Що під капотом в Uklon? Слухай TechPower Podcast 🎧

Соратник ELEEK і Delfast. Українські інженери створили електробайк по-закарпатськи. Чим унікальний «Єцигль»

Двоє розробників/проєктувальників із Києва, дизайнер  Антон Шевченко та інженер Тарас Демидюк, розробили новий засіб електротранспорту — «Єцигль». Цей гібрид  електровелосипеда, електроскутера та електромотоцикла легкий, суперпрохідний, швидкий, зручний та безпечний. 

dev.ua розпитав у винахідників, як з’явилася ідея розробки, у чому переваги нового транспортного засобу перед іншими подібними електрогаджетами та хто потенційні користувачі цієї моделі.

Залишити коментар
Соратник ELEEK і Delfast. Українські інженери створили електробайк по-закарпатськи. Чим унікальний «Єцигль»

Двоє розробників/проєктувальників із Києва, дизайнер  Антон Шевченко та інженер Тарас Демидюк, розробили новий засіб електротранспорту — «Єцигль». Цей гібрид  електровелосипеда, електроскутера та електромотоцикла легкий, суперпрохідний, швидкий, зручний та безпечний. 

dev.ua розпитав у винахідників, як з’явилася ідея розробки, у чому переваги нового транспортного засобу перед іншими подібними електрогаджетами та хто потенційні користувачі цієї моделі.

Про розробників

Тарас за освітою інженер, закінчив Київський політехнічний інститут механіком-машинобудівельником на факультеті прикладної механіки. Працював на Boeing, Volkswagen, Ford, робив розрахунки на міцність, проєктував металеві конструкції  в автомобілебудуванні

Тарас Демидюк (Фото з особистого архіву)

«У мене є досвід, за допомогою якого я можу втілити ідеї Антона в 3D-модель, а потім ми разом його переводимо в об'єкти реального освіту», — зазначає Тарас. 

Антон — ідейний натхненник проєкту. За освітою він дизайнер, цікавиться механікою, захоплюється велосипедами, і має досвід у користуванні та збиранні електровеликів. Останні три роки він, власне, присвятив своєму проєкту з дивною назвою «Єцигль».

Антон Шевченко (Фото з особистого архіву)

«Ми постійно шукаємо інші рішення і варіанти, набагато кращі, ніж ті, що вже реалізовані. Будь-яка розробка вимагає безліч варіантів, бо постійно вдосконалюється», — говорить він.

Що таке «Єцигль»

Назва винаходу походить від закарпатського «біцигль», так там називають велосипед. Так «Єцигль» став електричним велосипедом по-закарпатськи. А його винахідники зазначають, що «Єцигль» започатковує новий клас електричного транспорту і підкреслюють в назві його українське походження.

«Єцигль» (Фото з особистого архіву розробників)

«Єцигль» зовні схожий одночасно на велосипед і мотоцикл, а технічно наближений до означення електроскутера. Дизайн і функціонал відштовхуються від користувацького сценарію, а не традиційних технічних рішень.

Антон Шевченко та «Єцигль» (Фото з особистого архіву розробників)

По суті, це електровелосипед без педалей, з посадкою як на скутері, розрахований на безпечні поїздки по місту у справах. На дизайн «Єцигля» суттєво вплинула естетика мотоциклів кафе-рейсерів і скремблерів. Розробники кажуть, що «Єцигль» не призначений для ендуро або урбан-фрірайду, але з легкістю долає бордюри, ями на дорогах та навіть кілька сходинок, а також значно безпечніший для пересічного споживача. 

Актуальні вакансії від кращих ІТ-компаній на jobs.dev.ua. Дізнайся про нові вакансії першим!

Кому таке потрібно?

У розробці автори проєкту відштовхувалися від користувацьких сценаріїв цільової аудиторії.

«Ми зробили Єцигля для містян, мешканців багатоповерхівок, які здійснюють регулярні поїздки у справах» — розказує Тарас.

Антон Шевченко та «Єцигль» (Фото з особистого архіву розробників)

Багато кого за своїми можливостями влаштовує електровелосипед, але хочеться кращого комфорту, зручності й безпеки. Мотоцикл чи скутер треба ставити на вулиці чи в гаражі, для тих кому таке не підходить «Єцигль» може стати вдалим вибором. Нарешті, це новий, незвичний транспортний засіб, що подарує власнику нові приємні враження і досвід, та розширить можливості пересування містом.

«Єцигль» (Фото dev.ua)

«Сідаєш, як на стілець»

За словами Антона, «Єцигль» починався як велосипед без педалей. Подовжене горизонтальне сидіння  підходить для людей різної комплекції, зросту та ваги та дає змогу райдеру обирати зручне для нього положення.

«Посадка тут значно зручніша ніж на теперішніх електровелосипедах, ти просто сідаєш, як на стілець, та їдеш», — зазначає він.

Габарити та низька вага  дозволяють легко зберігати електротранспорт вдома. Це, за словами винахідників, одна з основних ідей розробки — створити електричний скутер, спроєктований так, щоб міг зберігатись у квартирі, а їздити швидше, ніж на велосипеді.

Компоненти ходової частини — велосипедні, вони широко розповсюджені й уніфіковані, мають низьку вагу при достатній міцності та надійності. 

Швидкий, легкий та безпечний

Зараз існує лише передсерійний зразок, створений як прототип та платформа для обкатки обладнання.

Прототип важить трохи більш як 40 кг та має габарити звичайного велосипеда. Комерційний зразок, за словами розробників, буде мати вагу до 35 кг.

«Єцигль» (Фото dev.ua)

У  «Єцигля» великі велосипедні колеса для комфортної їзди. Запасу ходу у 80 км вистачає, як каже Тарас, щоб проїхати від Лісової до Академмістечка та назад.

«На цих колесах з підвіскою я на швидкості влітаю в ями і їх не помічаю. Ну, я їх звісно відчуваю, але це безпечно» — говорить Антон.

«Єцигль» (Фото dev.ua)

Прототип може розвивати швидкість до 60 км/годину, для серійних зразків, за словами винахідників, вони планують обмежувати швидкість до 50 км/годину. «Єцигль» обладнаний потужними гідравлічними гальмами, також гальмувати допомагає мотор з рекуперацією.

«Єцигль» має мотор у 1 кВт. В залежності від потужності зарядного пристрою, батарею можна зарядити за 1 — 4 години. Зарядне вбудовано, власнику не доведеться носити його з собою. Для підключення в розетку використовується стандартний побутовий кабель живлення, широко розповсюджений для побутової техніки.  

«Єцигль» (Фото dev.ua)

У розробці використана літій-іонна батарея, за технологією Microvast (MPCO). За словами Антона, вона відрізняється від звичайних акумуляторів швидкою зарядкою і безпечністю. 

«Виробник гарантує, що батарея не буде ні горіти, ні вибухати, навіть якщо буде механічно пошкоджена», — акцентує він. 

Крім того, на випадок блекаутів від батареї «Єцигля» можна через інвертор живити домашні електроприлади. За словами розробників, місткості 1,4 кВт-год вистачить на регулярні відключення з головою, а фара може працювати додатковим освітленням.

 Батареї (Фото з Instagram «Єцигля»)

Рама власної розробки й деякі інші деталі виробляються в Україні.  Мотор  провідної китайської компанії Quanshun (QS Motor), основного постачальника електрообладнання для сучасних електромопедів і мотоциклів. Велосипедні компоненти від провідних світових виробників. Така комплектація  планується  і на майбутнє серійне виробництво.

У розробці використовується 3D-друковане оснащення. 

«Ми поставили собі досить амбітну задачу, і без сучасної технології 3D-моделювання, 3D-друку, і більш новітнього підходу тут не обійдешся», — говорить він.

«Єцигль» (Фото dev.ua)

Переваги

Згідно з законопроєктом № 8172, нещодавно підписаному президентом, «Єцигль»  підпадатиме під категорію низькошвидкісного легкого електричного транспортного засобу.

Вага та зручність користування дають йому перевагу серед інших електричних транспортних засобів що присутні на ринку. Для порівняння, вітчизняний електровелосипед ​​Delfast важить майже 70 кг, а Eleek приблизно 60 кг. Китайські електробайки SEEV мають вагу майже 60 кг, а американський Razer — 50 кг.

 «Єцигль» (Фото з Instagram)

«Єцигль» можна перевозити навіть  в маленькому пасажирському ліфті та зберігати у квартирі, як і будь-який велосипед», — говорить Антон.

Якщо раптом сяде батарея, то достатньо буде викликати таксі-універсал.

«Це значно дешевше, ніж евакуатор.  Я знаю людей, які катаються з електровелосипедами в трамваї», — говорить Антон.

(Не)дороге задоволення

За словами Антона, комерційний зразок може коштувати до $3 000. На розробку і збірку тестових прототипів, звісно, витрачається в рази більше. На ціну суттєво впливає вибір складових компонентів. Але на питання про витрачені кошти винахідники не відповіли. Зазначили лише, що це вклад не лише їх з Тарасом, а й допомога інших людей.

«Ми категорично проти використання найдешевшого неякісного обладнання» — пояснює Антон. За його словами, в «Єциглі» вони пропонують користувацький досвід, в першу чергу, а не набір характеристик. 

«Єцигль» (Фото dev.ua)

«Наразі ми не маємо зразка, який ми будемо просувати як комерційний. Це обкатка обладнання», — говорить Антон.

Він зазначає, що, як тільки розробники будуть впевнені, що це обладнання, конструкція та компонування їм підходить, вони прийдуть до наступної фази — збирання передсерійного зразка. 

«Продукт має бути зручним, зрозумілим, надійним і безпечним», — пояснив він. 

Великі плани

Після успішного тестування розробники планують знайти підрядників з уже готовими потужностями, які можуть бути переналаштовані під їхні потреби.

«Будь-яке виробництво починається з малих серій,  а потім вже, коли приходить розуміння, що це рішення ринком прийнятне і воно має потенціал, починається фаза масштабування», — розповідає Антон, додаючи, що їм до цього етапу ще далеко.

За його словами, доробка ще триває й автори проєкту шукають спілкування з однодумцями та профільними спеціалістами, власниками бізнесів та виробничих потужностей.

За його словами, спершу вони планують виготовити 5–10 шт. і віддати їх в тестування досвідченим людям. Потім, зібравши відгуки, внесуть корективи за необхідністю. Наступним етапом виробництва буде невеличка серія до 50 шт. Їх вони продадуть за умови, що це бета-тестування.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Електросамокати електробайки та моноколеса визнали електротранспортом — закон підписано
Електросамокати, електробайки та моноколеса визнали електротранспортом — закон підписано
По темi
Електросамокати, електробайки та моноколеса визнали електротранспортом — закон підписано
Тестувальник Trueplay напідпитку їздив вулицями столиці на електроскутері проте суд не зміг притягнути його до відповідальності. Ось чому
Тестувальник Trueplay напідпитку їздив вулицями столиці на електроскутері, проте суд не зміг притягнути його до відповідальності. Ось чому
По темi
Тестувальник Trueplay напідпитку їздив вулицями столиці на електроскутері, проте суд не зміг притягнути його до відповідальності. Ось чому
В «Укрпошті» розповіли скільки мільйонів гривень витратили на електробайки для поштарів
В «Укрпошті» розповіли, скільки мільйонів гривень витратили на електробайки для поштарів
По темi
В «Укрпошті» розповіли, скільки мільйонів гривень витратили на електробайки для поштарів
«Coolon тепер як величезний пауербанк». Криворізький винахідник переобладнав електропікап щоб допомагати ЗСУ
«Coolon тепер як величезний пауербанк». Криворізький винахідник переобладнав електропікап, щоб допомагати ЗСУ
По темi
«Coolon тепер як величезний пауербанк». Криворізький винахідник переобладнав електропікап, щоб допомагати ЗСУ
Новий випуск «З фронту в IT» про айтівців, які повертаються до цивільного життя після ЗСУ.

Історія світчера з Тернопільщини, який змінив агро на IT, а IT на ЗСУ

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Перетворити велосипед на електробайк легко. Релоковані веловиробники з Харкова винайшли механізм, із яким це може зробити кожен
Перетворити велосипед на електробайк легко. Релоковані веловиробники з Харкова винайшли механізм, із яким це може зробити кожен
Перетворити велосипед на електробайк легко. Релоковані веловиробники з Харкова винайшли механізм, із яким це може зробити кожен
«Льох для міських жителів». 17-тирічна хмельничанка створила екохолодильник: як він працює, де можна використати технологію та за що вона вдячна коронавірусу
«Льох для міських жителів». 17-тирічна хмельничанка створила екохолодильник: як він працює, де можна використати технологію та за що вона вдячна коронавірусу
«Льох для міських жителів». 17-тирічна хмельничанка створила екохолодильник: як він працює, де можна використати технологію та за що вона вдячна коронавірусу
Сімнадцятирічна випускниця Славутського ліцею на Хмельниччині, МАНівка Єлизавета Герасимчук, створила прототип екохолодильника, який працює від сонячних панелей та акумуляторів. Прототип дівчина презентувала на багатьох українських конкурсах та олімпіадах. Зокрема, попри повномасштабну війну росії в Україні, Ліза посіла третє місце у категорії Технічні науки, підкатегорія авіа- та ракетобудування, машинобудування і робототехніка, у фіналі щорічного Конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів-членів Малої академії наук України, та може взяти участь у міжнародних олімпіадах і конкурсах від МАН. dev.ua вона розповіла подробиці розробки та наступні ідеї, а також свої плани на наукове майбутнє.
Усе для Перемоги. 31 військова розробка українців, що допомагає боронити Незалежність
Усе для Перемоги. 31 військова розробка українців, що допомагає боронити Незалежність
Усе для Перемоги. 31 військова розробка українців, що допомагає боронити Незалежність
День Незалежності — гарний привід для того, щоб розповісти світові, якими зусиллями ми виборюємо свою незалежність. Докладають до цієї боротьби не лише військові, а й волонтери, винахідники різного віку, стартапери та підприємці. dev.ua зібрав 31 найцікавіших, на нашу думку, військових винаходів українців, які нині допомагають нищити русню нашим Збройним силам.
Українці розробили новий надпотужний електробайк BAYKA та вантажний велосипед BoxTruck. Європейці в захваті
Українці розробили новий надпотужний електробайк BAYKA та вантажний велосипед BoxTruck. Європейці в захваті
Українці розробили новий надпотужний електробайк BAYKA та вантажний велосипед BoxTruck. Європейці в захваті

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.