Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
HOT від «Стас IT-глаз» — відео про міграцію айтішників

Медсестра переїхала до Києва з Литви, і тепер малює комп'ютерні ігри топової gamedev студії. Як їй живеться в Україні

Беата Куркуль переїхала до Києва з литовського Вільнюса і змінила професію медсестри на художника. Тепер вона артдиректорка в GrandMA Studios, розробнику ігор в жанрі Hidden Object Puzzle Adventure. Художниця розповіла dev.ua, що сталося, і як уродженці Литви живеться в українській столиці.

Залишити коментар
Медсестра переїхала до Києва з Литви, і тепер малює комп'ютерні ігри топової gamedev студії. Як їй живеться в Україні

Беата Куркуль переїхала до Києва з литовського Вільнюса і змінила професію медсестри на художника. Тепер вона артдиректорка в GrandMA Studios, розробнику ігор в жанрі Hidden Object Puzzle Adventure. Художниця розповіла dev.ua, що сталося, і як уродженці Литви живеться в українській столиці.

Від медсестри до художника

У дитинстві Беата Куркуль дуже любила малювати і навіть закінчила художню школу.

Беата Куркуль (Фото з особистого архіву)

Але після школи її творча стезя перервалася, в далекому 1998 році дівчині хотілося бути корисною суспільству і скоріше стати незалежною. Пензлі і фарби були відкладені, дівчина подала документи в Поліцейську Академію (зараз це університет ім. М. Ремера) і у вищу медичну школу (зараз вона називається Вільнюською колегією).

«У поліцію не взяли за медичними показаннями, а в медицину — так», — згадує майбутня художниця.

Після медичної  була друга вища освіта історика в Литовському університеті освітніх наук.  «Сюди прийняли відразу, тим більше, що атестат про закінчення середньої школи був з відзнакою», — розповідає молода жінка про свою другу вищу освіту. Вона навчалася чотири роки й паралельно працювала медиком.

Майже 7 років свого життя до 2008 року вона присвятила порятунку життів, працювала медсестрою загальної практики в хірургії. Беата пояснює, що медсестра загальної практики в Литві — окрема спеціалізація, в Україні аналогів цієї посади поки немає. «Це мікс медсестри та фельдшера, тобто медсестра, яка працює з сімейними лікарями, приймає всіх — від немовлят до людей похилого віку», — розповідає жінка. 

Змінити вид діяльності Беаті захотілося раптово. «У якийсь момент почалося вигоряння, і я зрозуміла, що не хочу йти на роботу. Разом з цим з’явився постійний страх зробити помилку», — згадує вона.

Тоді Беата вирішила спробувати себе в ролі художника.

«А любов до фендому „Зоряні війни“ визначила напрямок — малюю фан-арт», — розповідає вона.

Ще працюючи медсестрою, Беата вивчила Photoshop, навчилася працювати з графічним планшетом. Тоді ж, у 2002 році, з’явилися перші замовники. «Відпрацьовувала зміну, приходила додому і вчилася або ночами малювала», — розповідає Куркуль. 

Вітаю, Київ

У 2008 році Беата Куркуль вирішила остаточно розлучитися з медициною. 

«І тут мені запропонували руку, серце і білу кішку в Києві», — жартує художниця про свій переїзд, до якого її підштовхнуло заміжжя.

У Києві роботу Беата Куркуль знайшла дуже швидко. Розсилаючи резюме і портфоліо компаніям через українські сайти з пошуку роботи, протягом двох тижнів вона вже отримала місце концепт-художника. Після відмов в декількох компаніях художницю-початківця прийняли в маленьку на той час ERS Game Studio, на зарплату в $400. Компанія виявилася розробником казуальних ігор, замовником яких був американський розробник і дистриб’ютор казуальних ігор для ПК і мобільних пристроїв Big Fish Games. У 2018 році її купила Aristocrat Technologies за $990 млн. 

Одним з вирішальних факторів, за яким, як сказав тоді недосвідченій художниці один з керівників студії, її взяли на роботу, що в портфоліо дівчини були роботи з бойової фантастики Warhammer 40000. Це настільна варгейм-гра, стратегія на військову тематику, яку розробила і видавала британська компанія Games Workshop. 

«Подивившись в моє портфоліо, він сказав, ну що ж, будемо вчитися», — згадує Беата.

Тут литовська художниця пропрацювала з 2008 по 2011 рік і потрапила в розквіт цих відносно простих ігор для широкого кола користувачів.

За цей час вона встигла закласти стилістику декількох основних серій ігор ERS Game — Це The Puppet-show і серія ігор Dark Tales про Едгара Аллана По.

«А далі я плавно мутувала у 2Д-художника (художника з фарбування поверхонь ігрових локацій і пропсів — предметів, які використовуються в грі)», — згадує героїня. Під час бурхливого розвитку студії Беата стала старшим художником. 

ERS в якийсь момент почала перейменовуватися. Спершу в Art Factory, потім  у 2017 році у AMAX Interactive. Наразі компанія відома як Rightcom United LP. У 2018 році Беата Куркуль її залишила.

Арт-еволюція

Беата вирішила змінити місце роботи: «Арт-планки в ніші ми досягли, нічого нового сказати або зробити вже не могли, та й тягнутися вже не було за ким, і в той момент я зрозуміла, що пора йти», — пояснює вона.

Беата Куркуль (Фото з особистого архіву)

Дуже вдало в той момент жінці надійшла пропозиція від колишньої колеги, яка запропонувала Беате зайняти місце артдиректорки в GrandMA Studios на зарплату, набагато більше тієї, з якою вона починала кар'єру художника. 

«Тут весело і викликів досить багато», — каже художниця.

Прийшла в цю студію тільки з досвідом в інвайронментах, тобто в ігрових локаціях середовища й оточення, і з невеликим досвідом менеджменту ведення проєктів, а зараз Беата вже керує й відділом по персонажах. 

«Я і малюю, і керую з тієї простої причини, що я можу це робити. Покажіть мені людину, яка зможе це зробити краще за мене».

Зараз в артдиректорки GrandMA Studios в розробці серія ігор франшизи Big Fish Games головоломки Mystery Case Files, де в одній кімнаті головний герой-детектив, повинен знайти кілька предметів. Крім цього, є власні лінійки GrandMA Studios — детективна серія Whispered Secrets і логічна фентезі-гра Reflections of Life. 

Амбіції та плани

Амбіцій до підвищення заробітку як таких у художниці немає.

«Гроші — це завжди добре, але на першому місці для мене вони зараз не є аж настільки пріоритетними». 

У планах Беати на першому місці — вдосконалення і збільшення своїх навичок, зокрема, 3d-графіка.

Зараз Беата планує концентруватися більше на часі, який вона приділяє, крім основного місця роботи в гейм-студії, на розвиток власної творчості. У вільний час вона — військовий художник у цифровій графіці.

«Важливіше грошей — час, який потрібен для навчання і власної творчості, тієї його частини, яка пов’язана з військовою тематикою. Тому що я хочу рости ще й як військовий художник».

Тематикою військового живопису Беата займається з 2014 року, і в середині 2015 року відбулася перша персональна виставка під егідою прикордонної служби України в Борисполі.

Читайте главные IТ-новости страны в нашем телеграме
Читайте головні ІТ-новини країни в нашому телеграмі
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни в нашому телеграмі
Кто такой 3D-художник в геймдеве. Обзор изнутри Елены Барабанщиковой
Хто такий 3D-художник у геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщиковой
По темі
Хто такий 3D-художник у геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщиковой
Как выгодно продать свои изображения фото и видео. 8 вариантов заработка для дизайнеров фотографов и художников
Як вигідно продати свої зображення, фото і відео. 8 варіантів заробітку для дизайнерів, фотографів і художників
По темі
Як вигідно продати свої зображення, фото і відео. 8 варіантів заробітку для дизайнерів, фотографів і художників
Харьковский 3D-аниматор рисовал «Игру престолов» «Отряд самоубийц» и «Фантастических тварей» Рассказываем его историю
Харківський 3D-аніматор малював «Гру престолів» « „Загін самогубців“ і» фантастичних тварюк " розповідаємо його історію
По темі
Харківський 3D-аніматор малював «Гру престолів» « „Загін самогубців“ і» фантастичних тварюк " розповідаємо його історію
Украинский геймер создает игровую коллекцию 3D-миниатюр и собирает деньги на нее на Kickstarter
Український геймер створює ігрову колекцію 3D-мініатюр і збирає гроші на неї на Kickstarter
По темі
Український геймер створює ігрову колекцію 3D-мініатюр і збирає гроші на неї на Kickstarter
Як працюють нейронки, що створюють зображення та що вони вміють.

Читайте і гадайте, чи не вб’ють нейромережі мистецтво.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Гра Sniffer Dog Quest, де потрібно шукати міни та боротися з ведмедем-рашистом. Яка головна мета була у її розробників
Гра Sniffer Dog Quest, де потрібно шукати міни та боротися з ведмедем-рашистом. Яка головна мета була у її розробників
Гра Sniffer Dog Quest, де потрібно шукати міни та боротися з ведмедем-рашистом. Яка головна мета була у її розробників
Австралійське задзеркалля. Історія Delivery Director EPAM, який через війну релокувався із сім'єю до Австралії: як адаптуватися та вижити за океаном?
Австралійське задзеркалля. Історія Delivery Director EPAM, який через війну релокувався із сім'єю до Австралії: як адаптуватися та вижити за океаном?
Австралійське задзеркалля. Історія Delivery Director EPAM, який через війну релокувався із сім'єю до Австралії: як адаптуватися та вижити за океаном?
Григорій Клімов — директор з делівері і керівник великої Platform Engineering-практики в EPAM. Понад 10 років він будував свою кар’єру в українському офісі, але війна змусила його з родиною кардинально змінити життя. В березні Григорій з дружиною і трьома дітьми поїхали з рідного Харкова, деякий час провели в ЄС, а згодом — вирушили до Австралії. «Я мріяв жити в цій країні, коли піду на пенсію. Але війна підштовхнула до того, щоб прийняти рішення значно швидше», — каже Григорій. Ось його історія.  
Український розробник створив безоплатну гру в слова для лагідної українізації
Український розробник створив безоплатну гру в слова для лагідної українізації
Український розробник створив безоплатну гру в слова для лагідної українізації
Скільки заробляють айтішники в GameDev. Спойлер — менше, ніж інші: 5 цікавих графіків
Скільки заробляють айтішники в GameDev. Спойлер — менше, ніж інші: 5 цікавих графіків
Скільки заробляють айтішники в GameDev. Спойлер — менше, ніж інші: 5 цікавих графіків
Медіанні зарплати розробників у геймдеві дещо нижчі за зарплати розробників загалом, ідеться у свіжих результатах зарплатного опитування DOU. У червні 2022 року середня сума заробітку склала $3293 за загальної на ринку сумі в $3400.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.