💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Марія БровінськаРобота
3 лютого 2025, 16:27
2025-02-03
Компанія відкликала офер за кілька днів до запланованого старту співпраці. Senior 2D Animator вважає, що такі дії завдали їй збитків, і розраховує на компенсацію. На чиїй стороні правда?
Senior 2D Animator Юлія Осмак звинувачує компанію Innovecs у крадіжці її часу та жадає компенсації від компанії за витрачений час на виконання тестових завдань і підписаний офер, який роботодавець відкликав.
Senior 2D Animator Юлія Осмак звинувачує компанію Innovecs у крадіжці її часу та жадає компенсації від компанії за витрачений час на виконання тестових завдань і підписаний офер, який роботодавець відкликав.
(Новину доповнено коментарем компанії).
«Кадрова політика (вакансія Seniour 2D Animator) компанії Innovecs така: компанія вкрала у мене місяць часу, змусила відмовитись від альтернативних пропозицій, і скасувала вакансію за декілька днів до початку роботи, відмовившись від будь-якої відповідальності (офер давно підписаний). Зі свого боку я погодилася виконати для них два тестових, і чекати місяць на початок роботи. Завдавши мені значних збитків, компанія не запропонувала нічого окрім „щирих вибачень“», — написала фахівчиня, долучивши до допису скриншоти переписки з представником роботодавця.
За словами Юлії, 9 січня вона підписала офер (на скриншоті — помилка, наголошує фахівчиня). На роботу вона мала вийти 3 лютого, втім 28 січня компанія офер відкликала.
Утім, контракт між роботодавцем і кандидаткою підписано не було, тільки прийнято офер. Дівчина пропонувала «спрацювати за стандартною схемою звільнення з ініціативи роботодавця за угодою сторін», аби компанія їй компенсувала одну зарплату за час очікування виходу на роботу, оскільки прийнявши офер від Innovecs, Юлія відмовлялась від інших варіантів співпраці.
Також фахівчиня наголошує, що готова розпочати судовий процес задля отримання фінансової компенсації.
Вона ініціювала зустріч із CEO компанії, втім на зв’язок він не виходить. «Від CEO дійсно не чутно реакції, в тому числі після того, як я попросила VO of talents передати моє бажання поспілкуватися», — зазначила Юлія.
Під дописом аніматорки айтівці бажають їй таки отримати компенсацію, і тим часом нагадують, що job offer в Україні не має юридичної сили. Тому компенсацію компанія може заплатили тільки добровільно та щоб уникнути зайвого шуму навколо цієї історії.
Своєю чергою Анна Найданова, Senior HRM, з дозволу Юлії детально розібрала цей кейс з юридичного боку.
Якщо коротко, то було виконано два тестових, підписано офер, але за декілька днів до початку співпраці офер було відкликано.
Юридична сторона
Компанія шукає ФОП, не найманого працівника, контакт не було підписано, а офер юридичної сили не має. Компенсувати збитки за відхилення інших оферів компанія не має. Співпраця з ФОП говорить про те, що у ФОП є багато клієнтів, і клієнт не несе відповідальність за відмову у співпраці з іншими, контракту з іншими умовами взаємодії не було підписано.
На противагу, якби у нас був офіційно оформлений штатний працівник за нормами КЗпП і його потрібно було б скоротити, то була б значна компенсація (саме у разі скорочення). Ще раз підкреслю, що тут жодних юридичних зобов’язань не було.
Ситуація з боку пошукача
Два виконаних тестових, відхилені можливості про співпрацю з іншими й повернення до початкової точки пошуку. Прикро, що так сталося, приємно, що від пошукача спочатку були спроби поговорити з представниками компанії й лише потім публічно виставляти кейс.
Про компенсацію збитків йтися не може, але є 2 успішно виконаних тестових. Якщо офер зробили, то ТЗ явно було виконано добре і вимагати його оплати було б справедливо.
Ситуація з боку компанії
На жаль, дійсно бувають ситуації, коли клієнти відмовляються від співпраці й відпадає необхідність у співпраці з певними фахівцями. Юридично правда на боці компанії, але тут явно видно проблеми з комунікацією та роботою з брендом роботодавця. Марно очікувати, що Junior Recruiter могла б самостійно розрулити цей кейс. Фахівець у відпустці могла б розрулити ситуацію значно легше і швидше — вона чудово почала спілкування з пошукачем і різко обірвала комунікацію, передавши пас рекрутеру. Цікава позиція й у СЕО, якого безпосередньо тегнули у коментарях. Можливо, ситуація вирішується не публічно, але малоймовірно, адже скоріше за все, компанія просила би видалити пост.
На превеликий жаль, ситуації з відкликанням оферів стаються не рідко. Ще частіше виникають ситуації, коли після підписання оферів, пошукачі відмовляються від співпраці. Може ставатися різне, але вкрай важливо мати взаємоповагу одне до одного і вміти грамотно прокоментувати. Цю ситуацію можна було розрулити не у публічному просторі й мати можливість співпраці у майбутньому.
UPD. dev.ua звернувся за коментарем в Innovecs. Ось, що нам відповіли.
«Для нас це винятковий випадок, адже ми прагнемо забезпечувати стабільність і прозорість процесу найму. Юлія була ідеальним кандидатом на цю вакансію, успішно виконала тестові завдання, і ми із задоволенням запропонували їй приєднатися до команди проєкту. Однак після цього сталися непередбачувані зміни в контракті із замовником, і проєкт було призупинено. Через ці обставини ми, на жаль, змушені були відкликати офер.
Ми розуміємо, що ця ситуація є неприйнятною для кандидатки й щиро шкодуємо, що не змогли реалізувати співпрацю. Протягом усього періоду ми залишалися з Юлією на зв’язку, оперативно повідомили про зміни, пояснили їхні причини та запропонували підтримку в пошуку нових можливостей. Як компанія, ми також були готові порекомендувати її на схожі вакансії на ринку.
Представники менеджменту компанії були відкриті до діалогу: додатковий дзвінок із Юлією провела Talent Acquisition Director, щоб особисто відповісти на всі запитання та ще раз висловити наші вибачення. Ми робимо висновки з цієї ситуації та продовжуємо вдосконалювати наші процеси, щоб мінімізувати ризики подібних випадків у майбутньому».
«Если для вас русский язык проблема, на этом можем завершить». PM розповіла, як рекрутерка зі Львова навмисно вела переписку російською і відмовилася спілкуватися українською
«Цей тренд із кумедною назвою, безумовно, привертає увагу». Чому кетфішинг, популярний серед зумерів за кордоном, в Україні найближчим часом навряд чи приживеться: пояснюють рекрутери
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Як скласти ідеальне IT-резюме для іноземного роботодавця: поради кар'єрної консультантки
Кар'єрна консультантка Юлія Шишенко в LinkedIn зауважила, що часто отримує запит від українських кандидатів із проханням створити резюме для конкретної країни. «Дуже часто кандидати вірять, що у конкретних країнах є власні суворі вимоги до резюме, і кандидату без них відмовлять, навіть якщо він підходить на вакансію», — повідомляє вона.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі