Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

Як увійти в IT, якщо не вмієш кодити? Історії неайтішних спеціалістів з EPAM, Ciklum, ZONE3000 та TECHIIA

Для того, аби працювати в IT, необов’язково вміти писати код. Адже в компаніях велика кількість спеціалістів, які не знають жодної мови програмування та не орієнтуються у фреймворках. 

dev.ua розповідає, як влаштована робота в IT неайтіших спеціалістів й чим вона їх приваблює. 

Залишити коментар
Як увійти в IT, якщо не вмієш кодити? Історії неайтішних спеціалістів з EPAM, Ciklum, ZONE3000 та TECHIIA

Для того, аби працювати в IT, необов’язково вміти писати код. Адже в компаніях велика кількість спеціалістів, які не знають жодної мови програмування та не орієнтуються у фреймворках. 

dev.ua розповідає, як влаштована робота в IT неайтіших спеціалістів й чим вона їх приваблює. 

Костянтин Антонов, Talent Acquisition Lead, Ciklum
Різниця між рекрутментом та технічними й корпоративними ролями залежить в кожному конкретному випадку від ситуації. Для універсальних корпоративних ролей часто різниці немає, в рамках України IT-ринок цікавий кандидатам:
  • темпами зростання та привабливими зарплатами;
  • можливістю «свічитися» у ролі, пов’язані з розробкою всередині компанії (наприклад, прийти в ІТ на рекрутера або HR, і пізніше вирости як PM або Scrum Master);
  • можливістю залучатися та вести міжнародні проєкти з боку Head office, а не українського представництва;
  • історично більш гнучким підходом до hybrid/remote work.  Проте є й корпоративні ролі, специфічні для IT бізнесу, які закривати не простіше, ніж технічні.

Наприклад — resourcing, delivery operations. Для таких ролей доводиться багато шукати та «воювати» за кандидатів з конкурентами. Найскладніше — технічний найм.

Проблема навіть не в технічній складності вакансій, а скоріше у «втомі» розробників від постійної активності рекрутерів у месенджерах та LinkedIn.

Доводиться постійно знаходити правильний канал для контакту з кандидатом та розуміти, які selling points його зачеплять — а для кожного кандидата вони свої.

Корпоративна культура сервісних ІТ-компаній, швидше за все, не відрізнятиметься одна від одної кардинально. По суті це проєктно-консалтингові організації, які створюють рішення для клієнтів (наприклад, як компанії «Великої четвірки»). Робота на одному проєкті може сильно відрізнятись від роботи на іншому, тому що постійно присутній клієнтський компонент, який впливає на робочі процеси.

Проте великі компанії активно створюють технологічні гільдії/трайби для інженерів для підтримки їхнього професійного зростання і knowledge sharing.

У Ciklum, наприклад, створені Centres of Excellence, центри технологічної експертизи з різних напрямків. Додатково розвиваються гільдії, де експерти в окремих доменах діляться досвідом з колегами. Корпоративна культура в продуктових компаніях може бути більше пов’язана з особою власника або акціонерів, а також специфіки індустрії/клієнта, для якого виробляється продукт. 

Якщо дуже спростити: аутсорс більш «нейтрально-корпоративний», а «продукт» може бути як «домашнім», так і «агресивним». 

IT — це про цифри та результат в умовах середньо-високої невизначеності та дуже різного рівня зрілості процесів. Це компенсується хорошими зарплатами та певною свободою у досягненні поставленої мети. 

У цілому нині бюрократії в IT менше, але це залежить від розміру організації. Скажімо, Google буде більш бюрократизований, ніж львівське ательє модних рюкзаків.

Зараз багато неайтікомпаній активно переймають flexibility від IT. Тому скоро різниці не буде, як мінімум, у сервісних організаціях.

Рекрутерам в IT платять більше, ніж в інших сферах. А ще тут можна швидше зростати. За даними work.ua середня зарплата рекрутера близько 17k UAH, тоді як в IT міддл-рекрутер отримує близько $1500, і це без урахування бонусів.

Психопати на роботі: як визначити і що робити щоб не стати їх жертвою. Розповідає психіатр та психотерапевт Олексій Крапивка
Психопати на роботі: як визначити і що робити, щоб не стати їх жертвою. Розповідає психіатр та психотерапевт Олексій Крапивка
По темi
Психопати на роботі: як визначити і що робити, щоб не стати їх жертвою. Розповідає психіатр та психотерапевт Олексій Крапивка

Катерина Головінова, менеджерка з маркетингу EPAM 
У сфері маркетингу я працюю вже понад 10 років, з яких майже половина — співпраця з EPAM. До цього працювала у відомій в Україні агенції з інтернет-маркетингу. Однак завжди мріяла працювати в ІТ (ще до того, як це стало надто популярним).  

Кар’єру в EPAM почала будувати з ролі контрактора — тимчасово допомагала з профільними подіями компанії у Харкові. Однак уже зовсім скоро мене запросили приєднатися до маркетинг-команди, і я вирушила до Києва.  

Зараз у фокусі моєї роботи — Talent Acquisition Marketing, тобто маркетингові активності, спрямовані на залучення нових талантів до компанії. Якщо дуже просто — це маркетинг для рекрутменту.  

Головне завдання нашої команди полягає у створенні додаткових каналів залучення нових спеціалістів. Це і проведення заходів для фахівців, організація промокампаній для привернення уваги до того чи іншого напрямку у компанії, проведення реферальних кампаній як всередині EPAM, так і на зовні, партнерство з іншими компаніями чи проєктами, розвиток українського сайту EPAM.  

Як керівник маркетингової команди я відповідаю за організаційну частину роботи нашого напрямку: моніторинг виконання наших KPI, проактивна комунікація зі стейкхолдерами, робота з новачками. Однак роль лідера команди не означає, що робота обмежується лише організаційними моментами — ми разом працюємо над усіма нашими проєктами, розподіляючи завдання між членами команди.  

Наша робота завжди динамічна, особливо сьогодні, коли конкуренція за таланти зростає. Ти запускаєш проєкт, збираєш проміжні дані, аналізуєш, вносиш необхідні зміни, працюєш далі. Бути у постійному русі не завжди просто, але результат того вартий — ти чітко бачиш свій внесок у розвиток такої величезної компанії, як EPAM. І це дійсно надихає.

«Терапія показала мені мене». Історії айтішників які знайшли віддушину в психотерапії
«Терапія показала мені мене». Історії айтішників, які знайшли віддушину в психотерапії
По темi
«Терапія показала мені мене». Історії айтішників, які знайшли віддушину в психотерапії

Олександр Позняков, Digital Marketing Lead холдингу TECHIIA
У TECHIIA Holding займаю позицію Digital Marketing Lead у відділі Public Engagement. Додаю щіпку діджітал магії у роботу нашого відділу. Курирую Owned Media для бізнес-холдингу.  

Крім стратегічних завдань та організації процесів у відділі, люблю занурюватися у тактичні:запуск рекламних кампаній участь у розробці нових сайтів SEO і, звичайно, збір аналітики з наступною ретроспективою. Також організую діджитал-активність благодійного спрямування нашого холдингу.

Раніше моє життя було тісно пов’язане зі світом екстремального спорту, особливо сноубордингу. Восени з друзями регулярно влаштовували локальні джибінг-змагання, прем'єри відео та навіть фестиваль графіті. Хобі переросло в кілька борд-шопів, онлайн-магазин та дистрибуцію спорядження. У 2014 році через стрибок курсу долара та економічні проблеми в країні ми закрилися.

Активна участь в організації заходів для молоді привела мене до другої вищої освіти — у Варшаві за фахом Master of Social Administration. Ми з другом мріяли відкрити ГО та залучати молодих людей на бік спорту та здорового способу життя. Отримані знання розплющили очі на те, як насправді працюють більшість «грантоїдів». Без магазину фінансової можливості далі проводити івенти власним коштом уже не було. А після раптової втрати родичів мотивація остаточно згасла. Я пішов на фріланс і поринув у капітальний ремонт квартири.

Назад у маркетинг мене витягла знайома. Вона знала, що я маю досвід в e-commerce та PPC, і порекомендувала мене в одну з київських юридичних компаній. Там я пройшов крізь усі процеси В2В контент-маркетингу — від контексту до вебінарів із розширенням штату. Після цього опинився на співбесіді в одному з найбільших кіберспортивних турнірних операторів.

Кіберспорт — романтика. Мене тут же поглинула ностальгія за часом, який  я разом із командою провів у комп’ютерних клубах, беручи участь у змагальному Counter-Strike. Але роботу в цій ніші не варто ідеалізувати. 

Турніри заточені під глядачів США, підлаштовуватися під київські часи ніхто не буде. Тому регулярна робота ночами, приправлена ​​адреналіном прямих ефірів. Без моральної та фізичної підготовки це дуже швидко веде до вигоряння.

У цей час моя приятелька влаштувалась у TECHIIA і запропонувала мені повернутися в B2B digital маркетинг. Так я опинився у холдингу.

У холдингу понад 10 різних напрямків: IT-продукти та сервіси, виробництво преміум-мерчу, власна розробка безпілотників та послуги на їхній базі тощо. Це дає можливість попрацювати майже з усіма і спробувати різний темп: то поринути у виважене В2В без овертаймів, то навпаки поваритися в умовах дедлайну «на вчора», як на телебаченні ;)

Такі відмінності в бізнес-процесах компаній холдингу не дають нудьгувати від монотонності. Я постійно прокачую свою експертизу у різних напрямках, паралельно розширюючи кругозір та підхід до маркетингових завдань. Вивчаю найкращі практики, тестую їх у абсолютно різних вертикалях — на відміну від попередніх місць.

Є люди з IT, для яких підписання NDA є надмірною зарегульованістю. Вони не працювали з юристами. Їхні шаблонні договори про співпрацю зазвичай не піддаються правкам. 

А кількість обмежень навіть у простих рекламних матеріалах для просування адвокатів просто зашкалює. Проте є й плюси — швидко вчишся вдумливо читати й починаєш усвідомлювати наслідки поспішного підписання «паперу».

Чарівність роботи в IT у тому, що необов’язково влаштовувати собі суцільний work-work balance. Можна будувати кар'єру, працюючи з дому, і приїжджати в офіс лише іноді на зустрічі — і скоріше за власним бажанням. Але такий рівень свободи підходить не всім. У моєму випадку досвід віддаленої роботи та власної справи навчив мене дивитись у корінь бізнес-завдань, залишаючись при цьому самоорганізованим.

Світчери, які женуться лише за цифрою рейту, можуть банально не пізнати всіх благ роботи в IT, застрягши в черепашці зі своїм попереднім негативним досвідом.

Уточню, що у нас у холдингу не практикується трекінг та мікроменеджмент.

Щодо корпоративної культури. Поточне місце роботи, мабуть, одне з найкращих. Мимоволі починаєш вірити в баррейзинг — це додатковий етап співбесіди, коли кандидат спілкується з менеджером, з яким безпосередньо не перетинатиметься по завданнях. Робиться це для узгодження цінностей.

Я раніше до цієї процедури ставився скептично. Але, можливо, завдяки барейзингу за колегами ніколи не помічав особливостей, якими так лякають на цікавому. Навіть на відміну від звичайного бізнесу, тут мені не траплялися хами, що порушують особисті межі. Ні фізично, ні морально.

За сумою факторів видно, що перевага в ІТ — це не лише розмір компенсації. 

Прощавайте салати. Як легко повернутися до роботи після свят: 7 порад від психотерапевта Олексія Крапивки
Прощавайте, салати. Як легко повернутися до роботи після свят: 7 порад від психотерапевта Олексія Крапивки
По темi
Прощавайте, салати. Як легко повернутися до роботи після свят: 7 порад від психотерапевта Олексія Крапивки

Олена Толстова, Employer Branding Specialist у ZONE3000
За освітою я вчитель англійської та німецької мов, але практично не працювала за фахом. В ІТ прийшла після 12 років роботи в інженерно-виробничій компанії на посаді спеціаліста з договірної роботи. В IT мене особисто привабили можливості розвиватися професійно у новому напрямі, а саме у маркетингу.

Я прийшла в команду ZONE3000 на позицію копірайтера (з досвідом на фрілансі), і зараз працюю в компанії майже два роки (з недавнього часу в ролі Employer Branding Specialist).

Є певні прямі обов’язки, але ніхто не обмежує людину, якщо є бажання розширити їх коло. Тут, швидше, відштовхуються від загальної мети та завдань: якщо член команди може допомогти, його не ставлять у рамки обов’язків.

Також відзначу крос-функціональність, яка притаманна IT-командам. Більшість людей відкриті до розвитку, з цікавістю пробують щось нове, набувають досвіду, допомагаючи колегам з їхніми завданнями. Мені здається, такої крос-функціональності в інших індустріях складно досягти.

За два роки мій функціонал суттєво розширився, і я прийшла до того, чим давно хотіла займатися. Рада, що у нас є ці можливості. Але це точно не кінцева точка, адже світ IT швидко прогресує, відкриваючи нам все більше перспектив.

Коли приходиш в IT з іншої сфери, в око впадає добре розвинена корпоративна культура. На співбесідах рекрутери приділяють увагу тому, чи людина поділяє цінності компанії — часом це важливіше hard-skills. 

Жорстким навичкам більшість IT-компаній готові навчити, а ось дивитися в одному напрямку — в цьому має бути match між співробітником та компанією.

Для розвитку та підтримки корпоративної культури в ІТ-компаніях працюють цілі напрямки. Зараз я маю на увазі не просто корпоративні івенти та поздоровлення з подіями, а створення атмосфери, в якій кожен може відчути цінності компанії у справі. У кожної організації вони різні та по-різному транслюються. Але те, що корпоративна культура в IT — це щось сильне, що об'єднує людей усередині компанії та за її межами, це факт.

В цілому можу сказати, що в IT рідко зустрінеш бюрократію тією мірою, яка властива великим корпораціям або державним підприємствам. Управління децентралізоване, і кожна команда разом із менеджером наділені певною автономією. Це суттєво прискорює процеси та допомагає швидше реалізовувати завдання. Робота не заради роботи, а задля досягнення результату. Зараз цей підхід поступово переходить до інших сфер, де керівники готові знизити рівень контролю над кожним проєктом чи завданням.

Як і вся IT-сфера в цілому, люди тут більш гнучкі, сміливі, відкриті до інновацій, готові брати й робити. Вони шукають можливості, а не причини.

Мене захоплює професіоналізм колег — величезне задоволення працювати в команді професіоналів, які ніколи не зупиняються у розвитку. А ось якоїсь нездорової конкуренції, таємниць та інтриг я не зустрічала — це приємно тішить.

У цілому рівень оплати праці тут вище, ніж на подібних позиціях інших індустріях немає жорстких обмежень через прив’язки до посади. Наприклад, у багатьох організаціях з інших сфер дохід може обмежуватися певною цифрою, якщо фахівець працює на адміністративній позиції та не безпосередньо бере участь у створенні продукту. IT ー більш гнучкий напрям, тому дохід тут залежить переважно від вкладу, який фахівець вносить у розвиток компанії. Тут чітко простежується схема win-win.

Якщо ви хочете розповісти свою історію про вхід в IT, пишіть нам на [email protected]

«Люди довіряють приватним психологам більше ніж корпоративним». Як EPAM ELEKS EvoPlay та інші дбають про ментальне здоровя айтішників
«Люди довіряють приватним психологам більше, ніж корпоративним». Як EPAM, ELEKS, EvoPlay та інші дбають про ментальне здоров’я айтішників
По темi
«Люди довіряють приватним психологам більше, ніж корпоративним». Як EPAM, ELEKS, EvoPlay та інші дбають про ментальне здоров’я айтішників
«Не варто зважуватися занадто часто». Що їдять айтішники і як підтримують себе у формі
«Не варто зважуватися занадто часто». Що їдять айтішники і як підтримують себе у формі
По темi
«Не варто зважуватися занадто часто». Що їдять айтішники і як підтримують себе у формі
«Хотілося б щоб син продовжив шлях батьків в ІТ». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs Sigma Software и Ciklum
«Хотілося б, щоб син продовжив шлях батьків в ІТ». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs, Sigma Software и Ciklum
По темi
«Хотілося б, щоб син продовжив шлях батьків в ІТ». Як айтішники виховують своїх дітей: одкровення співробітників Innovecs, Sigma Software и Ciklum
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
Про конкуренцію, ейджизм, працевлаштування, фейки та навчання.

«Стас IT-глаз» з черговою гарячею темою ІТ-курси в Україні.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Українські розробники дронів Culver Aviation презентували в Лас-Вегасі систему моніторингу та новітній безпілотник Menatir. Розповідаємо, як це працює
Українські розробники дронів Culver Aviation презентували в Лас-Вегасі систему моніторингу та новітній безпілотник Menatir. Розповідаємо, як це працює
Українські розробники дронів Culver Aviation презентували в Лас-Вегасі систему моніторингу та новітній безпілотник Menatir. Розповідаємо, як це працює
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
Марк і Вікторія Терещенки — IT-подружжя. Він працює на позиції Lead Test Automation Engineer у компанії EPAM, вона — Software QA Engineer у Tesla. У серпні 2021 року пара разом з 1-річним сином здійснила релокейт до США за L візою. Ми зв’язалися з українською родиною та поговорили про труднощі переїзду, зарплату в Америці та специфіку роботи в компанії Ілона Маска.
Холдинг TECHIIA відповів на звинувачення у зв'язках з ТОВ «Твоя беттінгова компанія» та 1xBet
Холдинг TECHIIA відповів на звинувачення у зв'язках з ТОВ «Твоя беттінгова компанія» та 1xBet
Холдинг TECHIIA відповів на звинувачення у зв'язках з ТОВ «Твоя беттінгова компанія» та 1xBet
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
«Моя фінансова мета — накопичити $1 000 000, щоб мати пасивний дохід і жити на нього». Як айтішники витрачають гроші та в що інвестують
Зарплата айтішників в Україні — одна з найвищих. І ІТ-галузь під час війни — єдина галузь, яка зростає, попри війну. А айтішники — серед тих, хто найактивніше підтримують армію. Середній місячний донат айтішника становить 10% від зарплати, або $270. dev.ua вирішив розпитати айтішників, куди вони витрачають гроші й у що інвестують під час війни. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.