🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉

Де хочуть працювати українські айтівці? Спойлер - не в Blockchain та не в Adult 18+. Дослідження ITExpert

Команда IT-рекрутингової агенції ITExpert провела дослідження про те, де хочуть та не хочуть працювати айтівці в Україні. 

Залишити коментар
Де хочуть працювати українські айтівці? Спойлер - не в Blockchain та не в Adult 18+. Дослідження ITExpert

Команда IT-рекрутингової агенції ITExpert провела дослідження про те, де хочуть та не хочуть працювати айтівці в Україні. 

Про респондентів:

Усього у дослідженні взяли участь 228 фахівців. З них: розробників — 45,2%, QA спеціалістів — 14,9%, Team Lead/Tech Lead — 14%, HR/рекрутерів — 6,6%, PM/PO — 4,4%, DevOps Engineer’ів — 3,9%, а також спеціалістів на інших позиціях — 11%.

Топ доменів: де хочуть працювати айтівці

Найбільш популярними тематиками проєктів виявилися:

  • GameDev — сфера розробки ігор.
  • MilitaryTech — напрямок розробки військових технологічних продуктів, створюють дрони, спеціальні ERP системи та інші продукти для потреб військових.
  • Ecommerce — розробка продуктів для електронної комерції, наприклад, маркетплейсів.
  • Fintech (без банків) — сфера фінансових технологій, яка охоплює: електронні гроші та гаманці, брокерські онлайн-послуги, кредити та мікрокредити, інвестування, трейдинг, Forex та інші продукти.
  • Data Science — продукти у напрямку збирання, обробки та подання даних. Стосується розробок у Big Data, AR/VR, Computer Vision, NLP, Deep Learning, найчастіше охоплює і поняття Штучного інтелекту.

У топ-10 також увійшли: IoT, Healthcare, EdTech, Travels та Blockchain. А 4,8% айтівців не надають переваги жодному домену. 37,8% айтівців зараз працюють у домені, який відмітили як бажаний.

Цікаво, що для розробників та DevOps Engineer’ів топ-1 став MilitaryTech, для QA-фахівців — це Ecommerce, а для Team Lead/Tech Lead — Fintech. Найбільше у GameDev хочуть працювати фахівці з цієї ж сфери (23,7%), Ecommerce (13,2%) та B2B-продуктів (10,5%). Про MilitaryTech найчастіше мріють айтівці з Ecommerce (23,5%) та Fintech (8,8%). У Ecommerce хотіли б працювати фахівці з того ж домену (48,8%) та B2B-рішень (9,8%).

Стас Шихов, CEO в ITExpert, впевнений, що тематика проєкту така ж важлива для кандидатів, як і зарплатня чи соцпакет. «Інколи домен — це ще й сильна сторона вакансії — наприклад, у продуктах з високою соціальною місією. Саме тому зараз популярність набирає MilitaryTech — можна побачити, як результати твоєї праці вже зараз наближають перемогу», — каже він.

Ні за які гроші: де не погодяться працювати IT-фахівці

Найменш привабливими сферами розробки продуктів виявилися:

  1. Gambling (продукти у сфері азартних ігор),
  2. Adult (18+ контент),
  3. Blockchain (криптовалюти, NFT маркетплейси, Crypto-трейдинг загалом, De-fi тощо),
  4. Banking,
  5. GameDev.

До антитопу також увійшли FinTech, B2G (послуги для державних органів, муніципальні послуги тощо), Ecommerce, Logistics & Retail, Insurance. 12,3% фахівців зазначили, що не мають сфер, де б не хотіли працювати. 6,6% айтівців вже працевлаштовані у доменах, де б не хотіли продовжувати кар’єру.

Чи справді айтівці люблять лише продуктові компанії

Загалом рейтинг за типами компаній серед IT-кандидатів виглядає наступним чином:

  • продуктова — 57,9% респондентів,
  • аутсорс — 9,2% респондентів,
  • аутстаф — 4,8% респондентів,
  • стартап — 6,6% респондентів,
  • немає різниці — 21,5% респондентів.

Абсолютна більшість респондентів (75,7%), які працюють у продуктах, зазначають саме цей тип роботодавців як свій улюблений.

Найбільш популярні поточні домени/тематики проєктів серед айтівців: Ecommerce (17,5%), B2B solutions (14,5%) та Fintech (11,4%). Важливо зазначити: один фахівець міг обрати одразу кілька доменів, адже продукти можуть охоплювати одразу кілька сфер.

Більшість з респондентів працюють у продуктових компаніях (45,2%). Менше — у аутсорсах (27,6%) та аутстафі (11,4%). У стартапах працевлаштовані 9,6% фахівців. Інший тип компанії відмітили 6,1% айтівців.

56-річний Senior-розробник обіцяє віддати пів зарплати тому хто допоможе йому знайти роботу. Без роботи айтівець уже понад пів року
56-річний Senior-розробник обіцяє віддати пів зарплати тому, хто допоможе йому знайти роботу. Без роботи айтівець уже понад пів року
По темi
56-річний Senior-розробник обіцяє віддати пів зарплати тому, хто допоможе йому знайти роботу. Без роботи айтівець уже понад пів року
Досвідчений розробник розповів як ефективно шукати роботу — спочатку варто створити правильне резюме. 8 корисних інсайдів
Досвідчений розробник розповів, як ефективно шукати роботу — спочатку варто створити правильне резюме. 8 корисних інсайдів
По темi
Досвідчений розробник розповів, як ефективно шукати роботу — спочатку варто створити правильне резюме. 8 корисних інсайдів
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
3 коментарі
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.