Про Херсон від херсонця 🔥

В Київському офісі Intellias працює незрячий С++ розробник. Ось його історія

Сергій зацікавився програмуванням ще в дитинстві, проте для того, аби потрапити в IT-компанію, хлопцю довелося пройти непростий шлях

Залишити коментар
В Київському офісі Intellias працює незрячий  С++ розробник. Ось його історія

Сергій зацікавився програмуванням ще в дитинстві, проте для того, аби потрапити в IT-компанію, хлопцю довелося пройти непростий шлях

В столичному офісі IT-компанії Intellias працює незрячий С++ розробник Сергій. Він зацікавився програмуванням, коли йому було 11. Якось у спеціалізованій школі для незрячих та слабозорих дітей, де він вчився, Сергій проходив повз комп’ютерний клас і зрозумів, що там відбувається щось цікаве. Але його прийняли не одразу. І не тому, що він повністю не бачить, а тому, що програмування починалося з 7 класу, а він тоді був 4-класником. Втім Сергій добився свого — завуч дозволила йому з другом відвідувати заняття.

Вміння спокійно реагувати, доводити та добиватися потрібного Сергій вважає своєю найсильнішою рисою характеру. Так, після шкільних занять з програмування були й інші гуртки, потім він вмовив батьків купити комп’ютер, а в проміжку ще й отримав перший юнацький розряд в шахах і навчився грати на гітарі. 

Після закінчення школи хлопець вирішив продовжити шлях програміста і вступити в університет. Проте це було завданням із зірочкою — незрячого студента просто не хотіли брати на навчання. Та зрештою, хлопець став студентом. Два ВНЗ у Києві навіть не допустили Сергія здачі екзаменів. В одному з них взагалі слухати не стали, в іншому запропонували лише заочне навчання.

«Вони ніяк не могли зрозуміти, що я вчитимусь так само, як інші. Зрештою я добився свого, і декан факультету в НАУ сказав — ну, давай спробуємо», — розповідає розробник.

В Національному авіаційному університеті хлопця прийняли. У 2006 році Сергій став одним з перших незрячих студентів в Україні, які вчились на факультеті, як його тоді називали, комп’ютерних наук.

«Оскільки я багато знав про програмування до вступу в університет, то вчитися було доволі легко. Починав з цікавості до Pascal та Assembler, та зрештою зупинився на C++. Це доволі гнучка мова програмування, вона дозволяє проявляти творчі здібності. До того ж мені подобається системне програмування», — розповідає хлопець.

Він зізнається, що вибір мови став невипадковим. «Python не люблю за динамічну типізацію. Вважаю, він погано підходить для великих проєктів. Це пов’язано з тим, що Python створює багато проблем під час рефакторінгу», — каже він. Якщо говорити про JS, то, на думку Сергія, він, як Франкенштейнівський монстр. «Його створили, щоб робити якісь прості речі, а потім JS отримав купу надбудов».

Не було проблем у Сергія і з першою роботою в ІТ-компанії. Буквально на другий день після захисту диплому він опублікував своє резюме в інтернеті. За кілька днів подзвонила рекрутерка з одного київського стартапу і після першої ж співбесіди Сергія взяли у команду. Щонайменше двоє його шкільних друзів також стали ІТ-спеціалістами. Обидва дещо молодші: один працює з Python, інший — з криптовалютою.

«Програмістів важко здивувати, вони часто не мають упереджень, тому не дивуються, коли дізнаються, що я незрячий розробник. Це викликає здивування у людей, з якими стикаюся поза офісом — в таксистів, наприклад», — каже Сергій.

Відколи Сергій закінчив університет, минуло дев’ять з половиною років, останні чотири він разом з Intellias розвиває автомобільний проєкт найбільшого клієнта компанії.

«На моєму комп’ютері є програма, яка озвучує все, що написано. До прикладу, для Windows є дві найвідоміші програми NVDA (nonvisual desktop access) та JAWS. В усьому іншому мій софт такий же, як в колег. Звісно я не працюю з якимись графічними речами, але з написанням коду жодних проблем немає», — розповідає про особливості роботи розробник.

Хлопець впевнений, що в умовах доступності інтернету людина усе може прочитати, вивчити й навіть перевірити себе сама. «Звісно, незрячим людям може бути страшно подаватися на роботу в ІТ компанії, але моя порада таким розробникам — подивіться на середню зарплату розробників, і ваш страх сам зникне», — каже він.

«Писав код за який мені соромно». Історія кодера з 25-річним досвідом
«Писав код, за який мені соромно». Історія кодера з 25-річним досвідом
По темi
«Писав код, за який мені соромно». Історія кодера з 25-річним досвідом
Я би сказала долі дякую. Сповідь викладачки яка увійшла в  IT
«Я би сказала долі дякую». Сповідь викладачки, яка увійшла в IT 
По темi
«Я би сказала долі дякую». Сповідь викладачки, яка увійшла в IT
Електробайки по-українськи між Києвом та Лос-Анджелесом в «СКШ»

Дивіться, чим живе Delfast під час війни в Україні

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Через війну деякі компанії скасували бонуси та мотиваційні пакети співробітникам, намагаючись оптимізувати бюджети та скоротити витрати через невизначеність ситуації. dev.ua вирішив запитати роботодавців, як саме та на чию користь вони переглядали мотиваційні пакети робітників.
Минулого року кількість спеціалістів компанії Intellias зросла вдвічі
Минулого року кількість спеціалістів компанії Intellias зросла вдвічі
Минулого року кількість спеціалістів компанії Intellias зросла вдвічі
«Розробка ігор — це завжди проблеми». Історія випускника ХПІ, який став senior-геймдизайнером та автором коміксів, і тепер знає про ігри все
«Розробка ігор — це завжди проблеми». Історія випускника ХПІ, який став senior-геймдизайнером та автором коміксів, і тепер знає про ігри все
«Розробка ігор — це завжди проблеми». Історія випускника ХПІ, який став senior-геймдизайнером та автором коміксів, і тепер знає про ігри все
Геймдизайнер Андрій Заколодний з дитинства любить відеоігри та ще школярем намагався їх створювати. З переїздом в інше місто та вступом до університету це бажання дещо відійшло на другий план. Але в результаті життя склалося так, що Андрію вдалося попрацювати у відомих на весь світ студіях, прикласти руку до Assassin’s Creed Valhalla і дорости до senior-геймдизайнера, а паралельно ще й свій комікс англійською видати. Про нюанси роботи в ігровій індустрії, різницю між Gameloft та Ubisoft, особисті прагнення до кращого, творчі пориви та багато іншого — у його історії.
«Мене знесло течією». Delivery Manager в Intellias тепер — міжконтинентальна плавчиня, ще 5 років тому вона про це і не думала
«Мене знесло течією». Delivery Manager в Intellias тепер — міжконтинентальна плавчиня, ще 5 років тому вона про це і не думала
«Мене знесло течією». Delivery Manager в Intellias тепер — міжконтинентальна плавчиня, ще 5 років тому вона про це і не думала
«Навколо IT» — рубрика, в якій ми збираємо все корисне для життя айтішника, що не стосується його роботи. Сьогодні про своє хобі розповідає Людмила Костишена, Delivery Manager в Intellias, міжконтинентальна плавчиня, учасник різноманітних запливів в Україні та за кордоном. Вона ділиться своїм досвідом професійного плавання та дасть поради тим, хто хоче спробувати такий спортивний досвід. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.