💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Марія БровінськаРобота
13 серпня 2024, 08:17
2024-08-13
Як створити резюме, яке точно спрацює і пришвидшить офер: детальна інструкція від власника SEO-агенції, яка буде корисною всім, хто в пошуку роботи
Власник та CEO в SEO-агенції Repalm Олександр Павлуцький розказав, як створити ідеальні з погляду пошукових запитів резюме, яке помітять рекрутери, і озвучив найгрубіші сеошні помилки у резюме кандидатів.
Для того, аби створити резюме, що спрацює, потрібно провести кілька важливих аналізів.
Підготовча робота
«Почну здалеку, тому що найкраще працюють ті резюме, які таргетять у конкретний тип компанії й одразу посилають рекрутеру потрібний і заплановий сигнал. Я мусив використати деякі узагальнення про агентства і продуктові компанії, і це може викликати реакцію в стилі „у нас не так“. Але в середньому по ринку ситуація саме така, як я й описав», — написав Олександр.
1. Перед тим як починати роботу над резюме, вам треба вирішити:
який тип компанії ви хочете влаштуватись;
хто має переглядати ваше резюме
Насправді, за словами Олександра, успіх резюме на 70% залежить від того, наскільки кандидат правильно зрозуміє ці два пункти, і як під них підлаштуєте резюме.
«Я розумію, що ви можете працювати в продуктовій компанії, де у вас є ментор, програма розвитку і можливо навіть талантед лід. Але на ринку це велика рідкість. Така ж історія і з агентствами. Є агентства, де навпаки вас можуть роками не розвивати й не давати нових типів задач чи нових ролей, але це також рідкість», — пояснює фахівець.
Він детально описав різницю між продуктом і аутсорсом для SEO-фахівця.
Продукт
Якшо ви мрієте працювати в продуктовій компанії, а в резюме акцентуєте на тому, що готові навчатись, відкриті до нових знань, то це може зашкодити сприйняттю. В продуктах шукають фрази «Поставлю процес, побудую відділ, візьму на себе напрямок, закрию задачі». Продуктові компанії більше платять, бо не закладають у вашій зарплаті навчання. Частіше всього їм треба тут і зараз.
Продукт продає клієнту результат і від сеошника не вимагають вміти гарно оформлювати документи й мати скіл ділової комунікації.
Агенція-аутсорс
Агентства ж весь стикаються з безліччю нових для себе задач. Один клієнт сьогодні хоче SEO під магазин, інший завтра просить просувати лендінг на Wix, третій післязавтра попросить прорахування можливого трафіку під африканський ринок в бетінгу. Тут шукають людей, які готові безкінечно вмикатись в нові напрямки, багато вчитись самому і вчити інших людей (бо джуни завжди на підході). Агентства закладають у вашу ЗП витрати на навчання, саме тому й оплата нижча.
SEO агентство продає клієнту процес, а результат приходить сильно пізніше. Якшо агентство погано продає свої рішення в процесі просування, то до результату цього просування клієнти не доживають і припиняють роботу. Тому від співробітників тут вимагають вміти продавати свої рішення, вміти гарно оформлювати все шо робиш, вміти думати головою клієнта і розуміти, шо саме йому треба.
Як таргетитись в того, хто буде дивитись ваше резюме
Треба чітко розуміти, хто буде дивитись ваше резюме і таргетитись саме в нього
Власникам
власники компаній люблять резюме в довільній формі, де максимально детально розписаний досвід. Власникам компаній спокійно прокатять такі резюме у вордівському файлі без форматування: Працював в ХХХ, підняв відділ PBN, працювали з аукціонами, експайредом, фільтрували через спамзілу, потім ставили все на Архіварікс і ВП. Тексти генерили через чат, лінками зверху не поливали. Рутину робив джун, я приймав рішення по дропам, сетапив сайти й приймав роботу джуна.
«Можете собі уявити лице рекрутера, який буде читати таке резюме? Шо він з цього зрозуміє? І як це повпливає на його рішення? А такі резюме я бачу досить часто, це зовсім не вигадана історія. І вони мені в цілому норм, бо тут дуже багато зрозумілої мені конкретики. Але рекрутерам таке резюме не підійде, вони в кращому випадку передадуть його сеошникам і попросять прокоментувати», — розповів Олександр.
Рекрутерам
Рекрутери люблять резюме, насичені зрозумілими ключовими поняттями, без сленгу:
працював в ХХХ, керував відділом створення PBN;
використовував всі можливі наявні інструменти: GoDaddy, Expired Domains, Wordpress, Archivarix, Spamzilla;
у мої обов’язки входило: аналіз якості доменів і зворотніх посилань, налаштування сайтів, менеджмент Junior-спеціаліста.
«Тут теж багато технічних назв, але вони виділені в „наявні інструменти“ і це зрозуміле ключове слово для рекрутера. Тобто в такому випадку реально важливо зрозуміти, шо якшо ви йдете в крупну компанію, то резюме спочатку буде проглядати людина, далека від сеошки. І про свій досвід їй треба розповідати максимально зрозуміло під її рівень. Якшо ви точно знаєте, що подаєте резюме до людини, яка в темі і все розуміє, то спокійно можна писати: я вебмайстер, мав свої сайти, їх зафільтрувало, тому йду в сеошку», — каже фахівець.
І цим реченням, переконаний Олександр, ви даєте зрозуміти дійсно багато (що ви самоучка, що вмієте робити мільйон процесів від налаштування сайту до монетизації, шо вмієте гуглити і вас не треба менторити і ще багато іншого).
Він наголошує: одна фраза дає величезний пласт інформації. Але рекрутеру ця фраза не скаже взагалі нічого, йому буде важливіше, які курси ви проходили, які сертифікати від Google маєте, які цифри в минулих проєктах можете показати. «З цифрами, до речі, теж весело, тому що коли я бачу резюме джуніора і фразу „працював на проєкті Х, складав семантику, привів його до трафіку в мільйон“, то розумію, що йому в кращому випадку дали зібрати якийсь кластер, який потім все одно прийшлось переробляти. А трафік прийшов за допомогою лінків, до яких того джуна навіть не пускали. А рекрутер цього розуміння може не мати, їм такі фрази подобаються і воно може сильно повпливати на фінальне рішення», — пояснив Павлуцький.
Чотири секрети успішного SOE-резюме
Вам не треба максимально глибоко рісерчити саму компанію, в яку подаєтесь. Але ви маєте добре розуміти тип цієї компанії, бо від цього залежить процес найму, робота і формат, який потрібен для резюме.
Також перед подачею резюме майте на увазі, хто це резюме буде дивитись. В маленьких компаніях процес один, в крупних — інший. Власник дивиться на те шо цікавить його, а рекрутер дивиться те, що прописано в чеклісті й профайлі вакансії.
Власник компанії швидко сканує резюме на потрібні йому моменти й не дивиться на всю цю мішуру, яку так люблять писати сеошники. Тобто проглянути 10 резюме за 5 хвилин — це нормальна історія, тому що часто і так все зрозуміло. Рекрутери ж частіше всього в це вчитуються, їм ці списки більш корисні й зрозумілі.
На основі типу і розміру компанії, в яку подаєтесь, вам має бути ясний сигнал, який ви відправляєте у своєму резюме. Цей сигнал може бути «Я готовий робити все шо завгодно, люблю динаміку», або може бути «Дайте мені один проєкт і не чіпайте два роки».
Топ-помилок у SEO-резюме
«Я за останній час переглянув сотні резюме сеошників і як завжди зловив багато думок в стилі „нашо ж ти себе так топиш вже на етапі резюме?"Хочу виділити декілька моментів, які мені, як керівнику, здаються дивними й сильно впливають на прийняття рішення.Не додавайте ці речі в резюме», — написав він і перелічив п’ять найпоширеніших помилок кандидатів.
Псевдоаудити як приклад
Тут варто звернути увагу на те, шо 90% інформації у файлі — це «довідка» і пояснення, що ж таке метатеги, чи файл роботс, чи ще шось. «На мою думку, це абсолютно порожній файл, єдина ціль якого — це замилити очі клієнту об'ємом файлу. Коли сеньйор скидує такий приклад і більше нічого, то єдина реакція, яка з’являється — це пропустити резюме і не витрачати час далі», — каже Павлуцький.
NDA під NDA у NDA
Де працював? — NDA Над чим працював? — NDA Як мені оцінити твій скіл? — показує аудит з першого прикладу
«Будь-яка компетентна людина має розуміти, що можна показувати, а що не можна показувати. І якшо спеціаліст не готовий робити тестове, показує такі водянисті аудити й на всі питання відповідає словом з трьох букв (NDA), то знову ж таки, нащо рекрутеру витрачати свій час? Ні в якому разі не хочу сказати, шо NDA не працює чи це непотрібна штука. Це хороший інструмент, шоб зафіксувати адекватні домовленості. Проте спеціалісти чомусь інтерпретують NDA таким чином і поширюють його дію на сильно більше поле, ніж є», — зазначає фахівець.
Відкриті доступи до актуальних файлів
Тепер зворотний приклад. «Переглядаю резюме, захожу по лінкам, які кандидат дав як приклад своєї роботи. Потрапляю на відкритий таск-менеджер актуальної мережі чужих гемблінгових сайтів. У файлі є доступи до всіх написаних і ще неопублікованих текстів, до всіх планів по лінкам, до всього взагалі, чим займається команда. Тобто чувак настільки не запарився, шо просто дав доступ до основного робочого файлу компанії, в якому працював. По всіх інших факторах кандидат нам дійсно підходив, але цей момент був настільки диким, шо звісно прийшлось відмовити. Свої файли потім десь в гемблових чатиках не хочеться побачити», — ділиться прикладом з власного досвіду Олександр.
Резюме англійською, але рівень англійської А1
«Ну нашо так? В чому сенс?», — риторично питає Павлуцький.
SEO, SMM, таргет, контекст, копірайтинг, садівництво
«Одразу мінусуємо спеціалістів, які в тайтлі резюме не можуть визначитись, в чому ж вони найбільші спеціалісти. Тому що навіть в рамках SEO є багато напрямів, в яких ти можеш бути повним нубасом. Декому здається, що чим більше всього вони напишуть в тайтлі резюме, тим в більшому захваті буде рекрутер. Насправді ні, при перегляді резюме таких спеціалістів думаєш не про те, шо людина реально потужна у всьому, а про те, шо людина ні в чому до пуття не розуміється», — зазначив SEO-фахівець.
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
CV чи резюме — ось у чому питання. Що кажуть рекрутери про ці документи для пошуку роботи в IT
Junior Manual QA Tester Юрій Ситніков шукає роботу вже майже рік. У його практиці — більше 100 відправлених резюме, 40 співбесід і стільки ж відмов, та майже в кожному з них обіцянки залишатися на зв’язку. Але, як розповідає герой, одного разу рекрутер, ознайомившись із резюме кандидата, попросив надіслати його CV. Судячи з коментарів під постом, небагато айтішників знають, чим відрізняються ці два документи. А деякі навіть вважають, що рекрутер із таким запитом вирішив повипендрюватися.
dev.ua розбирався, в чому різниця між CV (curriculum vitae) і резюме, в яких випадках і в яких компаніях потрібні ці документи, і чи можуть вони замінювати один одного.
Секрети створення резюме є важливими для кожного, хто прагне виділитися серед багатьох інших кандидатів на ринку праці. Навичка правильно формулювати інформацію про свої попередні досвіди та досягнення може значно підвищити ваші шанси на отримання бажаної посади.
Секрети створення резюме є важливими для кожного, хто прагне виділитися серед багатьох інших кандидатів на ринку праці. Навичка правильно формулювати інформацію про свої попередні досвіди та досягнення може значно підвищити ваші шанси на отримання бажаної посади.
Для тих, хто хоче дізнатися більше про те, як подавати інформацію про попередніх роботодавців, щоб зацікавити рекрутера, корисні поради та рекомендації можна знайти за посиланням тут https://budni.robota.ua/resume-job-search/sekreti-stvorennya-rezyume-yak-podati-informatsiyu-pro-poperednih-robotodavtsiv-shhob-zatsikaviti-rekrutera . Використовуючи ці секрети, ви зможете створити ефективне резюме, яке приверне увагу рекрутерів та допоможе вам у пошуку роботи.