Цікава тема для дискусії,гадаю, багато менеджерів з цим стикаються. Проте я б почав з того, що є причиною втрати мотивації у працівників? Адже від цього будуть залежати рішення.
Якщо говорити виключно про фінансову складову, чи не є рівень з/п значно нижчим на ринку? Бо в такому разі інші методи мотивації рідко коли працюють, хіба в окремих випадках, якщо людина дійсно віддана компанії, колективу і дохід для неї не на 1-3 місці.
Також залежить від відділу (комерційний, фінансовий, маркетинговий тощо). Тому що майже під будь-який підрозділ можна запровадити систему показників. Таким чином кожен буде націлений на досягнення кращих результатів.
Також пропоную розглянути:
- запроваджувати періодичні заохочувальні бонусні системи (акцент на якомусь одному, або кількох завданнях, які потрібно досягти і це має бути на визначений період);
- можливість кар'єрного росту (якщо є амбіційні працівники, які можуть зростати і ви розумієте, що вони готові, тоді це також може спрацювати);
- на мою думку одним із найважливіших моментів для збереження працівників є також внутрішня атмосфера — неформальні заходи, тімбілдинги дуже потрібні. Навіть при обмеженому бюджеті варто їх проводити;
- гнучкий графік.
Але це усе дуже індивідуально і не завжди працює