Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

«А як же скасування кріпацтва?». QA-фахівчиня спитала, чи є повідомлення поза робочим часом відсутністю людяності. Що з цього приводу думають інші IT-фахівці

Яна Вершиніна, бізнес-аналітикиня та спеціалістка з CRM, а також QA та PM, підняла тему про спілкування, задачі та повідомлення у вихідні та після закінчення робочого дня. Фахівчиня поділилась своїми міркуванням про те, як вона вважає, треба та не треба робити. До неї в коментарі прийшли й інші спеціалісти техсфери, яких не залишила байдужими ця тема.

3 коментарі
«А як же скасування кріпацтва?». QA-фахівчиня спитала, чи є повідомлення поза робочим часом відсутністю людяності. Що з цього приводу думають інші IT-фахівці

Яна Вершиніна, бізнес-аналітикиня та спеціалістка з CRM, а також QA та PM, підняла тему про спілкування, задачі та повідомлення у вихідні та після закінчення робочого дня. Фахівчиня поділилась своїми міркуванням про те, як вона вважає, треба та не треба робити. До неї в коментарі прийшли й інші спеціалісти техсфери, яких не залишила байдужими ця тема.

Чи бізнес важливіший за людяність?

«У відпустці — з ноутом. У лікарні — зі Telegram чатами. На пологах, мабуть, ще Zoom запустити? А як же закон про працю? А скасування кріпацтва?» — пише Яна Вершиніна.

За її словами, ідеальний колега наразі — той, хто знає, що «відпочинок» і «хвороба» — це не «перерва між тасками».

Як треба та не треба робити?

Фахівчиня розібрала підхід до умовної ситуації, коли співробітник каже: «Я в лікарні». 

«Коли людина каже: „Я в лікарні“, це не сигнал до: — „Ой, тоді я швиденько накину задачку, глянеш як буде час, це не терміново…“», — наводить приклад Яна Вершиніна, і далі ділиться думками, як може розвиватись ситуація, як вона впливає на неї, як співробітника, і що можна було б зробити «по людські».

Наприклад, зазвичай, за її словами, трапляється наступне:

— «О, одужуй! До речі, якщо буде час, глянь, будь ласка, написав в чаті. Не терміново, звісно ж. Набереш як буде час.»

З одного боку, на думку Яни Вершиніної, якщо все ж таки не терміново, то навіщо писати саме зараз. Бо вже є:

  • відкладені повідомлення,
  • замітки,
  • списки задач,
  • здоровий глузд (іноді).

«Я хочу працювати з людьми, які вміють сказати: — „Одужуй. Я потурбуюсь про все сам (-а).“ І не тому, що я неважлива. А тому, що я — людина», — зазначає вона.

Хто винен?

Фахівчиня розбиралась, звідки подібні «автоматизовані реакції» та чому хвороба, відпустка, навіть пологи — це не привід справді зникнути з радарів. Далі її аргументи по пунктах:

1. Я винна?

  • Бо завжди була «на зв’язку», навіть коли не треба.
  • Бо казала «нічого, можу глянути», щоб не навантажувати інших.
  • Бо не поставила межі — чітко, спокійно, з відповідальністю за себе.

2. А може винні інші?

  • Бо сприймають мою відкритість як «завжди доступність».
  • Бо зловживають «це не терміново», забуваючи, що навіть несрочність — це все одно запит у момент вразливості.
  • Бо навіть коли звертаються «не терміново», але в мій вихідний чи лікарняний — це все одно не лишається в повідомленнях. Я прочитала, мозок запустив сценарій, почав шукати рішення.

«Так, я не піду це робити терміново, але думка вже застрягла, інколи навіть сниться», — додає Яна.

3. А може винен сам підхід до роботи?

  • Де людина = ресурс.
  • Де все тримається не на процесах, а на супергероях.
  • Де кордони — слабкість, а перегорання — норма.

Що думають інші айтівці

Вікторія Захарова, HRBP у Nayax (IT)
Ох, як відгукнувся допис.
Андрій Тарасенко, Product Leader
Мені здається 50/50. З однієї сторони це так ми «виховали» тих хто звертається, а з іншого — це нормально, бо поки ти в лікарні, або на відпочинку, проблеми не звикають і позакінченню требе буде процювати вдвічі інтенсивніше. Тому й здоровий глузд диктує рішення вирішити все як умога завчасно за можливості. Ну і додатком — саме за це іноді тебе і цінують колеги і керівники і готові платити більше.
Ярослав, Graphic designer, brand designer

— «А як же закон про працю? А скасування кріпацтва?»

Так що все вже змінилося. Остання редакція закону, що регулює відносини між працівниками та роботодавцем, сильно змінила баланс на користь роботодавця. Що ж, кріпосне право в Україні де-факто відновлено (просто ти жінка і це тебе поки що не торкнулося).

— «Чі бізнес важлівіший за людяність?».

Так, насправді це так. На жаль.

P. S. Розуміння цієї реальності саме по собі важливе лише частково. Важливіше те, які питання викликає це розуміння.

Юрій Горбовий, Front-end developer
Я зазвичай, коли дізнаюсь що хтось із колег захворів, цікавлюсь здоров’ям і пропоную привезти мандаринок)Але я не «керівництво». Не знаю, як би поводився на місці керівника.
Юлія Василишин, Amazon account manager 

Було таке. Післяопераційна палата, а я з клієнтом в чаті, бо МП потрібно заапрувити. І знаєте що? Мій особистий висновок — провина повністю моя. Навіть не провина, а вибір.

Ніхто з колег не знає, як ти себе почуваєш. І не повинен здогадуватись. Якщо ти не можеш пояснити, спинитись, делегувати — то твій вибір. І це не про відданість роботі, а про якесь нездорове відношення до цієї роботи та своєї ролі в ній.

Але це мій особистий досвід і не буду стверджувати, що мій висновок — універсальний. Випадки бувають різні. Здоров’я всім!

Вячеслав Гудзенко, IOS Developer
Тут усього потрохи, як на мене. Мій досвід показує що якщо витримувати персональні межі то потім перестають задовбувати. Як приклад, в лікарні — ой глянеш як буде час? Глянемо, як вийду на роботу. Один раз попіняться, більше не будуть розраховувати на те що людина буде пахати на лікарняному чи просто вихідному.
Олександр Казмірчук, Senior Software Engineer
Так можна налаштовувати нотифікації, режими не турбувати, за кермом.
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
«Відчув переваги офісного формату. Їхав на перший робочий день — приїхав на ВЛК. Іронія в тому що робота передбачала бронювання». 10 робочих міні-історій від айтівців над якими можна і посміятися і поплакати
«Відчув переваги офісного формату. Їхав на перший робочий день — приїхав на ВЛК. Іронія в тому, що робота передбачала бронювання». 10 робочих міні-історій від айтівців, над якими можна і посміятися, і поплакати
По темi
«Відчув переваги офісного формату. Їхав на перший робочий день — приїхав на ВЛК. Іронія в тому, що робота передбачала бронювання». 10 робочих міні-історій від айтівців, над якими можна і посміятися, і поплакати
«Є у мене такий грішок відписувати кандидатам ввечері». Чи порушує work-life balance спілкування по роботі пізно ввечері або на вихідних — думка айтівців
«Є у мене такий грішок, відписувати кандидатам ввечері». Чи порушує work-life balance спілкування по роботі пізно ввечері або на вихідних — думка айтівців
По темi
«Є у мене такий грішок, відписувати кандидатам ввечері». Чи порушує work-life balance спілкування по роботі пізно ввечері або на вихідних — думка айтівців
Падати «на мороз» відмовлятися від овертаймів жінки та алкоголь. Що айтівцям допомагає тримати Work-Life баланс
Падати «на мороз», відмовлятися від овертаймів, жінки та алкоголь. Що айтівцям допомагає тримати Work-Life баланс
По темi
Падати «на мороз», відмовлятися від овертаймів, жінки та алкоголь. Що айтівцям допомагає тримати Work-Life баланс
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення

Коментар прихований за порушення правил коментування.

Коментар прихований за порушення правил коментування.

Коментар прихований за порушення правил коментування.