та росіяни — аналітика від Foreign Policy
Напередодні вторгнення росії в Україну соціальні медіа слугували полем битви для держав і недержавних діячів, щоби поширювати конкуруючі наративи про війну та зображати поточний конфлікт у своїх власних інтересах. Видання Foreign Policy опублікувало великий аналітичний матеріал, як українці та росіяни використовують соціальні мережі, щоб давати інформацію про війну. Наводимо його адаптований переклад.
Полтавський суд засудив харків’янку за продаж оголених фото у Telegram
Полтавський суд засудив харків’янку за продаж оголених фото у Telegram
Полтавський суд засудив харків’янку за продаж оголених фото у Telegram
Рашисти збирають дані про українців за допомогою бота в Telegram. Як його заблокувати
Рашисти збирають дані про українців за допомогою бота в Telegram. Як його заблокувати
Рашисти збирають дані про українців за допомогою бота в Telegram. Як його заблокувати
Telegram 19 червня запустив Premium-підписку. Скільки вона коштуватиме, які нові функції отримає підписник
Telegram 19 червня запустив Premium-підписку. Скільки вона коштуватиме, які нові функції отримає підписник
Telegram 19 червня запустив Premium-підписку. Скільки вона коштуватиме, які нові функції отримає підписник
Telegram 19 червня запустив Premium-підписку. Вона відкриває доступ до додаткових функцій месенджера. Користувачі платної версії зможуть завантажувати файли об'ємом до 4 ГБ та скачувати їх на максимальній швидкості, використовувати додаткові інструменти для керування чатами та автоматично трансформувати голосові повідомлення у текст.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.