🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉
Вікторія ГорбікТаке життя
3 лютого 2022, 09:00
2022-02-03
Танчик навиворіт. Як створюються герої однієї з найпопулярніших ігор Wargaming «World of tanks». Великий репортаж
У грі World of Tanks від компанії Wargaming, частиною якої є київська Persha Studia («Перша Студія»), за одинадцять років вийшло понад 600 моделей танків середини XX століття і 11 націй. Компанія — один із лідерів на ринку ігор у жанрі free-to-play MMO. А відеогра найпопулярніша в України з дослідження NielsenIQ в 2021.
Нові моделі танків вводяться регулярно, іноді з певного приводу, присвяченого до історичної події або івенту. Наприклад, до Хелловіну або під Новий рік. Іноді унікальні моделі танків дарують гравцям, як приз за марафон чи змагання. Кожен новий танчик може краще стріляти або заробляти більше срібла, іноді це машина з кращою і зручнішою механікою або просто цікава модель, яку хочеться отримати для колекції.
dev.ua поспілкувався із тими, хто створює техніку культової гри. 3D-художник Володимир Хмельниченко та AI-розробник Олександр Піндик, які створюють «танки», розповіли скільки часу потрібно, щоб новий танчик був впроваджений у гру, і які процеси відбуваються з появою кожного нового героя з гарматою.
Загалом створенням World of Tanks займаються у студіях Праги, Києва, Вільнюса та Мінська. Тут головний кістяк фахівців. Супутні доопрацювання у вигляді озвучки та перекладу іншими мовами теж частково робляться в цих офісах, а деякі фахівці залучаються зі сторони.
За зміст та правила самої гри відповідають геймдизайнери. Ринкова зарплата для таких фахівців — близько $2 000 для рівня Middle та від $3 000 для Senior. Крім цього, у Wargaming є бонуси, медстраховка, навчання, поїздки на конференції, коли це було поширене у доковідні часи.
Олександр Піндик, Lead Engineer в World of Tanks, працює в компанії майже 8 років: «Штучним інтелектом я займаюся п’ятий рік, за цей час у команді розробників змінилася лише одна людина. Інші співробітники тільки додавалися», — каже він.
При цьому вік розробників у команді AI-розробників від 25 до 44 років, і там працюють три дівчини: тестувальник, геймдизайнер та програміст.
Як згадує Піндик: «Дівчата в компанії йдуть, найчастіше, лише в декрет, і найцікавіше, що після цього повертаються».
Безпосередньо над створенням моделей танків працюють художники — у команді World of Tanks їх близько 50. І вони розкидані між трьома офісами: Київ, Прага та Мінськ.
Наприклад, у Київській студії над малюванням танкових моделей працюють 9 арт-фахівців. Всі вони знаходяться в Києві, і це люди, які разом працюють вже 10 років, практично не змінюючи складу. Спочатку командою вони робили літаки для World of Warplanes, а потім останні два роки переключилися на танки.
При створенні нового танка процедуру від початку до кінця бере на себе один із 8 членів команди. Володимир Хмельниченко, Lead 3D Artist, координує процес.
Скільки отримують 3D-художники у Wargaming Kyiv, Хмельниченко не каже. Цифри закриті й щодо відділу AI-розробників. Інформація із зарплат у компанії суворо закрита, і навіть лід не знає скільки заробляють фахівці його команди.
11 етапів народження нового танчика
Процес створення танка в World of Таnks складний і трудомісткий. Перш ніж танчик-герой потрапляє на екран, він проходить багато етапів створення. Наприклад, модель французького середнього танка AltProto AMX 30 — робота київської команди. Преміум-техніка була введена в гру наприкінці минулого року у рамках спеціальної ігрової події.
1. Ідея, креслення, історики
Танк починається з ідеї. Перший етап створення нової моделі танка у грі — консультація істориків. Саме вони дають художникам докладні креслення моделі, яку хочуть додати до гри, всі знайдені фотографії та іншу інформацію про техніку. Виглядає як високодеталізована 3D-модель у форматі графічних зображень.
«Ми використовуємо деяку тривимірну „магію“, щоб наш готовий танк виглядав схожим на справжній, але при цьому вписувався в ігрові вимоги», — відповідає Володимир Хмельниченко, студія Lead 3D Artist, на питання, як створюється танк.
2. Моделювання танчика
Спочатку 3D-моделлер робить низькополігональну модель, схожу на креслення від істориків. На ній поки що немає болтів, кріплень, не промальована текстура та дрібні деталі.
Їх додадуть потім у процесі створення високополігональної моделі з урахуванням вимог від відділу технічних можливостей та навантаження на продуктивність комп’ютера.
Далі роблять розгортку для майбутньої розмальовки моделі.
3. Створення картки нормалей
Наступний етап — створення карти нормалей — текстур, які впливають на те, як поводитися при потраплянні на поверхню. Він означає, що, використовуючи обидві моделі (високополігональні та низькополігональні), за допомогою додатків Maya, Zbrush створюється рельєфне текстурування, яке дозволяє надати поверхням моделі більш реалістичний вигляд.
Створеному танку, який вже виглядає майже як справжній, але поки що сірий і без матеріалів, додають дрібні деталі.
4. Створення текстур
Його розфарбовують і додають дуже дрібні зовнішні деталі як пилу і подряпин. Для цього використовуються програми Photoshop та Substance Painter.
5. Броня, човни та «убитий танчик»
Крім цього, відділом ігрового балансу створюється спрощена модель, яка відповідає за характеристики броні, кути її нахилу. Також вони налаштовують можливу шкоду, яку танк або танку можуть завдати.
Для кожної моделі танка художники промальовують lod-модель (Level of Detail), вона спрощена і виявлятиметься на великих відстанях.
World of Tanks — це віртуальна битва. Тому потрібно зробити модель танка в зруйнованому стані. Це «убитий танчик». Модель розбитого танка виглядає завжди однаково, з опцією вцілілої або вежі, що відлетіла. За допомогою візуальних ефектів вогню та диму моделі додають драматизму та відмінностей від попередніх «вбивств».
6. Пора в ігровий двигун
Готовий танк 3D-моделлери віддають експорту відділу технічних художників, який з допомогою спеціальних скриптів відправляє їх в ігровий движок. Тут вони його збирають, налаштовують, і він з’являється в ігрових редакторах, де його можна виявити й покатати.
7. Доналаштування
Після цього відділи гейм-балансу і геймдизайну, фахівці Quality Assurance тестують, обкатують і доналаштовують танк у грі. Крім цього, в процесі створення, танк проходить перевірки в історичного консультанта та супервайзера, які стежать за візуальним стилем, текстурами та реалістичністю.
Олександр Піндик та його команда AI-розробників включаються до процесу створення нового танка, вже коли йде балансування відмальованої та створеної 3D-моделі.
8. Тестові бої з ботами за допомогою AI
Коли з’являється новий танк, технології AI допомагають гейм-дизайнерам запустити бої з ботами, щоб зменшити кількість залучених у процес людей. Як її називає Олександр Піндик: «Це фінальна передпродакшн-стадія для танка». Крім цього AI-фахівці розробляють інструменти та навчальні програми, які допомагають новачкам-гравцям гармонійно увійти до гри.
У цей момент у геймдизайнера-балансувальника вже є тактико-технічні характеристики кожної моделі, якою має бути танк, і що він має зробити. А розробники Wargaming Kyiv Persha Studia навчають штучний інтелект, як на новому танку боти повинні поводитися.
Саме тестування займає приблизно таку ж кількість часу про версію до версії, це в середньому один-два місяці.
У команді AI 6 програмістів, 5 тестувальників та 6 геймдизайнерів, крім цього ще інші спеціалісти. Уся команда налічує 17 осіб.
Кожен танк тестує від 3 до 5 QA-інженерів. Крім цього, на кожній стадії розробки його тестує своя власна команда.
9. Тести на реальних людях та вихід у гру
Далі у продакшен танки проходять обкатку реальними людьми.
Співробітники компанії проводять рандомні бої і дають зворотний зв’язок про досвід. А гравці можуть протестувати новий танчик у «пісочниці» — це тестовий сервер гри.
«Іноді, вже після виходу танка в гру, гравці критично зустрічають якусь модель, якщо він сильніший або слабший, ніж потрібно, — говорить розробник. — І тоді він іде на доопрацювання і знову проходить усі етапи тестування на невеликій групі людей».
Фактично, створення танка на цьому закінчується. Далі йде окрема робота, яка може бути зроблена навіть через кілька місяців після введення танка в гру.
10. Скіни або 3D-стиль
Існують нові моделі, які намальовані на підставі реальних танків, а є 3D-стилі до вже існуючих у грі. І тут вони стилізуються під задуманий івент чи певний сеттінг і доповнюються новими елементами.
3D-стиль існуючих моделей дозволяє практично не обмежувати випуск «нових» танків. «У цьому випадку, за характеристиками це буде два однакових танки, але вони можуть виглядати абсолютно по-різному», — пояснює 3D-художник.
«Дерев’яний» танк AltProto AMX 30 з 3D-стилем «Char de Chastel» (фото Wargaming Kyiv)
11. Стилізований танчик
У генерації ідеї про скіни танків бере участь безліч людей, також це може бути колаборація з іншими компаніями або товарами, наприклад стиль The Boys по однойменному серіалу.
Для концептування нового стилю під певний івент можуть підключатися 2D-художники, а створення заводських чи фронтових стилів включаються історичні консультанти.
«Але для тих, хто дуже трепетно ставиться до історії, завжди є можливість відключити усі фантастичні стилі та камуфляжі танків, — каже Володимир Хмельниченко. — Тоді гравцю покажуть лише реальні та достовірні моделі».
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Cancel russia? Як пов'язані кіберспорт і війна рф проти України та чи зможуть команди замінити російських гравців
Війна вбиває кіберспортивну індустрію, чи навпаки — затишшя перед розквітом і вже без участі гравців із сусідньої країни-агресора? Це питання поставили собі журналісти BBC Україна. Вони поговорили з трьома учасниками кіберспортивних змагань. Публікуємо найцікавіше зі статті.
Wargaming продав бізнес у білорусі та рф бізнесмену Маліку Хатажаєву. Хто він такий і як співробітників WG переводили до його компанії Lesta Studio
Wargaming продав бізнес у білорусі та росії російському бізнесмену та екс-топу російського WG Маліку Хатажаєву. Він же — гендиректор російського ТОВ «Леста», в яке після рішення про згортання бізнесу в Білорусі та Росії запропонували перейти частині співробітників.
Кропотливая работа.