🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉

Як українські механіки розбирають Tesla на акумулятори, чи підходять інші електромобілі і що може підживити один електрокар від Ілона Маска

Олександр Бенца, військовий журналіст, фотограф та підприємець, а це він любить літаки та ганяти на BMW. Він завозив пошкоджені Tesla до України, щоб відремонтувати їх та продавати. А з початком блекаутів зрозумів, що акумулятори від цих електрокарів можна використовувати для підживлення електроприладів.

Олександр розповів dev.ua, як все розпочиналось, чому саме Tesla і скільки автівок механіки вже розібрали за літо.

Залишити коментар
Як українські механіки розбирають Tesla на акумулятори, чи підходять інші електромобілі і що може підживити один електрокар від Ілона Маска

Олександр Бенца, військовий журналіст, фотограф та підприємець, а це він любить літаки та ганяти на BMW. Він завозив пошкоджені Tesla до України, щоб відремонтувати їх та продавати. А з початком блекаутів зрозумів, що акумулятори від цих електрокарів можна використовувати для підживлення електроприладів.

Олександр розповів dev.ua, як все розпочиналось, чому саме Tesla і скільки автівок механіки вже розібрали за літо.

Від обʼєктива до батарей

30-річний Олександр журналіст, довго працював продюсером для великих медіа.

«На початку повномасштабки я хотів отримати автомат, побігав по Києву, але не дали», — згадує Олександр. 

Олександр Бенца (Фото з особистого архіву)

На початку березня 2022 його знайшли італійські колеги і з того часу він майже постійно працює на фронті з найгарячіших місць України, зокрема для італійського Mediaset, французького TV5, LCI та TF1 тощо. Журналістську діяльність він поєднував з кількома видами бізнесу. Олександр знаходив людей перекладачів, фіксерів, водіїв та інших, і, як він сам каже, «здавав» їх в інші медіа. Також відкрив бізнес по оренді та підготовці автомобілів на фронт War Car Rent Kyiv. У травні цього року Олександр їздив як фотограф в Часів Яр з бригадами і готує звідти фотографії для виставки.

З 2018 року Олександр розпочав продавати Tesla в Україні. Але лише у 2021 році прийшла ідея купити авто на розбір. Тоді ще до повномасштабного вторгнення навіть мова не йшла про блекаути і розібрати електрокар від Ілона Маска тоді вирішили, щоб продати запчастини тим, кому вони потрібні.

Фото з особистого архіву Олександра Бенца

З початком повномасштабної війни Олександр з командою механіків вирішили змінити стратегію: перестати продавати автівки самі, а почали їх розбирати.

«Зараз у нас одна з найбільших розборок в Києві», — зазначив підприємець.

Кожен місяць в майстерню заїжджає мінімум одна машина. Запчастини купують люди, яким вони потрібні для відновлення їхніх автівок. А батареї з Tesla, оскільки вони не такі популярні, накопичувались на складах. 

На власному досвіді

Працюючи військовим журналістом, Олександр потрапив «на нуль» і, сидячи з військовими в бліндажі, на власному досвіді зрозумів, наскільки захисникам потрібні павербанки та станції. 

«Ті паверстанції, які по собівартості коштують $300-400, їм продавали за 40 000 грн, а в роздріб вони взагалі коштували 60 000 грн», — згадує Олександр.

Фото з особистого архіву Олександра Бенца

Ідея сформувалась і реалізація не змусила себе довго чекати. Олександр назвав свою компанію «Українські автономні системи» (Ukrainian Autonomous Systems) і запустив виробництво — разом з командою розпочав виготовлення паверстанцій з акумуляторів Tesla. Зараз в компанії вже працює 8 людей і Олександр планує розширюватись.

Гаджети та технічні особливості

Спочатку механіки виготовляли павери лише для військових, потім почали збирати батареї для РЕБів. Зʼявилась система автономного живлення «Ніколло 1». Цю станцію майстри створили майже рік тому, спочатку не для продажу, а для своїх будинків, на яких вони її й протестували. Згодом вже під час відключень електрики до команди почали звертатись цивільні українці, з проханням купити «Ніколло 1». Система може підживлювати будинок площею 150 м² до 50 годин або дозволяє 30 годин без перерви грати на РС.

Фото з особистого архіву Олександра Бенца

Ще з 2018 року, коли вони тільки почали працювати з Tesla, механіки вдосконалювали технологію роботи з батареями. За словами Олександра, у паверстанції, яку він бачив в бліндажі, струм з 12 V системи підіймався до 220 V, а потім опускався до 5 V. Побачивши на власні очі комутацію, яка працювала неправильно у чужих паверах, підприємець та його майстри вирішили зробити все «по-людські». 

«Ми одразу зробили окремо на 220 V, окрему 12-ти вольтну лінію з пониженням до 5-ти», — пояснює підприємець. 

За словами Олександра, ймовірно, для виготовлення паверстанцій, підійдуть й інші електрокари, але з іншими механіки поки не експериментували. 

«Tesla наразі — найбільш оптимальний варіант. Їхня батарея — це витвір інженерного мистецтва, вони якісні та продумані», — зазначає він.

Фото з особистого архіву Олександра Бенца

Підприємець акцентує, якщо дотримуватись технік безпеки, не протикати батарею та не перевантажувати її, то робота з ними досить безпечна. Для цього команда механіків розробила власну систему. На відміну від конкурентів, які, за словами Олександра, ставлять лише ланку Tesla та максимум додаткові контролери, в UAS є ще й важелі безпеки, а також додаткова технологія, яка дозволяє використовувати більшу ємність, ніж у конкурентів. 

«До нас приходило багато людей, нібито, купляти паверстанції, а насправді вони зʼясовували технічні питання та навіть питали, де ми беремо корпуси, бо вони також хочуть таке робити», — згадує Олександр.

Строки, плани та складнощі

З США машина прибуває за 3 місяці. Але це довго і зараз Олександр намагається шукати Tesla в Європі. «До нас зараз тільки доїжджають машини, які ми купляли ще до початку відключень цього року», — пояснює підприємець. Але, за його словами, вони роблять все, щоб робота не зупинялась. " В нас є плани розборів, які ми намагаємось виконувати, щоб забезпечувати ринок запчастин в Україні і продаж батарей», — пояснює він.

Фото з особистого архіву Олександра Бенца

Про вартість, кількість та гроші

З початку літа цього року майстри розібрали вже 4 Tesla. Крім того, за словами Олександра, він докуповував окремо батареї у колег та докладав свої. З початку літа механіки UAS розібрали та пересклали вже близько 10 батарей. 

Фото з особистого архіву Олександра Бенца

В обладнання та запчастини, які їдуть з Китаю Олександр вклав понад $40 000 власних коштів. Крім цього, в розборку пішло ще близько $60 000. 

«Донорів та фондів не має, але, якщо хтось знайдеться, буду вдячний», — каже підприємець.

Паверстанції від UAS вартують в середньому від $300 і доходять іноді до $700 в залежності від комплектації. Вартість станції автономного живлення близько 73 000 грн.

Плани на майбутнє

Олександр тісно співпрацює з військовими. Через «Спілку ветеранів» України планує знайти ветеранів, яких хоче залучити до роботи в майстерні. 

«У ветеранів є проблема — вони не затримуються на звичайних роботах. Їм потрібно працювати в оборонній сфері, щоб відчувати свою причетність до перемоги на цій війні. Тому і нам цікаві таки кадри, бо вони замотивовані, і їм надзвичайно важлива така робота, бо вони будуть відчувати корисність», — пояснює Олександр. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Українські механіки розбирають старі Tesla щоб підєднати електроприлади до акумуляторних батарей
Українські механіки розбирають старі Tesla, щоб під’єднати електроприлади до акумуляторних батарей
По темi
Українські механіки розбирають старі Tesla, щоб під’єднати електроприлади до акумуляторних батарей
Росіяни залишають на позиціях заміновані ноутбуки павербанки й акумулятори. Експерти радять бути обережними
Росіяни залишають на позиціях заміновані ноутбуки, павербанки й акумулятори. Експерти радять бути обережними
По темi
Росіяни залишають на позиціях заміновані ноутбуки, павербанки й акумулятори. Експерти радять бути обережними
Студенти з Дніпра збирають для ЗСУ павербанки місткістю 20 000 мАг із використаних електронних сигарет
Студенти з Дніпра збирають для ЗСУ павербанки місткістю 20 000 мАг із використаних електронних сигарет
По темi
Студенти з Дніпра збирають для ЗСУ павербанки місткістю 20 000 мАг із використаних електронних сигарет
Підключай Megogo зі знижками за акційними тарифами.

від 99 гривень на місяць

Читайте також
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
«У США тестувальник може отримувати $100 000 і навіть $500 000 на рік». Історія релокейту дніпровської IT-родини, де чоловік працює в EPAM, а дружина влаштувалася в Tesla
Марк і Вікторія Терещенки — IT-подружжя. Він працює на позиції Lead Test Automation Engineer у компанії EPAM, вона — Software QA Engineer у Tesla. У серпні 2021 року пара разом з 1-річним сином здійснила релокейт до США за L візою. Ми зв’язалися з українською родиною та поговорили про труднощі переїзду, зарплату в Америці та специфіку роботи в компанії Ілона Маска.
Завжди «під рукою»: власник Tesla вбудував у себе чіп, щоб відкривати автомобіль (і не тільки)
Завжди «під рукою»: власник Tesla вбудував у себе чіп, щоб відкривати автомобіль (і не тільки)
Завжди «під рукою»: власник Tesla вбудував у себе чіп, щоб відкривати автомобіль (і не тільки)
«Життя — це більше, ніж просто вирішення однієї проблеми за іншою». Ілон Маск написав колонку в китайському медіа. Які плани техногенія на найближче майбутнє? 
«Життя — це більше, ніж просто вирішення однієї проблеми за іншою». Ілон Маск написав колонку в китайському медіа. Які плани техногенія на найближче майбутнє? 
«Життя — це більше, ніж просто вирішення однієї проблеми за іншою». Ілон Маск написав колонку в китайському медіа. Які плани техногенія на найближче майбутнє? 
Бізнесмен Ілон Маск написав колонку про сталу енергетику, мозкові імпланти та дослідження космосу в китайському виданні, що належить національній агенції з контролю за інтернетом та цензурою. Англійською текст переклав журналіст китайського держвидання «Сіньхуа» Янь Лю. Ми адаптували допис українською.
1 коментар
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.