🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і безкоштовно випускати картку для розрахунків 👉
Вікторія ГорбікТаке життя
4 серпня 2022, 16:17
2022-08-04
Український літак Аеропракт-40 UR-PAPV переміг на Чемпіонаті світу з ультралегкого польоту в Чехії. Який він?
Юрій Володимирович Яковлєв, український авіаконструктор, літакобудівник та засновник компанії Aeroprakt, разом з командою здобув перше місце на Чемпіонаті світу з ультралегкого польоту на літаку Аеропракт-40 UR-PAPV, що проходив 23 липня в Чехії.
17-й Чемпіонат світу з ультралегкого польоту FAI відбувся в чеському аеропорту Хосин з 23 по 30 липня 2022 року. У змаганні взяли участь 42 екіпажі з 10 країн світу.
Конкурсанти 6 днів змагались в точності, навігації та економічних завданнях. Учасники повинні були здійснити приземлення в першу частину колоди, щоб набрати максимум балів.
Про літак
Українська команда приймала участь в заході на Аеропракт-40 UR-PAPV — надлегкому літаку українського виробництва, який сконструйував Юрій Яковлев.
Екіпаж українців переміг в класі двомісних літаків категорії RAL2.
За штурвалом знаходився сам авіаконструктор разом зі штурманом Тимофієм Яковлевим. Чеські екіпажі здобули срібло та бронзу.
На цьому літаку в 2018 році Юрій Володимирович вже став чемпіоном світу, а в 2019 чемпіоном Європи з пілотування надлегких літальних апаратів. Восени 2018-го він встановив три світових рекорди економічності.
Літак Аеропракт-40 UR-PAPV 406 — двомісна машина, призначена для приватної малої авіації, яка не може виконувати пасажирські перевезення. На таких моделях змагаються та вчаться літати, тому і коштують вони не дешево. Ціна на них коливається близько 60 000 євро.
Перший Аеропракт-40 UR-PAPV конструктор підняв у повітря 4 роки тому.
Зараз ULTRALIGHT — це літаки, вагою до 600 кг разом з рятувальною системою. Спочатку інженери розробляють деталі в конструкторському бюро та можуть вносити певні корективи в техдокументацію в процесі виробництва.
Деталі, які немає змоги зробити з металу, фахівці виготовляють вручну зі склотканини, проклеюють її епоксидним клеєм та фарбують. Завдяки цьому деталь легка, естетична та міцна. Виготовлення кожної займає від 8 до 16 годин.
Пластикові деталі Аеропракта здебільшого виготовляються за допомогою спеціальної машини для їх формування. Так роблять скло для кабіни та внутрішньє обладнання літака.
Металеві складники готують та ріжуть на фрейзерних верстатах. Метал для крил виготовляють в США, це пов’язано з енергоємністю процесу виготовлення алюмінія, найкращі заклепки — в Чехії, двигуни для літаків — в Австрії, значну кількість деталей та складових займає імпорт.
В 2014 році компанія «Аеропракт» втратила 15% виторгу, оскільки перестала продавати літаки в росію.
Інші українці на чемпіонаті
Інший тандем українських пілотів Влада Плаксіна та Олександра Батіря, наставником яких теж є Юрій Яковлев, зайняла на чемпіонаті 2022 10 місце.
На своїй сторінці у Facebook Влад написав, що в перший політ він літав з новим штурманом, так як його штурман В’ячеслав Усов не зміг приїхати.
«Адже ми не могли тренуватися взагалі і сам я приїхав за день до старту змагань, тобто не те що не тренувався, я не літав на літаку більше 5 місяців», — зазначив він.