Uklon більше не буде возити пасажирів під час комендантської години. Ми розбирались, що передує такому рішенню
Український райдхейлінг-сервіс Uklon повідомив про припинення роботи в комендантську годину. Ось, що цьому передувало.
Український райдхейлінг-сервіс Uklon повідомив про припинення роботи в комендантську годину. Ось, що цьому передувало.
CEO сервісу Сергій Гришко повідомив в соцмережах, що робота Uklon надалі буде обмежена відповідно до комендантських годин кожного з регіонів. За його словами, 7 березня 2024 року до компанії надійшло звернення від Патрульної поліції Києва щодо розгляду можливості припинення надання послуг під час комендантської години.
«Ми з повагою ставимося до роботи правоохоронної системи України та приймаємо ваш запит. Також ми розраховуємо і на повагу правоохоронних органів до вітчизняного бізнесу. Ми ініціювали технічні доробки нашого сервісу, які були сьогодні завершені», — пише CEO Uklon.
Як він повідомляє, перше обмеження роботи сервісу буде здійснено в ніч з 14.03.2024 на 15.03.2024 і надалі буде діяти по всій Україні відповідно до комендантських годин кожного з регіонів
Усі звинувачення, які фігурують у мережі, можна скомпонувати в три загальні питання:
Генеральний директор Uklon Сергій Гришков відреагував в соцмережі на звинувачення та назвав це «дезінформаційною атакою».
«Ця чорна кампанія перейшла межі й перетворилась на справжній цифровий тероризм», — написав CEO Uklon.
Ми розібрались, які є відповіді на висунуті звинувачення.
Сергій Гришков підтвердив, що Uklon — єдиний сервіс, який працював 24/7 для людей, у яких траплялись екстрені випадки.
«Для нас немає заробітку в комендантську годину, це менше ніж 2% замовлень від добової кількості, але ми є єдиною альтернативою для людей у разі термінової ситуації», — повідомляє керівник.
Він акцентував, що компанія не видає перепусток і не рекомендує пересуватись під час комендантської години. За його словами, водії де факто перевірені державою й зазвичай є військовими чи з інших силових структур. Крім того, Сергій Гришков зазначив, що сервіс припинить працювати в комендантські години, якщо претензії про це надійдуть від державних органів.
CTO компанії Віталій Дятленко в окремому пості на Facebook відповів на питання щодо роботи в комендантську годину так: «Ми з дружиною погуглили вартість секс-працівниць, то виходить, що з нічними тарифами перевезень вони мали б працювати чи в мінус, чи на фастфуд; ну і звісно всі наркомани активізуються тільки вночі».
Дятленко також підтвердив, що компанія звернулась до міських адміністрацій з проясненнями щодо роботи онлайн-платформ вночі і прийме рішення, як отримає відповідь.
«Серед тисяч водіїв ми не можемо знати у кого є перепустки, у кого нема, хто, як, за скільки і де їх отримав», — акцентував він.
Fondy — українська компанія, зареєстрована у 2013 році. Однойменний міжнародний платіжний сервіс дає змогу проводити послуги онлайн-еквайрингу у 29 країнах Європи.
Головним бенефіціаром ТОВ «ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ «ЕЛАЄНС», юрособи, через яку працює Fondy, є громадянка України Вагоровська Валерія Валеріївна.
«Fondy — українська компанія, що діє в межах законодавства України й жодним чином не співпрацює з державою-терористом», — повідомили в компанії в офіційній заяві в лютому 2024 року щодо звинувачень у зв’язках із рф.
У 2023 році ми пройшли перевірку Нацбанком України й отримали оновлену ліцензію. Це було б неможливо в разі порушень чи дій, що загрожують національній безпеці з боку Fondy.
«Діяльність Fondy і всіх фін. установ щорічно регулюється і ліцензується НБУ. Я маю величезні сумніви, що регулятор видав би ліцензію компанії з боліт. І навіть абстрагуючись, якби було так, то питання мають бути до НБУ в першу чергу. Зауважте, що їх послугами успішно користуються сотні українських бізнесів, окрім того, ми співпрацюємо з більшістю великих українських фінансових компаній ліцензованих НБУ (ipay, wayforpay та іншими», — зазначив Віталій Дятленко.
Сергій Гришков повідомив, що компанія платить в Україні всі податки в повному обсязі, уже протягом 14 років. У грудні 2023 року голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев заявив, що Uklon, Uber і Bolt погодилися сплачувати податок на Google. Але компанія спростувала цю заяву.
«„УКЛОН УКРАЇНА» — українська компанія, яка не платить податок на Google, але сплачує всі податки відповідно до законодавства України», — прокоментувала пресслужба Uklon.
Згідно з даними відкритих джерел у Clarity Project, податковий борг в Uklon відсутній.
В оприлюднених фінансових звітах компанії вказано, що за 2023 рік Uklon заробив 59,7 млн грн чистого прибутку.
Віталій Дятленко підтвердив, що компанія сплачує значні податки в Україні. «За 23 рік це 200 мільйонів, про які відзвітовано в податкову і з якого переляку питання про несплату взагалі незрозуміло. 20% податку з усіх доходів європейської компанії будуть додатково сплачені в бюджет України. Але податкова і так це все знає, не можна щось вибірково платити, а щось ні», — написав він.
Майже вся діяльність компанії зосереджена в Україні, як повідомив Віталій Дятленко. «Але оскільки плани виходити на ринки в інших країнах були давно, ще в доковідні часи, то і структура організації була змінена давно. Тому ми зареєструвалися в Європі, де маємо юридичний захист європейським правом і можливість залучати інвестиції. Кіпр вже давно не офшорна зона, тому всюди ми діємо прозоро і підзвітно», — акцентував він.
Окремим питання, яке фігурувало у звинуваченнях, була агресія водіїв, з якою, як пишуть користувачі, вони періодично стикаються.
Нагадаємо, одним із таких випадків стався з Дар’єю Євенко, колишньою рекрутеркою, яка працювала в багатьох IT-компаніях. Її не пустив в машину водій Uklon, тому що вона була із собакою, про що дівчина повідомила в замовленні.
Але PR-директорка в Uklon повідомляє, що компанія активно розбирається з подібними ситуаціями. Так, у фіналі ситуації з Дарʼєю, компанія запропонувала дівчині грошову компенсацію у вигляді бонусів і повідомила, що ухвалила рішення розірвати договір із водієм. Хоча дівчина вимагала публічного вибачення від керівника Uklon, у відповідь на «публічне приниження, яке отримала».
Крім того, окремо Віталій Дятленко виділив відповіді на претензії щодо тарифів, донатів та витрат на маркетинг.