🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Вікторія ГорбікГроші
24 квітня 2025, 09:58
2025-04-24
Антимонопольні органи ЄС оштрафували Meta та Apple на кількасот мільйонів доларів. Чому ці штрафи вважають мізерними
Компанії Apple та Meta отримали штрафи від антимонопольних органів Європейського Союзу відповідно до Закону про цифрові ринки. Компанії повинні будуть заплатити відповідно $570 млн (Apple) та $228 млн (Meta). Але чому не мільярди від глобального обороту.
Компанії Apple та Meta отримали штрафи від антимонопольних органів Європейського Союзу відповідно до Закону про цифрові ринки. Компанії повинні будуть заплатити відповідно $570 млн (Apple) та $228 млн (Meta). Але чому не мільярди від глобального обороту.
Згідно з Законом ЄС про цифрові активи, на технологічні компанії та цифрові платформи, які визначили як «привратників», що надають основні послуги, зокрема, пошукові системи, магазини додатків і служби обміну повідомленнями, накладені спеціальні зобов’язання та обмеження. Відповідно до встановлених норм, компанії покликані забезпечити чесні умови гри для інших компаній, пише оглядач Guardian Europe Олександр Херст.
Отже, якщо оперувати даними закону, то теоретично штрафи порушникам можуть сягати до 10% світового обороту компанії або 20% за повторне порушення. Відповідно,
Apple мала б заплатити максимальний штраф у $39 млрд (29 млрд фунтів стерлінгів), а накладений штраф становить $570 млн (430 млн фунтів стерлінгів);
Meta замість $16 млрд (£12 млрд) заплатить $228 млн (£172 млн).
Розрахунки максимальних штрафів базуються на фінансових даних компаній:
Apple — ринкова капіталізація якої становить $3 трлн, у 2024 році компанія отримала дохід у $391 млрд.
Meta — дохід компанії склав $164,5 млрд, а прибуток — $62,4 млрд.
Комісія з контролю за конкуренцією ЄС заявила, що Apple повинна зняти технічні та комерційні обмеження, які заважають розробникам додатків спрямовувати користувачів на дешевші пропозиції за межами App Store, пише The Hindu.
Meta звинуватили у порушенні Закону про цифрові ринки (Digital Markets Act — DMA) через те, що модель надає користувачам Facebook і Instagram, які погоджуються на відстеження, безплатну послугу, яка фінансується за рахунок доходів від реклами. Крім того, вони можуть заплатити за послугу без реклами.
Компанії мають два місяці, щоб виконати накази, або ризикують отримати штраф.
Компанії розкритикували рішення антимонопольних органів:
Заява компанії Apple
Сьогоднішні оголошення є ще одним прикладом того, що Європейська комісія несправедливо націлилася на Apple у серії рішень, які погано позначаються на конфіденційності та безпеці наших користувачів, шкідливі для продуктів і змушують нас віддавати наші технології безкоштовно
Заява компанії Meta
Європейська комісія намагається завадити успішному американському бізнесу, дозволяючи китайським і європейським компаніям працювати за різними стандартами. Це не просто штраф; Комісія змусила нас змінити нашу бізнес-модель, фактично наклавши багатомільярдні тарифи на Meta, вимагаючи від нас пропонувати послуги нижчої якості.