💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Олексій ДзюбаГаряченьке
1 жовтня 2024, 09:01
2024-10-01
«Щоб знайти Product Manager, ми переглянули 810 кандидатів». Як Netpeak Group вдається «хантити» навіть ТОПів бізнесу на державні посади
Віднедавна IT-компанія Netpeak Talent (частина Netpeak Group) почала допомагати державі знаходити менеджерів серед приватного бізнесу. Попри достатньо довгий відбір кандидатів і бюрократію, охочих працювати в держсекторі зараз виявляється більше, ніж удосталь.
Ми зв’язалися з Юлією Комарницькою, Recruitment Team Lead у Netpeak Talent (входить у Netpeak Group), яка безпосередньо відповідає за відбір кандидатів на держпосади, і поговорили про пошук претендентів на нову роботу, мотивацію самих кандидатів і специфіку рекрутингу для держави.
— В одному зі своїх нещодавніх постів засновник і CEO Netpeak Group Артем Бородатюк писав: «Рекрутингова компанія Netpeak Talent регулярно допомагає знаходити фахівців у державний сектор. Ці послуги надаються pro bono як соціальний внесок». У який момент і з чого розпочався рекрутинг вашої компанії для державного сектору?
— Рекрутинг почався відколи Артема запросили до Ради з питань підтримки підприємництва в умовах воєнного стану (увійшов до Ради в січні 2024 року — ред.). Тоді він разом зі співзасновником monobank Олегом Гороховським почав консультаційну роботу у проєктах із диджиталізації, зокрема зі створення цифрової платформи для отримання фідбеку від бізнесу «Пульс».
Саме в межах реалізації цього проєкту виник запит на дві позиції: CDTO (Chief Digital Transformation Officer) у Міністерство економіки України та Product Manager в Офіс ефективного регулювання BRDO. Власне, вони обоє мали займатись «Пульсом» (Netpeak Talent закрила для держави позиції CDTO в Мінекономіки та Product Manager у BRDO — ред.).
Тоді Артем зрозумів, що менеджмент із бізнесу треба по максимум переносити в державу, зокрема, йдеться про відбір кадрів.
З цього все і почалося.
— Як і де ви знаходите людей для державного сектору? Це безпосередньо ваші знайомі чи рекомендації з ринку?
— Ми залучаємо повний спектр піару, нетворкінгу та активного хантингу. Використовуємо і стандартні job портали, типу work.ua, DOU, djinni. Також залучаємо власний кадровий резерв та комунікаційний ресурс Артема: його пости в соціальних мережах чудово працюють.
Саме один із таких постів побачив Олександр Циборт (керував групою e-commerce компаній iLounge, яка спеціалізується на продажі гаджетів та аксесуарів Apple і обслуговує понад 200 000 клієнтів щороку в Україні — ред.), який згодом став одним із кандидатів на позицію CDTO. До речі, нині він вже обіймає посаду заступника міністра економіки України з питань цифрового розвитку, трансформацій та цифровізації.
Всі кандидати проходять через стандартний hiring процес в обов’язковому порядку: співбесіда з рекрутером, оцінка за допомогою штучного інтелекту та подальші зустрічі з реквестерами.
— Покинути бізнес і перейти до державного сектору — це челлендж в сенсі бюрократії та зменшення власної зарплатні в першу чергу. Як в Netpeak Talent онбордять кандидатів і пояснюють з чим їм доведеться зіткнутися?
— Онбордингом на позиції займаються безпосередньо в міністерствах. Наша роль — відібрати найбільш підходящих кандидатів та передати їх міністерству.
В них відчувається бажання застосувати всі свої навички задля соціальної місії. Тому зарплата тут не є мотивацією номер один. А боротися зі складнощами бюрократії — це саме те, для чого ми їх наймаємо (посміхається).
— Три пункти (якщо знаєте більше, це також цікаво), навіщо підприємцю зараз йти на держслужбу?
— Я б додала ремарку: далеко не всім підприємцям потрібно йти на держслужбу.
Але якщо ви відчуваєте, що можете та хочете реалізувати на рівні держави свої вміння та навички, то це те, що треба. Нині країна потребує залученості кожного з нас, тож хтось навіть вбачає місію у тому, щоб перейти на 2-3 роки у державний сектор.
— Олександр Циборт, який зараз зайняв посаду заступника міністерки економіки Юлії Свириденко з цифрової трансформації, розповідав, що пройшов кілька етапів співбесід — скринінг, співбесіда з радником міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, з міністеркою економіки Юлією Свириденко і з Федоровим. До якого моменту ви «ведете» кандидата та чи подаєте його досьє міністерству, де він працюватиме?
— Наразі, до моменту передачі в міністерство, кандидат проходить щонайменше 4 етапи оцінки та співбесід на стороні Netpeak Group. «Досьє» звучить надто бюрократично. Ми передаємо резюме та відгуки за всіма етапами спілкування.
— «На посаду претендувало понад 1000 кандидатів, а сам процес відбору тривав майже півроку», — розповідав Олександр Циборт. З яких галузей були ці фахівці та чому вони хочуть працювати на державу?
— Йдеться про вакансію Product Manager в Міністерство економіки, а саме проєкт «Pulse». Вона була в роботі 140 днів, а в пайплайні — 810 кандидатів, переважно зі сфери IT. Основна мотивація кандидатів — впровадити бізнес-процеси в державні проєкти для досягнення кращих результатів.
— В чому виграє рекрутинг від приватної компанії у порівнянні з державним рекрутингом на посаду?
— Рекрутинг не від кожної приватної компанії може виграти. Проте у Netpeak Group за 18 років побудована своя система відбору. Ми вміємо активно хантити, піарити вакансії, «продавати» їх. Вміємо відбирати найкращих. Також долучаємо штучний інтелект для оцінки.
— Чи існує окремий тест чи, можливо, методика Netpeak Talent, який може відразу відсіяти 50% нерелевантних кандидатів? Якщо так, розкажіть про це.
— Прописати в описі вакансій чітко — яких цілей та за який час має досягти спеціаліст, — прочитавши вакансію, більше 50% кандидатів, які просто хочуть працювати «з і до» точно пройдуть повз.
Зі спеціалістами потрібно спілкуватися, уточнювати інформацію, проводити співбесіди. Стандартно до офферу доходить менше 1% кандидатів. Тому в якісний рекрутинг потрібно інвестувати ресурс.
— Судячи із закритих та актуальних вакансій, ви зараз працюєте з Мінекономіки та Мінцифри. Коли і яким ще міністерствам плануєте допомагати?
— Зараз ми активно співпрацюємо з Мінекономіки та Мінцифри, але щодо подальших планів і співпраці з іншими міністерствами наразі конкретної інформації немає.
— Яка кінцева мета такого рекрутингу з боку Netpeak Group? Робити державу ефективнішою, покращувати взаємодію бізнеса і держави — перше, що приходить в голову. Чи це так?
— Це дуже відгукується з місією Netpeak Group, до якої ми рухаємось поетапно.
1. Робимо бізнес наших клієнтів більш прибутковим. Допомагаємо клієнтам збільшувати прибутки і таким чином розвиваємо економіку України.
2. Розвиваємо малий та середній бізнеси. Починаючи з 2006 року, ми співпрацюємо з компаніями, брендами та продуктами та допомагаємо їм ставати лідерами у сферах.
3. Надихаємо людей навколо. Своєю бізнес- та соціальною діяльністю ми мріємо надихати на боротьбу з неефективністю, банальністю та безвідповідальністю.
4. Змінюємо менталітет. Наша мета — вплинути на менталітет українців. Ми хочемо мотивувати людей діяти та досягати результатів. Вся наша діяльність спрямована на те, щоб перейти «із третього світу в перший» економічно та ментально.
Тож допомога державі у пошуку кваліфікованих спеціалістів, які будуть пропагувати важливі цінності та сприяти розвитку, — це один із шляхів її реалізації.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа.
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
«Єдина команда, якою я буду керувати в росії, буде команда бомбардувальників». Як польська IT-компанія намагалася захантити українську рекрутерку для роботи з рф
Українська IT-рекрутерка Олена Ярнова розповіла в LinkedIn історію про те, як польська IT-компанія намагалася зробити їй пропозицію з роботи. Проте в ній було кілька неприпустимих для неї умов.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі