🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Ігор Вишневський Робота
28 грудня 2024, 14:45
2024-12-28
«Чому компанії готові платити новим співробітникам більше, ніж старим?». Рекрутерка та ІТ-спільнота намагалися знайти відповідь на це питання
Senior Global Recruiter/Career Coach Анастасія Андрущенко підняла питання, чому, з точки зору роботодавця, він буде готовий платити більшу заробітну плату новому спеціалісту, ніж фахівцю з аналогічним досвідом, який уже давно працює у компанії.
«Мене завжди мучило це питання і саме з ним я пов’язувала таке своє спостереження, що люди намагаються кожні два роки змінити свою роботу. Думаю, частіше це саме фінансова мотивація, бо в новій компанії будуть платити більше. Я теж так робила і не раз», — пояснює вона на сторінці у LinkedIn.
Рекрутерка виокремила щонайменше три причини такої поведінки роботодавця:
Свіжі ідеї та погляди
«Нові співробітники приносять нові ідеї, рішення, бачення ринку та підходи до роботи. Вони стають своєрідним „ковтком свіжого повітря“, який може змінити динаміку в компанії та допомогти їй адаптуватися до сучасних викликів», — висловлює своє бачення Андрущенко.
Відсутність росту та розвитку
«Іноді „старі“ співробітники зупиняються в своєму розвитку, залишаючись на одному рівні. У таких випадках компанія шукає нових людей, які володіють сучасними навичками та готові до викликів», — робить висновки рекрутерка.
Неадекватна адаптація до змін
«Ринок змінюється блискавично, і компанії необхідно адаптуватися. „Старші“ співробітники не завжди готові швидко змінювати свої звички чи підходи, тоді як нові люди приходять уже з потрібною адаптивністю та розумінням нових трендів. Наприклад у мене був досвід, коли, після введення нової СРМ звільнились 2 співробітники, які не хотіли опановувати систему, їм було зручно працювати в таблицях», — розповіла Senior Global Recruiter/Career Coach.
Айтівці у коментарях до допису Анастасії Андрущенко висловили своє бачення з цього питання.
Java/Scala Developer Віктор Кошовий сумнівається, що ця ситуація є чітко вираженою тенденцією, а не окремими випадками.
«Якби ми мали статистику, де б ми бачили, що це є системністю, що у 70-90% випадках найму саме так і відбувається, то так. Але ж, можливо, ми говоримо просто про ситуації, які виникають так само, як і інші», — висловив свої сумніви він.
Digital marketer Вікторія Родіна, у свою чергу, гадає, що пропонуючи більшу зарплату новому працівнику роботодавець вимушений ще й підлаштовуватися під ринок.
«Якщо зарплатня для пошуку нового спеціаліста стала більшою, то треба платити більше. А „старим“ співробітникам можна платити менше, особливо, якщо вони самі і не просять. Навіщо переплачувати», — пояснює потенційну логіку роботодавця вона.
Зі слів Родіної, яка навела, зокрема приклад свого чоловіка-айтівця, «старі» співробітники мають просити надбавку, а не чекати у цьому питанні ініціативи від керівництва.
«Суджу з досвіду свого чоловіка. Він понад 10 років працює в одній великій компанії. І йому тільки три рази передивлялися зарплатню», — розповіла вона.
Вікторія Родіна зазначає, що на пострадянському просторі у роботодавців рідко складається бажання мотивувати працівників підвищенням зарплати без їх самостійного запиту. «В мене за 8 років роботи тільки одна компанія сама гроші накинула», — пояснила Родіна.
HRD Ірина Шуляренко гадає, що з точки зору роботодавця «старий» працівник і так нікуди не дінеться.
«Коли він „дівається“ — дуже дивуються і наймають двох за більшу зп. Зазвичай це нерозуміння цін на ринку праці + самовпевненість», — висловлює свою думку вона.
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.