🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і випускати картку для розрахунків безкоштовно 👉

Два науковці в Одесі керують R&D-лабораторією з 3D-принтінгу та робототехніки. Як Craft Lab досліджує екзопланети

Микола Суліма, називає себе технічним проповідником, бо вже 17 років займається технічною освітою. Він став співзасновником мейкерської лабораторії Craft Lab, за допомогою якої вже 6 років  просуває ідеї мехатроніки та 3D-друку в суспільстві. Про те, як за допомогою рішення можна досліджувати екзопланети й чим платформа допомагає в навчанні та робототехніці, він розповів dev.ua.

Залишити коментар
Два науковці в Одесі керують R&D-лабораторією з 3D-принтінгу та робототехніки. Як Craft Lab досліджує екзопланети

Микола Суліма, називає себе технічним проповідником, бо вже 17 років займається технічною освітою. Він став співзасновником мейкерської лабораторії Craft Lab, за допомогою якої вже 6 років  просуває ідеї мехатроніки та 3D-друку в суспільстві. Про те, як за допомогою рішення можна досліджувати екзопланети й чим платформа допомагає в навчанні та робототехніці, він розповів dev.ua.

Від ідеї

39-річний Микола Суліма з Одеси здобув науковий ступінь у галузі радіотехніки в Одеській академії зв’язку у 2015 році. Останні 17 років він викладав у різних державних і приватних вишах, починаючи з альма-матер, а зараз є проректором Одеського технологічного університету «Шаг». Він самостійно освоював 3D-принтіргом від засад до розробки власних 3D-принтерів, що стали основою для подальшого розвитку. 

Згодом саме досвід в освіті та захоплення 3D-принтіргом стали основою для впровадження 3D-друку зокрема та розвиток STEAM-освіти взагалі.

За його словами, ідея створення Craft Lab прийшла до Миколи у 2017 році у відповідь на виклики, які стояли перед викладачами та студентами щодо ефективного навчання з таких сучасних напрямів, як мехатроніка та технології цифрового виробництва.

«Необхідно було створити універсальне бюджетне рішення, платформу для вивчення засад робототехніки, яка б закривала якомога більше вимог користувачів, була надійною та масштабованою,  могла бути пристосована під різні завдання», — пояснює він. 

Артем Журба був студентом Миколи в магістратурі, потім лаборантом на сусідній кафедрі, й одного разу виступав співвиконавцем у науково-дослідному проєкті. «З того часу ми крокуємо разом, змінюючи локації та підпорядкування, але завжди залишаючись у тандемі фаундера та кофаундера», — говорить науковець.

Про мейкерську лабораторію

Наша розробка є ефективною платформою для STEAM-освіти, яка базується на поєднанні універсальності мікроконтролера й універсальності 3D-принтера. «Ми пропонуємо модульну платформу, компоненти якої легко поєднуються між собою: механічно завдяки 3D-друкованим корпусам, електрично завдяки сумісним розʼємам», — розповідає засновник. 

Уже розроблено понад два десятки модулів, протестовано на практиці понад 100 схем поєднання. Микола каже, що вони не претендують на унікальність із погляду техніки, однак можна сказати, що технологію довели до компромісної досконалості. Платформою вже скористувалося більше ніж 3000 студентів, що дало змогу виправити недоліки, покращити юзабіліті, налагодити виробництво тощо. 

«Завдяки універсальності розробки ми маємо можливість швидко пристосовувати її до різних потреб: саме це дало нам змогу без зайвих зусиль створити ефективне наочне забезпечення для демонстрації методів дослідження екзопланет», — повідомляє Микола. 

«Кишеньковий усесвіт» винахідників не залишився поза увагою журі хакатона Nasa Space Apps 2024, і команда Craft Lab увійшла до п’ятірки найсильніших команд України за результатами змагання.  

Що вже зроблено

В основі ідеї платформи покладено концепцію «ефективний DIY», відповідно до якого й розглядаються ті чи інші вдосконалення. Наразі розробка є завершеним конструктором, що складається з електронних модулів, які поєднуються в форматі plug&play. Ресурси лабораторії зараз спрямовані на розвиток в бік 3D-друку, а саме на розробку 3D-принтера на тих же засадах модульності, простоти, універсальності.

Продукт Craft Lab уже є незамінною складовою під час проведення уроків із робототехніки в IT STEP SCHOOL і занять із мехатроніки в IT STEP UNIVERSITY. Сотні учнів та студентів використовують платформу протягом навчального року, а в періоди канікул проводяться відкриті заходи з популяризації STEAM.

Хто в команді

Команда лабораторії в різні роки мала до шести виконавців, однак ядро команди в усі часи незмінне й складається з двох людей: фаундера Миколи Суліми та кофаундера Артема Журби. 

«Ми зовсім не схожі одне на одного як зовнішньо, так і за підходом до організації праці, однак нас поєднує спільна експертиза та єдина мета, тому в кабіні літака „Craft Lab“  завжди два крісла для пілотів», — говорить Микола. 

За його словами, Craft Lab самодостатні, продовжують розвиватися навіть під час війни, оновлюючи парк верстатного обладнання лабораторії та надихаються, беручи участь у мейкерських подіях і хакатонах.

Про гроші

Головним інвестором лабораторії в останні 6 років є генеральний директор IT STEP Дмитро Корчевський, який також виступає й основним замовником продуктів, що виходять з-під крила лабораторії. Загальна сума залучених інвестицій перевищує $10 000, однак левова їхня частка пішла на обладнання сучасного мейкерського простору, який був би однаково доступний як для студентів, так і для розробників. 

Співзасновник лабораторії повідомив, що з погляду фінансів орієнтація на внутрішні потреби, а саме на своїх школярів та студентів, дозволила швидко повернути витрати й продовжити розвиток. Окремо він зазначив, що мейкерське комʼюніті також активно долучається до розвитку лабораторії. «Ми обмінюємо експертність персоналу лабораторії на необхідні для існування лабораторії ресурси, такий собі бартер навичок і технологій», — пояснює він. 

Про плани

Найближчими планами є, нарешті, офіційне визнання світовим мейкерським рухом шляхом приєднання до мережі відкритих лабораторії Fab Lab. Також команда планує до кінця цього року представити спочатку на українському, а потім й на міжнародному ринку новий продукт для ефективного навчання з програмування. Він має назву «Palmplay», і це, як завжди, універсальне DIY-рішення з використанням мікроконтролерів і 3D-друку. Проте подробиці Микола поки не розголошує.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
В НАУ відкрили національний кіберполігон (на презентації була випускниця університету Тіна Кароль). Ось як він працюватиме
В НАУ відкрили національний кіберполігон (на презентації була випускниця університету Тіна Кароль). Ось як він працюватиме
По темi
В НАУ відкрили національний кіберполігон (на презентації була випускниця університету Тіна Кароль). Ось як він працюватиме
У КПІ відкрили новітню лабораторію для підготовки фахівців із кібербезпеки
У КПІ відкрили новітню лабораторію для підготовки фахівців із кібербезпеки
По темi
У КПІ відкрили новітню лабораторію для підготовки фахівців із кібербезпеки
У Львові відкрили рекрутинговий центр Сил безпілотних систем: щомісяця найматимуть 100 фахівців. Кого шукають
У Львові відкрили рекрутинговий центр Сил безпілотних систем: щомісяця найматимуть 100 фахівців. Кого шукають
По темi
У Львові відкрили рекрутинговий центр Сил безпілотних систем: щомісяця найматимуть 100 фахівців. Кого шукають
У КПІ відкрили смарт-лабораторію Digital Power Lab для дослідження відновлюваної енергетики
У КПІ відкрили смарт-лабораторію Digital Power Lab для дослідження відновлюваної енергетики
По темi
У КПІ відкрили смарт-лабораторію Digital Power Lab для дослідження відновлюваної енергетики
Читайте також
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
Тривимірний музей української війни, придатний для експонування в Метавсесвіті, вже створюється онлайн — фактично, кожна людина з будь-якої країни просто зараз може подивитися, як виглядають наслідки російського вторгнення в 3D. Робить його дизайнер Яро, він же — Yaro Pro, громадянин Словаччини, з 4 років живе в Києві, випускник Інституту журналістики, зараз увесь вільний час їздить зруйнованими містами та селами та сканує шматки історії, після чого створює моделі об’єктів і розміщує їх в мережі. Зараз моделі Яро — частина дослідження японського вченого, котрий раніше створив цифровий архів Хіросіми та битви за Окінаву.  Історія — в інтерв’ю dev.ua. 
Виявляється, 3D-друк стимулює експортну діяльність: ось як це працює
Виявляється, 3D-друк стимулює експортну діяльність: ось як це працює
Виявляється, 3D-друк стимулює експортну діяльність: ось як це працює
Хочеш стати 3D-художником у геймдеві та створювати героїв, що підкорять серця гравців? 5 курсів, які допоможуть це втілити
Хочеш стати 3D-художником у геймдеві та створювати героїв, що підкорять серця гравців? 5 курсів, які допоможуть це втілити
Хочеш стати 3D-художником у геймдеві та створювати героїв, що підкорять серця гравців? 5 курсів, які допоможуть це втілити
Мрієте потрапити в геймдев, щоб оживляти героїв і малювати фантастичні об'ємні образи, які б захоплювали та дітей, і дорослих? Тоді вам у 3D. Але цьому доведеться повчитися. І dev.ua знає, де почати і як покращити скіли вмілим художникам.
В український R&D гемблінг-компанії з російськими коріннями Pin-Up шукають продажників та маркетологів
В український R&D гемблінг-компанії з російськими коріннями Pin-Up шукають продажників та маркетологів
В український R&D гемблінг-компанії з російськими коріннями Pin-Up шукають продажників та маркетологів

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.