🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і випускати картку для розрахунків безкоштовно 👉

«Викликати „на килим“ і влаштувати допит, про що спілкувались на курилці — норма, доноси — норма, стеження в соцмережах — норма». 10 історій айтівців про токсиків на роботі

Не завжди робота в IT — це мед. Тут також є свої складнощі, свої перепони. А ще — як і скрізь, є токсичні керівники, колеги, які заважають продуктивно працювати. Ми запитали айтівців про те, чи мали вони досвід токсичного менеджменту на роботі. Відповідей насипали чимало. Найпопулярніші — грубий мікроменеджмент та публічні звинувачення у чомусь. Утім, є й інші історії, які реально травмували айтівців. Деякі з них — з минулого, втім і досі залишили слід на серцях фахівців. Публікуємо 10 відвертих історій айтівців анонімно, аби не наражати їх на небезпеку. Емоційну подачу та пунктуацію від фахівців збережено. 

Залишити коментар
«Викликати „на килим“ і влаштувати допит, про що спілкувались на курилці — норма, доноси — норма, стеження в соцмережах — норма». 10 історій айтівців про токсиків на роботі

Не завжди робота в IT — це мед. Тут також є свої складнощі, свої перепони. А ще — як і скрізь, є токсичні керівники, колеги, які заважають продуктивно працювати. Ми запитали айтівців про те, чи мали вони досвід токсичного менеджменту на роботі. Відповідей насипали чимало. Найпопулярніші — грубий мікроменеджмент та публічні звинувачення у чомусь. Утім, є й інші історії, які реально травмували айтівців. Деякі з них — з минулого, втім і досі залишили слід на серцях фахівців. Публікуємо 10 відвертих історій айтівців анонімно, аби не наражати їх на небезпеку. Емоційну подачу та пунктуацію від фахівців збережено. 

Це було в найвідомішому банку. Все по класиці: списки «любімчіків» і чорний список. Улюблені працівники — ті, хто лижуть гланди через дупу. Якщо ти не приїхав о сьомій ранку в суботу співати пісню з днем народження під ворота керівника, тобі летить смс «я зрозуміла, які в тебе пріоритети…».

Готова була брати будь-які дурні задачі, аби вислужитися перед «босом», і всі ці задачі звалювали на працівників.

Постійний збір грошей на подарунки «босу».

Викликати «на килим» співробітників та влаштувати допит, про що вони спілкувались на курильці — норма, доноси — норма, підлабузництво — норма, стеження в соцмережах — норма, довести до сліз, звільнення — норма.

Все це під соусом «ми сімʼя».

«Чому ти вчиш англійську, ти хочеш тут бути розумніша за всіх? Чи ти звільнитись зібралась» — це питання задавалось особисто мені. Деякі співробітники називали її мініпутіним.

Керівниця прямим текстом казала «ви маєте читати мої думки й робити все так, як я це бачу». Таски кидала в чатик, не говорила хто що має зробити, а потім лаялася, що ніхто не зробив те, що вона написала. А коли ми намагалися зробити щось із того, що вона пише, все одно ми робили все не так, як треба (бо не читали її думки.
Наш директор — італієць. Він уже досить давно живе в Україні. Так от якщо в нього просто немає настрою, то він може причепитись до будь-чого, при цьому не стримує себе в виразах, матюкається італійською, іноді може насміхатись із-за зайвої ваги когось, при цьому сам не Аполлон (маленький та з зайвою вагою. 

Була ситуація у 2014–2015 роках. Керівник постійно кричав, агресивно розповідав як ми погано виконуємо задачі. Якось я вирішила звільнитись і мала відпрацювати два тижні. Робила звірку і відправила контрагенту випадково невірну звірку, де типу звірка не в користь компанії (хоча всі ті платежі були через банк і всі платежі офіційні), а директор подумав, що я так хочу на останок його наї.ти. Сказав вийти на вулицю і сісти в машину, а я мала дурна пішла.

Ми поїхали, всю дорогу він кричав на мене, яка я жахлива. Їдемо за місто. Він телефонує комусь, за нами починає їхати інша машина. Доїжджаємо до поля-посадки, всі виходимо. Якийсь мужик дістає пістолет і директор починає ставити мені питання: «а чому я йду?», «а в яку компанію йду працювати». Вдарили один раз у живіт. Потім сіли в машину, продовжує розказувати, що він мене зараз посадить в пусту квартиру поки не відповім на його запитання. Я в заціпенінні.

Повертаємось в офіс, каже сідай працювати і їде у справах. Я збираю манатки й валю. Потім він ще намагався зі мною звʼязуватись, казав давай зустрінемось, обговоримо.

Отримувала зарплату за одну посаду, а роботу виконувала за 5. А коли просила підвищення, то знаходили нову людину й забирали один обовʼязок.
Бос вживав наркотики, зʼявлявся в будь-який момент в кабінет і розповідав нісенітниці, наприклад, як він в танку горів. Обсцикав приміщення закладу з вулиці, намагався голим грати в пінг-понг. Коментував, що як нас терплять наші чоловіки, влаштовував кожен раз театральну виставу в день видачі зарплати, періодично перетворюючи це на допит і намагаючись не виплатити частину заробітку, видумуючи штрафи, причини видумувалися на льоту.
Менеджерка була в тривозі що помилка на роботі — це пряма атака на неї, зневага, бажання образити або підставити. Я відстрелив поведінку попереднього керівника, коли сам став керівником, і впізнав себе в певних ситуаціях. 

Був в моєму житті тренер Володя, саме так він себе позиціював в компанії. Він прийшов на позицію операційного директора та замість того, щоб будувати операційну частину, покращувати команду, став самостверджуватися: я ваш тренер, я так сказав так і буде, я у тебе не запитував як потрібно, це не твоя справа, я працюю в режимі жорсткої диктатури, я тебе звільняю по моєму суб'єктивному погляду, без компенсацій, я шантажую тебе зарплатнею постійно, твій функціонал буде далеко за межами твоєї посадової інструкції (яку він за пів року так і не написав). А також це такий масштаб людини, яка за пів року не захотіла розібратись, що і як працює, а від усіх просив писати похвилинний таймінг роботи.

«Я не виплачу зарплату, якщо ти не напишеш, ти ж сама зараз собі робиш гірше, це ти винна», — цей приклад комбо того, як в одній людині стільки всього разом негативного.

На мій погляд, це травма дитинства, Володя ріс у багатодітній родині, без батька, і така жорстокість — це не вміння матері давати любов дитині. У Володі є своя дитина, якій він не платить аліменти, але зачіски у барбершопі стабільно. Володя навіть наради проводить із крісла барбершопу, показуючи який він бос.

Мікроменеджмент, невміння розставляти пріоритети (і за таке «віддувалась» команда). Накидування термінових задач і повна відсутність тайм-менеджменту. Сумніви в компетентності своїх працівників а-ля «Ну я не впевнений, що там добре написаний функціонал і правильно протестовано, я сам гляну».

Дорікання за те, що ми після 18 не працюємо (мій графік був з 9 по 18), а йому приходиться постійно з керівництвом знаходитися на зв’язку і відповідати на всі їх питання в той час, як ми маємо совість відпочивати.

Перепади настрою — інколи за найменші «провтики» могли слухати лекції на 1–2 години, як він для нас робить все, а ми такі невдячні; або навпаки — за щось серйозне міг ні слова не сказати. Маніпуляції тим, що в країні війна і, відповідно, попит на робочі місця більший, тому, якщо йому захочеться, то він хоч в той же день на наше місце знайде нову людину.

Ще — «якщо не знаєш/не розумієш — спитай», питали — слухали лекцію про те, як це так, що ми не знаємо чи не розуміємо. Напевно, можна згадувати ще і ще, але рада, що я більше не працюю в цій «треш конторі».

Найбільша проблема — занадто відверта самовпевненість тімліда, який мав тільки одну правду — власну точку зору. Це було приблизно так: у нього з’являється ідея фікс, як закрити ту чи іншу задачу, і він призначає відповідального за виконання такого рішення. Ні з ким не обговорюючи, не дискутуючи, просто авторитарно майже наказує. Врешті його план не вдається — закрити таску його способом неможливо. Або надто ресурсозатратно, і команда змушена, аби вписати в дедлайни, затримуватися і робити все по старій схемі. Нікого не слухав і не запитував іншої точки зору. Врешті звільнили його — бо тіма не вигрібала ці «ноу-хау». 

А, ще в офісі, якщо хтось десь матюкнеться, відразу жалілись на цю людину, що вона токсик, і HR проводила серйозну бесіду. Ось такі ніжні бувають IT-фахівці. 

«Чи є у вас упередження стосовно раси людей із якими ви будете працювати?». Айтівці поділилися найдивнішими питаннями які чули на співбесідах
«Чи є у вас упередження стосовно раси людей, із якими ви будете працювати?». Айтівці поділилися найдивнішими питаннями, які чули на співбесідах
По темi
«Чи є у вас упередження стосовно раси людей, із якими ви будете працювати?». Айтівці поділилися найдивнішими питаннями, які чули на співбесідах
«Майте повагу бути чесними і якщо вже любите вставити х*й — то вставляйте його одразу». Які нестриманості можуть дозволити собі айтівці на онлайн-співбесіді чи мітингу
«Майте повагу бути чесними, і якщо вже любите вставити х*й — то вставляйте його одразу». Які нестриманості можуть дозволити собі айтівці на онлайн-співбесіді чи мітингу
По темi
«Майте повагу бути чесними, і якщо вже любите вставити х*й — то вставляйте його одразу». Які нестриманості можуть дозволити собі айтівці на онлайн-співбесіді чи мітингу
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
3 коментарі
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.