Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

Метчинг за стилем мислення та ставка на взаємність. Маркетолог мінімальними зусиллями створив інструмент найму, який виявився зручнішим і дешевшим, ніж jobs.dou та Djinni. Як він це робив і що вийшло в результаті

Українські айтівці створюють платформу для пошуку роботи Matchsy, яка змінює підхід до рекрутингу. За шість тижнів стартапери сформували комʼюніті в майже 2000 підписників, зафіксувала майже 1000 заявок у вайтліст і платформа загрожує стати повноцінним конкурентом jobs.dou та Djinni. 

Про те, як фахівці дійшли до думки розробки стартапу, що інноваційного пропонують, як втратили розробника, завдяки чому за кілька годин знайшли нового, і що вони вже зараз можуть запропонувати кандидатам, розповів dev.ua співзасновник і CEO Matchsy, IT-підприємець, досвідчений стартап-маркетолог, дніпрянин Олександр Бурлаченко.

Залишити коментар
Метчинг за стилем мислення та ставка на взаємність. Маркетолог мінімальними зусиллями створив інструмент найму, який виявився зручнішим і дешевшим, ніж jobs.dou та Djinni. Як він це робив і що вийшло в результаті

Українські айтівці створюють платформу для пошуку роботи Matchsy, яка змінює підхід до рекрутингу. За шість тижнів стартапери сформували комʼюніті в майже 2000 підписників, зафіксувала майже 1000 заявок у вайтліст і платформа загрожує стати повноцінним конкурентом jobs.dou та Djinni. 

Про те, як фахівці дійшли до думки розробки стартапу, що інноваційного пропонують, як втратили розробника, завдяки чому за кілька годин знайшли нового, і що вони вже зараз можуть запропонувати кандидатам, розповів dev.ua співзасновник і CEO Matchsy, IT-підприємець, досвідчений стартап-маркетолог, дніпрянин Олександр Бурлаченко.

База з досвіду

45-річний Олександр свого часу закінчив механічний факультет Українського державного хіміко-технологічного університету (УДХТУ) в Дніпрі із базовою освітою інженера інформаційних систем. Відтоді його шлях пішов зовсім іншим напрямком — через маркетинг, стартапи й EdTech.

Олександр Бурлаченко, IT-підприємець і кофаундер стартапу Matchsy (Фото з особистого архіву)

Зокрема, у нього за плечима п’ять років у ролі С-Level IT-менеджера в одному з найбільших ритейлерів України та досвід на позиції Chief Marketing Officer у виробничому польсько-українському стартапі, в згодом в EdTech-стартапі з українським корінням GIOS. Крім того, понад 10 років в онлайн-підприємництві у студії цифрового маркетингу поклали основу для нового проєкту.

Пошук рішення від «болю»

Наприкінці березня під час маркетингового аудиту студії-інтегратора HR-систем Олександр досліджував ринок найму і побачив очевидне: кандидати масово скаржаться, що їх не помічають, а рекрутери — що немає релевантних фахівців. І тоді стартапер задався питанням: «Це справді ринкова криза чи просто відсутність сучасних інструментів?».

Своїм баченням проблеми та варіантів її вирішення спочатку він просто поділився в публікації на LinkedIn. І, за словами підприємця, допис буквально вибухнув коментарями та особистими повідомленнями, з яких Олександру стало ясно, що тема болить багатьом. Саме це наштовхнуло його на думку, що ринок потребує нового інструменту, але для перевірки очікувань знадобився ресерч.

На цьому етапі Олександр залучив HR-фахівчиню для консультації, яка допомогла сформувати питання для наймаючою сторони й кандидатів. За перші два тижні разом вони провели близько 300 опитувань і глибинних інтерв’ю, зібрали базу болів, очікувань і потенційних рішень, а також чітко побачили вузьке місце. 

Ідея викристалізовувалась, і вже наприкінці квітня Олександр познайомився з технічним спеціалістом, який міг би стати кофаундером і CTO стартапу. Але, як висловлюється підприємець, формат не спрацював. «Фокус був надто різний, пріоритети — теж. Це нормально для стартапу: спроба — зворотний зв’язок — наступна ітерація», — говорить він. Крім того, як зізнається Олександр, саме це і є суть стартапу — постійне тестування.

«У традиційному бізнесі на перевірку гіпотези можуть піти місяці. У стартапі такого ресурсу, як час, просто не існує. Усе потрібно швидко», — додає підприємець.

На цьому етапі фахівці повернулися до однієї з перших порад, яку отримали від експертів ще на старті: «Побудуйте MVP на no-code Bubble». Що, як підкреслює Олександр, й стало ключем до прориву. До команди Matchsy приєднався no-code-розробник Віталій Дорошенко — фахівець із побудови MVP у надшвидких циклах. Його експертиза дозволяє запускати функціонал і тестувати гіпотези у найкоротші терміни.

Віталій Дорошенко, no-code-розробник у стартапі Matchsy (Фото з особистого архіву)

У підсумку стартапери вирішили створити альтернативу, яка швидко, точно і по-людськи допоможе зрозуміти людину, її потенціал і реальну відповідність команді. До вибору назви також підійшли свідомо і відійшли від слова «job» та «work» у назві. «Бо Matchsy — це не черговий джоб-борд», — пояснює Олександр. Це, за його словами, про метчинг людей і команд — за стилем мислення, комунікацією, роллю в колективі. І в назві вони зробили ставку не на «роботу», а на збіг і взаємність, бо в цьому головна ідея: не просто знайти вакансію, а знайти своє місце.

«Matchsy звучить як щось дружнє, тепле, людське, але з натяком на технології», — пояснює підприємець.

«Без нескінченних полів, без клонування старих шаблонів»

Розробники Matchsy позиціонують платформу як HRTech, яка має на меті змінити парадигму пошуку через резюме пошуком через живі картки кандидатів. З практичного погляду це буде виглядати так:

  • Для кандидата: фахівець проходить глибоке (але швидке) опитування — і система створює його живу картку. За словами стартапера, це наче цифровий аватар — якби людина сама провела глибинне інтерв’ю з собою, проаналізувала свої сильні сторони, зібрала зворотний зв’язок і створила профіль, який дійсно щось говорить про неї — не просто перелік місць роботи. «Тільки все це не за рік, а за кілька хвилин. Без нескінченних полів, без клонування старих шаблонів», — додає він.
  • З боку найма: рекрутер створює запит і платформа шукає не за ключовими словами, а по суті: хто метчиться з командою, стилем менеджера, культурою бізнесу. І найголовніше, що підкреслює Олександр, наймаюча сторона бачить не просто набір лінійних якостей чи банальні «soft skills», а контекст: як працює ця людина, що її мотивує, в якому середовищі вона покаже максимум — і чому саме вона може бути ефективною саме в цій ролі.

«Ми трансформуємо рекрутинг: від застарілого формату резюме до сучасної системи оцінки потенціалу й точного ціннісного метчу між людиною, компанією й роллю», — резюмує Олександр Бурлаченко.

Антон Курапов, PhD із психології, дослідник когнітивної науки й Digital Health-підприємець у стартапі Matsy (Фото з особистого архіву) 

Розробник і науковий партнер проєкту Антон Курапов, PhD із психології, дослідник когнітивної науки та Digital Health-підприємець, який долучився до проєкту на етапі створення системи, зазначає, що цей тест є інноваційним авторським інструментом оцінювання особистісних і професійних якостей людини, який поєднує сюжетно-рольові (scenario-based) питання із гнучкою шкалою для виявлення індивідуальних схильностей у 16 ключових компетенціях. 

«Замість стандартних „згоден — не згоден“ він пропонує більш деталізований підхід», — додає фахівець. 

Про алгоритми штучного інтелекту в проєкті

У проєкт стартапери додали ШІ-моделі, які не просто шукають, а інтерпретують отриману інформацію і система допомагає на основі понад 600 параметрів прийняти рішення щодо збігу якостей кандидата та працедавця.

Завдяки багаторівневому алгоритму, що використовує первинне групування компетенцій і перехресний аналіз латентних чинників, Matchsy автоматично генерує профіль людини із чіткими рекомендаціями, зонами росту й ідеальним робочим середовищем. «Поєднання казуального підходу, глибокого аналізу даних та інтерпретації ШІ робить цей тест справжньою інновацією — швидко, об’єктивно й легко адаптується під будь-які задачі», — зауважує Антон Курапов.

«Matchsy — це не ще один тул, а нова ера рекрутингу без болю та новий спосіб побачити живу людину у наймі», — говорить співзасновник проєкту.

Від MVP до продукту

За чотири тижні в ком’юніті Matchsy (Telegram та Linkedin) стартапери вже зібрали понад 2000 підписників, опитали 500 кандидатів і представників бізнесу. У листі на ранній доступ записані понад 200 потенційних працедавців і понад 600 кандидатів. Є, за словами Олександра, кілька домовленостей про пілотні проєкти. Крім того, розробники стартапу підкреслюють, що кількість учасників постійно зростає і до запуску вони планують помножити ці цифри.

«Це найшвидше органічне зростання, яке я коли-небудь бачив чи чув», — зауважує Олександр Бурлаченко.

Зараз стартапери, як він висловився, «на низькому старті», а платформа за його словами на фінальній стадії створення MVP. Запуск сайту планується на 15 червня. Але ядро, а саме система опитування, інтерпретація результатів і створення живої картки проходять випробування і ми вже готуємося до деяких колаборацій вже працює. «І воно — не шаблонне „згоден–не згоден“, а авторська система оцінки», — зауважує співзасновник проєкту. Стартапери вже сформували Core-Team із кращих фахівців у різних напрямах IT-сфери й бізнесу.

MVP, за словами учасників проєкту, робиться для швидкої валідації гіпотез. Early adopters користувачі зможуть спробувати сервіс частково або повністю вже у червні. 

«Коли ми побачимо, які саме зв’язки дають очікуваний (або кращий результат), — ми одразу ж будемо готові до масштабування», — заявляє Олександр і додає, що сьогодні для цього у стартаперів є інструменти та експертиза.

Про команду

Над проєктом Matchsy зараз працює чотири ключові фахівці у штаті. Троє з них уже згадувалися раніше: розробник, бізнес-фаундер та автор наукової методики оцінки потенціалу. Також до команди нещодавно приєдналася ще Тамара Матюх, яка взяла на себе роль HRTech Growth Advisor. Вона має експертизу як докторка психології, підприємиця та HR-стратег із понад 15 роками досвіду. Саме вона відповідає за талент-менеджмент, оцінку компетенцій і розвиток команд.

Тамара Матюх, HRTech Growth Advisor у стартапі Matchsy (Фото з особистого архіву)

Окрім цього, Matchsy консультує бізнес-адвайзер із фокусом на smart-старт і стратегію виходу на ринки. Це досвідчений стартап-підприємець, який, за словами Олександра, інвестував у EdTech-стартап Preply на ранньому етапі. Проте його імʼя співзасновник проєкту не розкриває, а називає поки «таємною зброєю» і обіцяє представити пізніше офіційно. 

Наразі стартапери шукають в команду ще двох фахівців у core-team:

  • Product Designer.
  • Head of Growth and Community.

Також трохи згодом у Matchsy планують формувати команду розробки, куди будуть потрібні технічні спеціалісти.

Про гроші

Наразі проєкт, за словами Олександра Бурлаченко, на стадії органічного зростання. Стартапери обходяться власними силами без грантів та комерційного залучення коштів. У проєкт, за словами підприємця, вже вкладені кілька тисяч доларів, але за його словами, головна інвестиція — це саме час, зусилля та експертиза команди.

«Поточна динаміка змусила нас двічі переглянути оцінку. Ми вже виходимо на рівень, де цифри не звучать, а працюють. І хоча зараз усе ще йдеться про перші мільйони доларів, внутрішній фокус команди давно змістився на планку з одним нулем більше. Просто готуємося масштабуватися — розумно й з характером. Ми не стукаємося до інвесторів. Ми будуємо бізнес, у який хочеться інвестувати», — заявляє Олександр.

Команда планує монетизацію Matchsy та орієнтуються на SaaS-модель за підпискою.

Крім того, Олександр говорить, що вони продовжують розглядати як інвестиційне партнерство із профільними фондами, так і зацікавлені в колаборації з прогресивними компаніями. Проте назви потенційних партнерів стартапер також поки не розкриває до підтвердження остаточних домовленостей і повноцінного запуску продукту в роботу. Деталі про стратегію, фінансову модель і плани розвитку стартапери готові надати партнерам під NDA й поки не виносять в публічне поле.

Про плани

За словами стартаперів, вони свідомо стартують в Україні й в Matchsy українська команда. «Бо якщо це працює тут — у турбулентності, війні, з недовірою до системи й втомою — то на інших ринках воно не просто працює. Воно летить. І головне: ми віримо в український ринок, мріємо, щоб українські продукти, стали кращими світовими практиками», — підкреслює Олександр. 

Надалі в планах стартаперів підкорити головний майданчик світового HRTech’у, зокрема, у США.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
«Важливі перші 30 секунд». Карєрний коуч дав пять порад як успішно пройти оцінювання рекрутерів які покладаються на ШІ
«Важливі перші 30 секунд». Кар’єрний коуч дав п’ять порад, як успішно пройти оцінювання рекрутерів, які покладаються на ШІ
По темi
«Важливі перші 30 секунд». Кар’єрний коуч дав п’ять порад, як успішно пройти оцінювання рекрутерів, які покладаються на ШІ
«Чи то я так не підходжу на жодну позицію чи то цю базу всі ведуть і ніхто не відкриває». Чи повертаються рекрутери до кандидатів після того як зберегли у базі?
«Чи то я так не підходжу на жодну позицію, чи то цю базу всі ведуть і ніхто не відкриває». Чи повертаються рекрутери до кандидатів після того, як зберегли у базі?
По темi
«Чи то я так не підходжу на жодну позицію, чи то цю базу всі ведуть і ніхто не відкриває». Чи повертаються рекрутери до кандидатів після того, як зберегли у базі?
«Тим хто шукає роботу в мілтеку раджу відповідально поставитися до першого дзвінка рекрутера». HR компанії «Генерал Черешня» про особливості найму в miltech стоп-слова кандидатів і детектор брехні
«Тим, хто шукає роботу в мілтеку, раджу відповідально поставитися до першого дзвінка рекрутера». HR компанії «Генерал Черешня» про особливості найму в miltech, стоп-слова кандидатів і детектор брехні
По темi
«Тим, хто шукає роботу в мілтеку, раджу відповідально поставитися до першого дзвінка рекрутера». HR компанії «Генерал Черешня» про особливості найму в miltech, стоп-слова кандидатів і детектор брехні
«Може рекрутинг — це просто симулятор розбитих надій?». Рекрутер розповів як кандидат що відгукнувся на вакансію безслідно зник. Айтівці називають ситуацію кармою
«Може рекрутинг — це просто симулятор розбитих надій?». Рекрутер розповів, як кандидат, що відгукнувся на вакансію, безслідно зник. Айтівці називають ситуацію кармою
По темi
«Може рекрутинг — це просто симулятор розбитих надій?». Рекрутер розповів, як кандидат, що відгукнувся на вакансію, безслідно зник. Айтівці називають ситуацію кармою
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Два місяці пошуків, 80 відгуків, 12 співбесід і два офери. Як айтішник з Козятина із сертифікатом Google та двома пет-проєктами роботу шукав
Айтішник-початківець Максим Наталчук поділився в LinkedIn власним досвідом пошуку роботи. Хлопець, згідно профілю, працює National Information Management Officer (Data Analyst) в компанії iMMAP. Але омріяному оферу передував непростий шлях. З дозволу автора dev.ua публікує історію Максима про пошук роботи в IT.
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn  запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
«Незнання англійської можна пробачити тільки двірнику». HR в LinkedIn запитала про те, навіщо публікувати вакансії англійською. Ось що відповіли айтішники
HR з Дніпра Любов Ковалевська в LinkedIn обурилася тим, що компанії виставляють вакансії на джоб-сайтах англійською мовою. Айтішники швидко пояснили, в чому справа. 
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
«Сталася ситуація, якої не мало бути». Genesis втрапив у репутаційний скандал, дозволивши рекрутерам використовувати свій бренд для найму. На що жаліються кандидати
Розробник Нікола Щупило опублікував в LinkedIn сріншот переписки з рекрутеркою, що представилася від імені компанії IntellectoKids та холдингу Genesis, який викликав дискусію серед користувачів спільноти. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.