Що під капотом в Uklon? Слухай TechPower Podcast 🎧
Анна НагорнаРобота
27 січня 2022, 18:56
2022-01-27
Зі штрафами і підсунуті заднім числом. Від яких контрактів найчастіше відмовляються айтішники
Зазвичай IT-компанія і найманий співробітник разом з контрактом підписують NDA (non-disclosure agreement). Це договір, котрий різною мірою регулює те, що можна і чого не можна розповідати про свою роботу. Рідше буває NCA (non-compete agreement), який обмежує діяльність, наприклад, забороняє якийсь час працювати на конкурентів.
Айтішники на форумі dou поділилися, які найжорсткіші умови вони зустрічали в контрактах, і які договори вони ні за що не підписують.
Ось що пише про «табу» в контрактах Chief Architect Сергій Шаповаленко:
Також відмовлялися від контрактів, що забороняли в майбутньому працювати в суміжній з клієнтом сфері. Це не адекватно, досвід отриманий в наочній області, повинен приносить користь в майбутньому.
Іноді IT-фахівці погоджуються на штрафи в контрактах, але намагаються ще на етапі підписання мінімізувати їх.
Приховування проблем
. Net-Розробник Володимир Назаренко вважає, що краще не підписувати NDA з такими умовами:
«Не розголошувати що співпрацював з даною компанією» — загрожує дірами в досвіді, проблемами при нових наймах.
«Не поширювати інформацію, що виставляє компанію негативно».
А ось на які умови не радить погоджуватися Розробник Віталій Василенко. Зокрема — коли стоять невиправдані суми штрафів, коли договір явно порушує Конституцію або «підсунутий» заднім числом.
Абстрактні рамки
Головний Java-програміст в EPAM Володимир Стадник розповів, що в контрактах трапляються абстрактні умови без часових рамок. Компанія теоретично може підлаштувати це на свою користь.
«Мені колись при звільненні для повного розрахунку пропонували підписати типу NDA, в якому було формулювання «зобов’язуюся не співпрацювати з ким-небудь, хто працював з «Компанія», при порушенні — виплати тисячі $.
Поправили на варіант, де вказувалося про конкретну співпрацю на ідентичних проєктах мною та особами, і термін у 2 роки після звільнення».
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Айтішники сумують за довоєнними «плюшками» та бонусами. Однак порізали мотиваційні пакети не всі роботодавці: кілька інсайтів
Через війну деякі компанії скасували бонуси та мотиваційні пакети співробітникам, намагаючись оптимізувати бюджети та скоротити витрати через невизначеність ситуації. dev.ua вирішив запитати роботодавців, як саме та на чию користь вони переглядали мотиваційні пакети робітників.
«Розробка ігор — це завжди проблеми». Історія випускника ХПІ, який став senior-геймдизайнером та автором коміксів, і тепер знає про ігри все
Геймдизайнер Андрій Заколодний з дитинства любить відеоігри та ще школярем намагався їх створювати. З переїздом в інше місто та вступом до університету це бажання дещо відійшло на другий план. Але в результаті життя склалося так, що Андрію вдалося попрацювати у відомих на весь світ студіях, прикласти руку до Assassin’s Creed Valhalla і дорости до senior-геймдизайнера, а паралельно ще й свій комікс англійською видати.
Про нюанси роботи в ігровій індустрії, різницю між Gameloft та Ubisoft, особисті прагнення до кращого, творчі пориви та багато іншого — у його історії.