💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Марія БровінськаРобота
20 січня 2025, 16:12
2025-01-20
UPD. «У мене сьогодні сталось найгірше інтервʼю за всі роки роботи». Креативниця подлилася досвідом про треш-інтерв’ю, де креатив СМО зіграв не на користь компанії. СМО написав великий допис із своїм баченням ситуації
Creative Project Manager Олександра Пушкарьова поділилася історією з власного досвіду, яку назвала «найгіршим інтерв’ю» за кар'єру в маркетингу. Розповідаємо, що сталося, і як на це реагують айтівці.
(Новину доповнено реакцією представника роботодавця, який спілкувався із кандидаткою).
Creative Project Manager Олександра Пушкарьова поділилася історією з власного досвіду, яку назвала «найгіршим інтерв’ю» за кар'єру в маркетингу. Розповідаємо, що сталося, і як на це реагують айтівці.
(Новину доповнено реакцією представника роботодавця, який спілкувався із кандидаткою).
«Можете мене привітати, у мене сьогодні сталось найгірше інтервʼю за всі роки роботи у маркетингу. Якщо дуже коротко: неглибокий підхід у HR, погана постановка ТЗ, „вишня“ на торті — дурні (по іншому не можу назвати) співробітники компанії. Ну і жарти про російський серіал кінця -00 років, Кать Пушкарьових (однофамільниця я, так). І це все ще до початку першого зідзвону-знайомства», — розповіла дівчина.
Олександра показала, який лінк із запрошенням на співбесіду їй відправив СМО одного з відомих криптопроєктів, який планував захантити дівчину.
Тема запрошення звучала, як кілька строчок з пісні до колись популярного російського серіалу. «Самого колу в нас не сталось. Здогадайтесь, чому», — зазначила Олександра.
Також дівчина написала відгук про цю ситуацію на сторінці компанії на DOU. Відповідно, назва компанії відома.
«На Djinni мене знайшла ейчарниця агенції, яка надавала послуги для компанії Sabai Protocol. Десь пару тижнів ми спілкувались (був канун Нового року), я придивлялась до компанії, але мене дуже просили пройти співбесіду далі. Я погодилась, і мені одразу дали тестове, без розмови зі мною. Зазвичай, я відмовляю або прошу його оплатити, як витрату мого часу. Цього не сталось, дали тестове, яке було дуже погано сформульовано. Головна ціль (як мені зазначила ейчарниця) була „перевірка чіткості формулювань і грамотності“, при цьому саме тестове було багатотекстуальне, без пояснень, одним монолітом видана інфа, ще й з граматичними помилками. Я почала задавати уточнюючі питання, щоб якраз надати ту саму чіткість», — зазначає фахівчиня.
За логікою Олександри, погано сформульоване ТЗ = нерозумінню її роботи від цього тестового = поганому тестовому = поганій оцінці аналізу через непорозуміння.
«Яка мотивація мені його робити? Я передала перелік питань ейчарниці, на що отримала відповідь „да, окей, я уточню“, але відповідей не отримала», — каже фахівчиня.
Пройшов майже тиждень, Олександра думала, що подальшої розмови вже не буде, але до неї знов повернулась ейчарниця з проханням, пройти сьогодні співбесіду. «Ніби передали моє портфоліо, і воно сподобалось власникам. Я попросила перенести на інший день, але мене попросили це зробити сьогодні, якомога швидше. Я погодилась, призначили на 17:00. Одразу після цього було питання „чи зробила я тестове“, на що я здивувалась — бо відповідей на мої питання не послідувало. Потім ейчарниця знов попросила моє портфоліо, хоча воно було надіслано в чаті, і було на калька строчок вище. Я знов на це вказала. Відверто кажучи, HR не був зацікавлений ознайомитись із моім матеріалом», — вважає фахівчиня.
Дівчина почала готувались до інтервʼю, і десь за 20 хвилин до зідзвону їй знов приходить від HR прохання: «Власники попросили скинути п’ять улюблених мемів, але будь ласка, тільки картинкою, не тіктоком».
«Як думаєте що було далі? Правильно, я відмовляю і кажу, що це не зовсім доречіно за 20 хвилин до колу писати це. Мою пошту передають СМО для створення спільного мітінга. Імʼя його — Oleksandr Mosaike. І мені від його імені приходить на пошту інвайт на першу зустріч-знайомство з таким підписом: " Приглашение от неизвестного отправителя: Ne smotri ti po storonam ostavaysya takoy kak est — чт, 16 янв 2025 17:00 — 18:00 (GMT+2)» Моє прізвище — Пушкарьова і, як можна зрозуміти, СМО вирішив показати інтелектуальні здібності і почуття гумору таким чином. Нагадаю, це була перша зустріч. Я відмовилась одразу і написала HR з розгорнутим фвдбеком, як я оцінюю її і роботу компанії. Це. Був. Треш», — зазначила Олександра.
Замість вибачень, за словами дівчини, менеджерка продовжила її вмовляти пройти співбесіду. «Вона навіть дзвонила після цього — за що одразу була відправлена в блок», — зазначила фахівчиня.
Під дописом дівчини в LinkedIn айтівці залишили 150 коментарів. Дехто оцінуював описану неї ситуацію, хтось ділився своїм крінжовим досвідом співбесід.
HR директорка Яна Хникіна вважає, що компанія, яка планувала найняти Олександру, недавно на ринку, або маленька, бо HR процеси ще сирі. «Зазвичай стандартизація має бути навіть в запрошеннях на співбесіду. Interview with (Candidate Name) (Position). А ота творчість від любителя саундтреку — це відсутність засад корпоративної етики», — вважає вона.
«Як Вам прощастило на ранньому етапі процесингу відфільтрувати цю компанію. Мені одного разу на бар-рейзінг інтерв’ю топ-менеджер сказав, що у нього є такий підхід, і він досить відомий і розповсюджений: щоб визначити, чи спрацюєтесь ви — hiring manager має уявити собі секс з цим кандидатом, чи немає огиди. І, каже, метод працює, перевірено», — поділилася Head of Creative Marketing Production Катерина Назаренко.
Senior Software Quality Assurance Engineer Андрій Горбач розповів про свою найгіршу співбесіду. «Мій досвід — це українські компанії, які до сих пір працюють з росіянами і не цураються з ними обговорень і жартів про війну. Іще — влаштування на проєкт в Strikersoft, підписав оффер. А за 10 хв рекрутерка запропонувала зідзвон, на якому пригадала, що забула сказати, що моїм онбордінг бадді і ментором буде росіянин. Але „дууже хороший“».
ДОПОВНЕНО. 20 січня Head of Marketing Sabay Protocol Олександр Мосяко вирішив відповісти на допис Олександри.
Публікуємо його допис повністю.
«Хто б міг подумати, що в цю п’ятницю Alexandra Pushkarjova напише свій найцікавіший пост у кар’єрі. Так-так, до цього вона три місяці працювала в компанії TakeHOT, де її публікації в Instagram набирали по 10–20 лайків. Але цієї п’ятниці вона відкрила для себе «чудеса» хейтспічу, маніпуляцій і відвертої брехні та вирішила «накинути» на мене і мою компанію. LinkedIn, як виявилося, імунітету до хейтпостів не має, і вона зібрала рекордні 500+ лайків. Але якою ціною… Я твітерський, того срачі люблю, і залишатися осторонь не планую. Готовий дати усім хліба й видовищ.
Ну що ж, клікбейт написав, а тепер розповім, що сталося насправді 🔪 🐥
Дійова особа 1
Я — CMO, який відкрив вакансію СММ-менеджера, спокійно шукав людину у круту команду. Задача всього навсього вести Twitter та Telegram з 200 000 комюніті. І отримувати за це свої чесні $2000. Кажу ж вам: проєкт крутий.
Для тих, хто не в темі, SMM-никам в Україні зазвичай пропонують від $500 до $1000.
Ось що включав наш оффер:
Заробітна плата у два рази вища за середню по ринку.
Безліч «плюшок» (оплата психолога, навчання, техніки).
Гнучкий графік без прив’язки до офісу.
Допомога з релокейтом до Таїланду за бажанням.
Дійова особа 2
Олександра Пушкарьова надіслала через HR-агенцію своє резюме та портфоліо, у якому її досвід був поданий хаотично, з порушенням хронології та логіки. Портфоліо виглядало спершу весело й цікаво, але кількість лайків (10–20) під її публікаціями в TakeHOT, мягко кажути, не впєчатліла.
Щоб дати їй шанс, я без зайвих роздумів попросив HR-агенцію надіслати їй тестове завдання.
Про тестове завдання
Це завдання виконали близько 20 кандидатам, включно з джуніорами, і ніхто не мав із ним проблем. Завдання передбачало обробку слабо структурованої інформації та створення цікавого посту для соцмереж. Це займало максимум 20 хвилин.
На жаль, пані Пушкарьова не змогла впоратися із завданням, не зрозуміла його суть і відмовилася його виконувати. Треба було одразу і завершити, але я вирішив дати їй ще один шанс і запропонував провести співбесіду.
Дисклеймер — меми та гумор
Оскільки я наймаю людей до маркетинг команди, то часто прошу надіслати кілька улюблених мемів. Це допомагає зрозуміти почуття гумору, хід думок, а інколи навіть креативність. Але й тут пані Пушкарьова відмовилася.
До співбесіди залишалося 20 хвилин, і я створив у календарі зустріч із назвою «Ne smotri ti po storonam ostavaysya takoy kak est». Так, це був майже кінець робочого тижня, і я ні про що не жалкую. Крінж трошки, да, але без самоіронії в наші часи не вижити.
Як результат, пані Пушкарьова не дійшла навіть на співбесіду, не зрозуміла тестове, буквально послала в сраку рекрутерку, яка не сказала їй жодного поганого слова (скріншоти чату є). І витратила вечір п’ятниці, щоб добрехати те, чого насправді не було. Образити команду та назвати тупими людей, з котрими не спілкувалась взагалі. Тепер мені зрозуміло, чому за 5 років її ніхто не брав в команду і залишав поза штатом (див. її профіль)».
Також у коментарях до допису Олексадра між кандидаткою на СМО дискусія триває.
«Її питання все більше нагадували імпровізацію. На завершення я навіть не відчував, що мене оцінили як спеціаліста». Креативник розповів про зашкварну співбесіду, до якої рекрутер не готувався. Виявляється, таких ситуацій чимало. Чому?
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Обмін новинними статтями з друзями та підписниками в соціальних мережах спонукає людей думати, що вони знають про теми цих статей більше, ніж вони знають насправді. І це працює з активними користувачами Facebook, що ставить під сумнів обізнаність ваших улюблених лідерів думок. Про це свідчить дослідження вчених з Техаського університету в Остіні. До речі, обов’язково покажіть цю статтю своїм друзям і репостніть у соцмережах.