🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉

«Материнство — це прекрасно, але це робота без вихідних». Вісім історій від фахівчинь SoftServe, Master of Code Global, Ciklum, ZONE3000, Intellias та Pingle Game Studio, які не пішли у довгий maternity leave і вдало поєднують роботу із вихованням малюків

Працююча мама малюка — нонсенс, а декретна відпустка  — червона ганчірка для роботодавця? Ці стереотипи вже давно відійшли у минуле, і сучасні матусі навчилися поєнувати роботу із материнством, а роботодавці — лояльніше ставитися до жінок, які, попри народження дитини, вирішили зберегти роботу.

dev.ua зібрав історії фахівчинь з українських IT-компаній, які вдало поєднують виховання малюків із роботою. Вони поділилися своїми лайфхаками для тих жінок, які планують народжувати і водночас не хочуть робити перерву у кар'єрі. 

Залишити коментар
«Материнство — це прекрасно, але це робота без вихідних». Вісім історій від фахівчинь SoftServe, Master of Code Global, Ciklum, ZONE3000, Intellias та Pingle Game Studio, які не пішли у довгий maternity leave і вдало поєднують роботу із вихованням малюків

Працююча мама малюка — нонсенс, а декретна відпустка  — червона ганчірка для роботодавця? Ці стереотипи вже давно відійшли у минуле, і сучасні матусі навчилися поєнувати роботу із материнством, а роботодавці — лояльніше ставитися до жінок, які, попри народження дитини, вирішили зберегти роботу.

dev.ua зібрав історії фахівчинь з українських IT-компаній, які вдало поєднують виховання малюків із роботою. Вони поділилися своїми лайфхаками для тих жінок, які планують народжувати і водночас не хочуть робити перерву у кар'єрі. 

«Я переконана: материнство не має обмежувати кар’єрний розвиток, а кар’єра — ускладнювати материнство»

Олена Корсун, директорка південно-східного регіону в SoftServe

Я народила сина у 2023 році, і в класичному декреті не була — натомість, взяла місяць відпустки, після чого вийшла на повний робочий день. Перші три місяці я здебільшого працювала з дому, періодично відвідуючи офіс на пів дня за потреби. 

Хоч компанія і надає можливість взяти оплачуваний декрет, швидко повернутися до роботи було моїм свідомим вибором. Я переконана, що при грамотному менеджменті жінка може приділяти достатньо уваги як родині, так і кар’єрі. Це непросто і вимагає ретельного планування, а також підтримки з боку близьких і, звісно, роботодавця. 

Народження дитини — це чудова можливість застосувати свої лідерські навички: планування, делегування та фокус на головному. 

Ось що допомогло мені ефективно поєднувати материнство та роботу. 

Підготовка до народження дитини

  • Підготовка команди. Ще до народження дитини слід закрити ключові задачі і делегувати інші, розподілити відповідальність між командою і структурувати процеси, аби без вас нічого не зупинилося. 
  • Фінансове планування. Поєднання роботи та материнства потребує додаткових витрат (няня, побутові сервіси), тому важливо це розрахувати заздалегідь і закласти в бюджет. Помічним для мене була одноразова фінансова допомога від компанії, яка допомогла покрити частину витрат на дитину.

Налагодження побуту

  • Делегування побутових задач. Доставка продуктів чи замовлення сервісу прибирання значно економлять час і знижують навантаження. 
  • Допомога няні або рідних. Я перші три місяці працювала переважно з дому, щоб доглядати за малюком, але в робочий час у мене завжди була допомога з дитиною.

Організація робочих процесів

  • Залишатися в курсі справ. Я передала основні завдання команді, а для зв’язку ми домовилися про щотижневі письмові апдейти, які я моніторила навіть під час відпустки. Так я залишалася в курсі справ, але в зручному для мене форматі.
  • Раціональне планування. У перші три місяці важливо не брати масштабних проєктів, адже цей період — для адаптації та пошуку нового ритму.

Підтримка роботодавця відіграє ключову роль у полегшенні життя працюючих мам. Гібридний формат роботи та гнучкий графік допомогли мені балансувати обидві ролі, а дитячі кімнати та кімнати для годування в офісах SoftServe дозволили відвідувати офіс і навіть їздити у відрядження з сином — вперше, коли йому було 2,5 місяці.

Для тих, хто хоче зосередитися на материнстві, SoftServe надає 126 днів оплачуваного декрету, а також можливість подальшої відпустки для догляду за дитиною до трьох років. Водночас для працюючих мам створені всі умови для комфортного поєднання роботи та батьківства.

Я переконана: материнство не має обмежувати кар’єрний розвиток, а кар’єра — ускладнювати материнство. За належної підтримки ці сфери можуть гармонійно співіснувати.


«Мій підхід до роботи не змінився, але я стала більш гнучкою до дедлайнів»

Ірина Нікуліна, Delivery Operations Director у Master of Code Global

До декрету я пропрацювала в компанії Master of Code Global 11 років, пройшовши шлях від Junior Manual QA до Delivery Operations Director. Тож, дізнавшись про вагітність, вирішила не ставити кар'єру на тривалу паузу.

Підготовка до декрету зайняла майже пів року: я ретельно спланувала та передала всі свої обов’язки, створила детальний Maternity Leave план, записала інструкції та відео-гайди для колег, з якими ми проводили зустрічі, щоб передати контексти. Так само структуровано я готувалася й до народження малюка — подбала про все необхідне та організувала побут.

Я повернулася до роботи, коли синові було три місяці. Зараз йому майже півтора року, і я доволі ефективно поєдную материнство та професійне життя. Зі своїми викликами, звісно, але напрацьовані навички планування та неймовірна підтримка сім’ї допомагають мені справлятися.

Зараз я працюю у вільному графіку, приблизно 4-5 годин на день. У цей час син із бабусею або татом, хоча я все одно приділяю малюку увагу в робочі години. Якщо потрібно попрацювати ввечері, чоловік бере турботу про сина на себе. Я дуже ціную те, що ми з чоловіком — справжня команда. Водночас, мої колеги завжди гнучкі в роботі, тож я майже не маю вечірніх мітингів.

Зараз я встигаю зробити за 4-5 робочих годин те, що раніше займало 8, і навіть маю нові обов’язки. Для мене ключові моменти — це планування та управління ризиками. Якщо мислити системно й наперед, не доводиться витрачати час на «гасіння пожеж».

Рутинні завдання оптимізую за допомогою AI-інструментів, що економить близько 20% часу. Я не планую більше, ніж реально можу виконати, і якщо обставини змінюються (наприклад, хтось захворів), переорієнтовую пріоритети, відкидаючи несуттєві завдання. Я застосовую гнучкий Agile-підхід не лише в роботі, а й у житті: пріоритети змінюються → адаптуємо план.

Мій досвід і навички алгоритмічного мислення теж відіграють важливу роль. У батьківстві це працює як випрацювання рутини:

  • Якщо малюк плаче → він, імовірно, голодний → треба погодувати.
  • Якщо не голодний → слід перевірити підгузок.
  • Якщо нічого з цього не допомогло → беру на руки, співаю, заспокоюю.

Мій підхід до роботи не змінився, але я стала більш гнучкою до дедлайнів, переносячи їх на менш критичні завдання. Чітко розставила для себе пріоритети: спочатку дитина і я, родина, а вже потім — робота.

Що можу порадити? Поважайте й цінуйте себе та свій вкладений ресурс. Догляд за дитиною — це робота, яка потребує багато сил. Делегуйте: наймайте няню, домовляйтеся з рідними про допомогу. Заощаджуйте час на рутинних справах — замість виснажливих походів у магазин використовуйте онлайн-покупки, замовляйте клінінг чи інші сервіси, якщо є можливість.


«У мене не було навіть думки залишити роботу. Материнство — це прекрасно, але це також робота без вихідних»

Анна Агішева, Senior Manual QA Engineer, Ciklum

До того, як стати мамою, я й приблизно не уявляла, що мене чекає. При цьому я не гаяла часу, будучи вагітною, і активно готувалась морально і фізично до появи дитини: записалась на онлайн-курси з підготовки до пологів, багато читала про догляд, розвиток, годування. Словом, дізнавалась про все-все «дитяче». Однак згодом зрозуміла, що як би я
не готувалась, на 100% передбачити всі виклики материнства і дізнатися все наперед неможливо.

Крім цього, прочитане дуже швидко забувалося: допускаю, через сплеск
гормонів мозок працював не так оперативно як до вагітності. Тому висновок такий: готуватися потрібно, але без фанатизму.

Як мені любила повторювати мама, «проблеми потрібно вирішувати по мірі їх надходження». На мою думку, курси з підготовки до пологів — це маст хев. У цьому випадку знання — це дійсно сила, бо дають змогу почуватися впевненіше.

Якщо говорити про роботу, то у мене не було навіть думки її залишити. Насамперед тому, що триває війна, мій чоловік військовий і бути постійно поруч він, на жаль, не може. Доводиться покладатися лише на себе, тому збереження стабільного заробітку критично важливо. Крім цього, не хотілося втратити роботу в час, коли на ринку ІТ дефіцит вакансій.

Моя декретна відпустка тривала 4 місяці згідно з політиками компанії, але мене це влаштовувало. Зараз моїй донечці 6,5 місяців, і вже майже три місяці, як я повернулася з декрету, встигла адаптуватися і заново влитися в робочий процес.

Це було не так складно, як я собі уявляла. Під час декрету мені здавалося, що я вже все забула, але насправді чотири місяці — не така велика пауза. До того ж я повернулася у вдалий час, посеред грудня, коли всі
готуються до Різдва та Нового року і роботи не так багато.

Вже наприкінці декретної відпустки я вирішила шукати няню. Як зрозуміла пізніше, це стало одним з найкращих моїх рішень. Я скористалась послугами агенції, яка шукає кандидатів згідно списку потреб родини, а клієнту потрібно лише подати заявку і чекати. Наша няня
знайшлась за три тижні, і нам із нею дуже пощастило, адже донечка її просто обожнює.

Няня — це, мабуть, найбільший лайфхак для матері, яка працює. Хоч це і дуже дорого, але воно того варте. До того ж я живу зі свекрухою, яка взяла на себе приготування їжі та закупівлю продуктів, що також неабияка допомога.

Мені не доводиться розриватися між готуванням, прибиранням та дитиною. Всі домашні обов’язки чітко розділені, і це дуже спрощує побут.

Ще один важливий фактор, який полегшує життя, — це можливість працювати вдома. Донька на грудному вигодовуванні, тому це зручно, коли я постійно поряд.

Найскладніше в поєднанні материнства та зайнятості для мене:

  • налагодження режиму малечі;
  • виділення часу для себе і всіх «немамських» справ.

Наявність няні частково допомагає вирішити ці задачі. За два місяці, поки вона в нас працює, вдалося налагодити більш-менш стабільний режим сну/годування доньки. Звісно, режим такої малечі, як моя — це дуже умовна річ, бо все залежить від того, як пройшла ніч, о котрій годині вона прокинулась, як почувається, який у неї настрій, і від купи інших факторів. Але мені набагато простіше, коли я чітко знаю, що у визначений час прийде няня, і що до того дитина має бути готовою до першої прогулянки і денного сну.

Мені було важливо навчитися орієнтуватися на потреби дитини, відслідковувати її сигнали втоми і сонливості, щоб вчасно нагодувати/вкласти спати. З часом розпізнавати їх стає легше.

Щодо часу на себе і повноцінного відпочинку — здається, про це поки що можна забути. Життя після появи дитини вже ніколи не буде таким як до того. Материнство — це прекрасно, але це також робота без вихідних, тому що навіть при наявності допомоги основне навантаження лягає на маму. Тому я вчусь балансувати між потребами дитини і власними, максимально ефективно розподіляючи час.


«У нас із чоловіком є домовленість: раз на тиждень я їду на роботу та приділяю час собі — хоча б пів дня»

Катерина Болжеларська, Office Manager y Pingle Game Studio 

Коли я стала мамою, у мене з’явилося відчуття, що я не пам’ятаю, що було ДО, ніби того життя не існувало. Тоді це здавалося мені дуже дивним і незрозумілим. Але зараз моєму синочку вже рік, і я зрозуміла, чому так відчувала. З народженням дитини ти справді змінюєшся — це перевертає твоє життя догори дриґом, і ти ніби вчишся жити по-новому, у дуже класному «новому».

Бути мамою вперше — це дійсно складно, іноді дуже важко і незрозуміло, але водночас це такий кайф, така радість, така велика любов!
Я навіть не можу передати, які в мене метелики в животі, коли він зараз підбігає, обіймає мене, кладе голову на плечико і своїми маленькими ручками міцно притискає до себе.

Щодо роботи — для мене це стало ще більшою мотивацією працювати, розвиватися, щоб дати своїй дитині щасливе дитинство і життя. Тому я дуже рада, що не залишила роботу і мала можливість продовжити працювати.

У перші місяці мені дуже допомагав чоловік, оскільки працював онлайн. Коли мені потрібно було зайнятися своїми справами, він залишався з сином, а я могла зосередитися на роботі.

Зараз нам стало легше. По-перше, у малюка налагоджений режим, ми пережили всі ці регреси сну та «стрибки зросту», тож стало простіше планувати день. Також тричі на тиждень до нас приходить помічниця, яка гуляє з сином, а я маю 1,5-2 години вільного часу, щоб попрацювати і зробити все необхідне.

Крім того, у нас із чоловіком є домовленість: раз на тиждень я їду на роботу та приділяю час собі — хоча б пів дня. Бо, як то кажуть: щаслива мама — щасливі всі.

А ще мені подобається працювати у вихідні, бо тоді я маю більше часу на свої справи, можу не поспішати та спланувати, які питання слід вирішити в першу чергу на початку тижня.

Найголовніше, що допомогло мені за цей рік, — це підтримка, розуміння та відпочинок. Коли я могла поїхати на роботу, відволіктися від мамських буднів, поспілкуватися з колегами та хоч на мить повернутися до свого «минулого» життя.

І величезна подяка моїм колегам за розуміння та підтримку працюючої мами!  Бути мамою та працювати — цілком можливо. Головне — знайти підтримку серед близьких, повірити в себе та робити все можливе. 


«Не варто думати, що народження дитини заважатиме нашій кар'єрі та розвитку»

Діана Худякова, копірайтерка, ZONE3000

З першою дитиною я вийшла на роботу, коли їй виповнилося чотири місяці (щоправда, на part-time). Тоді це стало для мене ковтком свіжого повітря, адже переключатись від пелюшок і прогулянок з візочком справді важливо, навіть якщо ти йдеш з однієї «роботи» по догляду за дитиною на іншу.

З другою донькою я працювала на фрілансі буквально з першого дня. Завантаження було невеликим, проте навіть воно допомагало продовжувати розвиватись і мати можливість поговорити з близькими не лише на дитячі теми. 

Згодом я доєдналась до ZONE3000 і працюю тут вже чотири роки. Іноді під веселу пісню з уроку фізкультури чи допомагаючи розв’язати задачу з математики, іноді в очікуванні дитини з гуртка… Буває різне.

Мої висновки/поради щодо того, як поєднувати професійну зайнятість і материнство і залишатися при тямі: 

  1. Навички тайм-менеджменту опиняються просто в топі необхідних. Особливо коли дитина дорослішає і починає відвідувати окрім садка/школи різні гуртки. Тож без планування дня — mission impossible.
  2. Мамі, що працює, варто прагнути максимально полегшити свій побут: користуватись усіма можливими досягненнями технологій (роботи-пилососи, мультиварки тощо). Не треба падати з ніг, щоб приготувати після роботи вечерю — іноді кулінарія або доставка врятують і ситуацію, і психіку мами.
  3. Родичі пропонують допомогу — приймати! Бо іноді нам незручно, ніяково, «та нічого, я сама», а потім це «сама» виливається у перевтому, роздратування та інші неприємні штуки. 
  4. Треба підготуватись заздалегідь, що все може піти не за планом, і це нормально у материнстві. Дитина захворіє у день, коли призначена важлива зустріч, у садочку незапланований ремонт, через повітряну тривогу доводиться сидіти зранку і чекати відбою, щоб піти у школу, тощо. Тож адаптивність наше все 

У підсумку хочу сказати: не варто думати, що народження дитини заважатиме нашій кар'єрі та розвитку. Так, вийти на роботу наступного дня після пологів не вийде, але повернутися до улюбленої справи через кілька місяців цілком реально. І повірте, діти дуже позитивно впливають на нашу продуктивність. А ще — розвивають навичку багатозадачності як ніхто інший. Тож якщо ви мама, що працює, можете сміливо вказувати мультитаскінг у своєму CV.  


«Вийти на роботу, коли дитині 1 місяць легше, ніж коли їй 1 рік»

Ольга Припута, Rewards & Operations Specialist в Intellias 

Мені подобається те, що я роблю. У мене було море ідей та планів, які я хотіла втілити, тому я знала, що не залишуся в декреті надовго. Але одного бажання мало — тепер є ще маленька людина, яка повністю змінює правила гри. 

Я не хотіла порушувати природний ритм дитини. Перший місяць просто спостерігала: знайомилася з її графіком, темпераментом, налагоджувала побут. Коли побачила, що все стає більш передбачуваним, повернулася на часткову зайнятість. 

Вийти на роботу, коли дитині 1 місяць легше, ніж коли їй 1 рік. Можливо, комусь це здається нелогічним, але для мене це був найзручніший варіант. 

Головне — це тайм-менеджмент. Якщо щось не заплановано, то з великою ймовірністю воно не відбудеться. Планування, списки, делегування — це must-have. Звичайно, деякі речі довелося переосмислити. Наприклад, раніше я повністю готувала сама, від щоденних страв до святкового торта, тепер значну частину довіряю підрядникам. Також неймовірно допомагає підтримка подруг-мам. Ми обмінюємося досвідом, порадами  та навіть просто словами підтримки. Це неймовірно цінно! 

Найскладніше — це боротьба з власними внутрішніми демонами. Перфекціонізм? Так, він тут явно не допомагає. Довелося змиритися, що дім не завжди буде ідеально чистим, вечеря — супер корисною, а графік — бездоганним. І це нормально. 

Проте є моменти, які стають легшими з досвідом: 

  1. Адаптація до змін. Вміння швидко реагувати на непередбачувані ситуації — ключова навичка. Графік може зламатися будь-якої миті, і замість паніки краще мати запасний план або просто прийняти ситуацію такою, як вона є.  
  2. Пріоритети. Я навчилася розрізняти, що справді важливо, а що можна відкласти або делегувати. Наприклад, якщо я втомлена, то краще використати доставку їжі, ніж витратити останній ресурс на приготування. 
  3. Гнучкість у роботі. І це величезний бонус, який дає Intellias: вільний графік, віддалена робота, розуміння колег і керівників. 
  4. Емоційний баланс. Я перестала картати себе за недосконалість. Дитина потребує щасливої, а не ідеальної мами. Тому іноді я дозволяю собі просто відпочити, навіть якщо здається, що «стільки всього треба зробити». 

У першому декреті я спробувала наслідувати системи Fly Lady і Fly Mama. Я не дотримуюсь цих систем повністю, але адаптувала їх під себе. Маленькі щоденні ритуали справді допомагають уникати хаосу. Різноманітні додатки для організації: календар синхронізований з усією сім’єю, Keep для списків справ, додаток для хатніх обов’язків, трекер покупок. Навіть додатки для догляду за немовлям. Також групи підтримки, як от по BLW прикорму,  по грудному вигодовуванню чи просто балачка мамусь — це величезний бонус. 

Також потрібно памʼятати про «очікування vs реальність». Ти можеш скласти ідеальний графік, але в якийсь момент дитина вирішить, що їй не спиться до третьої ночі — і ось твій план летить у смітник. Час на себе. Його майже немає, тому його також треба планувати: відновлення ресурсу, навчання — теж пункти у списку справ.  

Материнство і робота — це виклик. Але якщо знайти свою систему і підтримку, поєднувати їх можна! 


«Гнучкий графік роботи й планування  — це дві мої суперсили»

Юлія Ковалькова, Senior Employer Brand Specialist в Intellias 

Я вийшла з декрету, коли доці було 3.5 місяці, і сама часто ставлю собі питання, чому так. Мені здається, що я просто людина, яка не може всидіти на місці. Мені потрібен рух, нові виклики, відчуття, що я на хвилі. До того ж, хочу бути для доньки прикладом — показати, що можна любити свою справу, розвиватися, бути в тонусі й водночас залишатися люблячою мамою. 

Раніше я думала, що головне — знайти баланс. Встигати все, тримати рівновагу між роботою і сім’єю, ніде не «перехилятися». Потім мені трапилась книга Тетяни Лукинюк, Генеральної директорки Google Ukraine, і мені дуже відгукнулись її слова, про те, що як би ми не шукали баланс  — його не знайти. Баланс звучить якось ідеально, але реальність трохи інша — завжди є моменти, коли потрібно ухвалювати рішення, чому віддати пріоритет саме зараз. Для мене важливо відчувати підтримку та допомогу, і я вдячна своїм рідним, які можуть погратися з донькою, поки я на мітингах. А іноді вона просто ходить на дзвінки зі мною — і моя команда сприймає це абсолютно нормально. Так і має бути, як на мене. 

Наразі неповноцінний відпочинок і відсутність стабільного сну — це, мабуть, головне випробування для мене. Але це теж мій вибір. Кажуть, що далі буде легше, — подивимось, чи правда. 

Є  моменти, коли тебе одночасно потребує дитина і на роботі виникає якесь термінове завдання. Це ніби тест на багатозадачність у режимі реального часу.  Загалом, мені подобається цей ритм — поєднувати материнство та роботу, ходити з донькою на мітинги, наприклад, робити складні задачі, а потім бачити результати своєї роботи. Це додає драйву, а не навпаки. 

Гнучкий графік роботи й планування  — це дві мої суперсили. У мене є чітко визначений час для зустрічей, коли я за ноутбуком і можу бути залучена на 200%. А все інше — гнучке. Якщо потрібна тиша та концентрація — працюю рано вранці, поки всі сплять. Або використовую час дитячого сну для зосередженої роботи. До речі, я помітила, що моя продуктивність у такі моменти значно зростає. 

Загалом, якщо ви тільки починаєте шлях батьківства, пробуйте різні підходи. Ось що допомогло мені, і можливо, допоможе вам: 

  • Не бійтеся залучати близьких. Просити про допомогу  — це нормально. 
  • Використовуйте гнучкий підхід не тільки в роботі, але й в домашніх справах. Адаптуйте свій графік під свої професійні потреби, та потреби своєї дитини. 
  • Розставляйте пріоритети. Не намагайтеся встигнути все, зосередьтеся на тому, що важливо тут і зараз. 
  • Знаходьте, або навіть плануйте час для себе. Інколи моменти тиші можуть відновити ресурс і надати сили рухатись далі.  
  • Прийміть той факт, що ідеальності не існує. Інколи, мітинг з дитиною на руках  — це нормально, так само, як і вимкнути ноутбук і просто бути мамою.  

Головне, робити так, як зручно саме тобі, і ні в якому разі не порівнювати себе із іншими.   


«Бути мамою — це робота 24/7. Бути працюючою мамою однорічки — це рівень «PRO». 

Євгенія Сагата, Legal Counsel в Intellias 

Я була в декретній відпустці лише 4 місяці: 2 до народження донечки та 2 після. Якби хтось запитав мою пораду, я б рекомендувала працювати до останнього дня (звісно, якщо здоров’я та самопочуття дозволяють), адже тоді залишається більше часу на перебування з малюком після його народження. 

Одна з причин — бажання зберегти здоровий глузд. Під час декрету з першою дитиною я була вдома три роки, і це відчувалося: світ змінювався, технології рухалися вперед, а я — ні. Цього разу хотілося залишитися в професійному ритмі. 

Тут допомагає мистецтво багатозадачності. Снідаю, тримаючи дитину на руках, перевіряю робочу пошту — ногою заколисую візочок. Буває, що донька спить, їсть і грається прямо в офісі. В Intellias для таких випадків є дитяча кімната з нянею та спеціальна зона для годування. Це рятує. 

Також дуже допомагає можливість працювати дистанційно та гнучкий графік роботи. 

Серед складнощів  — бачити очі дитини, яка плаче та благає залишитись з нею, а я змушена йти на дзвінок або виконувати термінове завдання. Це розриває зсередини. Маленькі діти живуть тут і зараз, і не розуміють, що мама скоро повернеться. Для неї ця розлука нестерпна. 

Водночас, цей досвід приніс легкість роботи в стресових умовах. Якщо деяким людям потрібна повна тиша для того, щоб зібратись з думками, то з дітьми вчишся знаходити порядок навіть у цілковитому хаосі, працювати швидко та ефективно, фокусуватись навіть коли злітаєш на батуті, а навколо «апокаліпсис» та точаться «гладіаторські бої». 

Няня — це must-have. Але якщо вона хворіє чи не може працювати з особистих причин, ситуація стає непростою. Інколи малечу залишаю з чоловіком. 

Найкращий час для роботи, це коли діти засинають. Тиша, можна спокійно працювати. Також не відволікають робочі чати та переписки. 

Робочий ноутбук завжди під загрозою. Маленькі пальчики якимось магічним чином, торкнувшись до клавіатури менш ніж на хвилину, знаходять саме ту комбінацію клавіш, яка видаляє важливий документ. А навушники мають бути з активним шумопоглинанням. 

І все ж, попри втому, безсонні ночі та марафони між офісом і дитячим майданчиком, це цікава, хоч і складна пригода, яка дозволяє поєднати самореалізацію та щастя бути мамою.

Два «червоні прапорці»: мама в декреті та тестувальниця початківиця. Junior QA спитала чи реально їй буде знайти роботу. Айтівці відповіли з власного досвіду
Два «червоні прапорці»: мама в декреті та тестувальниця початківиця. Junior QA спитала, чи реально їй буде знайти роботу. Айтівці відповіли з власного досвіду
По темi
Два «червоні прапорці»: мама в декреті та тестувальниця початківиця. Junior QA спитала, чи реально їй буде знайти роботу. Айтівці відповіли з власного досвіду
«У добі справді багато годин». Розробниця порадила як суміщати декрет виховання дітей та роботу
«У добі справді багато годин». Розробниця порадила, як суміщати декрет, виховання дітей та роботу
По темi
«У добі справді багато годин». Розробниця порадила, як суміщати декрет, виховання дітей та роботу
«Якщо на співбесіді вас запитують про декрет то роботодавець — йолоп» - переконаний Senior Golang Developer. Ось його аргументи
«Якщо на співбесіді вас запитують про декрет, то роботодавець — йолоп», — переконаний Senior Golang Developer. Ось його аргументи
По темi
«Якщо на співбесіді вас запитують про декрет, то роботодавець — йолоп», — переконаний Senior Golang Developer. Ось його аргументи
«Декрет створює для жінки закриті двері до компаній». Чи є сексизм та дискримінація в IT: LinkedIn обговорює
«Декрет створює для жінки закриті двері до компаній». Чи є сексизм та дискримінація в IT: LinkedIn обговорює
По темi
«Декрет створює для жінки закриті двері до компаній». Чи є сексизм та дискримінація в IT: LinkedIn обговорює
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Підключай Megogo зі знижками за акційними тарифами.

від 99 гривень на місяць

Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
Гліб Щур — випускник кафедри систем штучного інтелекту НУ «Львівська політехніка». На молодших курсах його запросила на роботу IT-компанія SoftServe, де він працював майже 3 роки розробником у R&D-відділі. А вже у 2021 році Гліб заснував власну компанію та став CSO у 21 рік. Розповідаємо історію львівського «самородка».
1 коментар
Розробник Softserve справляв потребу у центрі Львова. Був суд. Хлопець не прийшов. Що йому було?
Розробник Softserve справляв потребу у центрі Львова. Був суд. Хлопець не прийшов. Що йому було?
Розробник Softserve справляв потребу у центрі Львова. Був суд. Хлопець не прийшов. Що йому було?
В планах SoftServe на 2022 рік - 15 000 айтішників. Хочете стати частиною команди, «залишайтеся у західних регіонах»
В планах SoftServe на 2022 рік - 15 000 айтішників. Хочете стати частиною команди, «залишайтеся у західних регіонах»
В планах SoftServe на 2022 рік - 15 000 айтішників. Хочете стати частиною команди, «залишайтеся у західних регіонах»

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.