Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

«Це не просто автоматизація, а сучасні технології у застарілий ринок». Як українські стартапери за допомогою цифрового рішення планують реанімувати ресторанний бізнес

Троє українці за пів року заснували стартап, який розвʼязує проблему тисячі ресторанів за допомогою цифрового рішення, якого досі не має в Україні. Стартапери розповіли dev.ua, як Omni автоматизує весь процес замовлення між рестораном і постачальником, і коли можна буде скористатись рішенням. 

1 коментар
«Це не просто автоматизація, а сучасні технології у застарілий ринок». Як українські стартапери за допомогою цифрового рішення планують реанімувати ресторанний бізнес

Троє українці за пів року заснували стартап, який розвʼязує проблему тисячі ресторанів за допомогою цифрового рішення, якого досі не має в Україні. Стартапери розповіли dev.ua, як Omni автоматизує весь процес замовлення між рестораном і постачальником, і коли можна буде скористатись рішенням. 

Троє у човні

Omni заснували Ростислав Волчак (30 років), Ясемін Ібрахімагаоглу (26 років) та Захар Турчиновський (23 років), які познайомились під час роботи у продуктовому дизайн-агентстві Rasa Design Team. Саме там протягом 4 років вони разом створювали цифрові продукти для стартапів з усього світу.

Засновники Omni: Ростислав Волчак (30 років), Ясемін Ібрахімагаоглу (26 років) та Захар Турчиновський (23 років) 

Ростислав — керівник агентства з понад 10-річним досвідом управління командами. Ясемін — продуктова дизайнерка, яка також менторить дизайнерів у Mate Academy. Захар — маркетолог із досвідом B2B-продажів і комунікацій.

Ростислав і Захар навчались у Бізнес-школі Українського Католицького Університету, Ясемін — у Львівському університеті ім. Івана Франка за спеціальністю міжнародний менеджмент.

Без ресторанного досвіду, але з любов’ю

Працюючи над рішеннями перших версій продуктів для стартапів з США та Європи, одного дня стартапери натрапили на британський додаток для замовлення для кухарів REKKI. 

«Спочатку нас зацікавили дизайн і маркетинг, але чим більше ми заглиблювались у суть — тим сильніше відчували потенціал такої ідеї для українського ринку», — згадують засновники Omni. 

Далі вони почали пропрацьовувати гіпотезу. І в розмові з десятками рестораторів, кухарів та менеджерів дізнались, що проблема закупівлі в ресторанах України масштабна і щоденна. Наразі цей хаос у закупівлях ресторатори розвʼязують переважно через десятки чатів у месенджерах Viber чи Telegram, або дзвінками або нотатками. Усе тримається переважно на людях і памʼяті. Отже, якщо шеф чи адміністратор іде у відпустку — команда мусить «вигадувати велосипед» заново, ризикуючи втратити час, гроші та наробити помилок. 

Стартапери зрозуміли, що ринку потрібен цифровий інструмент, який покращить життя людей, які щодня працюють на кухнях, та підтримають бізнес. 

«Нас драйвив не тільки бізнес-потенціал, і хоча ти не маємо досвіду в HoReCa, але у всіх трьох — велика любов до ресторанної культури», — заявляють в Omni.

Дві проблеми — одне рішення

Рішення Omni розвʼязує дві проблеми ресторанів: замовлення інгредієнтів, які здебільшого відбуваються вручну, та комунікацію з постачальниками, які щодня отримують десятки неструктурованих повідомлень, інколи у вигляді фото, голосових чи Excel-файлів. 

«У них немає єдиного місця, щоб бачити замовлення та аналітику, чи ефективно працює команда продажів», — пояснюють засновники стартапу.

Розроблена ними цифрова платформа автоматизує весь процес замовлення між рестораном і постачальником:

  • З боку ресторану — це швидкий вибір продуктів, один клік для відправлення замовлення, збереження історії, контроль статусу та простий онбординг-інструмент для нових працівників. 
  • З боку постачальника — це система для обробки замовлень, управління клієнтами, аналітика і можливість масштабуватись без додаткових менеджерів.

«Це не просто автоматизація — ми приносимо сучасні технології у великий, але досі застарілий ринок», — говорять стартапери.

Наявний статус 

За шість місяців роботи над проєктом Omni, засновники вже мають готовий MVP — стартапери протестували дизайн, провели інтерв’ю з працівниками ресторанів, і на основі цього створили першу версію продукту.

Завдяки наявному рішенню ресторани можуть створювати замовлення в кілька кліків, обираючи потрібного постачальника, продукти та кількість. Після підтвердження замовлення, генерується унікальне посилання, яке можна надіслати постачальнику в будь-якому месенджері. Постачальник бачить замовлення без входу в систему, може його підтвердити та завантажити у PDF. Статус замовлення одразу оновлюється в інтерфейсі ресторану. Крім того, платформа буде інтегруватись з POS продуктами для ресторанів та ERP продуктами для постачальників.

«Це зручний спосіб структурувати процес, зменшити кількість помилок, зберігати історію закупівель і, головне — все працює так, щоб не змінювати звичок користувачів різко», — пояснюють розробники. 

Про клієнтів

MVP Omni запускають в Україні. «Це ринок, який ми добре знаємо і де особливо гостро відчувається проблема неструктурованих закупівель», — пояснюють вони. Першими користувачами стануть п’ять відомих ресторанів зі Львова та Києва, з якими стартапери найбільше працювали під час дослідження.

Далі планують поступово відкривати доступ для нових користувачів. Зокрема, майже всі ресторани (зараз це близько 50), з якими стартапери спілкувались під час інтерв’ю, хочуть долучитись до тестування. А нові інтервʼю з ресторанами проводяться щотижня, тому абсолютне число цих ресторанів зростає і це 92% конверсії з інтервʼю в waitlist.

«Ми впевнені: якщо створити справді зручний і стабільний продукт, ринок сам відкриє двері. Залучення перших користувачів — не наша головна тривога. Головне — дати їм інструмент, яким хочеться користуватись щодня», — зазначають вони.

Про команду

Команда з трьох засновників повністю закриває напрями продуктового дизайну, користувацьких досліджень, маркетингу і продажів. За їхніми словами, це дало змогу швидко пройти шлях від ідеї до прототипу та підтвердити попит через інтерв’ю з рестораторами. 

Засновники Omni: Ростислав Волчак (30 років), Ясемін Ібрахімагаоглу (26 років) та Захар Турчиновський (23 років) 

Щоб запустити першу версію продукту, команді не вистачало лише технічної реалізації. Так до Omni приєднались двоє розробників — друзі стартаперів, які долучились до проєкту поза основною їх основною роботою.

Також в роботі над проєктом стартаперам допомагав едвайзер Владислав Ковтун.

Про гроші

Зараз Omni — бутстреп-проєкт. Усі витрати, а це близько засновники покривають власним коштом, а команда працює без зовнішнього фінансування. Цифри вкладених коштів засновники не називають, але підкреслюють, що вся необхідна експертиза для створення продукту, зокрема, дослідження, UX-дизайн, розробка, бренд-дизайн, маркетинг, є всередині команди, тому вони не витрачають значних коштів, лише їхній час.

Наразі стартапери проходять акселераційну програму Mission Possible. 25 квітня пройшов Demo Day, де відбулась перша публічна презентація Omni перед інвесторами. Під час події стартапери анонсували початок pre-seed раунду та фокусувались на пошуку партнерів для подальшого розвитку.

«Залучені кошти плануємо використати на формування повноцінної технічної команди — перш за все, на залучення розробників у фултайм», — зауважили засновники. А також додали, що залишились задоволені подією, зокрема тому, що отримали багато позитивного фідбеку від експертів та аудиторії. Також стартапери мали декілька розмов з українськими фондами та домовились про майбутні зустрічі. «Ми не готові озвучувати назви фондів — зараз наш основний фокус — це розробка продукту та дистрибуція його нашим користувачам. Усі фонди хочуть бачити хороший traction», — додали стартапери.

Модель монетизації вже визначена. Продукт буде платним для постачальників, які отримують CRM, облік замовлень, аналітику та інструменти для зростання продажів. Для ресторанів базова функціональність, зокрема, швидка генерація замовлень, зручна робота з командою, історія замовлень та комунікації з постачальниками залишатиметься безоплатною. Відповідно до обраної моделі монетизації, стартапери планують, що для постачальників це буде місячна підписка, розмір якої залежатиме від кількості ресторанів, які вони обслуговують ($#/restaurant/month).

«Ціну поки що не можемо оголосити, але вона буде суттєво нижчою для українського ринку, ніж для європейських», — додають в Omni.

Про плани та майбутнє

Стартапери вже сформували чітку візію розвитку та амбіційні плани, проте підкреслюють, що вони можуть змінюватись залежно від фідбеку реальних користувачів.

«Оскільки в Україні досі немає цифрових продуктів, які вирішують цю проблему, наша перша амбіція — зайняти суттєву частку ресторанного ринку, створити ефективні рішення для постачальників і оптимізувати процеси між ними», — говорять учасники про першочергові плани.

Omni планують поступово створити єдину інфраструктуру для закупівель: із CRM для постачальників, розумними платіжними інструментами, можливістю аналітики, історії замовлень і маркетплейсом, де ресторани зможуть відкривати нових постачальників за прозорими цінами. Першим кроком стартапери будуть давати цінність ресторанам та постачальникам, через продукти, створенні для них. З часом, коли кількість користувачів на платформі виросте, розробники зможуть їх обʼєднати в маркетплейс.

Паралельно вони готуються до виходу на міжнародні ринки. Точний регіон ще не обрали — зараз досліджують різні варіанти. Але в першу чергу орієнтуються на ті країни, де ще немає основних європейських конкурентів — таких як Choco чи REKKI — та водночас є розвинена гастрономічна культура.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Працював у симфонічному оркестрі на великих сценах України але мрія підлітка стати програмістом зрештою взяла своє. Історія досвідченого розробника з Києва який колись змінив трубу на комп
Працював у симфонічному оркестрі на великих сценах України, але мрія підлітка стати програмістом зрештою взяла своє. Історія досвідченого розробника з Києва, який колись змінив трубу на комп
По темi
Працював у симфонічному оркестрі на великих сценах України, але мрія підлітка стати програмістом зрештою взяла своє. Історія досвідченого розробника з Києва, який колись змінив трубу на комп
Замість обличчя тарілка з яєшнею та тостами: директор ШІ-стартапу поділився дивною співбесідою
Замість обличчя тарілка з яєшнею та тостами: директор ШІ-стартапу поділився дивною співбесідою
По темi
Замість обличчя тарілка з яєшнею та тостами: директор ШІ-стартапу поділився дивною співбесідою
Українські ШІ-стартапи Wantent та YouScan оголосили про обєднання технологій яке дозволить аналізувати емоційне сприйняття контенту в соцмережах
Українські ШІ-стартапи Wantent та YouScan оголосили про об’єднання технологій, яке дозволить аналізувати емоційне сприйняття контенту в соцмережах
По темi
Українські ШІ-стартапи Wantent та YouScan оголосили про об’єднання технологій, яке дозволить аналізувати емоційне сприйняття контенту в соцмережах
Читайте також
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.  Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.  Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.  (текст від 21 жовтня 2021 року) 
2 коментарі
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі. Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року. 
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
0

Проект "Військовий експерт" з Андрієм Святинею. 1161 день війни. Партизанський рух України!https://cannibal-news.blogspot.com/2025/04/1161.html?m=1