💳 Trustee Plus: розраховуйся криптою за допомогою платіжної картки. Ліміт: 50 000 євро 🚀

Учені знайшли мікропластик у чоловічих тестикулах. Науковці непокояться, що він може загрожувати фертильності

Учені протестували 23 сім’яники людини, а також 47 сім’яників домашніх собак. Вони виявили забруднення мікропластиком у кожному зразку. Дослідники стверджують, що це відкриття може бути пов’язане зі зменшенням кількості сперматозоїдів у чоловіків.

Залишити коментар

Кількість сперматозоїдів у чоловіків знижується вже протягом десятиліть, і багато досліджень вказують на хімічне забруднення, зокрема пестициди. Мікропластик також нещодавно був виявлений у крові, плаценті та грудному молоці людини, що свідчить про широке забруднення людського організму. Вплив на здоров’я поки що невідомий, але в лабораторних умовах було доведено, що мікропластик спричиняє пошкодження людських клітин. Про це йдеться в матеріалі The Guardian.

Величезна кількість пластикових відходів скидається в навколишнє середовище, і мікропластик забруднив всю планету, від вершини Евересту до найглибших океанів. Відомо, що люди споживають ці крихітні частинки з їжею та водою, а також вдихають їх.

Частинки можуть осідати в тканинах і викликати запалення, як це роблять частинки забруднення повітря, або ж хімічні речовини, що містяться в пластику, можуть завдати шкоди. У березні лікарі попередили про потенційно небезпечні для життя наслідки після того, як виявили суттєво підвищений ризик інсульту, серцевого нападу та передчасної смерті у людей, чиї кровоносні судини були забруднені мікроскопічним пластиком.

«На початку я сумнівався, чи може мікропластик проникати в репродуктивну систему. Коли я вперше отримав результати на собаках, я був здивований. Ще більше я здивувався, коли отримав результати на людях», — каже професор Сяочжун Ю з Університету Нью-Мексико в США.

Проаналізовані тестикули були отримані з розтинів у 2016 році, причому чоловікам на момент смерті було від 16 до 88 років. «Вплив на молоде покоління може викликати більше занепокоєння» зараз, коли в навколишньому середовищі більше пластику, ніж будь-коли, сказав Ю.

Дослідження, опубліковане в журналі Toxicological Sciences, включало розчинення зразків тканин, а потім аналіз пластику, що залишився. Сім’яники собак були отримані з ветеринарних клінік, які проводили операції зі стерилізації.

У тестикулах людини концентрація пластику майже втричі вища, ніж у яєчках собаки: 330 мікрограмів на грам тканини порівняно зі 123 мікрограмами. Поліетилен, який використовується в пластикових пакетах і пляшках, був найпоширенішим мікропластиком, за яким слідував ПВХ.

«ПВХ може виділяти багато хімічних речовин, які перешкоджають сперматогенезу, і він містить хімічні речовини, які викликають ендокринні порушення», — сказав Ю.

Нагадаємо, що раніше вчені пов’язали нанопластик в організмі зі змінами в білках мозку, які стосуються певних типів деменції, включно з хворобою Паркінсона.

Робот-рибка від англійської студентки фільтрує воду від мікропластику