Болі рекрутерів. Сильні стреси на роботі, бажання змінити сферу діяльності та понад 10 співбесід на день — дослідження
35,7% спеціалістів на сьогодні замислюються про зміну сфери діяльності.
35,7% спеціалістів на сьогодні замислюються про зміну сфери діяльності.
35,7% спеціалістів на сьогодні замислюються про зміну сфери діяльності.
Згідно з дослідженням української продуктової компанії CleverStaff, що займається розробкою професійного софту для рекрутингу, 36,4% спеціалістів із галузі Human Resources часто стресують на роботі.
Водночас рекрутери та їхні керівники вважають свою роботу помірною за рівнем стресу, а от HR-ри відчувають стрес частіше за інших.
Найбільше спеціалістів засмучує брак позитивного фідбеку від керівництва та замовників, надвелике навантаження на роботі. А також додає занепокоєння технологічна відсталість компанії та/або погано організований робочий процес.
А 35,7% спеціалістів на сьогодні замислюються про зміну сфери діяльності.
«Це велика кількість спеціалістів, які вже активно розмірковують або планують змінити сферу діяльності через низьку мотивацію та незадоволеність своєю поточною роботою. Однак це також може служити потужним резервом для впровадження покращень і збереження досвідчених фахівців на їхніх робочих посадах», — сказав Євгеній Ізотов, CEO CleverStaff.
У ході опитування з’ясувалось, що 53% респондентів закривають
до 3-х вакансій на місяць, 19% — від 3 до 5, 13% — від 5 до 10 вакансій,
6,5% — понад 10 вакансій на місяць, а 8,5% — не займаються найманням узагалі.
Для переважної більшості опитаних навантаження за вакансіями
некритичне. Адже закриття до трьох вакансій на місяць, навіть в умовах дефіциту певних фахівців, задача цілком реальна.
37% рекрутерів за робочий день проводять 5 співбесід. А 10% — узагалі не проводять співбесіди з кандидатами.
А ось як розподіляється робочий час спеціалістів із наймання.
На першому місці за витратами часу — пошук кандидатів, так відповіли
71% опитаних. Так відбувається, ймовірно, через те, що майже в усіх галузях кандидатів нині в рази більше, ніж вакансій — на це вказує той факт, що більшість опитаних опрацьовує не більше 3-х вакансій на місяць. Але далеко не всі кандидати відповідають вимогам замовника. Тому рекрутерам доводиться в прямому сенсі відшукувати «зірок». Цей пошук і первинна оцінка й займають багато часу.
На другому місці за витратами часу — проведення співбесід — 45,5%.
На третьому місці спеціалісти зазначили листування з кандидатами та скринінг (41%), вони забирають по 41% часу відповідно.
Крім цього, 36% рекрутерів вказують на досить тривалий процес погодження кандидата із замовником. Ще 18,5% витрачають багато часу на ведення звітності, 17,5% — на підготовку та організацію співбесід. А 14% рекрутерів хотіли б скоротити витрати часу саме на створення та розміщення вакансій.
Опитування тривало протягом травня-червня 2023 року й усього в ньому взяли участь 272 українські фахівці зі сфери Human Resource, серед них: 58% — рекрутери та сорсери, 18% — HR-менеджери й 24% — керівники департаментів управління персоналом, Recruiting Team Lead, HRD тощо.
Опитування показало, що 51% фахівців працюють стандартні 40 годин на
тиждень. З них — 55% рекрутерів і HR-ів працюють повний робочий день, але без овертаймів. І лише 28% із них стверджують, що постійно перепрацьовують.
Тих, хто працює, меншу кількість годин (від 20 до 40) — 16,5%. Ну і найменший відсоток тих, хто працює до 20 годин на тиждень — 4,5%.
Серед керівників ситуація виглядає інакше: 45% постійно перепрацьовують
(понад 40 годин на тиждень) і лише 37% працюють у межах норми.
Бажання рекрутерів, HR і керівників щодо змін у роботі
відрізняються. Наприклад, для рекрутерів на 1-му місці важливо пришвидшити пошук потрібних кандидатів, на 2-му — бачити свій прогрес та автоматизувати рутину.
Серед HR навпаки — на 1-му місці бажання бачити свій прогрес і вже
потім — автоматизувати рутину.
Водночас для керівників саме автоматизація процесу — найбільш
пріоритетна задача. І цілком очікувано, що 55% респондентів прагнуть
автоматизувати роботу, адже це напряму впливає на швидкість пошуку, оцінки та спілкування з кандидатами.