🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Вікторія ГорбікУвійти в ІТ
21 січня 2022, 08:30
2022-01-21
Медсестра переїхала до Києва з Литви, і тепер малює комп'ютерні ігри топової gamedev студії. Як їй живеться в Україні
Беата Куркуль переїхала до Києва з литовського Вільнюса і змінила професію медсестри на художника. Тепер вона артдиректорка в GrandMA Studios, розробнику ігор в жанрі Hidden Object Puzzle Adventure. Художниця розповіла dev.ua, що сталося, і як уродженці Литви живеться в українській столиці.
Беата Куркуль переїхала до Києва з литовського Вільнюса і змінила професію медсестри на художника. Тепер вона артдиректорка в GrandMA Studios, розробнику ігор в жанрі Hidden Object Puzzle Adventure. Художниця розповіла dev.ua, що сталося, і як уродженці Литви живеться в українській столиці.
Від медсестри до художника
У дитинстві Беата Куркуль дуже любила малювати і навіть закінчила художню школу.
Беата Куркуль (Фото з особистого архіву)
Але після школи її творча стезя перервалася, в далекому 1998 році дівчині хотілося бути корисною суспільству і скоріше стати незалежною. Пензлі і фарби були відкладені, дівчина подала документи в Поліцейську Академію (зараз це університет ім. М. Ремера) і у вищу медичну школу (зараз вона називається Вільнюською колегією).
«У поліцію не взяли за медичними показаннями, а в медицину — так», — згадує майбутня художниця.
Після медичної була друга вища освіта історика в Литовському університеті освітніх наук. «Сюди прийняли відразу, тим більше, що атестат про закінчення середньої школи був з відзнакою», — розповідає молода жінка про свою другу вищу освіту. Вона навчалася чотири роки й паралельно працювала медиком.
Майже 7 років свого життя до 2008 року вона присвятила порятунку життів, працювала медсестрою загальної практики в хірургії. Беата пояснює, що медсестра загальної практики в Литві — окрема спеціалізація, в Україні аналогів цієї посади поки немає. «Це мікс медсестри та фельдшера, тобто медсестра, яка працює з сімейними лікарями, приймає всіх — від немовлят до людей похилого віку», — розповідає жінка.
Змінити вид діяльності Беаті захотілося раптово. «У якийсь момент почалося вигоряння, і я зрозуміла, що не хочу йти на роботу. Разом з цим з’явився постійний страх зробити помилку», — згадує вона.
Тоді Беата вирішила спробувати себе в ролі художника.
«А любов до фендому „Зоряні війни“ визначила напрямок — малюю фан-арт», — розповідає вона.
Ще працюючи медсестрою, Беата вивчила Photoshop, навчилася працювати з графічним планшетом. Тоді ж, у 2002 році, з’явилися перші замовники. «Відпрацьовувала зміну, приходила додому і вчилася або ночами малювала», — розповідає Куркуль.
Вітаю, Київ
У 2008 році Беата Куркуль вирішила остаточно розлучитися з медициною.
«І тут мені запропонували руку, серце і білу кішку в Києві», — жартує художниця про свій переїзд, до якого її підштовхнуло заміжжя.
У Києві роботу Беата Куркуль знайшла дуже швидко. Розсилаючи резюме і портфоліо компаніям через українські сайти з пошуку роботи, протягом двох тижнів вона вже отримала місце концепт-художника. Після відмов в декількох компаніях художницю-початківця прийняли в маленьку на той час ERS Game Studio, на зарплату в $400. Компанія виявилася розробником казуальних ігор, замовником яких був американський розробник і дистриб’ютор казуальних ігор для ПК і мобільних пристроїв Big Fish Games. У 2018 році її купила Aristocrat Technologies за $990 млн.
Одним з вирішальних факторів, за яким, як сказав тоді недосвідченій художниці один з керівників студії, її взяли на роботу, що в портфоліо дівчини були роботи з бойової фантастики Warhammer 40000. Це настільна варгейм-гра, стратегія на військову тематику, яку розробила і видавала британська компанія Games Workshop.
«Подивившись в моє портфоліо, він сказав, ну що ж, будемо вчитися», — згадує Беата.
Тут литовська художниця пропрацювала з 2008 по 2011 рік і потрапила в розквіт цих відносно простих ігор для широкого кола користувачів.
За цей час вона встигла закласти стилістику декількох основних серій ігор ERS Game — Це The Puppet-show і серія ігор Dark Tales про Едгара Аллана По.
«А далі я плавно мутувала у 2Д-художника (художника з фарбування поверхонь ігрових локацій і пропсів — предметів, які використовуються в грі)», — згадує героїня. Під час бурхливого розвитку студії Беата стала старшим художником.
ERS в якийсь момент почала перейменовуватися. Спершу в Art Factory, потім у 2017 році у AMAX Interactive. Наразі компанія відома як Rightcom United LP. У 2018 році Беата Куркуль її залишила.
Арт-еволюція
Беата вирішила змінити місце роботи: «Арт-планки в ніші ми досягли, нічого нового сказати або зробити вже не могли, та й тягнутися вже не було за ким, і в той момент я зрозуміла, що пора йти», — пояснює вона.
Беата Куркуль (Фото з особистого архіву)
Дуже вдало в той момент жінці надійшла пропозиція від колишньої колеги, яка запропонувала Беате зайняти місце артдиректорки в GrandMA Studios на зарплату, набагато більше тієї, з якою вона починала кар'єру художника.
«Тут весело і викликів досить багато», — каже художниця.
Прийшла в цю студію тільки з досвідом в інвайронментах, тобто в ігрових локаціях середовища й оточення, і з невеликим досвідом менеджменту ведення проєктів, а зараз Беата вже керує й відділом по персонажах.
«Я і малюю, і керую з тієї простої причини, що я можу це робити. Покажіть мені людину, яка зможе це зробити краще за мене».
Зараз в артдиректорки GrandMA Studios в розробці серія ігор франшизи Big Fish Games головоломки Mystery Case Files, де в одній кімнаті головний герой-детектив, повинен знайти кілька предметів. Крім цього, є власні лінійки GrandMA Studios — детективна серія Whispered Secrets і логічна фентезі-гра Reflections of Life.
Амбіції та плани
Амбіцій до підвищення заробітку як таких у художниці немає.
«Гроші — це завжди добре, але на першому місці для мене вони зараз не є аж настільки пріоритетними».
У планах Беати на першому місці — вдосконалення і збільшення своїх навичок, зокрема, 3d-графіка.
Зараз Беата планує концентруватися більше на часі, який вона приділяє, крім основного місця роботи в гейм-студії, на розвиток власної творчості. У вільний час вона — військовий художник у цифровій графіці.
«Важливіше грошей — час, який потрібен для навчання і власної творчості, тієї його частини, яка пов’язана з військовою тематикою. Тому що я хочу рости ще й як військовий художник».
Тематикою військового живопису Беата займається з 2014 року, і в середині 2015 року відбулася перша персональна виставка під егідою прикордонної служби України в Борисполі.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
“Є мрія - відсканувати “Азовсталь”: інтерв’ю з дизайнером, який створює 3D-музей війни
Тривимірний музей української війни, придатний для експонування в Метавсесвіті, вже створюється онлайн — фактично, кожна людина з будь-якої країни просто зараз може подивитися, як виглядають наслідки російського вторгнення в 3D. Робить його дизайнер Яро, він же — Yaro Pro, громадянин Словаччини, з 4 років живе в Києві, випускник Інституту журналістики, зараз увесь вільний час їздить зруйнованими містами та селами та сканує шматки історії, після чого створює моделі об’єктів і розміщує їх в мережі. Зараз моделі Яро — частина дослідження японського вченого, котрий раніше створив цифровий архів Хіросіми та битви за Окінаву. Історія — в інтерв’ю dev.ua.
Які візи за кордоном можуть оформити цифрові кочівники: великий гайд по Digital Nomad у 30+ країнах світу
Адвокат, старший партнер Адвокатського об’єднання OfficiumLaw, Костянтин Буяло, написав докладну статтю про те, де айтішники можуть отримати Digital Nomand — візу для фрилансерів та робітників, які працюють віддалено, що надає її власнику право на проживання у певній країні протягом тривалого періоду. Розповідаємо найважливіше зі статті Костянтина на DOU.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі