💳 Trustee Plus: розраховуйся криптою за допомогою платіжної картки. Ліміт: 50 000 євро 🚀

Харківський 3D-аніматор малював «Гру престолів», «Загін самогубців» і «Фантастичних звірів». Розповідаємо його історію

DOU опублікував інтерв’ю з українцем, який створив світові шедеври кінематографа, — Климом Протасовим. Найближча мета, яку він ставить перед собою, — авторський проєкт, де можна реалізуватися як художнику, а не бути «руками режисера». 

dev.ua розповідає найцікавіше з інтерв’ю.

Залишити коментар
Харківський 3D-аніматор малював «Гру престолів», «Загін самогубців» і «Фантастичних звірів». Розповідаємо його історію

DOU опублікував інтерв’ю з українцем, який створив світові шедеври кінематографа, — Климом Протасовим. Найближча мета, яку він ставить перед собою, — авторський проєкт, де можна реалізуватися як художнику, а не бути «руками режисера». 

dev.ua розповідає найцікавіше з інтерв’ю.

Хто такий Клим Протасов

Клим Протасов закінчив Харківський інститут радіоелектроніки. Але незабаром зрозумів, що це — не його, і слідом за братом вирішив вчитися 3D-анімації на курсах. Перші проби зробити щось в анімації розглядав у форматі гри — робити рухи моделькам. «Спочатку і не думав, що це може бути професією, але перші результати надихнули. «У мене була думка, що я можу безкоштовно цим займатися», — говорить Протасов.  

Після закінчення інституту ще рік самостійно навчався мистецтву за книжками та YouTube. Викладаючи в портфоліо на сайт Animation Club всі свої напрацювання за час навчання, отримав перше запрошення на стажування до Воронежа і поїхав працювати там офлайн. Там були «Снігова королева» і «Вовки та вівці», а ще, як каже Клим, усвідомлення того, що мультфільми йому не цікаві.

Бажання потрапити в кіно

Щоб бути ближче до кіношної та рекламної анімації, Клим почав співпрацю з Plarium, тому що у них є відділ cinematic. Тут він пропрацював понад два роки. Саме в Plarium отримав завдання зробити фрагмент того, як приземляється дракон, який в процесі допоміг потрапити на «Гру престолів». Відбувалося так: на сайті Zerply з CG-вакансіями  Клим побачив запит на анімацію дракона. Створив для презентації динозавра, який біжить і гарчить, і на наступний день по дзвінку з PIXOMONDO його покликали на роботу. 

У Франкфурті на  «Грі престолів» Протасов зіткнувся з технічними проблемами, не налагодженими процесами й не завжди потужними комп’ютерами. Але в підсумку дракон вийшов. Точніше, окремі сцени — тому що за місяць аніматор може зробити секунд 20-30.

Клим працював над «Грою престолів» 3-4 місяці. Створений ним фрагмент за фактом довелося доопрацьовувати іншому аніматору — режисер щось змінив, коли Протасов вже поїхав. «Прикро, тому що я не можу цей фрагмент поставити собі в портфоліо», — говорить він.  

Нові вершини

Ще у Франкфурті репутація почала працювати на Клима, і Протасов почав отримувати пропозиції про співпрацю від інших студій. Лондонська студія Framestore шукала фахівця для анімації істот, і портфоліо з «Гри престолів» стало основною рекомендацією, співбесіда була мінімальною.

З’явився «Мауглі». Супервайзер «Мауглі» побачив, тести, які Клим робив у вільний час, і вони йому сподобалися. Там же в Лондоні до «Мауглі «була співпраця над «Тором», де Климу довелося навіть пограти Халка на mo-cap — технології цифрування рухів реальної людини, одягненої в спеціальний костюм. 

Слідом за «Мауглі» у співпраці з Framestore з’явилася робота над «Фантастичними звірями-2», новий досвід по роботі з лицьовою анімацією. «Там Чудовисько вискакує, мчить, потім Ньют Саламандер його зупиняє… було ще багато сцен, але щоб саме моїх-моїх — три-чотири. В інших ти більше береш участь на якомусь етапі», — говорить Клим.

У переліку проєктів Клима також коротка співпраця в «Аліті» й серіалі «Темні начала».

Після перерви й подорожей Клим, повернувшись до Харкова, в період пандемії попрацював в «Загоні самогубців» з тією ж студією Framestore. Можливість віддаленого фрілансу отримав тільки завдяки тому, що з Климом вже працювали очно — раніше практика співпраці віддалено у Framestore була не прийнята. 

Де більше платять

У 3D-анімації, за словами Клима, цінуються фахівці вузького профілю. У фільмовій індустрії — правильна передача фізичного руху, який має виглядати як в реальності, в мультиплікаційній — акторська майстерність, особливо в студіях Disney і Pixar. Для ігрової індустрії більше знадобляться технічні навички.

У фільмах ставлять конкретні завдання, які не вимагають великого натхнення, але потрібно чітко розуміти, як рухаються персонажі. Але часто потрібно в тандемі з режисером знайти те, що він хоче отримати в результаті.  

В середньому зарплата аніматорів в західних країнах близько $40 000 — 100 000 на рік. При цьому мультяшні аніматори отримують менше всіх, і студії часто не тримаються за них, тому що охочих дуже багато. 

Більше заробітку для аніматорів, за словами Клима, в проєктах гірших — тобто в студіях, де ставлять типові завдання й аніматорам нема на чому розвиватися, там це спосіб утримати фахівців. В основному це студії, які створюють кежуал-ігри. 

Читайте також
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
Тривимірний музей української війни, придатний для експонування в Метавсесвіті, вже створюється онлайн — фактично, кожна людина з будь-якої країни просто зараз може подивитися, як виглядають наслідки російського вторгнення в 3D. Робить його дизайнер Яро, він же — Yaro Pro, громадянин Словаччини, з 4 років живе в Києві, випускник Інституту журналістики, зараз увесь вільний час їздить зруйнованими містами та селами та сканує шматки історії, після чого створює моделі об’єктів і розміщує їх в мережі. Зараз моделі Яро — частина дослідження японського вченого, котрий раніше створив цифровий архів Хіросіми та битви за Окінаву.  Історія — в інтерв’ю dev.ua. 
Виявляється, 3D-друк стимулює експортну діяльність: ось як це працює
Виявляється, 3D-друк стимулює експортну діяльність: ось як це працює
Виявляється, 3D-друк стимулює експортну діяльність: ось як це працює
Хочеш стати 3D-художником у геймдеві та створювати героїв, що підкорять серця гравців? 5 курсів, які допоможуть це втілити
Хочеш стати 3D-художником у геймдеві та створювати героїв, що підкорять серця гравців? 5 курсів, які допоможуть це втілити
Хочеш стати 3D-художником у геймдеві та створювати героїв, що підкорять серця гравців? 5 курсів, які допоможуть це втілити
Мрієте потрапити в геймдев, щоб оживляти героїв і малювати фантастичні об'ємні образи, які б захоплювали та дітей, і дорослих? Тоді вам у 3D. Але цьому доведеться повчитися. І dev.ua знає, де почати і як покращити скіли вмілим художникам.
«Спонсор моїх ендорфінів», душа та талісман чернігівських піротехників. Пес Патрон очима діджитал-художників
«Спонсор моїх ендорфінів», душа та талісман чернігівських піротехників. Пес Патрон очима діджитал-художників
«Спонсор моїх ендорфінів», душа та талісман чернігівських піротехників. Пес Патрон очима діджитал-художників
Війна, жах, вибухи, сирени… Та люди все одно тягнуться до добра та радості. Щоб виграти цю війну. Щоб відновити своє життя. Свій дім. Щоб жити далі. Одне з джерел світла — маленький чотирилапий позитив. Особисто я дуже чекала марку навіть не з кораблем, який іде самі-знаєте-куди, а з мордахою цього симпатяги. І звісно діджитал-митці та ілюстратори не змогли залишитись осторонь. Тож головний герой сьогоднішньої добірки та «Спонсор ендорфінів», як його назвала одна художниця, — пес-сапер Патрон.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.