Прокачайте свій бізнес з інструментами від Київстар 🧑‍💻

Рекрутерка запитала в айтівців, якого розміру повинно бути тестове завдання. Розбіг між побажаннями та реаліями виявився значним

Рекрутерка-фрилансерка з Харкова Анна Котенко поставила в Linkedin питання, а чи є норма щодо розміру тестового завдання при влаштуванні на роботу. У коментарях їй відповіли айтівці.

Залишити коментар
Рекрутерка запитала в айтівців, якого розміру повинно бути тестове завдання. Розбіг між побажаннями та реаліями виявився значним

Рекрутерка-фрилансерка з Харкова Анна Котенко поставила в Linkedin питання, а чи є норма щодо розміру тестового завдання при влаштуванні на роботу. У коментарях їй відповіли айтівці.

Анна пише, що до початку повномасштабного вторгнення негласною була норма, якщо кандидат буде виконувати ТЗ не довше 2 годин. 

За досвідом рекрутерки, зараз більшість компаній хочуть давати ТЗ майже на всі посади перед співбесідою.

«Останнім ТЗ, що я надсилала, була задача заповнити 1 таблицю, зібравши дані з 3 інших. Саме ТЗ було розписане покроково, щоб у людини не виникало жодних питань в проблем, бо посада досить базова і великих навичок не потребує (окрім уважності та терпіння, бо працювати з таблицями треба буде багато). З моєї практики, цю таблицю заповнюють за годину-півтори, але я вже декілька разів чула, що воно завелике», — повідомляє вона.

Про строки

На питання рекрутерки, чи все ж таки завелике тестове завдання, яке розраховане на час до 2 годин, айтівці розповіли наступне.

Front-End Developer Костянтин Палеха вважає 2–3 години — еталоном часу на виконання тестового. Владислав Пархоменко, Unity Developer, погоджується зі строком у 2 години, але говорить, що умови виконати тестове «тут і зараз», заганяючи кандидата термінами, тільки відбивають бажання працювати в такій компанії. І, як погоджується Анна, це може свідчити, що і в роботі будуть виникати такі задачі, які треба робити на «зараз» без поважання особистого часу.

Едуард Рассолов, Junior Front End Developer, робив тестове 5 днів, при строку у 7 днів на позицію junior frontend.

Досвідчений Senior Wordpress/PHP/Laravel (little) Валік Горбець акцентує на широке коло навичок у досвідченого фахівця. Яке може, з одного боку, додати йому ваги й досвіду, а з іншого — окремі завдання, які він не виконує щоденно, можуть зайняти у нього трохи більше часу, ніж у людини, яка цим займається постійно. Але така ситуація не робить його менш кваліфікованим. «Недавно сам запропонував на співбесіді, що готовий виконати ТЗ, я ніколи не робив ТЗ, думаю чому б і не спробувати. Вакансія Wordpress розробник, а ТЗ на верстку кількох екранів лендингу і зробити його в вигляді теми Wordpress. В ТЗ написали, що приблизний час виконання 5-7. Я його робив більше часу тому, що я рідко верстаю останніми роками, в мене немає під рукою всіх потрібних збірників, автоматизаторів і т. д. для верстки. Якщо в компанії багато подібних проєктів, то звичайно, що другий, третій і т. д. проєкти я би вже виконував швидше, тобто тут взагалі не можна перевірити швидкість виконання», — пояснює він. 

«Моє ІМХО: 2-4 години на ТЗ — це окей. Люди можуть витрачати різний час на однакові таски, у тому числі через різну глибину проникнення у тему. От якщо потрібно більше часу на виконання ТЗ, воно має компенсуватися», — повідомляє Content/Operations Manager в ITExpert Ірина Коцюра.

Олександр Коноплян, Frontend Developer (Vue.js), погоджується з терміном виконання тестового завдання до 4 годин. Більше, за його словами, вже забагато, бо на це потрібно буде фактично виділити весь день. «Час на виконання ТЗ того хто буде його перевіряти + 20–30%», — пише він.

А Software Engineer, Technical Lead і ментор Володимир Шайтан акцентує увагу на тому, що тут важливо відштовхуватись від позиції й посади, на яку йде людина.

І з ним погоджується Talent Acquisition Specialist у Lionwood.software Ніколь Шпірко, що все дуже залежить і точно золотої середини до всіх позицій не обереш.

«Мені здається, все залежить від позиції і її рівня, на яку шукаєте кандидатів. Якщо це позиція нетехнічна і не вимагає складного заглиблення, то 2 години — оптимально. Але якщо ви шукаєте, до прикладу, DevOps, який буде працювати на складному медичному проєкті, тоді, варто задуматися, чи 2 години це достатньо», — пише вона.  

І про різницю у строках на різні посади повідомляє також Unity Developer Максим Москалюк. «Хахах дві години ахахах, а потім як девелоперам давати ТЗ на тиждень (тут вам не табличку зліпити, а треба написати повноцінну апку з UI й логікою і щоб красиве і зразу відрефакторити, щоб виглядати сініором хоч подаєшся на джуна) — так це норм. А потім ще і фідбеку не дочекатись», — розповідає він. 

«Є ТЗ на 4 год, є ТЗ на 3 дні. Все залежить від складності самого ТЗ. Треба дуже чітко розуміти складність і які кроки вирішення того самого ТЗ перед тим як дати його людині», — вважає Анастасія, Senior Frontend Engineer.

«Дуже круто почути після виконання будь-якого ТЗ фідбек, а не так, як зараз деякі компанії дають ТЗ, а після нього відповідь стандарт», — пише QA Engineer Ігор Петров. Витративши свій час, людина чекає розгорнутий коментар своєї праці, погоджується рекрутерка.

В підтримку фідбеків щодо тестового, Анастасія, Senior Frontend Engineer, розповіла, як стикалася з екологічним підходом. «Після виконання ТЗ, йде ще одна технічна співбесіда, але типу demo завдання, яке вирішили. Звісно не всі компанії таке проводять, але мені сподобався такий формат», — пише вона.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
«Я свідомо зафакапила тестове». Розробниця-початківець навмисно завалила тестове завдання після вдалої співбесіди. Що стало причиною?
«Я свідомо зафакапила тестове». Розробниця-початківець навмисно завалила тестове завдання після вдалої співбесіди. Що стало причиною?
По темi
«Я свідомо зафакапила тестове». Розробниця-початківець навмисно завалила тестове завдання після вдалої співбесіди. Що стало причиною?
Тестувальниця-початківець що в якості тестового написала 40 тест-кейсів і завела 10 баг-репортів отримала оффер за який її просили доплатити
Тестувальниця-початківець, що в якості тестового написала 40 тест-кейсів і завела 10 баг-репортів, отримала оффер, за який її просили доплатити
По темi
Тестувальниця-початківець, що в якості тестового написала 40 тест-кейсів і завела 10 баг-репортів, отримала оффер, за який її просили доплатити
Не нехтувати тестовими та писати супровідні листи. Рекрутери 10+ IT-компаній розповіли що робити джуну щоб потрапити до них на роботу: поради від EPAM Luxoft Netpeak та інших
Не нехтувати тестовими та писати супровідні листи. Рекрутери 10+ IT-компаній розповіли, що робити джуну, щоб потрапити до них на роботу: поради від EPAM, Luxoft, Netpeak та інших
По темi
Не нехтувати тестовими та писати супровідні листи. Рекрутери 10+ IT-компаній розповіли, що робити джуну, щоб потрапити до них на роботу: поради від EPAM, Luxoft, Netpeak та інших
UPD. UI/UX Designеr отримав від рекрутерки тестове завдання ще до обговорення умов співпраці. Ось як розвивалися події далі
UPD. UI/UX Designеr отримав від рекрутерки тестове завдання ще до обговорення умов співпраці. Ось, як розвивалися події далі
По темi
UPD. UI/UX Designеr отримав від рекрутерки тестове завдання ще до обговорення умов співпраці. Ось, як розвивалися події далі
Другий сезон проєкту Ukrainian Underdogs.

Що сьогодні відбувається між державою та IT

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
3 коментарі
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.