🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉
Вікторія ГорбікРобота
4 жовтня 2021, 15:30
2021-10-04
Харківський 3D-аніматор малював «Гру престолів», «Загін самогубців» і «Фантастичних звірів». Розповідаємо його історію
DOU опублікував інтерв’ю з українцем, який створив світові шедеври кінематографа, — Климом Протасовим. Найближча мета, яку він ставить перед собою, — авторський проєкт, де можна реалізуватися як художнику, а не бути «руками режисера».
Клим Протасов закінчив Харківський інститут радіоелектроніки. Але незабаром зрозумів, що це — не його, і слідом за братом вирішив вчитися 3D-анімації на курсах. Перші проби зробити щось в анімації розглядав у форматі гри — робити рухи моделькам. «Спочатку і не думав, що це може бути професією, але перші результати надихнули. «У мене була думка, що я можу безкоштовно цим займатися», — говорить Протасов.
Після закінчення інституту ще рік самостійно навчався мистецтву за книжками та YouTube. Викладаючи в портфоліо на сайт Animation Club всі свої напрацювання за час навчання, отримав перше запрошення на стажування до Воронежа і поїхав працювати там офлайн. Там були «Снігова королева» і «Вовки та вівці», а ще, як каже Клим, усвідомлення того, що мультфільми йому не цікаві.
Бажання потрапити в кіно
Щоб бути ближче до кіношної та рекламної анімації, Клим почав співпрацю з Plarium, тому що у них є відділ cinematic. Тут він пропрацював понад два роки. Саме в Plarium отримав завдання зробити фрагмент того, як приземляється дракон, який в процесі допоміг потрапити на «Гру престолів». Відбувалося так: на сайті Zerply з CG-вакансіями Клим побачив запит на анімацію дракона. Створив для презентації динозавра, який біжить і гарчить, і на наступний день по дзвінку з PIXOMONDO його покликали на роботу.
У Франкфурті на «Грі престолів» Протасов зіткнувся з технічними проблемами, не налагодженими процесами й не завжди потужними комп’ютерами. Але в підсумку дракон вийшов. Точніше, окремі сцени — тому що за місяць аніматор може зробити секунд 20-30.
Клим працював над «Грою престолів» 3-4 місяці. Створений ним фрагмент за фактом довелося доопрацьовувати іншому аніматору — режисер щось змінив, коли Протасов вже поїхав. «Прикро, тому що я не можу цей фрагмент поставити собі в портфоліо», — говорить він.
Нові вершини
Ще у Франкфурті репутація почала працювати на Клима, і Протасов почав отримувати пропозиції про співпрацю від інших студій. Лондонська студія Framestore шукала фахівця для анімації істот, і портфоліо з «Гри престолів» стало основною рекомендацією, співбесіда була мінімальною.
З’явився «Мауглі». Супервайзер «Мауглі» побачив, тести, які Клим робив у вільний час, і вони йому сподобалися. Там же в Лондоні до «Мауглі «була співпраця над «Тором», де Климу довелося навіть пограти Халка на mo-cap — технології цифрування рухів реальної людини, одягненої в спеціальний костюм.
Слідом за «Мауглі» у співпраці з Framestore з’явилася робота над «Фантастичними звірями-2», новий досвід по роботі з лицьовою анімацією. «Там Чудовисько вискакує, мчить, потім Ньют Саламандер його зупиняє… було ще багато сцен, але щоб саме моїх-моїх — три-чотири. В інших ти більше береш участь на якомусь етапі», — говорить Клим.
У переліку проєктів Клима також коротка співпраця в «Аліті» й серіалі «Темні начала».
Після перерви й подорожей Клим, повернувшись до Харкова, в період пандемії попрацював в «Загоні самогубців» з тією ж студією Framestore. Можливість віддаленого фрілансу отримав тільки завдяки тому, що з Климом вже працювали очно — раніше практика співпраці віддалено у Framestore була не прийнята.
Де більше платять
У 3D-анімації, за словами Клима, цінуються фахівці вузького профілю. У фільмовій індустрії — правильна передача фізичного руху, який має виглядати як в реальності, в мультиплікаційній — акторська майстерність, особливо в студіях Disney і Pixar. Для ігрової індустрії більше знадобляться технічні навички.
У фільмах ставлять конкретні завдання, які не вимагають великого натхнення, але потрібно чітко розуміти, як рухаються персонажі. Але часто потрібно в тандемі з режисером знайти те, що він хоче отримати в результаті.
В середньому зарплата аніматорів в західних країнах близько $40 000 — 100 000 на рік. При цьому мультяшні аніматори отримують менше всіх, і студії часто не тримаються за них, тому що охочих дуже багато.
Більше заробітку для аніматорів, за словами Клима, в проєктах гірших — тобто в студіях, де ставлять типові завдання й аніматорам нема на чому розвиватися, там це спосіб утримати фахівців. В основному це студії, які створюють кежуал-ігри.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
Тривимірний музей української війни, придатний для експонування в Метавсесвіті, вже створюється онлайн — фактично, кожна людина з будь-якої країни просто зараз може подивитися, як виглядають наслідки російського вторгнення в 3D. Робить його дизайнер Яро, він же — Yaro Pro, громадянин Словаччини, з 4 років живе в Києві, випускник Інституту журналістики, зараз увесь вільний час їздить зруйнованими містами та селами та сканує шматки історії, після чого створює моделі об’єктів і розміщує їх в мережі. Зараз моделі Яро — частина дослідження японського вченого, котрий раніше створив цифровий архів Хіросіми та битви за Окінаву. Історія — в інтерв’ю dev.ua.
Хочеш стати 3D-художником у геймдеві та створювати героїв, що підкорять серця гравців? 5 курсів, які допоможуть це втілити
Мрієте потрапити в геймдев, щоб оживляти героїв і малювати фантастичні об'ємні образи, які б захоплювали та дітей, і дорослих? Тоді вам у 3D. Але цьому доведеться повчитися. І dev.ua знає, де почати і як покращити скіли вмілим художникам.
Війна, жах, вибухи, сирени… Та люди все одно тягнуться до добра та радості. Щоб виграти цю війну. Щоб відновити своє життя. Свій дім. Щоб жити далі.
Одне з джерел світла — маленький чотирилапий позитив. Особисто я дуже чекала марку навіть не з кораблем, який іде самі-знаєте-куди, а з мордахою цього симпатяги. І звісно діджитал-митці та ілюстратори не змогли залишитись осторонь.
Тож головний герой сьогоднішньої добірки та «Спонсор ендорфінів», як його назвала одна художниця, — пес-сапер Патрон.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі