💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Марія БровінськаРобота
11 лютого 2022, 08:08
2022-02-11
«IT — місце, де тобі не дадуть сумувати». Як працюють в IT ті, хто не знає жодної мови програмування: досвід спеціалістів Ciklum, TECHIIA та GlobalLogic
Для того, аби працювати в IT, необов’язково вміти писати код. Адже в компаніях велика кількість спеціалістів, які не знають жодної мови програмування та не орієнтуються у фреймворках.
dev.ua розповідає, як влаштована робота в IT неайтіших спеціалістів й чим вона їх приваблює. У другому випуску — спеціалісти Ciklum, TECHIIA та GlobalLogic.
«Друзі розпитують, як я влаштувалася в ІТ-компанію та просять порадити їх»
Вони теж прогресивні та інноваційні, але враження у Ciklum показують, що ІТ-сфера відчутно інша.
Що можна виділити?
Всюдисуща автоматизація. Те, що в ІТ здається вже простим та звичним — повний ремоут, віддалений онбординг або електронний документообіг — може залишатися нечуваною розкішшю в інших галузях.
Будучи рекрутером, я спілкуюсь із сотнями кандидатів з абсолютно різних сфер (фінанси, консалтинг, FMCG).
Багато хто все ще не автоматизував і не зацифрував документообіг, не розв’язав питання з передачею техніки новим віддаленим співробітникам, або просто досі змушує людей час від часу їздити в офіси без особливої причини (big brother’s watching you, you know).
В ІТ із цим простіше. Можливо, завдяки швидкому доступу до технічних команд, які добре знають внутрішні процеси та мають до них повний доступ. Так, у нас у Ciklum онбординг повністю віддалений, аж до пересилання техніки або офісних меблів кур'єрською службою в інші міста та країни.
Менше «операційки». З попереднього пункту логічно випливає наступний — в ІТ менше рутинної операційної роботи. Насамперед це стосується «нетехнічних» команд — від HR до сейлзів. Ті договори, які у багатьох компаніях досі підписують та стверджують вручну, у цифрових бізнесах ведуться в автоматизованих системах.
Аналогічно процес вирішення «бюрократичних» питань (відпустка, лікарняна, різного роду епруви) максимально спрощений і диджиталізований. У папері залишається лише те, що вимагається згідно з законодавством. Завдяки цьому люди можуть зосередитись на більш стратегічних чи творчих задачах.
Тут всі відразу на «ти». Вас може розділяти пара десятків років, ви можете бачитися вперше — але відразу на «ти» без уявного недоречного в ІТ-сфері офіційного тону. З колегами це працює за замовчуванням, зі сторонніми людьми — вже за домовленістю.
Дохід. Працюючи в ІТ-галузі, можна непогано заробляти, навіть middle-фахівцем. Ті гроші, які в інших сферах можуть отримувати хіба що топкерівники, в ІТ-компанії здатний заробити спеціаліст середнього рівня. Важливе уточнення — це повинен бути дійсно хороший професіонал з розвиненими софт-скіллами та впевненою англійською. І тут навіть не про девелоперів.
Тому якщо вам кажуть, що в ІТ у «адмінперсоналу» зарплати такі самі, як і скрізь, знайте: найчастіше це не так. Але і вимоги, і очікування можуть бути вищими.
В ІТ хочуть усі. До того як потрапити до Ciklum, я проходила інтерв’ю в одній з авіакомпаній. На моє питання «з якої причини найчастіше відхиляють ваші офери», HR, приречено зітхнувши, відповіла: «Тому що воліють IT».
Хтось бачить в ІТ-сфері більше шансів для професійного розвитку, когось приваблюють можливості більшого доходу, когось — хайп. Але потік охочих — величезний.
ІТ як «центр всесвіту». Цей пункт, мабуть, логічно випливає з попереднього — в ІТ найчастіше почуваєшся центром всесвіту. У цього є як плюси, так і мінуси, але чого не відібрати — так це уваги.
Друзі та знайомі захоплено розпитують, як ти влаштувалася в ІТ-компанію та просять порадити їх. У рейтингах найкращих роботодавців представники ІТ займають дедалі більше рядків. Багато експертів у різних галузях (аналітики, логісти, категорійні менеджери) все частіше замислюються про те, щоб «світчитися в IT».
І, як мінімум, частка істини в цьому є: адже ІТ зараз «на передовій» інновацій, а українські розробники створюють продукти та рішення, які знають у всьому світі. І почуття причетності до цього не менш важливе, ніж «хайп» навколо «увійти в айті».
«IT — місце, де тобі не дадуть сумувати. Але й сам ти сумувати не захочеш»
До цього я працював у компанії «Великої четвірки» як податковий консультант та бізнес-аналітик, а також у великій телеком-компанії в ролі комерційного фінансового контролера.
Кожна з компаній, де я раніше працював, хотіла, щоб її співробітники розвивалися, і пропонувала компенсацію за навчання. Але проблема в тому, що іноді співробітники не можуть дозволити собі навчання, бо вони просто не мають на це часу.
На попередніх роботах мені дуже важко вдавалося поєднувати навчання і роботу — і завжди доводилося вибирати роботу.
Коли я тільки-но прийшов в IT, то запитав свого менеджера, чи можу виділити одну годину робочого часу на день на навчання. Він із радістю погодився. Завдяки цьому я став членом АССА — Association of Chartered Certified Accountants.
Адже спочатку ти робиш певний тип роботи, а при підвищенні твоя основна роль — перевіряти цю ж роботу. У тебе немає варіанта розширювати свій портфель навичок.
У TECHIIA ж я приходив на фінансове моделювання, але з розвитком кар’єри в IT розібрався з візуалізацією даних, правильним структуруванням баз даних, тонкощами фандрайзингу та багато чим іншим, про що навіть не думав, коли тільки приходив.
Також хотілося б відзначити корпоративну культуру, в якій до тебе ставляться з повагою та розумінням. Як я згадував вище, наше коло обов’язків часто розширюється, і рано чи пізно обов’язків стає більше, ніж робочого часу. У компанії ми з повагою ставимося до часу кожного колеги, особливо позаробочого. Тому, щоб команда не кранчила, тобто не працювала до знемоги, ми проводимо внутрішні зустрічі для обговорення необхідності розширення команди на момент збільшення кола відповідальності.
Цього мені не вистачало в попередніх компаніях, бо там ініціація пошуку нового співробітника — це тривалий та нелегкий процес погоджень. До того ж він запускався тільки тоді, коли вже було дуже явно видно, що команда не справляється з навантаженням.
Але найголовніше, що вони — друзі, з якими можна поговорити поза роботою, зустрітися в барі та обговорити свої плани на майбутнє
Якщо зробити висновок з вищезазначеного, IT — це місце, де тобі не дадуть сумувати. Але й сам ти сумувати не захочеш.
«Типовий день операційника — коли розпланував день, а зранку в месенджери прилітають запити «на вчора»
Я займаюсь координаційною роботою, співпрацюю з різними департаментами та багато спілкуюся з клієнтами. Налагоджую комунікацію всіх координаторів українських представництв компанії.
Обов’язки операційника залежать від департаменту та загалом від компанії — як в ній налагоджено бізнес-процеси, як побудовані комунікація з замовниками та офісна культура. Типовий день операційника — коли ти розпланував день, а зранку до тебе в месенджери чи в пошту прилітає багато пріоритетних запитів «на вчора». Тож навички, які корисні для такого спеціаліста, — вміння комунікувати з людьми, самоорганізовуватися, планувати свою роботу та роботу інших наперед. Важливими є й швидкість і гнучкість мислення.
Операційний менеджер — це важлива людина в компанії, адже вона допомагає спеціалістам не турбуватись про адміністративні задачі, про наявність обладнання та про організацію вільного часу. «Айтішники» більше займаються програмуванням, пишуть код, розбираються з деталями — не кожному до вподоби організовувати вечірки, ремонтувати офіс і планувати поїздки. Деякі ІТ-спеціалісти навіть не люблять подорожувати, і якби їм довірили спланувати подорож — це було б повільно та без запалу.
Варіанти розвитку в межах професії різні. Перший — зростати по вертикалі.
Друга можливість — спробувати себе в різних операційних командах. Це класний досвід, адже в усіх департаментах активний робочий ритм і не буває нудно.
Порівнювати позицію операційника в ІТ і, наприклад, на виробництві, важко — в мене такого досвіду не було, та й масштаби та спрямованість виробничих компаній в нас різна. Навіть якщо порівняти описи вакансій операційників в сегменті FMCG, кожна компанія вкладає в цю позицію щось своє.