💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олександр КузьменкоGameDev
28 серпня 2024, 15:20
2024-08-28
UPD. Колишній співробітник української студії Dreamate Games, яка працює над RPG New Arc Line, розповів про великі заборгованості щодо зарплати. Що говорять у студії
Користувач X (Twitter), який називає себе колишнім працівником київської студії Dreamate Games, стверджує, що «скоріш за все компанія вже в катастрофічних боргах», 75% співробітників відправлені в неоплачувану відпустку, а розробка амбіційної гри New Arc Line може бути скасована.
UPD. Матеріал доповнено коментарем представника Dreamate Games, який говорить, що незабаром студія анонсує дату виходу гри у ранньому доступі.
Про це пише Marketing Motion Designer із ніком Kid Da One. За його словами, проблеми із затримкою зарплати почались по вині інвесторів із початку грудня 2022 року.
«Десь до травня 2023 ці проблеми з фінансуванням не могли вирішити взагалі, нас годували обіцянками, і іноді виплачували якщо дуже сильно попросиш якусь частину від зарплати, щоб хоча б було за що оплатити житло та базові потреби. Ситуація продовжувалась далі, борги зросли критично нам постійно говорили що от як тільки буде видавник, то все вирішиться, і підганяли весь колектив, який був і так не мотивований зробити демку за демкою, для того аби було що показати інвестору та зацікавити видавників», — розповів він.
Колишній співробітник Dreamate Games говорить, що видавці не прагнули співпрацювати з українською студією через фінансові ризики та блекаути, спричинені повномасштабним російським вторгненням. Зрештою видавець знайшовся — ним виявилася компанія Fulqrum Publishing, яка пов’язана з росією.
«Перше питання, яке відразу було піднято, чи не є Fulqrum замаскованими росіянами, нас запевнили, що це поляки та чехи, що там кілька росіян є на аутсорсі й не на керівних посадах.Як виявилось пізніше, це все не зовсім правда, бо ось скріни з Linkedin, де видно що чомусь росіяни займають керівні посади», — говорить ексспівробітник.
Після підписання угоди з Fulqrum у студії з’явився «непоганий аванс», який нібито мав піти на улагодження заборгованості. Однак натомість Dreamate Games звільнила Kid Da One і головного маркетолога проєкту тому, що у видавця був власний відділ маркетингу та відео. За словами розробника, на той час йому заборгували чотири зарплатні та відпускні.
«До цього нас запевняли що видавник та інвестори мають платити поточну зарплату і погасити борги окремим траншем, якщо роадмап розробки буде виконаний. І наче все виглядає доволі правдиво, бо з’являється трейлер і сторінка в Steam, і наче робота йде», — розповідає колишній працівник Dreamate Games.
Він вказує, що Co-founder і продюсер Олег Голубовський пропонував розв’язати фінансові проблеми, узявши проєкт на аутсорсі або закривши New Arc Line, бо тоді майже всі співробітники Dreamate Games втратили віру в цей проєкт, окрім креативного директора Владислава Добровольського. Kid Da One відзначає професіоналізм Голубовського та його намагання виправити ситуацію, і говорить, що співзасновник вже покинув студії й долучився до лав ЗСУ.
«Останню виплату я отримав в листопаді минулого року й наразі все. Нагадую, що така ситуація у всій компанії, у якій працювало десь 45–50 людей. Сума, яку мені винні, не настільки велика (борг десь за 2,5 місяці), щоб її не виплатити за період від листопада 2023 до серпня 2024», — стверджує Marketing Motion Designer.
Він припускає, що, найімовірніше, компанія вже в катастрофічних боргах», бо New Arc Line мала вийти в ранньому доступі в червні 2024, але, за його інформацією, реліз перенесли на вересень.
«Але так само і повідомили що 75% компанії відправленні своїм коштом у відпустку на три місяці, й це означає, що, найімовірніше, проєкт взагалі не вийде. Більшість уже звільнились і шукають роботу, це чудові люди, які вірили в цей проєкт, і наразі не отримали до кінця свої гроші», — написав розробник.
За його словами, наразі в студії намагаються частково розв’язувати фінансові проблеми, розпродаючи майно, зокрема генератори.
Останнє оновлення на сторінці New Arc Line у Steam було опубліковане 9 квітня 2024 року, тоді розробники показали новий сюжетний трейлер. На сторінці досі зазначається, що проєкт вийде «незабаром».
Dreamate Games анонсувала перспективну рольову гру New Arc Line близько року тому, однак українських гравців збентежило, що проєкт видає Fulqrum Publishing, раніше відома як російське видавництво «1C Entertainment».
У студії відповіли, що для українських розробників неприпустима діяльність, яка у будь-який спосіб сприяла б країні-агресору. У заяві вказується, що Fulqrum Publishing — це європейська компанія, яка була заснована у 2002 році як Cenega Publishing і пізніше, разом з низкою інших європейських компаній, була придбана «1С Entertainment». Увесь цей час вони, під назвою «1C Publishing EU» нібито незалежно від російської компанії, працювали над виданням ігор в Європі.
Відзначалося, що розробники New Arc Line вдячні Fulqrum, які «не лише повірили в проєкт, а і фінансово вклалися в його підтримку, попри ризики». За словами представника студії, завдяки активній підтримці Fulqrum у розробників зараз достатньо ресурсів для того, щоб проєкт дійшов до релізу й, зокрема, мав повну українську озвучку.
UPD. 16 серпня dev.ua надіслав запит до Dreamate Games і Владислава Добровольського з проханням прокоментувати цю інформацію. 28 серпня ми отримали відповідь від студії.
У Dreamate Games визнають, що студія мала проблеми з виплатою компенсацій, і стверджують, що частина співробітників із розумінням поставилась до ситуації, а незгодні покинули команду. Представник розробників не підтвердив скасування New Arc Line й заяви, що незабаром буде оприлюднена дата виходу гри в ранньому доступі.
Повний текст коментаря Dreamate Games:
«Наприкінці 2022-го — на початку 2023 року студія, як і багато інших на ринку, переживала непростий період на тлі початку війни та загального спаду інвестицій в індустрію. У студії були фінансові труднощі, вона відкрито повідомляла про ситуацію співробітникам. Більша частина команди з розумінням поставилася до цього, згуртувалася та продовжила роботу над проєктом, долаючи всі труднощі. Звичайно, були й ті, хто ситуацію не прийняв і вирішив залишити колектив: ми їх повністю розуміємо.
У 2023 році студія підписала видавничий контракт, отримала фінансування та повною мірою продовжує розробку проєкту. Анонс дати виходу в ранній доступ буде оголошено зовсім скоро. Ми вклали багато зусиль у цей проєкт і сподіваємося, що він сподобається нашим гравцям, так само як ми його любимо. Тому ми б запропонували, навпаки, підтримати розробників у такий непростий час і побажати їм успішного релізу».
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі