🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Вікторія ГорбікРобота
15 квітня 2025, 14:31
2025-04-15
«Умовні „кава і печиво“ — це не бонус». Розробниця порушила тему бенефітів серед IT-працівників. Що вони насправді вважають «плюшками» від компанії, а де просто «латка»
Team Lead і досвідчена Python developer Олена Кузнєцова порушила питання, а що ж насправді можна вважати бонусами від компанії для працівників, а де те, що пропонує бізнес як бенефіт, навіть шкодить продуктивності. Розробниця надала свій перелік, і в коментарях до її посту інші айтівці поділилися своїми думками з цього приводу.
Team Lead і досвідчена Python developer Олена Кузнєцова порушила питання, а що ж насправді можна вважати бонусами від компанії для працівників, а де те, що пропонує бізнес як бенефіт, навіть шкодить продуктивності. Розробниця надала свій перелік, і в коментарях до її посту інші айтівці поділилися своїми думками з цього приводу.
«Не бонус» майже одностайно
Олена Кузнєцова вважає, що не бонус, і ось її аргументи, чому так.
Умовні «кава й печиво»: Це працівники питимуть каву й обговорюватимуть роботу в офісі, а не підуть на 30 хвилин у кафешку (до того ж кава — це стимулятор). А також це працівники, голодні, бо провтикали взяти із собою їжі, підуть сточать печиво й працюватимуть ефективніше. «Це не бонус років так 5 уже, мабуть», — додає Head of Marketing Ольга Онофрійчук.
Кімната відпочинку: Це потрібно, щоб спонукати затримуватися на роботі, і проводити час із колегами, знову ж таки обговорюючи роботу.
Тімбілдінг: Це можливість налагодити зв’язки в колективі, згладити конфлікти, поліпшити роботу. «Як правило, або люди вміють налаштовувати комунікацію й працюють продуктивно в команді, або ні, і жоден тімбілдинг це не врятує. Якщо комусь некомфортно від спілкування з кимось, тімбілдінг не змінить людину», — підкреслює International Recruitment Specialist Анастасія Федотова.
Оплачування навчання: Це все потрібно насамперед адекватному роботодавцю. «Це не бонус, це мастхев, який потрібен і компанії, і працівнику. Бо без нових навичок, нових підходів не буде нових проривів», — додає Head of Marketing Ольга Онофрійчук.
Крім того, Frontend Developer Антон Кучеренко вважає, що виділення робочого часу під навчання теж не завжди можна вважати (або ні) бенефітом, зокрема:
не бонус — коли це контрольована селекція високотолерантних до інтересів компанії фахівців усередині компанії, навчання повʼязане з розширенням повноважень, збільшенням зони відповідальності тощо;
бонус — навчання не повʼязане з безпосереднім/точним комерційним інтересом компанії.
Бонус (або все ж таки ні)
Розробниця вважає справжнім бенефітом наступні пропозиції від працедавця, проте Software Team Lead Антон Опря не погоджується з деякими твердженнями. До дискусії доєдналась також Head of Marketing Ольга Онофрійчук. Ось, що пропонує Олена, і з якими аргументами виступають Антон та Ольга:
Можливість брати лікарняні без довідки: «Довідки для ФОП навіщо? А для роботодавця, якщо лікарняних нема, то довідки це лишній гемор. А не бонус», — зазначає розробник.
Медстраховку: «Медстраховка в нормальних країнах просто обов’язкова. Тому це не бонус», — пояснює він.
Допомогу юристів і бухгалтера: «Поміч юриста і бухгалтера, то небажання роботодавця працювати в білу. Всі ми наймані працівники, і, за ідеєю, не потрібні найманому працівнику ці послуги», — вважає Software Team Lead.
Виділення робочого часу під навчання.
Оплату поїздок на конференції: тут не згодна вже Ольга Онофрійчук, яка вважає, що це теж мастхев. «Якщо це поїздка, де людина витрачає свій час і ресурс на пошук лідів, партнерів тощо компанії. Імхо, в такому кейсі має оплачувати поїздку хоча б частково має оплачувати компанія», — пояснює вона.
Антон заявляє, що бонус — це:
премії;
корпоративні знижки на товари та послуги;
продаж за зниженими цінами або дарування непотрібного обладнання;
додаткові дні відпустки.
«Адекватний роботодавець і можливість розвитку важливіші за формальні „плюшки“», — підкреслює Front-End Developer Катерина Ручка.
На додачу
Ще трохи тверджень про «каву в офісі», яку критикують й інші айтівці. Зокрема, Software Engineer Євген вважає, що це, мабуть, уже:
Посередність і компроміс — щось, що ми приймаємо не тому, що це добре, а тому, що це доступно.
Монотонність офісного життя — несмачний, але необхідний елемент рутини.
Функціональність без задоволення — напій, який п’ють заради кофеїну, а не смаку.
«Тому, якщо є кав’ярня в офісному центрі або поряд, частина колег буде там постійно», — додає він.
«Спати на роботі, ще й платять, I am in». Рекрутерка запитала айтівців, які корпоративні бенефіти їх вражають найбільше. Добірка креативних варіантів для HR
Стипендії, щоб «побалувати себе», «відпустки через лапку», бонус у $500 для тих, хто ходить в офіс тричі на тиждень. Стартапи засипають працівників бенефітами попри те, що техгіганти їх всіляко урізають. Що відбувається?
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі