Конкурс - обирай кращий стартап та отримай навушники! 🎧

«Я вирішив жити так, як я хочу». Як київський інженер став улюбленцем школярів у TikTok: його ролики дивляться майже 100к підписників

Двадцятип’ятирічний Антон Атаманчук вирішив жити власним життям і йти за мрією. І проміняв диплом інженера на педагогічний ВНЗ. Але це не все. Крім того, Антон — зірка TikTok. Тепер він навчає дітей початкових класів, записує стріми, іноді навіть посеред уроку, і щасливий від цього.

Він розповів dev.ua, як повернув свій життєвий шлях, що таке бути вчителем-блогером та які інструменти диджиталізації використовує в навчанні.

Залишити коментар
«Я вирішив жити так, як я хочу». Як київський інженер став улюбленцем школярів у TikTok: його ролики дивляться майже 100к підписників

Двадцятип’ятирічний Антон Атаманчук вирішив жити власним життям і йти за мрією. І проміняв диплом інженера на педагогічний ВНЗ. Але це не все. Крім того, Антон — зірка TikTok. Тепер він навчає дітей початкових класів, записує стріми, іноді навіть посеред уроку, і щасливий від цього.

Він розповів dev.ua, як повернув свій життєвий шлях, що таке бути вчителем-блогером та які інструменти диджиталізації використовує в навчанні.

Від інженера до вчителя

Антон каже, що завжди знав, ким він хоче бути, але через те, що всі навколо були проти, думку про те, щоби стати вчителем, він відкинув. 

«Після школи я вступив туди, куди хотіли мої батьки, і наразі я дипломований інженер-землевпорядник», — згадує він.

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

Проте, отримавши диплом після навчання в коледжі, Антон все ж таки зрозумів, що інженерія не для нього.

«Я вирішив жити так, як я хочу», — сказав хлопець, склав ЗНО й таємно від усіх подав документи в педагогічний ВНЗ.

І навіть не на одну, а на декілька спеціальностей, бо, як він каже, так хотів, щоби його взяли.

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

Після закінчення навчання Антон певний час працював педагогом-організатором у школі на Печерську, а потім, у 2020 році вже взяв собі клас першачків. Зараз за списком у його класі 36 дітей, із них 4 перебувають на індивідуальному навчанні, тобто на уроки ходять 32 учні.

Дистанційка

«Я міг би взяти клас на рік раніше, але не хотів, бо якраз було дистанційне навчання в пандемію», — згадує вчитель.

І почав навчати першачків тоді, коли, здається, пандемія вже майже закінчилась, і учні повертались до очного навчання. Але на дистанційку вони все ж таки пішли в листопаді 2021 року. І, за словами Антона, вони мали в активі майже два місяці офлайн-занять, які допомогли дітям розуміти, як відбувається навчання, як працювати з підручником і зошитом, що таке шкільне приладдя, для чого воно є і в яких випадках його використовувати. 

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

«Тобто ми вже познайомились із дітьми, одне одного полюбили, і вони вже знали, що робити, їхню увагу утримувати було вже досить легко», — пояснює Антон.

Зараз Антон веде очний клас і за можливістю діти відвідують школу офлайн.

Як утримати увагу

Антон розповідає, що завжди вигадує щось інтерактивне на уроках, «щоби було цікавіше». «Коли діти можуть до чогось доторкнутись, щось десь зробити, потикати на екрані, а не просто сидіти писати чи читати, то навчатись цікавіше», — говорить учитель.

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

На інтерактивних платформах у вигляді гри вчитель створював математичні пазли, вправи на групування, відтворення ланцюжка й інші цікаві вправи. Антон надсилав їх дітям, і вони робили їх під час онлайн-зустрічей. 

«Дітям було цікаво, а тому вони були уважні на уроках», — пояснює вчитель.

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

Усі ці завдання Антон робив на спеціальних платформах за шаблонами, наприклад, LearningApps, за словами вчителя, це його найулюбленіший інструмент, крім того, був ще MIRROR, дошка Padlet, Kahoot і ще багато різних платформ.

Більшість завдань Антон вигадує та робить самостійно. «У мережі є багато вже готових завдань, але для моїх дітей вони не підходять, — говорить учитель. — Тому я все роблю сам». Але каже, що все ж таки дивиться на приклади та шаблони.

Диджиталізація

З математичних пазлів, наприклад, Антон розповів, що зробив склад числа. Як зображення до цього завдання вчитель брав їхні спільні з учнями фотографії, які відкриваються після того, як діти розв’язують якісь приклади. 

За словами вчителя, разом із дітьми вони відтворювали ланцюжок натуральних чисел чи згруповували парні та непарні числа, які діти перетягують по екрану в необхідну зону. 

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

На дистанційному навчанні є завдання, які вчитель надсилає у вигляді посилання, які після уроку діти відкривають і збираюсь. А є такі, що Антон під час уроку демонструє на екран, і діти в онлайні підказують, розв’язуючи завдання, що й куди треба нажати чи перетягнути, у такому випадку завдання роблять усі разом під час уроку.

Якщо говорити про дошку-паблик, то вчитель заздалегідь скидає посилання, демонструє її, і діти додають кожен свою наліпку з певною відповіддю чи емоджі, чи будь-чим іншим. А тим часом усі ці відповіді з’являються у вчителя на екрані.

Зірка TkTok

В Антона є акаунт у TikTok, де він викладає відео зі своїх шкільних буднів. І деякі стріми вчитель записує відразу під час уроку.

«Діти іноді говорять: „А ми знаємо, що ви нас зараз записуєте“, а іноді навіть не реагують уже», — каже вчитель.

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

Антон говорить, що всі учні знають про його канал у TikTok, на нього підписуються деякі батьки та навіть залишають коментарі.

«Мама однієї дівчинки написала: „Тепер я розумію, чому донька так хоче до школи“», — говорить Антон.

Антон відчуває себе «трошки блогером», він і зараз розвивається в цьому напрямі. У майбутньому він навіть не виключає можливості монетизувати свій канал. Зараз у вчителя вже понад 93 000 підписників і понад 2 млн лайків.

Непосидючки

Антон каже, що в його класі немає такої проблеми, щоби діти всю перерву сиділи в телефонах і нічого іншого не робили.

«У нас у класі багато настільних ігор, є „Лего“, у коридорі діти люблять поверещати та побігати», — говорить учитель. 

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

Він зазначає, що в нього є чітке правило, що грати в телефоні можна тільки на перервах, і то — не весь час, щоби, крім цього, ще встигнути побігати, підготуватися до уроку, пограти з іншими дітьми.

Крім того, Антон акцентує, що руханки на перерві обов’язкові. 

«Якщо ми навчаємось дистанційно, то я спеціально їх залишаю в онлайні, щоб вони мали змогу покричати, погомоніти. Діти люблять активність, тому вони її й проявляють, я не думаю, що це якась проблема, тому я ніяк із цим не борюсь, а направляю цю активність у правильне русло», — зазначає вчитель.

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

У класі під час очного навчання Антон вигадує для дітей цікаві руханки, які їм подобалось робити й під час дистанційного навчання. Рухи він вигадує сам, а музику бере вже готову.

«Увесь минулий рік ми танцювали під „Жовтого жука“», — згадує він.

Прописи

Учитель пояснює, що діти з його класу йшли на дистанційне навчання вже тоді, коли діти навчились у класі писати половину букв. «А щоби я робив, якби дистанційне навчання було на початку першого класу, якби я з ними працював онлайн, чесно, не маю жодної уяви», — шуткує вчитель.

«Я не знаю, як це можна зробити в онлайні», — говорить Антон.

Але він уточнює, що, звісно, щось би вигадав, і нічого неможливого не має. 

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

Учитель пояснює, що є багато різних відео в мережі, де показують і розказують порядок написання елементів букв, як букви розпадаються, а потім збираються докупи, і ручка їздить по екрану та показує алгоритм написання букви. Тобто, як говорить Антон, якось це можна зробити, але він не впевнений, що це було б ефективно. 

Зі своєї практики він розповідає, що є діти, які не можуть знайти робочий рядок у зошиті. Тоді спершу Антон бере лінійку або кольоровий олівець і виділяв цей рядок, якщо й це не допомагало, тоді вчитель брав свій палець і показував, якщо й так дитині незрозуміло, тоді Антон брав палець дитини та показував рядок.

«На крайній випадок я брав руку дитини й уже її рукою ми вдвох писали до того часу, поки дитина не запам’ятала, де робочий рядочок, де допоміжна лінія, куди та яка буква доходить і так далі», — розповідає він.

Антон Атаманчук, учитель початкових класів (Фото з особистого архіву)

Антон не знає, як це можна було би зробити в онлайні, але вважає, що тоді, найімовірніше, батькам потрібно було би бути постійно поруч і виконувати більшість функцій учителя.

Зараз Антон каже, що він усе робить так, щоби діти вчились максимально самостійно. «Я не залучаю батьків до навчального процесу, окрім випадків, звичайно, коли, наприклад, через тривогу ми щось не встигли, і це потрібно зробити дома, а є діти, яким потрібна допомога в цьому». З усього класу таких дітей, яким потрібна допомога, зазвичай 30%, інші 70% класу виконують вправи самостійно.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Що дивитись на україномовному Youtube. Добірка каналів які можуть стати корисними кожному
Що дивитись на україномовному Youtube. Добірка каналів, які можуть стати корисними кожному
По темi
Що дивитись на україномовному Youtube. Добірка каналів, які можуть стати корисними кожному
Блогер-мільйонник Богдан Шелудяк (bushe8) відкрив біля «Пузатої хати» на Подолі благодійну криптоферму. Навіщо вона там?
Блогер-мільйонник Богдан Шелудяк (bushe8) відкрив біля «Пузатої хати» на Подолі благодійну криптоферму. Навіщо вона там?
По темi
Блогер-мільйонник Богдан Шелудяк (bushe8) відкрив біля «Пузатої хати» на Подолі благодійну криптоферму. Навіщо вона там?
Хто такий iOS Developer. Як український розробник на фрилансі створював клони застосунків Instagram ТікТок Telegram
Хто такий iOS Developer. Як український розробник на фрилансі створював клони застосунків Instagram, ТікТок, Telegram
По темi
Хто такий iOS Developer. Як український розробник на фрилансі створював клони застосунків Instagram, ТікТок, Telegram
Поплавський у тренді. В Київському університеті культури з 2021 року готуватимуть тіктокерів
Поплавський у тренді. В Київському університеті культури з 2021 року готуватимуть тіктокерів
По темi
Поплавський у тренді. В Київському університеті культури з 2021 року готуватимуть тіктокерів
Як фінтех-стартап запартнерився з ритейлером eStore та популярною криптобіржей

Історія про bill_line та checkout-сторінку

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Співзасновник інжинірингової школи BroBots шукає можливість перенести навчальний заклад з Києва за місто. Потрібно знайти зацікавлену громаду та спонсора
Співзасновник інжинірингової школи BroBots шукає можливість перенести навчальний заклад з Києва за місто. Потрібно знайти зацікавлену громаду та спонсора
Співзасновник інжинірингової школи BroBots шукає можливість перенести навчальний заклад з Києва за місто. Потрібно знайти зацікавлену громаду та спонсора
«Зараз техноблогінг за фактом помер». Як живе галузь в умовах війни, і що її чекає далі
«Зараз техноблогінг за фактом помер». Як живе галузь в умовах війни, і що її чекає далі
«Зараз техноблогінг за фактом помер». Як живе галузь в умовах війни, і що її чекає далі
Як живе техноблогінг в умовах війни. Чому зараз галузь померла, що можна зробити та чи варто залишити канали українських блогерів російською мовою. Автор каналу TECHNOZON, Володимир Крамаренко, розповів в інтерв’ю Олександру Глущенку для «ПЕРЕГОВОРКИ», що відбувається в галузі, де, як було заведено говорити, гроші гребуть лопатою. Ми вибрали основне з його оповідання.
«Зараз для мене вони всі до одного — просто п**ораси!». Олексій Дурнєв про росіян, Маріуполь, війну, гумор та плани
«Зараз для мене вони всі до одного — просто п**ораси!». Олексій Дурнєв про росіян, Маріуполь, війну, гумор та плани
«Зараз для мене вони всі до одного — просто п**ораси!». Олексій Дурнєв про росіян, Маріуполь, війну, гумор та плани
35-річний уродженець Маріуполя Олексій Дурнєв став відомий завдяки своєму почуттю гумору та вмінню висміювати політиків, мажорів та селебрітіз. З початком повномасштабного вторгнення росії його жарти перетворилися на сатиру, за якою читається ненависть до рф. Наразі Олексій продовжує записувати відео та збирати за допомогою своєї аудиторії гроші для ЗСУ. Олексій дав велике інтерв’ю «Українській правді». Ми обрали 7 найбільш влучших його думок про рідне місто, війну, гумор та плани.
«Основна маса дітей бачила хімію в одному місці». Чернігівський вчитель розриває TikTok своїми дослідами. 5 інсайдів, як «підсадити» учнів на науку
«Основна маса дітей бачила хімію в одному місці». Чернігівський вчитель розриває TikTok своїми дослідами. 5 інсайдів, як «підсадити» учнів на науку
«Основна маса дітей бачила хімію в одному місці». Чернігівський вчитель розриває TikTok своїми дослідами. 5 інсайдів, як «підсадити» учнів на науку
Гліб Рєпіч — один з фіналістів цьогорічної премії найкращого вчителя країни — Global Teacher Prize Ukraine. Він викладає хімію у київській дистанційній школі і називає себе «скаженим хіміком». Як хлопець змінює методи викладання сучасних вчителів України за допомогою TikTok і чому його за це обожнюють учні, читайте в нашому матеріалі.
3 коментарі

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.