💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Вікторія ГорбікРобота
15 листопада 2024, 08:00
2024-11-15
Гірка правда про бізнес-аналіз, або 10 прикладів від досвідченого фахівця, коли на початку може захотітися покинути БА
Володимир Голубенко, бізнес-аналітик із більш ніж 3-річним досвідом роботи, поділився своїм баченням гіркої правди в професії для фахівців, які тільки заходять у світ Business Analyst. Чи згодні з його тезами інші БА?
Ось що трапиться, на думку Володимира Голубенка, з тими, хто вирішив стати бізнес-аналітиком:
Вам буде здаватися, що ви все робите не так.
Вам будуть асайнити завдання, на які ви будете витрачати офігенно багато часу, щоб їх закрити.
Ви будете робити багато помилок, і клієнти будуть це бачити.
Ваша документація буде далекою від ідеалу.
Вам частенько доведеться працювати вихідними або вставати раніше, щоб раніше починати роботу.
Будь-який аутсорс (і не тільки) проєкт може закритися в будь-який момент, залишивши вас без роботи.
Вам доведеться виступати перекладачем між замовником і командою, і при цьому кожна зі сторін буде вважати, що саме ви погано передали їх вимоги.
У 90% випадків, коли клієнт каже, що «все просто», вас чекає 1-2 неділі додаткового дослідження і з’ясування деталей.
Вам часто доведеться змінювати підхід, інструменти, і навіть стиль комунікації залежно від проєкту та замовника.
Часто вимоги будуть змінюватись «в останній момент», і вам доведеться адаптуватися до цього й перероблювати вже виконану роботу.
Володимир Голубенко додав — для того, щоб зрозуміти, що на практиці все трохи інакше, ніж було в теорії, йому знадобилось близько року. «На розуміння всіх речей пішов десь рік, але деякі речі відразу стали проявлятися», — написав він.
Business Analyst Денис Бобильов додав у коментарях, що перші 5 пунктів більш апплікабл до першого року, з рештою можна жити. «Пункт 8 — мій топ, так і бачу — це дуже стрейт форвард, і потім такий собі айсберг», — пише він.
«Команда побачить одну невраховану деталь, яку ви упустили, але ніхто ніколи не дізнається, скільки ви врахували нюансів, скільки передбачили можливих варіантів, помилок і всього. Бо ніхто не бачить помилок яких вдалося уникнути», — зазначила бізнес-аналітикиня Лера Коломієць.
Business Analyst Олена Яновська додала: «Ви завжди будете писати не достатньо чітко вимоги: одному сеньйору не буде вистачати детального розпису того, що зображено на дизайні, іншому буде забагато опису того ж самого завдання».
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі