Дістали русняві шахеди й ракети? Підсилюймо ППО — донать на SkyLock 👉
Вікторія ГорбікРобота
10 липня 2024, 09:33
2024-07-10
Розробник розповів, як компанія використовує безоплатні тестові завдання від кандидатів, економлячи на працівниках. Айтівці поділились своїм досвідом
Frontend Developer Владислав Сіденко поділився своєю історією виконання безоплатного тестового завдання, яке, на його думку, компанія використала далі як комерційне. Айтівці не забарились додати в коментарях поради, як можна вбезпечитись від недоброчесних пропозицій.
Frontend Developer Владислав Сіденко поділився своєю історією виконання безоплатного тестового завдання, яке, на його думку, компанія використала далі як комерційне. Айтівці не забарились додати в коментарях поради, як можна вбезпечитись від недоброчесних пропозицій.
Неоднозначна пропозиція
Декілька місяців тому Владислав відгукнувся на вакансію, де були вказані нібито чудові умови та зарплатня. «Стек технологій для вакансії був легким, а саме HTML, CSS, JS. Перевагою були фреймворки», — згадує розробник.
Він надіслав резюме вказаному в описі контакту в Telegram і запитав із приводу тестового. За вимогами тестовим завданням був лендінг на 6–7 блоків, а також дизайн тексту та структури, потрібно було придумувати самому. «Я уточнив, чи можу я використовувати фреймворк, на що я почув у відповідь: „Так, використовуйте“. Подумав я: „Клас, ще простіше буде робити ТЗ“», — повідомляє Владислав.
Встановлений дедлайн, а саме 20 годин на виконання тестового, розробник не витримав, як він пояснює, у тому числі й через вимкнення електроенергії, але віддав результат. У відповідь почув, що треба переписати на HTML.
«Моя реакція була дуже бурхливою. Адже пізній вечір, хочеться відпочити, але ні, сідаю переробляти з React’а на чистий HTML. Сідаю переробляти й іще раз уточнюю, чи можу використовувати Tailwind, чи переписати на CSS», — розповідає розробник.
Але після того, як він віддав перероблене ТЗ, йому сказали переписати його на чистий CSS, а згодом написали, що вже знайшли кандидата, і повернуться до Владислава, якщо в них зʼявиться вакансія. І через три місяці написали знов із пропозицією нової вакансії. Цього разу в межах безоплатного тестового завдання потрібно було зробити схожі два сайти, один лендінг та один дуже великий багатосторінковий сайт.
«Як висновок, гадаю, люди надсилають сайти, розробники, які у відчаї шукають роботу не один місяць, верстають їх, а компанія перевикористовує їх, тим самим економлячи на працівниках», — ділиться підсумками цієї розмови Владислав.
Поради та досвід
Айтівці надали кілька слушних порад щодо того, як можна кандидату вбезпечити себе в подібній ситуації, коли компанія може використати безоплатне тестове:
«Робив я для них тестове десь у травні… Але продемонстрував демоверсію, без коду. Досі чекаю на „відповідь“», — Frontend web-developer (React) В’ячеслав Чернієнко.
«Шановні розробники, „зашивайте“ в такі тестові кудись непомітно якийсь футпрінт, за яким можна буде визначити або навіть спарсити ваші тестові. Якщо це фірма типу „роги та копита“, то й перевіряти ніхто не стане. Так продадуть вашу роботу. А якщо це щось більш-менш пристойне, то вам вкажуть на це, а ви зможете сказати, що компанія молодець, знайшла „пасхалку“», — Senior SEO Specialist Денис Левчук.
«Я про оплату тестового завдання домовляюсь на березі, до початку роботи. Якщо оплата не передбачається, то логічно, що не передбачається й жодних додаткових виправлень. Якщо наполягають на необхідності завершити, маю повне право наполягати на оплаті, тому що тестове покликане для перевірки мого скіла, а не халявного виконання роботи. Принаймні мені це одразу показує, яку мету переслідує роботодавець», — 3D-художник у Galaxy4Games Юлія Федорченко.
«У мене була схожа ситуація, коли переробляла тестове. Також було, що вже всі етапи успішно пройшла та зробила тестове, а тут призупиняють вакансію, потім проходить кілька місяців, вакансія знову відкривається. Тому відмовляюсь від тестових або готова робити тільки оплачувані. Або якщо на 100% впевнений у компанії, то можна погодитись на тестове», — UI/UX designer Оксана Ілляшенко.
Подібних історії, коли результати виконаних тестових завдань компанії використовують у роботі, а кандидату повідомляють, що «знайшли іншого кандидата», на жаль, багато в мережі, і вони поширюються. Як підсумок історії Владислава гарно ілюструє коментар Full Stack Engineer, Team Lead (Node.js) Ірини Гаврилюк:
«Тестове завдання — хороша річ, щоб оцінити кандидата, і кандидату оцінити, що потрібно буде робити в компанії. Але тестове має бути однаковим для всіх кандидатів. Результати не мають використовувати в компанії. Тестове не має займати понад кілька годин.
У будь-якому разі те, що ви зробили, це ваша робота й ваша власність. Тому маєте право викласти всі три варіанти й написати назву компанії, для якої робили.
З плюсів:
Можливо, отримаєте фідбек, що можна було зробити краще, від інших розробників.
Можливо, зробите цікаву дискусію з найкращого рішення.
Найімовірніше, вас і цю роботу побачать інші рекрутери.
Допоможете новачкам.
Якщо компанія дійсно використовує це рішення, дасть змогу вберегти інших від подібної ситуації».
«Тестове завдання — це 50-70% враження від кандидата». Засновник Ajax Systems називає себе певною мірою рекрутером. Ось як Конотопський наймає співробітників
«Бажаю нікому не робити тестові завдання». Unity developer виконав складне тестове й понад місяць чекав на фідбек. Під його дописом зав’язалася бурхлива дискусія майже на 100 коментарів
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.