Що таке MODUS X? Чув? 👉

«Як добре, що ми не найняли цю людину». Як рекрутери реагують на неадекват від айтівців після відмови та уроки, які бачать для себе в таких ситуаціях

Нещодавно в соцмережах HR компанії з розробки Дарія Карпин поділилася спостереженням щодо кандидатів, які, після отримання відмови, могли з нормального спілкування перемкнутись на пасивно-агресивні повідомлення або просто матюччя.

Чи стикались інші фахівці з найму з подбним? Виявляється, що такі випадки не поодинокі. Ось, що розповіли dev.ua рекрутери та поділились уроками, які винесли з подібних ситуацій.

1 коментар
«Як добре, що ми не найняли цю людину». Як рекрутери реагують на неадекват від айтівців після відмови та уроки, які бачать для себе в таких ситуаціях

Нещодавно в соцмережах HR компанії з розробки Дарія Карпин поділилася спостереженням щодо кандидатів, які, після отримання відмови, могли з нормального спілкування перемкнутись на пасивно-агресивні повідомлення або просто матюччя.

Чи стикались інші фахівці з найму з подбним? Виявляється, що такі випадки не поодинокі. Ось, що розповіли dev.ua рекрутери та поділились уроками, які винесли з подібних ситуацій.

Від кохання до ненависті

У роботі HR-а, за словами Аліни Михайловської, Human Resources Business Partner у компанії з веброзробки Southwave, часом трапляються ситуації, які неочікувано переходять із площини професійного діалогу у щось геть інше.

Ірина Чеснокова, Senior HR People Partner в IT-компанії MeGaDev OÜ, згадала, як їй трапився кандидат, який на співбесіді з нею почав поливати брудом її та подібні компанії. «А на моє питання: „Навіщо він тоді прийшов на співбесіду до нас“, відповів: „Хотів впевнитись у своїй правоті“». Ірина поділилась, що в підсумку, зрозуміло, що спілкування було не довгим.

«Я стійко витримала всі його нападки, але відчуття після себе він залишив, м’яко кажучи, не дуже», — додає фахівчиня.

Проте, на щастя чи на жаль, як каже Наталія Клименко, Co-Founder в IT-компанії Codica, такі випадки не часті. В її практиці таких випадків було небагато — і точно не в Codica. Але в індустрії Наталія вже майже 20 років, обіймала різні ролі — від рекрутера до HRD і говорить, що звісно бачила різне.

«Я пов’язую подібну поведінку кандидатів здебільшого з погано вибудованими процесами комунікації в наймі», — припускає фахівчиня.

Наталія поділилась кількома історіями:

  • Найяскравіший кейс  — один кандидат, якому відмовили, налаштував спам-бота, який двічі на день надсилав образи на загальну пошту компанії. Адміністратори кілька днів блокували спам, перш ніж змогли остаточно зупинити атаки.
  • Бували й менш трешові, але неприємні ситуації. Наприклад, кандидат приходив у соцмережі до рекрутера й писав ядучі коментарі після відмови — ніби помститися людині, яка озвучила не найприємніші новини.

Виконані уроки

З кожного з інцидентів, навіть неприємних, можна винести корисну інформацію, щоб потім її вдало використати в роботі. Саме так до не завжди адекватних випадків з кандидатами підходить Аліна Михайловська. 

Ось декілька кейсів, які, за словами фахівчині, надовго запам’ятались і уроки, які вона з них винесла:

1. Після відмови я надіслала кандидату розгорнутий фідбек: чому саме ми зробили інший вибір. У відповідь отримала шквал агресії: звинувачення у несправедливості, емоційні заяви про «другий шанс», і навіть не зовсім коректні формулювання, близькі до погроз. 

  • Це був урок про те, що навіть найуважніше пояснення не завжди допомагає — і що реакція кандидата на відмову багато говорить про його зрілість.

2. Ще один кандидат після відмови почав писати скрізь: на корпоративну пошту, LinkedIn, в месенджери команди, у соцмережі компанії. Він все просив «додатковий шанс» та пояснити чому ми йому відмовили, хоча рішення було обґрунтованим: недостатній досвід і слабо оформлене резюме.

  • Цей випадок змусив мене ще раз подумати, як важливо вибудовувати межі та одразу озвучувати структуру процесу найму.

3. Ми шукали Junior SDR — кандидат із сильним резюме зацікавив нас.
Під час розмови кандидат повністю перехопив ініціативу: почав сам ставити запитання, диктувати умови, говорити про зарплати та ролі, які йому цікаві, на мої спроби повернути його до питань які мене цікавлять — перебивав. Я майже не встигла представити компанію. А після аргументованої відмови — заклики, «що я не так його зрозуміла», заклики «передивитися запис», «ми його дуже зацікавили» і «надати деталі щодо наступного кроку».

  • Цей кейс навчив, що впевненість — це добре, але лише тоді, коли вона поєднується з повагою до співрозмовника

Замість висновку

Звичайно всіх насторожує, говорить Наталія Клименко, коли після ввічливої та коректно поданої відмови у відповідь прилітає різкість або навіть грубість.

«У таких випадках команда зазвичай каже: „Як добре, що ми не найняли цю людину“», — згадує вона.

Проте додає, що завжди пояснює колегам: рекрутер — це лише частина процесу, він не є особою, яка приймає фінальне рішення. Але саме він частіше за всіх стає мішенню для негативних емоцій. На жаль. 

Крім того, Наталія підкреслює, що такі ситуації одиничні. «З усього мого досвіду можу з упевненістю сказати — мені траплялися переважно адекватні та професійні кандидати. Просто ті, хто поводяться токсично, завжди викликають більше шуму і саме вони потрапляють у заголовки», — запевняє вона.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
HR звернула увагу що інколи навіть хороші кандидати після відмови спілкуються як неадеквати. Що з цього приводу думають айтівці
HR звернула увагу, що інколи навіть хороші кандидати після відмови спілкуються як неадеквати. Що з цього приводу думають айтівці
По темi
HR звернула увагу, що інколи навіть хороші кандидати після відмови спілкуються як неадеквати. Що з цього приводу думають айтівці
HR зібрала пʼять питань які фахівці з рекрутингу й досі ставлять на співбесідах, а вона радить залишити в минулому. І ось що краще спитати натомість
HR зібрала пʼять питань, які фахівці з рекрутингу й досі ставлять на співбесідах, а вона радить залишити в минулому. І ось що краще спитати натомість
По темi
HR зібрала пʼять питань, які фахівці з рекрутингу й досі ставлять на співбесідах, а вона радить залишити в минулому. І ось що краще спитати натомість
Піти не можна залишитись. HR generalist розповіла як хотіла звільнитись але залишилась. Чому передумала і як до подібних коливань ставляться інші айтівці
Піти не можна залишитись. HR generalist розповіла, як хотіла звільнитись, але залишилась. Чому передумала і як до подібних коливань ставляться інші айтівці
По темi
Піти не можна залишитись. HR generalist розповіла, як хотіла звільнитись, але залишилась. Чому передумала і як до подібних коливань ставляться інші айтівці
Читайте також
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди й отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Ельдар Алієв, Lead DevOps Engineer у SoftServe, розповідає, що треба знати, щоб отримати перший офер DevOps і дає поради джунам від досвідченого сіньйора.
3 коментарі

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення

Коментар прихований за порушення правил коментування.