Електросамокати, електробайки та моноколеса визнали електротранспортом — закон підписано
Президент підписав законопроєкт 8172, який визнав самокати та інші засоби електричної мікромобільності легким персональним електротранспортом.
Президент підписав законопроєкт 8172, який визнав самокати та інші засоби електричної мікромобільності легким персональним електротранспортом.
Богдан Лепіавко, координатор із безпеки дорожнього руху та адвокації в U-Cycle, зазначив, що в прийнятому законі «Про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності та розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів» були враховані рекомендації, напрацьовані командою та спільнотою U-Cycle та партнерами.
У пості він підсумував основні тези, ухвалені в законі.
Легкий персональний електричний транспортний засіб — колісний транспортний засіб, який оснащений і приводиться в рух винятково електричними тяговими двигунами (одним чи декількома) з потужністю в діапазоні до 1000 Вт, системою акумулювання електричної енергії
(акумуляторною батареєю), яка здатна заряджатися шляхом підключення до зовнішнього джерела електричної енергії, з одним, двома, трьома або чотирма колесами, який має максимальну конструктивну швидкість у діапазоні до 25 кілометрів на годину.
Низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб — колісний транспортний засіб, який оснащений і приводиться в рух винятково електричними тяговими двигунами (одним чи декількома), системою акумулювання електричної енергії (акумуляторною батареєю), яка здатна
заряджатися шляхом підключення до зовнішнього джерела електричної енергії, із двома, трьома або чотирма колесами, який має максимальну конструктивну швидкість, що є меншою або дорівнює 50 кілометрів на годину та більшою за 10 кілометрів на годину, та споряджену масу не більше ніж 600 кілограмів.
Звісно, що є пристрої, які й понад 50 км/год можуть — для них нічого нового не передбачено, але в ці категорії вони не попадають і, очевидно, що будуть розглядатися на загальних підставах, ймовірно, як мотоцикли.
Існування визначення вже однозначно представляє ці пристрої як транспортні засоби та в разі будь-яких пригод користувач такого пристрою вже 100% водій ТЗ, а не пішохід. Це значно спрощує трактування і знімає ряд казусів і питань, які вже встигли виникнути та широко обговорювалися.
Виділення категорії засобів зі швидкістю до 25 км/год і з обмеженням за потужністю до 1000 Вт цілком відповідає європейським регулюванням. Усі прокатні самокати попадають у цю категорію.
Наступний крок — зміни до ПДР. Якщо продовжувати слідувати європейському досвіду, то пристрої з найнижчої категорії прирівнюються до велосипедів, вищі — до мопедів. Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух тротуарами з додатковим обмеженням швидкості) — але навіть це вже не так страшно, коли є отаке розділення, бо, очевидно, що пристроїв, швидших за 25 км/год, на тротуарах уже точно не буде.